abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    dnes 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (25%)
     (19%)
     (6%)
     (6%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (31%)
    Celkem 32 hlasů
     Komentářů: 4, poslední dnes 16:33
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    27.1.2009 22:56 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    To je smutný, ne kvůli linuxu, ale kvůli těm zvířátkům.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    David Ježek avatar 27.1.2009 23:03 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    přesně totéž jsem se chystal napsat.
    thingie avatar 27.1.2009 23:14 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Bóže. Dřív nebo pozdějc vymře úplně všechno. Co na tom sejde.
    Růžové lži.
    Drom avatar 27.1.2009 23:31 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Kez by byl prvni clovek...
    Michal Fecko avatar 27.1.2009 23:44 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    +1
    27.1.2009 23:48 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    A to z jakého důvodu?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    27.1.2009 23:51 Michal Stano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

     Pretoze clovek to ma skoro vsetko na svedomi, ak nie vsetko...

    27.1.2009 23:58 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Například může za vyhynutí dinosaurů, mamutů, lidoopů, prvních neandrtálců...
    Takhle asi ne, co... :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    28.1.2009 08:39 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    No, za ty neandrtálce možná jo :)

    28.1.2009 11:42 Samae1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    U těch Mamutů byla také část viny ...

    thingie avatar 27.1.2009 23:59 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Nebýt člověka, tak je zase naprosto celému světu dokonale šumák zda ty tučňáci vyhynou dneska, za sto let nebo pět tisíc.
    Růžové lži.
    27.1.2009 23:52 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    A to z toho důvodu, že někteří sebemrskači mají utkvělý pocit, že za to člověk může.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    AltOS avatar 28.1.2009 00:17 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Jj, sec clovek muze za nejake to vymizeni (bohuzel v pralesich BR bude asi mnozstvi vetsi nez male), tak leguani stale zvlhcuji ty svoje zle jazyky.

    Ale ti "sebemrskaci" me pobavili, to jo. :-)

    Taaakze, vsichni spustit Kpowersave a procaky na minimum na muj povel - TED! :-)
    Drom avatar 28.1.2009 00:05 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Nikdy jsem se netajil tim, ze lidi nemam, obecne, vubec rad. Myslim si, ze to jsou (stale obecne) prolhany ku*vy pachtici se za vlastnim malym uspokojenim, nejlepe na ukor nekoho nebo neceho druheho.
    28.1.2009 00:08 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    Myslím, že lidé nejsou o nic větší ku*vy než ptáci, plazi nebo lenochodi. Jen těm jiným druhům nerozumíme.

    Filozofická: když mě uspokojuje cizí uspokojení, je moje vlastní uspokojení znakem kurevnictví?

    Drom avatar 28.1.2009 00:12 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Zvirata nejsou zakerny tim lidskym zpusobem... nejsou "ku*vy" v tom smyslu, v jakem to oznaceni ted pouzivam. Nicmene to neni na vysvetlovani tady v diskuzi.
    thingie avatar 28.1.2009 00:17 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    No vzhledem k tomu, že je to úplná blbost, tak to není na vysvětlování vůbec.
    Růžové lži.
    AltOS avatar 28.1.2009 00:22 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Naopak, je videt, ze jsi dokumentu o, napr., rypousich slonich, gepardech, lvech, co ja vim... pardalech videl az az.

    Nebo narazis pouze na to poteseni, ktere tem vyskolenym humanoidnim masinam bylo vsugerovano uz od (nejspis) detsvi, tudiz je to povazovane (vcetne toho uspokojeni po dokonane misi - stejne jako zver) za naprosto v poradku.

    Pls, rozved to nejak, dik. :-)
    28.1.2009 00:22 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    Viděl jsem třeba dokument, kde byla zákeřná opice, která šikanovala jiné opice.  Mlátila je a jednou si došlápla na nějakou slabou, takže vylezla na strom (předtím ale tu slabší ještě zmlátila, myslím) a odtud ji pomočila a pokadila... :-)

    Když se nějací jeleni tahají o samičky, tak to berem jako "normálku od přírody", ale když se chlapi tahají o ženské, tak už je to myšlení na svůj prospěch. Ten jelen si taky chce užít pro svůj prospěch a na úkor jiného. ;-)

    AltOS avatar 28.1.2009 00:48 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Jsi zly. Pises ve stejnou dobu, jako ja. :-(
    Drom avatar 28.1.2009 00:54 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Nj, ale parta opic napriklad neutyrala mlade vacice pro svoji potechu nebo proto, ze neni opice. A ze by ovce ukecala vlka, at si vezme sousedku a jeste mu k tomu poradila a kus ho vyprovodila? Clovek je schopen (jak se zda) vyssiho uvazovani, nez zvirata a zneuzivani toho je to, co mi vadi. Takova veverka neuplati mys trema oriskama, aby ta zabila cvrcka jako vystrahu pro komara, protoze ji v noci stipl.

    Kolega nad Tebou zminuje taky dalsi dulezitou vec, ta masinerie, ktera si prizpusobuje nove jedince k obrazu svemu, vychovava si clanky vlastniho systemu. Napriklad skola, to mi prijde jako paradni vymaz. Temata, ktera by mela byt diskutabilni a diskutovana jsou prezentovana z urciteho pohledu jako fakt. Lidi jsou slepi... stale vic. Prejimaji hodnoty, nevytvari si je, neuvazujou, konzumujou.

    Ja myslim, ze uvnitr kazdeho tvora pohani pud sebezachovy, prezit, ziskat vyhodu, ale clovek to tak nejak dokaze vokur*it na novou uroven.

    Hm, musel bych vic premyslet, nez bych to rozvedl dal, ted pujdu tak leda spat, stejne me uz povazuje pulka lidi za extremistu a to jeste nepisu to nejlepsi :D

    Lip by se mi to vysvetlovalo nekde irl nebo na irc nez pres diskuzi.
    AltOS avatar 28.1.2009 01:13 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    stejne me uz povazuje pulka lidi za extremistu a to jeste nepisu to nejlepsi :D

    Takze vlaste muzu bejt rad, ze jsem ta "polovicata" generace od "Husakovcu" az po moderni-free-cool-in-beer-drinking-moneymaking-capitalist-sleepy-sometimes-thinking-cumshoting-dude. Parada! ;-)

    Jinak, ne, zatim, moc extremne se nevyjadrujes. Ale beda! Bdim nad tebou!!! Chachaaaaaaa.

    Tak - a ted ten "manzelsky rozvod situace" (boze, ja se kurna bavim, hihi).
    AltOS avatar 28.1.2009 01:16 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    p.s. Kurwa Stewie Rules! Skoda, ze az (mozna) na podzim.

    b.z. But please, call me Brian, heh. ;-)
    28.1.2009 02:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Řekl bych, že člověk využívá svého postavení přesně v mezích svého uvažování. Ano je inteligenčně na vyšší vrstvě než většina ostatních zvířat (ale ne sám, někteří lidoopi a třeba delfíni jsou takřka na stejné úrovni), ale stále je to vlastně taky zvíře. Oni třeba některé bakterie taky nežijí zrovna v symbióze s ostatními druhy. Ty nebezpečné vytvářejí v těle člověka toxin a tím ho postupně zabíjí. Takže se zas tolik člověk neliší, jenom tím, že dokážeme konat s mnohem vyšší efektivitou. A to byl imho záměr naší evoluce. Z pohledu evoluce je úspěšný ten druh co dokázal být nejvíce přizpůsobivý. A kdybych měl myslet do budoucnosti, tak přežije ten druh, který se dokáže přesídlit na jinou planetu (třeba kvůli vyhasínajícímu Slunci).

    Takže jediný problém tu je v tom, že si člověk uvědomuje své následky (také není jediný druh) a možná je může měnit. Takže může zachránit vymírající druh, čímž ale zasahuje do původního běhu evoluce a dalo by se říci, že evoluci toho druhu nyní ovládá. Dělá opět něco co ostatní druhy nedělají. Zasahovat bude tedy vždycky. Imho jediná možnost kdy by nezasahoval by byla, kdyby neexistoval (protože i přes snahy se stále rozrůstáme jako druh). Ale to by se za pár milionů let vyvinulo něco podobného co by mělo podobné starosti, používalo podobný OS... :-D

    Ovšem v brzké době imho nebude muset žádný druh vymřít, protože existuje genové inženýrství a stačí vybrat DNA vzorky jedincům daného druhu a druh je zachován.
    28.1.2009 07:18 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    Ovšem v brzké době imho nebude muset žádný druh vymřít, protože existuje genové inženýrství a stačí vybrat DNA vzorky jedincům daného druhu a druh je zachován.

     

    Nestačí. Diskutující hanobící lidskou rasu má pravdu. Nejde o to že hrubě ovlivňujeme okolí a ničíme ostatní druhy ve snaze sebeuspokojení. Mě například vadí, že to děláme v takové míře že je to na úkor uspokojování potřeb našich potomků, na kterých by nám mělo záležet asi nejvíc.

    28.1.2009 16:30 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Mě například vadí, že to děláme v takové míře že je to na úkor uspokojování potřeb našich potomků, na kterých by nám mělo záležet asi nejvíc.
    Stejně jako ty bakterie :-).
    Drom avatar 28.1.2009 16:47 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Bakterie, ktere nicili budoucnost svych dalsich pokoleni uz davno vyhynuly, v analogii bakterie == clovek a hostitel == planeta.
    28.1.2009 17:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Tak třeba meningokok, ten otravuje hostitele vylučovaným toxinem a pokud hostitel zemře, tak bakterie v jeho těle také. Nicméně bych neřekl, že ničíme životní prostředí natolik, abychom vyhynuli. Pokud by některé bakterie přežili, tak jedině nalezením nového hostitele (u člověka území/planety). Ono je to stejně jedno, protože na to abychom přestali ničit životní prostředí, bychom se museli superuskrovnit (a to se jaksi nikomu nechce). Fakt je, že se stále rozrůstá populace a druhý fakt je, že bude tomu potřeba více a více prostředků. Což bude znamenat další znečištění.
    28.1.2009 07:59 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Zvirata nejsou zakerny tim lidskym zpusobem... nejsou "ku*vy" v tom smyslu, v jakem to oznaceni ted pouzivam.
    Killer dolphins baffle marine experts

    New evidence has been compiled by marine scientists that prove the normally placid dolphin is capable of brutal attacks both on innocent fellow marine mammals and, more disturbingly, on its own kind.

    Film taken of gangs of dolphins repeatedly ramming baby porpoises, tossing them in the air and pursuing them to the death has solved a long-term mystery of what causes the death of so many of these harmless mammals - but has left animal experts baffled as to the motive.
    28.1.2009 11:41 mhmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    Celkom pekny komentar:

    Come on now, we all know it is caused by global warming. Global warming causes the oceans to heat up, which in turn causes the dolphins to get uncomfortable and go crazy.

    28.1.2009 12:45 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    So long, and thanks for all the fish.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Drom avatar 28.1.2009 12:53 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Delfinum jsem se chtel zamerne vyhnout, netroufam si odhadovat, jak vlastne inteligentni jsou... i ty opice jsou imho uz na hrane...
    28.1.2009 14:45 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    Pak je otázkou, zda tam zahrnout lidi, protože já znám několik exemplářů, které jsou daleko, daleko méně inteligentní než nejhloupější opice. :-)

    Drom avatar 28.1.2009 16:50 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Koho? :)
    29.1.2009 08:46 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    Adeptů je víc... 1, 2. :-)

    28.1.2009 14:29 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    Asi tak nějak. A viděli jste někdy jak si kosatky dravé hrají, jen tak pro potěšení, s tuleni? Nebo víte, že se žraločí mláďata požírají ještě v děloze (omlouvám se pokud žraloci nemají dělohy)? Nebo co dělají mladé hyeny? Člověk je prostě také zvíře, další druh šimpanze. Ano, ano jsme inteligentní, máme kulturu, Internet, ale přesto jsme stále zvířata ...

     

    A mimichodem, většina živočišných druhů na této planetě vymřela ... a nás to nejspíše také čeká.

    28.1.2009 14:43 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    Zrovna jsem chtěl něco takového napsat.

    S těmi kosatkami jsem viděl jiný dokument (snad se nepletu, ale myslím, že to byly kostaky), kde kosatky společně s rybáři lovili nějakého jiného tvora (spolupracovali na tom), přičemž kosatky měly zájem jen o jeho jazyk...

    28.1.2009 15:04 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    Také jsem viděl v jednom dokumentu jak tučnáci (!) útočí na tuleně ... byl jsem docela překvapen tím, co ti malí neškodní ptáčci, kteří neumějí ani létat, dokázali tomu nebohému tuleni udělat.

    Drom avatar 28.1.2009 16:54 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    No to vypada, jak kdybych napsal, ze zvirata na sebe neutoci, ale to jsem opravdu nenapsal...

    Uvedte mi ale zvire A, ktery v mladi pokousalo zvire B a ono pak cekalo leta na to, az se bude moci pomstit jak zvireti B, tak cele jeho rodine. Krouzite povetsinou kolem, ale neuvadite to, co mam na mysli, asi ot neumim dostatecne vysvetlit.
    28.1.2009 18:36 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    Ne, já Vám rozumím. Jenom si myslím, že to není pravda. (Mimohodem s tím tučnákem a tuleněm.. to byla jenom zajímavost, která mě dost překvapila. V tomto případě se jednalo o obranu území/boj o potravu.)

    V podstatě to co říkáte je, že zvířata jsou krutá protože bojují o přežití (životní prostor, potravu, právo se pářit), ale lidé jsou krutí samy o sobě a s bojem o přežití to nemá nic společného. A s tím já nesouhlasím.

    Za prvé zvířata jsou krutá i když nutně nemusí. To je ten příklad s kosatkou. (Doporučuji se na to někde podívat ... nemůžu si pomoc, ale ten způsob jak kosatky loví tuleně je uchvatný.) A mnohé další příklady jistě existují. Každé mládě šelmy si hraje se svojí potravou (Už slyším "ochránce přírody" truchlit nad tou krutostí a týráním zvířat ...).

    Za druhé se domnívám, že krutost lidí je způsobena prostě tím, že jsme zvířata. Ale protože jsme velice inteligentní (v průměru, dejme tomu) škody, které napácháme jsou značně vysoké. Prostě protože jsme chytří a umíme plánovat dopředu, tak dokážeme vymyslet důmyslné krutosti.

    Prostě to co jsem chtěl říct: nejsme o nic lepší nebo horší než zvířata. jenom jsme více inteligentní (podle našich měřítek).

    A jen tak na okraj. Viděl jste někdy šimpanze, co dělají jiným tlupám šimpanzů(nebo jiným druhům opic)?

    Drom avatar 28.1.2009 18:43 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Pokud mam pouzit Vami pouzitou terminologii, tak me vadi ta "dumyslna krutost". Prave to, co v krutosti odlisuje cloveka od zvirete. Vy si mozna myslite, ze tam zadny rozdil neni, ja si myslim, ze je.

    A nechci cist pod timhle prispevkem, jak "dumyslne" kde jaky zvire co udelalo, zvirata neumi myslet jako lidi.
    28.1.2009 19:39 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    Ne, já jasně vidím rozdíl v "důmyslné krutosti". Ale Vaše tvrzení implikuje "vyjímečnost" člověka a  s tímto filozofickým imperativem naprosto nesouhlasím. A je mi jedno jestli to tvrdíte Vy (v negativním smyslu), církev (kladně) nebo nějaký Hussain Obama (???). Jsme uchvátní tvorové, dokážeme vyslat náš druh na měsíc, vymysleli jsme geniální obaly tavených sýrů, dokážeme být důmyslně krutí, ale nejsme "vyvolení".

    Já tvrdím, že kdyby jsme zůstali na stromech (nebo poblíž nich) a místo nás by se šimpanz bonobo vyvinul do vysoce inteligentního druhu (nebo nějaký plaz nebo jiný savec,...) tak by to nebylo o moc lepší (v průměru). Jestli nesouhlasíte s tímto názorem, tak s tím asi nic neudělám. Jinak Vám nezbude nic jiného než se s "důmyslnou krutostí" nějak smířit, prostě je to naše přirozenost. (Neobhajuji krutost, jenom se dívám na její příčiny. A jak praxe jasně ukazuje celosvětový mír nebude!)

    Přeji pěkný večer.

    Drom avatar 28.1.2009 21:05 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Uff...

    Ale Vaše tvrzení implikuje "vyjímečnost" člověka

    V jakem kontextu "vyjimecnost"? Clovek je z nektereho pohledu vyjimecny oproti zviteri a z jineho stejny jako zvire. Tahle diskuze zacala tim, ze ja davam prednost zviratum pred lidmi a navic lidi nemam rad :) Obecne. Jsou veci, pro ktere lidi rad nemam a ktere se u zvirat nevyskytuji.

    Vyvoleni urcite ne, ve smyslu "nadrazeni", "prvni", "pred ostatnimi (druhy)" (nenapada me synonymum).

    Já tvrdím, že kdyby jsme zůstali na stromech (nebo poblíž nich) a místo nás by se šimpanz bonobo vyvinul do vysoce inteligentního druhu (nebo nějaký plaz nebo jiný savec,...) tak by to nebylo o moc lepší (v průměru).

    To je spekulace, jake by to bylo kdyby, ale mam podobny nazor, asi by to obdobne.

    I Vam pekny vecer.
    28.1.2009 22:00 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    Přesně tak ... uff.

    Asi jsem tuhle diskusi zavlekl do příliš hlubokých (a bahnitých) filozofických vod. Snad se mi ji povede nadobro utopit (v šesti dvanáctkách).

    V jakem kontextu "vyjimecnost"?

    No to je právě ono. Tu co mám na mysli nelze objektivně posoudit. Narozdíl třeba od inteligence, kterou můžeme (skoro) měřit. Většinou se na ni odvolávají církve nebo různí mesiáši.

    Chtěl jsem jenom vyjádřit svůj názor, že nejsme ani lepší ani horší než zvířata. Jenom jsme adaptováni na jiné prostředí :).Jestli jsem Vaše názory desinterpretoval, tak se omlouvám. Myslím, že dál to nemá cenu pitvat.

    Já mám naopak lidi rád. Obecně. Hlavně když je nemusím vidět. Takže otevírám první dvanáctku ...

     

    Fluttershy, yay! avatar 28.1.2009 18:45 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Za prvé zvířata jsou krutá i když nutně nemusí. To je ten příklad s kosatkou. (Doporučuji se na to někde podívat ... nemůžu si pomoc, ale ten způsob jak kosatky loví tuleně je uchvatný.) A mnohé další příklady jistě existují. Každé mládě šelmy si hraje se svojí potravou (Už slyším "ochránce přírody" truchlit nad tou krutostí a týráním zvířat ...).

    Kdybych si, kurňa, vzpomněl na to zdůvodnění (a krutost to nebyla)....

    Prostě protože jsme chytří a umíme plánovat dopředu, tak dokážeme vymyslet důmyslné krutosti.

    Dokážeme se ale také (alespoň někteří) zamyslet nad následky...

    Viděl jste někdy šimpanze, co dělají jiným tlupám šimpanzů(nebo jiným druhům opic)?

    Oni je papají!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    multi avatar 29.1.2009 10:10 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    29.1.2009 01:08 NaiL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    hej ale je rozdiel ked vymres, lebo si si zozral vsetku dostupnu potravu, a je rozdiel ked ti ta potrava zmyzne, resp ju nejakyt dvojnohy curak zozere, pretoze proste zacal bojovat s prirodzenym regulacnym algoritmom, ktory mal udrzat populaciu pod 1miliardu :)


    nevravim ze je to nieco coho by som sa chcel vzdat, ale vraviet si ze je to o ok, a ze tym nic nedojebeme, je pekne  kratkozrake, a dost ubohe

    a ktomu klonovaniu co tu niekto pisal, je to presne ako riesenie vsetkych problemov sucastnosti, vsetci hladaju riesenie problemu a nie pricinu, tak potom naozaj vykapeme aj my

    29.1.2009 10:25 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Hej to je presny..
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    28.1.2009 08:03 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí

    Ono kdyby to byl od nás zlý úmysl, tak se proti tomu dá ještě bojovat, ale u člověka je to spíše hloupost spojená s leností a každej kdo jde proti proudu je zákonitě blázen :-D

    AsciiWolf avatar 28.1.2009 18:26 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    Doporučuji shlédnout dokument Earthlings.
    Nepředpokládám, že se jiný živočišný druh, než člověk dokáže takhle chovat (vyveďte mne z omylu, pokud neříkám pravdu)...
    28.1.2009 09:42 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    No a nebo bude prezivat jen hrstka tech tucnaku, kterym ta zmena vadit nebude a prizpusobi se. A pak treba jednou budou zit tucnaci na poustich:)
    multi avatar 28.1.2009 10:55 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    az na to ze ty zmeny jsou prilis rychle, takz se nestihaj prizpusobit a znecisteni se tezko prizpusobi

    navic vymira hodne druhu naraz aniz by vznikaly nove
    Fluttershy, yay! avatar 28.1.2009 14:55 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    V českém názvosloví se píše první písmeno rodového jména malým písmenem. Prosím o opravu zprávičky, působí to trapně.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    xxxs avatar 28.1.2009 18:28 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňákům císařským hrozí vyhynutí
    v parazitickej dna je casto informacia na silno zmenene podmienky. druhy sa dokazu prisposobit aj za jednu, dve generacie. samozrejme iba tedy, ak sa s rovnakou situaciou uz stretli.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.