abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.4. 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (20%)
     (40%)
     (40%)
     (0%)
    Celkem 5 hlasů
     Komentářů: 1, poslední dnes 10:56
    Rozcestník

    V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení

    Komiks na ITBiz.cz si tropí žerty z linuxového desktopu: Všechno jde... jen je občas potřeba trochu konfigurovat, trochu kompilovat, trochu toho a trocho tamtoho a už to bude.

    3.2.2010 16:37 | Robert Krátký | Humor


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.2.2010 16:57 jirkamailto | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    No on si kazdy mysli ze da CD do mechaniky, jednim kliknutim se vse nainstaluje, jednim kliknutim vse nastavi a je hotovo. Ja co vzpominam kdyz jsem kdysi davno pouzival XPcka, tak kolik hodin jsem je instaloval a nastavoval nez bylo vse funkcni. V linuxu je to vse sranda.
    vain avatar 3.2.2010 17:04 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    No on si kazdy mysli ze da CD do mechaniky, jednim kliknutim se vse nainstaluje, jednim kliknutim vse nastavi a je hotovo.
    Přesně tak, a ono to je ještě rychlejší, mě v Linuxu vše funguje hned po instalaci, dokonce nemusím nikam klikat a nic instalovat (vyjma aplikací samozřejmě).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    3.2.2010 17:15 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Mám moc rád lidi, kteří v dnešní době píšou: "ale u XPček to taky trvá dlouho/je to na nic atd...". Ale kdybych si tu já napsal blog o zkušenostech z používání 10 let staré distribuce, tak bych ani nestačil přečíst všechny ty nadávky, kterých by se tam sesypalo nepočítaně. Rozumný člověk snad bude srovnávat srovnatelné.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    3.2.2010 17:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Rozdíl je v tom, že se mnoho počítačů stále ještě s tímto systémem prodává. A před uvedením Win7 to číslo bylo ještě mnohem větší. Navíc většina uživatelů považovala XP ještě donedávna za nejlepší win systém. Tak proč to nepoužívat pro přirovnání?
    3.2.2010 18:19 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Čistě, jen a pouze, kvůli té dlouhé době. Když dnes napíšu názor, že Linux je jednoduchý, snadno se instaluje, je relativně stabilní, tak mám pravdu(někdy). Ale mohl bych to napsat v době, kdy startovaly XPcka ? Jestli ne, tak těžko můžu hanit tenhle starý systém, když na pultech už je W7.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    3.2.2010 22:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Když jsem chtěl na vistách u kámoše použít telnet, tak jsem musel googlovat jako ho v systému "doinstalovat", takže oproti linuxu ne moc velký rozdíl :-D.
    4.2.2010 08:44 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Tuhle prisel kolega, ze Win7 zabere 40GB na disku. Pouze cista instalace. Linux (aktualni verze) na 40GB vleze snad kompletne s velkym poctem aplikaci (i muj Gentoo ma aktualne 12GB a to tam mam uz peknej bordel, asi 1347 ruznych baliku nainstalovanych), a kompletni stable Debian je na 5 DVD.

    Navic tej jednoduchosti Win7 ubira fakt, ze co se clovek v XP naucil, muze u Win7 zapomenout a zacit zase znova. Jenom konfiguracni panel je totalne predelanej (coz byl uz i ve Vistach).

    Jinak, uz umi Windows (tedy aktualni verze Win7) prehrat vsechny videa nebo musi uzivatel porad nekde po internetu hledat kodeky (ja obvykle na XP a tusim i Vistach hledal codecpack all in one).

    A myslim ze i v dobe XP byl uz Linux na dost dobrej urovni. Ale to vis, to je kolorit porad opakovat, ze Linux je jenom prikazova radka:)
    4.2.2010 08:59 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Keby prisiel kolega, ze mu FreeBSD na disku zozralo 40GB, asi by si mu neuveril. Otazka: aky velky mas disk a co mas na nom? Myslim, ze v dnesnej dobe tych 20GB nehra az taku ulohu. To ti potvrdi aj Linus, ked pisal Git- naco setrit peniaze na nejakom lacnom hardveri, ked cena prace je ovela vacsia?
    4.2.2010 09:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Spíš na co deduplikovat v gitu, když deduplikaci za tebe může udělat filesystém. :-)
    Bilbo avatar 6.2.2010 14:50 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Co jsem zkousel nejakou RC nebo beta verzi Win7 (uz nevim co presne to bylo, ale nejaka casove omezena primo od MS) ve virtualni masine, tak ta cista instalace mela asi 8 GB, ale pokud si kolega nainstaloval 64 bit verzi, tak to bude asi o neco vic (jsou tam jak 32bit tak 64bit knihovny) a navic tusim ze i Win7 stale maji v defaultni konfiguraci sklon vytvaret swapfile o velikosti fyzicke pameti (a k tomu navic hibernacni soubor opet o velikosti fyzicke pameti), takze pokud ma kolega lepsi pocitac s 16 GB RAM, tak bych se tem 40 GB ani nedivil (16 swap, 16 hibernace, zbylych cca 8 vlastni system)

    U mne ma vlastni debian asi 8 - 10 GB (asi 2100 baliku + vlastni data a nejaky vlastni software), i kdyz kdybych mel gentoo, asi by to bylo o neco vic, u gentoo se vzhledem k source-based charakteru distribuce "povinne" instaluji ke vsemu hlavickove soubory, v debianu ne (takze tam mam jen ty, ktere potrebuju pro kompilaci vlastniho softwaru, ke vetsine knihoven v systemu je pak nemam)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    4.2.2010 16:43 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    I v te dobe to bylo jednoduche ... RH ma odjakziva instalaci easy ;-))

    ... pouzival jsem linux uz v dobe, kdy zadne XP nebyly, zacinala beta NT, karalovali w95 a ja mel OS/2 na desktopu .. pak jsem v dobe RH4.2 presel i na desktop ;-)) ... predtim jsem mel unixy a linuxy jako servery ;-)) ... taky jednoduche OS, spravuji se porad stejne dobre ;-))
    3.2.2010 17:20 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Jo jo. Když jsem před pár týdny sestře reinstaloval na notebooku Win XP... To bylo restartů po kdejaký prkotině (vím, že jsem značnou část mohl vynechat, ale držel jsem se doporučení systému). Ale přiznejme si, že je to systém starý 8½ roku. I když ona instalace aktuálních Win 7, kterou jsem absolvoval na jiném NB o pár dní později o moc jiná nebyla. Aktuální mainstreamové Linuxové distribuce jsou rozhodně o dost pohodlnější (pro běžné použití). A navíc mají proti Win jednu killer-feature: balíčkovací systém.
    3.2.2010 17:31 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    No já nevím, ale mě se XPčka prakticky nerestartují, až je to podezřelý... jo, byl jeden bezpečnsotní update někdy v lednu....
    3.2.2010 17:57 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Čti pozorněji. Mluvím o instalaci. Škoda, že jsem už zahodil ten lístek, na který jsem si dělal čárky. Ale u XP to bylo něco mezi patnácti a dvaceti restarty (aktualizace v několika navazujících restarty oddělených krocích, další po téměř každém jednom ovladači,...). Oproti tomu standardní (tj. bez háčků v podobě chrootu apod.) instalace běžné L. distribuce obnáší restarty dva: poprvé při přechodu z instalačního procesu do nainstalovaného systému a podruhé po následné aktualizaci.
    poky74 avatar 3.2.2010 18:05 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení

    V případě netinstalu jeden restart.

    Já jsem teda celý systém z CD (dvd) instaloval naposled tak před dvouma rokama, jinak vždy jen netinstall

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    3.2.2010 19:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    V OpenSuSE se dá jeden ušetřit, pokud si update repository přidáte na začátku jako přídavný zdroj - pak se vám instaluje rovnou aktualizovaná distribuce.
    3.2.2010 20:31 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    No to tedy ne... posledně když jsem intaloval XP (před rokem), taky byly restarty tak tři čtyři maximálně, možná i míň.
    3.2.2010 22:21 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    presne tak.. 15-20? neexistuje.

    pocitajme spolu (mozno mam stastie, ale u mna je to takto):

    start instalacie, nakopirovanie suborov na disk - restart 1

    dokoncenie instalacie - restart 2

    (instalacia SP3 - ja ho mam integrovany, preto tento krok u mna nie je) ovladace + SW - restart 3

    pripadne aktualizacie SW nainstalovanych pred restartom 3 (.net, office a podobne) - restart 4
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    3.2.2010 22:48 Srigi_nl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Lenže typek hore pise, že restartoval vždy keď si systém o to zaziadal. Takze to môže byt takto:
    - install 1, 2
    - nastavenie swap 3
    - chipset drv 4
    - vga drv 5
    - sound drv 6
    - lan/other stuff 7
    - daemon tools 8
    - WU 9, 10
    - antivir 11
    ono sa to nazbiera.
    4.2.2010 07:04 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Přesně tak.

    VÍM, že jsem mohl některé restarty vynechat. Tím bych se asi vešel do půl tuctu. Ale zkrátka jsem dodržoval doporučení systému a jednotlivých instalačních programů. Například windows update mě o restart žádal tuším 3×.
    4.2.2010 02:12 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Když jsem XP instaloval naposledy (v podstatě se mi to nestává, proto jsem tím byl zaskočen), tak při instalaci samotné to chtělo dejme tomu dva nebo tři restarty. Ale pak jsem doinstalovával tři nebo čtyři drivery z jednoho cd a po nainstalovaní každého jednoho (!) se systém musel restartovat. To jsem opravdu nepochopil.
    3.2.2010 23:40 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Také souhlas. Několikrát se restartovalo při instalaci ale číslo bylo tak 3-4.
    Jakub Lucký avatar 3.2.2010 23:53 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    no, a to mělo všechny ovladače přímo v instalačce? To je u Windows nevídáno neslýcháno...

    Já instaloval WinXP na Lenovo SL510 a poctivě rebootoval pokaždé, když jsem o to byl požádán... instalace samotných windows 2x, ovladače celkem 10x, Lenoví utilitky 5x, antivir 1x, aktualizace jsem nespouštěl....
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    4.2.2010 00:56 dc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    no to su fakt padne argumenty ked chcete aby system stary cez 8 rokov (winxp) mal v sebe ovladace na aktualne zariadenia.Ono v kazdom os je predsa len lepsie (bavime sa o desktope) restartnut ho aj ked natiahne ovladace bez restartu. Mimochodom neni problem spravit vlastnu instalacku xpcok s pridanymi ovladacmi pre moj hw, prednastavenou konfiguraciou a dalsimi servisnymi balickami pripadne aj vlastnym sw. V takom pripade bude stacit jeden-dva restarty a po boote mate OS pripraveny rovno na pracu a nakofigurovany podla vlastnych predstav....
    4.2.2010 21:25 obludka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    No jasne ze bych chtel. Zaplatil jsem za nej ? Ano. Je podporovany, a soucasti licencniho ujednani byla podpora ? Myslim ze ano. Tak proc bych nemel predpokladat, ze dodavatel podporu skutecne poskytne ?

    3.2.2010 17:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Opravdu je potřeba linkovat sem komiks z itbizu, když je každé pondělí ráno mezi zprávičkami automaticky?
    Quando omni flunkus moritati
    3.2.2010 17:36 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Jsem si jistý, že odpověď vlastně znáš...
    3.2.2010 20:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    No... tak... hm... vlastně ani ne.

    Ale OK, abych formuloval lepší otázku: Z jakého důvodu je do zpráviček linkován komix na itbiz, který se mezi nimi každé pondělí ráno objeví automaticky?
    Quando omni flunkus moritati
    4.2.2010 00:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Aby se na itbiz podívalo více lidí, aby měl itbiz lepší návštěvnost, aby z něj bylo více peněz z reklam, aby bylo tím pádem více peněz na provoz abclinuxu atd.
    Tarmaq avatar 3.2.2010 18:37 Tarmaq | skóre: 39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    ja napriklad na zpravicky chodim z rss ctecky a tam se tyhle veci nezobrazuji ;]
    Don't panic!
    otasomil avatar 3.2.2010 17:35 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení

    S instalaci win xp to clovek fakt zazil a stale jeste ma moznost zazit stredovek.

    S win 7 je to vsak uplne jina. To se da srovnat s vetsinou modernich dister.

    Samotny instalacni program win 7 je sic oproti pruvodci instalaci u SUSE pouha smesna hracka, ale zas se predpoklada ze win 7 bude instalit kdekdo tak proc to komplikovat.

    Podpora zakladniho HW je v dnesni dobe jiz srovnatelna a bezproblemova.

     

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Jezekus avatar 3.2.2010 17:50 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    To je fakt, ale pořád mi vrtá hlavou, co je v těch 8GiB, které se mi vylíhnou po instalaci Win 7 na disku, páč v tom systému není absolutně nic! (myslím použitelné plikace k denní práci)
    3.2.2010 18:50 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Taky mi Win7 připadá jako velký krok dopředu. Mám na notebooku Linux (nejdřív Mint, teď Fedora) a Windows 7. Ve Win7 nefunguje scrollbar na touchpadu a funkční klávesy (Fn+Fx), trochu mě zklamala nekompatibilita s některými aplikacemi (konkrétně ModelSim, taky explore2fs ani jiná čtečka Ext3 nefunguje), jinak je to ale kvalitní systém. Zvláště se mi líbí:
    • grafika, bezdrátová myš i wifi je hned po nainstalování funkční (na liště je něco jako v linuxu NetworkManager - stačí vybrat síť), systém si navíc sám dohledá ovladače na internetu
    • systém je možné konečně normálně provozovat pod obyč. uživatelem, na adminské zásahy (instalace, měnění nastavení, zápis do systémových adresářů) si systém vyžádá heslo admina (průkumník je s tím integrovaný, regedit zatím ne; tady překvapivě Windows překonává Linux, kde správce souborů (žádný - Nautilus, Thunar,...) neumí spolupracovat s policykitem)
    • quicklaunch spojený s taskbarem šetří místem, jednoduše se ovládá; nové funkce na vyplnění levé nebo pravé půlky obrazovky oknem
    • Win7 spotřebovává po startu asi 600 MB RAM (míň než Vista), rychlý start (do 30 sekund), rychlé přihlášení (asi 5 sekund), ve Fedoře start trvá o něco dýl a naběhnutí GNOME nesrovnatelně dýl
    poky74 avatar 3.2.2010 19:02 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení

    Díky za shrnutí, tohle chybělo...

     

    Mimochodem, 600MB ram ? To se mi zdá jako vtip, teď mám zabráno 270MB ram, z toho 50MB si bere chrome (ium), 80MB amarok a ostatní si rozdělí samotný systém, wm a nějaký kdeinit. Když si vezmu že na archu mám momentálně spuštěnou hudbu, grafiku, wifi manažer, několik mých skritpů na kontrolu serveru + nějaký pomocný aplikace pro KDE programy a mám využito více než 2x méně než semičky po startu, zdá se mi to docela nepoměr...

     

    Ví někdo kolik zabírají takové ty nenažraná distra? Čistě pro zajímavost

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    poky74 avatar 3.2.2010 19:04 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení

    Mimochodem, mě od výběru archu v grubu po naběhnutí textového přihlášení uděhne cca 12 sekund, do grafiky to trvá nějaké 2 sekundy. Ale né že by to bylo nějak úžasné, protože uspávám (<1 sekunda potřebná pro zapnutí).

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    3.2.2010 20:11 michal | skóre: 24 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Ale no tak, dneska už se na počet GB, co to sežere, až tak nehraje. Vždyť každý nový počítač má okolo 4GB a většina lidí mění systém rovnou s novým počítačem, takže nějakých 600MB ve WIn7 po startu je v pohodě, hlavně když to běhá rychle. Taky to, že to zabere 8GB hned po instalaci, není takové utrpení, když málokdy je dneska v počítači menší disk než 250GB, sice souhlasím, že to žere zbytečně moc, ale hlavně, že to funguje.
    poky74 avatar 3.2.2010 20:32 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení

    Však to ti neoponuji, jen mi přijde dost zvláštní že mě komplet arch se všema aplikacema žere 2x méně RAMky než čistý win 7

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    3.2.2010 22:17 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Zalezi co pouzivas za wm :) ja nevim, ale kdybys mel do gnome pridat treba ty efekty co jsou ve win7, tak ver tomu ze to bude o neco vic :) jinak ja zkousel na starym notasu s 512MB ram a po instalaci zabirali v pameti tusim ani ne 150MB, zalezi patrne s cim ten windows pocita ohledne pameti a nespusti tolik aplikaci, kdyz je malo ram nebo pomaly cpu. Nebo ze by to bylo tim aerem? :)
    3.2.2010 20:56 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    600 MB RAM jsem nemyslel jako výhodu oproti Linuxu, ale oproti dřívější verzi Windows (vistám). Fedora zabírá míň - čistá asi 250 MB, běží mi trvale gnome-do a apache, to je dalších asi 20 MB. Rozhodně není Win7 míň náročný než Linux (prakticky jakýkoliv) ani než Windows XP. Mint zabíral asi 370 MB, měl nepochopitelně nenažraný Xorg - přes 100 MB, s větším počtem aplikací se běžně nafoukl na několik stovek, bez efektů (ve Fedoře do 20 MB s compizem, bez compizu taky).

    Co jsem zapomněl zmínit, je spotřeba baterky. Fedora vydrží i po zapnutí laptop-mode necelé 3 hodiny, Mint vydržel o hodinu dýl, Windows 7 je na tom myslím ještě o něco líp (pořádně jsem to zatím nevyzkoušel, ukazovalo to přes 4 hodiny a větrák se narozdíl od fedory - kde skoro pořád hučí - moc nepouštěl). Ve Fedoře budí procesor nejvíc jádro (okolo 50% wakeups má <kernel core> : hrtimer_start_range_ns (tick_sched_timer)), takže s tím se asi moc dělat nedá (leda si kompilovat jádro a zkoušet různé obskurní parametry, to teda dělat nebudu - samozřejmě kdo na to má čas a chuť tak super, ostatní si radši nainstalují Win7...:)).

    Běží v tom Archu normální GNOME nebo KDE, nebo něco lehčího? On samotný start systému zas tak dlouhý není, ale z přihlašovací obrazovky ve Fedoře k plně naběhlému GNOME, i když nepočítám gnome-do, je to přes 20 s.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.2.2010 23:37 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Win7 spotřebovává po startu asi 600 MB RAM
    Ty vole, to je vtip?
    Jakub Lucký avatar 3.2.2010 23:53 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    to je krutá realita... W7 Starter, které se sekne (pomohl jen reboot přes cmd) při rozbalování 30MB zip zabírá po rebootu 700MB v RAM... zrovna včera jsem měl ten nešťastný netbook v ruce...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Kaacz avatar 4.2.2010 00:44 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Ještě bych měl dotaz k tomu > Něco jako NetworkManager < :

    - Umožňuje to přepínání wired sítí z předvoleb ?

    - Umožňuje to zapnout připojení přes mobil/cdma ?

    - Umožňuje to zapnout VPN ?

    jako NetworkManager ... :-)

    Protože volbu wifi sítě měl soft dodávaný ke kartě už pod WXP .. a způsob MS byl vždy horší.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Jendа avatar 4.2.2010 15:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    A umí už Windows spravovat routovací tabulku i pokročileji, než jen default routa? A jde už jednomu rozhraní přiřadit víc IP adres?
    Jakub Lucký avatar 4.2.2010 15:23 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    A nechceš toho trochu moc po jednoduchém zavaděči na hry?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jendа avatar 4.2.2010 15:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Já nevím, mně vyjmenované vlastnosti přijdou jako docela základní funkce OS…
    Jakub Lucký avatar 4.2.2010 16:49 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    proto já mluvím o zavaděči na hry ;-)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jendа avatar 4.2.2010 16:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Jenže já znám lidi, kteří se snaží ten zavaděč na hry používat i na práci :-).
    4.2.2010 17:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Každý svého štěstí strůjcem. Ale když je člověk placený od hodiny, tak proč ne? :-)
    Jakub Lucký avatar 4.2.2010 18:10 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    No, tak i pneumatické kladivo se dá používat místo párátka... a určitě existují i lidé, kteří to považují za dobrý nápad (nemusí se s tím člověk dlouho šťourat, hned to je hotovo... A na ten pocit, na ten si zvykneš...)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    4.2.2010 22:45 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Mně přijdou jako docela základní funkce OS:
    • OS dobře poslouží i jako zavaděč na hry
    • víceúlohový OS dovoluje uživateli přepínat se mezi současně běžícími aplikacemi, i když některé jsou hry
    • víceuživatelský OS s řízením přístupu tím "řízením" nebude uživatele zdržovat a umožní mu pohodlnou správu tím, co normálně používá (tj. nejen příkazový řádek)
    Linux v těhle věcech více-méně pokulhává, Windows 7 je více-méně zvládá.

    Asi se shodneme, že:
    • Windows je lepší na hry (urážlivé slovo "zavaděč" bych si odpustil, spíš Linux se neschopností X.org v normálním nastavení přepnout se z fullscreenu na něco jiného působí jako hloupý zavaděč)
    • Linux je lepší na pokročilou práci se sítí
    4.2.2010 17:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení

    A nejsi náhodou moc hrr? To ti nestačí, že už není potřeba rebootovat kvůli změně IP adresy? :-)

    Náhodou, Windows umějí i věci, které jsou nad možnosti mého chápání, přestože si neskromně myslím, že se ve fungování linxového síťového subsystému orientuji docela dobře. Třeba nastavit víc default rout, aniž by se nějak specifikovala priorita nebo jiným způsobem určilo, která z nich se má vlastně pro které pakety použít. Bohužel jsem ale zatím nenarazil na nikoho, kdo by tušil, k čemu je to dobré nebo aspoň jak to funguje…

    Grunt avatar 4.2.2010 18:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Třeba nastavit víc default rout, aniž by se nějak specifikovala priorita nebo jiným způsobem určilo, která z nich se má vlastně pro které pakety použít. Bohužel jsem ale zatím nenarazil na nikoho, kdo by tušil, k čemu je to dobré nebo aspoň jak to funguje…
    Nevím jak na Widlích, ale normálně se to používá k Equal Cost Multi-Path (ECMP) routingu což je forma load balancingu. Sám to používám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    4.2.2010 18:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Equal Cost Multipath bych chápal, ale tohle je něco jiného. Prostě se tam default gateway nenastavuje globálně, ale u každého rozhraní zvlášť.
    Grunt avatar 4.2.2010 18:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Fíha, to zas budou mít cosi vymakaného.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Limoto avatar 4.2.2010 22:16 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Debianí ifup to umí taky ;-)
    4.2.2010 22:35 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    - Má 3 nastavení sítí (Domácí síť, Síť v práci, Veřejná síť) - mobil/CDMA - asi jo, je tam možnost "širokopásmové připojení" - VPN umí

    Rozhodně mi to připadá s NM srovnatelné.

    Když jednou nefungoval router (potřeboval restart, mimochodem je v něm Linux :)), tak ve Windows 7 se ukazovalo u wifi "Připojeno" a přitom to nefungovalo, jenom ikonka na liště byla s hvězdičkou jakože nepřipojeno - chybka.
    3.2.2010 18:32 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Nadsázka
    Copak ti co v komentářích tady i na itbiz.cz skáčou do stropu nechápou, že jde o nadsázku? Asi tak jako tady - Předpověď počasí - a pan Slunce v duši by se tomu taky zasmál.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    menphis avatar 3.2.2010 23:31 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    dneska nic moc... ale obecne mi prijde mnohem vtipnejsi nez sobotni komix na root. ;).
    poky74 avatar 4.2.2010 05:21 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení

    ehm? :-D

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    4.2.2010 10:25 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    Ten link na komiks mne taky zklamal. Kdyby tam byl link na xkcd 196, to by bylo jiné kafe! Nejlíp přeložené, ať se hezky rozroste xkcd na abclinuxu :-) To by pak bylo pěkné překvapení...
    Jendа avatar 4.2.2010 15:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Linuxu všechno jde... jen chvilku strpení
    while true; do xdotool mousemove_relative 10 0; xdotool mousemove_relative -10 0; sleep 300; done
    Dvě minuty? Byl to asi nějaký pomalý linuxák…

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.