abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | IT novinky

    Švýcarská AI centra EPFL, ETH Zurich a CSCS představila otevřený vícejazyčný velký jazykový model (LLM) s názvem Apertus. Vyzkoušet lze na stránce Public AI Inference Utility.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:22 | Nová verze

    Byl vydán Linux Mint 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | IT novinky

    Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Komunita

    Blender Studio se spojilo s kapelou OK Go a výsledkem je videoklip k písni Impulse Purchase. Stejně jako samotný 3D software Blender je i ve videoklipu použitý animovaný chlápek open source. Kdokoli si jej může stáhnout a upravovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:33 | Komunita

    Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Nová verze

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.9. 20:44 | Komunita

    openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.

    lkocman | Komentářů: 0
    3.9. 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    3.9. 11:55 | IT novinky

    Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    3.9. 11:33 | Humor

    Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti

    … více »
    Gréta | Komentářů: 133
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (82%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
    Celkem 142 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 16:12
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    29.11.2010 15:02 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    A líbí se to někomu tady? Mě to jejich Unity přijde dost odpudivý. Možná víc jak gnome-shell.
    29.11.2010 15:11 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Mě se líbí velmi. Je to moderní, úsporné, rychlé.

    Šetří mi to asi tři řádky v geany, gedit, midory, terminálu... což mi hodně zpřehledňuje práci na noťasu.

    A tedy hodně lidí říká (např. na rootu), že je to rozhraní obdobné Macu. Já nevím, Mac nemám, ale pokud je to pravda, tak to asi špatný směr nebude.
    Pravák Bob avatar 29.11.2010 15:24 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Mě to naopak přijde veeeelmi pomalé a zabugované. Alespoň v Ubuntu 10.10 netbook remix. Radši jsem tam vrátil staré netbookové rozhraní.
    knowledge brings fear
    Ilfirin avatar 29.11.2010 16:32 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Ono tam stále je?
    tomboytom-deviant avatar 29.11.2010 17:14 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    V U10.10 je to poměrně debilní experiment založený na mutter wm, nechápu, co tím sledovali.
    29.11.2010 18:27 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Jasně, že to má mouchy, ale to skoro všechno.

    Používám to pro osobní potřebu a nikoliv jako veřejné PC, server či co já vím...

    A řekl bych, že mi víc času ušetří větší informační hodnota displeje, než občasný problém.

    tmr avatar 29.11.2010 16:41 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Ja Mac mam a Gnome mi prijde lepsi.
    29.11.2010 15:29 xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Unity zkouším a zatím je to dobré. Potřebuje doladit hlavně stabilita, ale pro bfu to určitě stačí. Je to zas něco nového a čas ukáže jestli to od Canonicalu nebyl krok špatnným směrem a uživatelé to skousnou.
    lukve avatar 29.11.2010 18:09 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity

    neviem ako toto ale som skusal Ubuntu Netbook terajsiu stable verzia je to celkom ucelne prostredie ktore sa dobre ovlada ovsem chce to este vyladit mnoho veci... mal som nahodeny gnome-shell asik pred 2 mesaicmy a toto unity je niekde uplne inde nez gnome-shell ktory sa mi vobec nepaci.. ak to bude free project myslim tym unity a nielen ubuntu  vychytavka tak raz sa dozijeme ze unity nakoniec nahradi gnome-shell...

     

    co sa tyka ako tu bolo povedane vyssie v unity si skor najdem app a spustim ju ako v normalnom gnome..

     

    inac taka flame otazka co je pouzitelnejsie  Unity alebo KDE4 ? ja volim Unity

    linux user more than 20y
    29.11.2010 15:54 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    To je jeden z prvních hřebíků do rakve Ubuntu. Ten poslední bude ukončení podpory gnome-panelu. Osobně si myslím že by Ubuntu mělo začít stejnou měrou podporovat Kubuntu a tak by to za pár let nemuseli zabalit.
    pavlix avatar 29.11.2010 15:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Myslím, že černé předpovědi nejsou na místě. Navíc černé předpovědi v poslední době padají snad na všecko, a nemám pocit, že by se tak úplně naplňovaly.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    tomboytom-deviant avatar 29.11.2010 17:13 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Já jsem hodně rád za nové Unity. Podle mě správná cesta. Upozorńuji že to prakticky nemá nic moc společného (kromě "vzhledu") s pochybným Unity v aktuálním Ubuntu. Jedná se o plugin pro nadcházející Compiz 1.0 (C++ rewrite). Všechny věci, jak je známe z dnešního Gnome zůstanou zachovány, i funkčnost samotného Compizu. Uživatel nebude omezem nedodělkem v podobě mutter WM a zatím velmi pochybným Gnome3.

    Lišta ze spouštěči napravo je nejlogičtějším krokem, když na poli notebooků je nejprodávanějším rozlišením 1366x768 a na desktopu FullHD. Dokončení samotného app-menu-indikátoru pro funkčnost s firefoxem, libreoffice a snad i java aplikacemi uživatel získá velmi příjemný desktop-experiance.

    Mrčnouni si nainstalují debian s Gnome3 a nebo si to za 20 sekund přenastaví. Myslím, že není co hrotit.
    Bystroushaak avatar 29.11.2010 17:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    To zas bude práce s odkurvováním..
    AsciiWolf avatar 29.11.2010 19:41 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity

    Hehe :-)

    Mě by docela zajímalo, jak to bude, vzhledem k tomu, že je to Compiz plugin, fungovat na systémech bez 3D akcelerace/s vypnutým Compizem.

    xvasek avatar 29.11.2010 18:41 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Tak jsem se na to díval a přijde mi srandovní, jak všichni kopírují od Apple zrovna ty věci, které jsou nejvíc kontraproduktivní. Začalo to Windows Phones 7, které nemají multitasking a podporu karet (například), teď to probublalo do Ubuntu. Může mi někdo vysvětlit, proč je to menu vždycky vlevo nahoře? Když si dám nějaké okno náhodou doprava dolů (třeba obrázek v GIMPu), tak se ujezdím myší.
    29.11.2010 19:47 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Tebe nikdo nepovedal ze vseci chcu Mac? A linuxaci dvojnasob, len za neho nechcu platit :) Radsej budu masturbovat nad zabugovanym open source odpadom aky je skvely a cool a po 10 rokoch ked dosiahne Beta kvality kodu, tak ho splachnu do hajzla za zacnu odznova (vid. KDE :)
    lukve avatar 29.11.2010 22:41 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity

    suhlasim s tebou v tom ze poslednu dobu sa deju v linuxe cudne veci.. kazdy imituje Mac... tak aj my linuxaci musime.. ALE VYSLOVENE SOM PROTI TOMU ZE LINUXACI ROBIA LINUX LEN PRETO ABY VYZERAL AKO MAC.. LINUX TU BOL JE A BUDE AKO FREE ALTERNATIVA VED AJ MA V NAZVE GNU LINUX.. treba si pozriet preco vznikol free softver preco vznikol linux  a co prinasa... LINUX NIEJE NAPODOBENINA aj ked kde4 sa snazi vyzerat ako Vista a Gnomakom hrabe uz s toho Maca..

    linux user more than 20y
    moo avatar 29.11.2010 22:47 moo | skóre: 7 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    naco odpovedas trollovi? ;)
    End the FED!
    29.11.2010 23:14 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    U vas je kazdy Troll. Pravda a objektivita ide stranou. To bude asi tym strachom ktory vas pohana, strach ktory vam nedovoli pripustit ze ste si vybrali zle...
    29.11.2010 23:57 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Být tebou, tak o pravdě a objektivitě bych moc nekázal, v tom tvým příspěvku jí taky neni ani trochu :)
    Sešívaný avatar 30.11.2010 02:33 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Mám úplně ten samý pocit. Globální menu na desktopu mi prostě přijde jako nesmysl. Dokážu ho pochopit na netbooku, kde to šetří trochu místo a většina oken je stejně maximalizovaná, ale na větších monitorech? Ještě jsem neslyšel jediný relevantní argument pro. Shodou okolností jsem to před pár hodinami reportoval na Launchpadu i s výmluvným screenshotem (https://bugs.launchpad.net/unity/+bug/682788). Jsem zvědavý, jestli na to budou reagovat a nějak to obhájí.
    Jiří Svoboda avatar 30.11.2010 10:27 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Osobně s tím mám ještě jeden potenciální problém. Používám totiž automatické přepnutí focusu při přejetí myši nad jiné okno.

    Takže kdybych měl na obrazovce víc oken (jako, že určitě mít budu), tak než do toho rohu dojedu, tak tam bude menu od úplně jiné aplikace...
    Sešívaný avatar 30.11.2010 11:18 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Tento problém už je taky nahlášený (https://bugs.launchpad.net/unity/+bug/674138)
    Salamek avatar 30.11.2010 11:12 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    tak ten screenshot me rozesmal :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    vain avatar 30.11.2010 11:40 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Jo, to je tak smutné, až je to k smíchu =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    xvasek avatar 30.11.2010 12:48 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Musím říct, že to je kvalitně nahlášený bug. Ještě bych to tam dal ve větším rozlišení. :-)
    vain avatar 30.11.2010 12:56 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Jj, taky by mě zajímalo, jak to bude fungovat třeba na dvou monitorech. To by mohla být teprve štreka s tou myší přes tisíce pixelů =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    30.11.2010 13:04 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Jo, to jsem taky zvědavý jak to vyřeší. On je to prostě fakt a že s tím Apple za celou dobu nic neudělal neznamená, že to není problém. On totiž MacOSX není etalonem uživatelské přívětivosti (neberte to jako flame, ty věci o UI tam jsou prostě fakt, komu to přesto vyhovuje ať si to klidně používá).

    Tady jsem nabyl dojmu, že integrace menu do lišty nahoře se chystá, ale jenom pro maximalizovaná okna. To by podle mě bylo ideální řešení: nechat normálně menu v oknech tak jak je, akorát když se maximalizuje, tak ho z okna přesunout do horní lišty. Problémy by se tím pěkně vyřešily:
    • odpadne problém s dlouhým ježděním myší, protože maximalizované okno je vždycky vlevo nahoře (zabírá celou obrazovku)
    • odpadne problém se sloppy focusem a s tím, že okno musím nejdřív aktivovat, abych dostal menu:
      • obyčejná okna by fungovala jako doteď
      • když mám aktivované maximalizované okno, tak stejně nevidím menu jiného (prostě proto, že na obrazovce žádné jiné okno v tu chvíli není)
    Sešívaný avatar 30.11.2010 16:58 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    To už by bylo schůdnější řešení, ale je otázkou, na kolik by to mátlo běžné uživatele. Jednou hledat menu v rámci okna, jednou na liště? Např. moje máti má pořád problémy rozeznat, co je v okně a co už je někde jinde, toto by ji zmátlo dokonale.
    Navíc by to byl takový kočkopes a je otázka, jakou neplechu by to dělalo. Už nyní kód pro globální menu, přidaný Canonicalem, způsobuje problémy u některých aplikací. Např. PoEdit přišel v Ubuntu 10.10 o menu úplně.
    1.12.2010 00:08 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Nic matoucího mi na tom nepřipadá, už teď umožňují různé aplikace dokování oken, kdy dekorace zmizí a okno se začlení do jiného, většího. Tohle by bylo takové dokování okna do panelu.

    Rozhodně by to nebylo víc matoucí než klasické global menu, co je v MacOSX. Tam je matoucí, když je přímo pod menu nějaké okno, takže se zdá, že menu patří jemu, ale ve skutečnosti nemá focus a menu patří úplně jinému oknu. Podobně jako že v docku jsou pro stejné okno 2 ikonky. Prostě tak nějak ovládání MacOSX klade větší nároky na představivost, řekl bych. I tak je to považováno za systém vhodný pro lamy.

    Myslím, že dokování okna při maximalizaci je oproti tomu jednoduché, jenom malá příjemná změna. Tak mě ale napadá: když tam nebudu mít zadokované maximalizované okno, co vlastně na horním panelu budu mít? IMHO by bylo nejjednodušší ho úplně zrušit.
    30.11.2010 14:26 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    No tak aby ste vedeli, mne vyhovuje fakt ze sa Ubuntu viac priblizuje Macu. Tak a je to vonku :) Akurat ze to bude lepsie s lepsim spravanim ako Mac OS X dock ktory stoji za hovno..

    http://myego.cz/item/apple-os-x-10-6-opravdu-je-to-etalon-uzivatelske-privetivosti

    Uz Docky je lepsi a na Unity pracuju ludia od Docky teamu takze to behom roka pre 12.04 LTS vypiluju k dokonalosti... alebo aj nie :)
    30.11.2010 17:03 josef
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Po shlédnutí videa v odkazu musím konstatovat, že gui se strašný. Je mi líto, těch, který se v tom budou trápit.
    30.11.2010 17:28 Jay
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Prečo mám pocit, že Ubuntu len nepriamo tlačí na Gnome(Shell) s Unity, lebo v poslednom čase robí Gnome neuveriteľné veci so Shell a čím ďalej sa mi to skôr podobá na Unity. Hmmmm
    vain avatar 30.11.2010 17:55 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    On to je de facto Gnome Shell s panelem. Popravdě se mi poslední verze Gnome Shellu líbí a celkem se těším na stable verzi, minimálně na vyzkoušení.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    3.7.2011 18:24 Brad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu Desktop již obsahuje Unity
    Ať shoří v pekle i s Unity! Horší GUI jsem v životě neviděl, a že už jsem jich "pár" viděl.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.