abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | Komunita

    Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Nová verze

    Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.3. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.10. 14:22 | IT novinky

    V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    10.10. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 15:33 | Komunita

    Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 12:44 | Nová verze

    Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 12:22 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.10. 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    8.10. 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (16%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (18%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 208 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 8.10. 07:41
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    15.3.2010 15:03 fraxinus | skóre: 20 | blog: fraxinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Blbosť. Viď "Lacné ARM-based netbooky". Kde sú? Uz nam ich slubuju 2 roky.
    15.3.2010 15:27 ed | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    na ceste... o 5 minut su su

    nie, srsly. touchpad sa distribuuje od minuleho roka, asus, texas instruments, marvell a milion cinskych vyrobcov maju taketo zelezo v priprave.
    15.3.2010 16:33 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    ale dokud na tom nepoběží widle, tak to nezačnou vyrábět
    15.3.2010 17:12 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    "V přípravě" = "Uz nam ich slubuju 2 roky." ...
    15.3.2010 17:32 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Ja uz mam drahnou dobu v priprave perpetuum mobile. :-D
    15.3.2010 17:11 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    tie linuxove tablety sa realne predavaju uz od minuleho roka; zatial sa mimo azijskeho trhu prilis nerozsirili, ale v buducnosti sa to mozno zmeni (kazdopadne nie je vobec problem si linuxovy tablet objednat do SR alebo CR) ;-)
    15.3.2010 17:31 Peter Fodrek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Ale za tym je Microsoft

    OEM zmluvy s dodavatelmi hovoria,ze vyrobca plati licenciu na Mincrosoft software za kazdy predany kus PC/Notebook bez ohladu na pouzity OS na systeme....
    vlastikroot avatar 15.3.2010 20:01 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Si kup SmartQ když myslíš.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    15.3.2010 23:23 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Takové zařízení jsou dostupné už pěknou dobu na asijském trhu, jak netbooky tak tablety s ARMem, dají se objednat až sem. Ty větší sračky se dají dokonce koupit i na aukru (hledej anyka nebo jak). Spíš bych si položil otázku, jak dobře na těchto zařízeních funguje Linux (videa o SmartQ na youtube jsou podle mě zatím slabé).

    Osobně pokukuju po SmartQ-V7U, ale víc by se mi líbilo něco podobného i včetně GPS a postranních kláves na hry.
    Dent avatar 15.3.2010 15:06 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Na jedné straně všude slyším, jaké je Flash zlo a měl by zmizet a na straně druhé je to hlavní bič na Apple, že ho odmítl podporovat na svém zařízení. Místo aby byli rádi za pomyslný hřebíček do rakve Flashe, tak ještě budou kritizovat :D
    Bedňa avatar 15.3.2010 16:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Flash je zlo, ale Apple je ďaleko väčšie, život je otázka priorít.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    mikirc avatar 15.3.2010 18:32 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Apple bych za zlo nepovazoval, spise vydani jejich tabletu ukazaly ostatnim vyrobcum jak se to delat nema, takze budou moct vyrobit daleko lepsi tablety. Dobre, budou o 5mm tlustsi a o 30g tezsi, ale s lepsi vybavou :)
    Byl jednou jeden...
    15.3.2010 19:44 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Ale na rozdíl od iPadu se ty ostatní nebudou vůbec prodávat. Apple vždycky dokázal přijít s papírově naprosto zoufalým výrobkem, který se perfektně prodával. Apple je prostě geniální v prodeji leštěných prdů.
    mikirc avatar 15.3.2010 21:06 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    No to je taky pravda, ale o tom to v businesse je
    Byl jednou jeden...
    Bedňa avatar 15.3.2010 21:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    To je pravda, biznis je biznis, ale nerád by som aby ostatné firmy prebrali obchodnú politiku špííííín s Apple, ktorí sa neštítia až takých zásahov, ako bolo nedávne sa vyhrážanie Apple aby sa stiahol nejaký príspevok s fóra o iSračkách, poďalšie ultra reštriktívny postoj k autorským právam, developerom o zákazníkoch ani nehovorím, samozrejme väčšina ľudí je úplne tupá, takže to nejak ani nevnímajú, však aj komunizmus tu bol 40rokov, na každom kroku doplácam na tú väčšinu jeblých ľudí, či sú to už retardéri na ceste, lebo jazdia ako jeblí, poistka za auto, lebo nevedia jazdiť, poistka za dom lebo kradnú, väčšinu života na nich jebem, ale keď sa rozoberá takáta téma vždy si spomeniem ako doplácam na jeblú väčšinu populácie.
    PS: Nepýtajte sa ma na ktorom fóre to bolo, aj vy hádam máte google.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Salutis avatar 16.3.2010 14:01 Salutis | skóre: 7 | blog: Salutis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    ... špííííín s Apple ... ... s fóra o iSračkách ...
    A nebolo by dobré naučiť sa najprv písať? Píše sa to správne podľa vzoru: z koho, z čoho.
    ... samozrejme väčšina ľudí je úplne tupá ...
    Mnoho ľuďom Apple jednoducho vyhovuje. Nemyslím si, že by tu bol niekto tupý.
    Najväčší dar je vedieť posúdiť hodnotu vecí.
    Bedňa avatar 16.3.2010 17:03 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Šiesty a siedmy pád poznám, čo sa týka Apple už som písal komu vyhovuje a tomu kur, že je to pravda.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    cezz avatar 16.3.2010 00:23 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Mozila je opensource, Xfree je commercial, flash je hlavna vyhoda Linuxu oproti non-free rieseniam.. Zijeme v zaujimavej dobe :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    15.3.2010 15:13 jelen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    mam pocit, ze jde o dalsi doufani v triumf, ktery se nedostavi - pripomina mi to zpravicky na zactku krize kdy vsichni doufali, ze to je ten pravy cas pro nastup Linuxu a jeho rozsireni. Krize ukazala (a nejen krize), ze uzivatel na ztratu svobody a drazsi cenu docela kasle. Vim ze si nabiham na smrst reakci ze jsem mimo, ale podivejte kolik lidi s iphonem vlastne vi ze jim tam bezi unix-like system? To resi jenom technoidi, ale uzivatel chce neco jineho a Apple vi co...
    V podstate jde o nazor jednoho cloveka, ktery rika proc by si ipad nekoupil. A pak je tu ten zbytek, kterej se na nej uz nemuze dockat...
    15.3.2010 15:53 Venec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Tablety jsou skvělý nápad, ale nejsou dodělané do konce. Dokud nebudou umět rozeznat psaný text a to i v praxi, kde budu psát 2 stránky a ne 3 slova. Umím si tablet představit na přednášce místo sešitu, ale tohle co se prodává je k ničemu. Je to jen netbook bez klávesnice! A těch 10 hodin u iPadu je dost málo. Nevím podle mě všechny tablety našli možná budoucí cestu, ale..... Jinak co budou mít pro lidi nové Linuxové tablety? Nic!
    Freedom!
    15.3.2010 18:15 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Male, lehke, s dlouhou vydrzi a funkcnim ssh (vcetne -X) ? Pro normalni lidi vsechno! Jen pro ty ostatni nevim nevim :-D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    mikirc avatar 15.3.2010 18:42 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Souhlasim, ze je to skvely napad a ze jeste nejsou dotazene do konce, ale co mi muze linuxovy tablet nabidnout? Mne mnohem vice jak tablet s Apple systemem nebo s MS systemem. Osobne bych mel s tabletem vselijake plany jak jej vyuzit, samozrejmne ty planu uz presahuji bezne vyuziti, ale hlavni by tam byl ten linux, nebot bych si ho mohl upravit uplne jak bych chtel a dodelat si co potrebuji. A kdyz mi nebude vyhovovat puvodni distro, tak si naistaluji jine.
    Byl jednou jeden...
    15.3.2010 18:28 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Taky jsem si chtěl koupit takový tablet. Koupil jsem si tedy konvertibilní Fujitsu U810. Malá váha, displej s vysokým rozlišením, dobrá výdrž na baterku. Ale co jsem zjistil? Že na seriozní práci stejně potřebuju klávesnici a v režimu tabletu je to beztak ve Windows i Linuxu (tam to bylo o něco lepší) docela nepoužitelná záležitost.

    Tak jsem si koupil 13" ThinkPad Edge a pochopil, že váha není všechno -- famózní klávesnice, výborný touchpad/trackpoint, dobrý displej a pevná konstrukce za pár peněz. Ideální mobilní počítač na "takovéto domácí psaní v shellu" ale i na větší práci v Eclipse či nějaké ty lehké převody videa. Příště už se budu dívat hlavně na ergonomii.

    Výhodou i nevýhodou iPadu je to, že nic neumí. Na browsení, čtení ebooků či poslouchání hudby to bude výborný stroj. Ale tím to končí. A mezi námi, vezměte si takový Google Nexus či něco jako Pre s 4" displejem a nemáte k iPadu daleko. A nemusíte s sebou tahat další krám. Výkonově je to stejné, cenově taky.
    16.3.2010 07:59 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Ano, iPad bude bezesporu k ničemu na domácí psaní v shellu a větší práci v Eclipse. :-D

    Měl bych jen jednu faktickou poznámku: vývrtku na korkové zátky nepoužívám na otevírání konzerv. ;-)
    Kaacz avatar 16.3.2010 09:27 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Nechápu, že se vždycky najde někdo, kdo to vůbec nepotřebuje a hned to setře, ze to je k ničemu. Já mám taky názor, že notebook je naprostá hovadina a je mi to k ničemu a taky to nikomu necpu. :-D

    Tady někdo nepochopil, že tablet není zrovna věc na tahání sebou jako notebook. Ale představte si ho ve větší moderní domácnosti, jak prostě leží v obýváku na stole a kdokoli přijde, stiskne čudlík a ihned má browser k dispozici. Ano, je to zařízení dá se říci doplňkové a proto by to nemělo stát haldy tisíc jako iPad.

    Pro mně má význam pořádný opravdový stolní komp a jako DOPLNĚK k němu chci tablet. Ano .. na těch pár věcí, co jste napsal. A opravdu nechci na zahradu, do houpacího křesla nebo na WC sebou tahat obludu, co má v sobě úplně zbytečně věci jako klávesnice, disk a podobné blbosti co jen žerou baterky.

    Osobní udělátko na tahání sebou mám N810 s 4,3" LCD 800x480 .. ale to je víc o mobilitě a míň o komfortu. Doma chci něco většího.

    Kapišto ? :-)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    15.3.2010 20:27 Koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Ano, ano. Zadne DRM, zadny obsah. Tomu se panecku rika svoboda! Svoboda vybrat si z niceho.
    15.3.2010 20:33 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Pořád lepší, než si za těžké peníze ten pronajímat do první přeinstalace systému a pak zase znova...
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    15.3.2010 20:43 Koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Jde spis o to, ze je to pro nekoho lepsi. A pro nekoho treba ne. Pokud me DRM na iPadu omezuje tim, ze si velice pohodlne nakoupim knizky na Amazonu, tak at me teda omezuje.

    Lidi tu pisou, ze iPad nic neumi. Ale taky zapominaji, ze iPad neni jen hardware a software, coz bude nejspise pripad vetsiny tech ultrauspornych a hyperlevnych alternativ, co zvladnou i Flash (hmm, x86 a usporne... proste zpravicka je klasicka pakarna vezmi tuhle vlastnost odtamtud, tuhle odjinud, smichej to dohromady a hle je tu linuxova superalternativa).
    15.3.2010 20:49 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    většina s procesorem ARM
    hmm, x86 a usporne... .
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    15.3.2010 21:11 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Tablety, pilulky, ...
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    15.3.2010 22:11 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Hlavně si nezapomenout vybrat modrou...
    pavlix avatar 16.3.2010 01:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Si děláš srandu, ale o tabletech se psalo i v papírovym tisku, matka pak musela vysvětlovat babičce, proč že je to tak blbě nazvaný, že se to plete s tabletama, který má v krabičce na stole.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 17.3.2010 01:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    15.3.2010 23:32 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    Ak by tu bol nejaky true ARM netbook za 200eur tak by som si ho kupil nejako by sa peniaze nasli. ako kazdy vie ze ARM cpu je hlavne o vydrzi ale zase tie Cortex-9 su dost aj vykonne podla mna Ato je vzdy lepsie nez osekany Intel Atom co nema ani pipeline ci co to vlastne nema ze ho osekali.

    taka mala otazocka Beegleboard ma tu niekto?

    a na tie netbooky sa da nainstalovat aj RiscOS ?
    Jendа avatar 17.3.2010 01:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V čem budou linuxové tablety lepší než iPad
    taka mala otazocka Beegleboard ma tu niekto?
    Nemá, bude mít (snad, objednával v říjnu, pořád nic, prej v březnu, no už je 17.) v TouchBooku, napíše recenzi :-).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.