abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:55 | IT novinky

    Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    včera 05:44 | Komunita

    Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Komunita

    Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co

    … více »
    SUSEMAS | Komentářů: 2
    včera 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Zajímavý článek

    Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    3.11. 22:55 | IT novinky

    Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    3.11. 16:22 | Pozvánky

    Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    3.11. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (21%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 314 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Jakub Lucký avatar 28.9.2013 08:03 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Jestli k tomu budou i ovladače na Linux, tak bych o tom snad i uvažoval...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Ilfirin avatar 28.9.2013 09:44 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Ne, bude to SteamOS nekompatibilní, má to sloužit pouze jako dekorace ;-)

    Gamepad ale vypadá hrozně nepoužitelně (na hraní).
    28.9.2013 10:50 Jix0 | skóre: 24 | blog: Not only for humans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Taky jsem se zdesil jak jsem videl ten design. To umisteni tlacitek A,B,X,Y mi prijde docela nestastne, melo to byt radeji v jednom bloku. Kdo vi jak to ale nakonec bude v praxi.
    If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
    Rezza avatar 28.9.2013 11:17 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Nejak si na tom nedovedu predstavit hrat, ty tlacitka jsou tam fakt pohazena na design. Druha vec - proc se neda hrat na mobilech je, ze tam nejsou packy, ale prave matlani po displeji. Na samostatnem ovladaci to bude asi lepsi. Ale ted zapal boje, kdy clovek ohyba packu za hranice mechanickych moznosti :). Kazdopadne - chce to zkusit. Trebas to naopak bude stat za to.
    Solitary avatar 28.9.2013 11:50 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Tlacitka okolo dotykace me taky sokovaly... na druhou stranu, kdyz se podivas na bindovani Portal 2 na ten gamepad, tak maji vedlejsi funkce... u PC her (predevsim u FPS) kde je potreba predevsim mys to trosku smysl dava, palce budes mit zaneprazdnene na tech trackpadech a prsty budou mackat spodni tlacitka.

    Ale ne vsechny hry jsou FPS, co me desi je absence jakehokoliv D-padu. Osobne nejsem moc velky fanda analogu na pohyb ve hre, predevsim u ruznych 2D plosinovek je potreba preciznost pohybu a analog v tu chvili zaznamena kazdou nepresnost cloveka. Osobne si myslim, ze ten gamepad moc uspesny nebude... nemeli by opravovat, co neni rozbite. Uz od SNES mame archetyp gamepadu, na kterem pozdeji expandoval Playstation a toho se +- drzime dodnes. Ackoliv nejsem fanda gamepadu, tak je soucasny navrh overeny a lidi jsou na nej zvykli.
    Ilfirin avatar 28.9.2013 13:40 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Pravda, míří trochu jinam. Má to být gamepad na 3D hry (tam se ale budu držet herní (zmenšené) klávesnice a myši stále), na klasické gamepadovky bude třeba do usb připojit klasický gamepad... jako teď. Takže mě tenhle gamepad mine.
    28.9.2013 20:32 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    proč by to nemohlo fungovat jako tlačítka? že by nedostatek představivosti? nebo závislost na mačkání mechanických tlačítek? režim gamepad tam jistojistě bude, jen by to chtělo udělat šipky znatelné hmatem, pro lepší pocit přesnosti...
    28.9.2013 23:52 Rivon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Tady je zkušenost Tommyho Refenese (programátor Super Meat Boye) s použitím tohohle gamepadu při hraní SMB a Spelunky. A evidentně se na tom dá hrát úplně v pohodě. Je to jen o zvyku. http://www.gamasutra.com/blogs/TommyRefenes/20130928/201219/My_time_with_the_Steam_Controller.php
    Grunt avatar 28.9.2013 23:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Má to být gamepad na 3D hry
    A kde má potom teda tu myš?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.9.2013 06:07 Kvakamoul
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Na to se bude prodavat specialni duta koule pro 3D pohyb mysi nazvane SteamBall.
    Grunt avatar 29.9.2013 19:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Ale ne vsechny hry jsou FPS, co me desi je absence jakehokoliv D-padu
    Tak, tak. Jsem zvědavý jak se na tom bude hrát Starcraft, Warcraft, Diablo, resp. s čím se vytasí Blizzard.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vain avatar 30.9.2013 13:40 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Diablo normálně pro Playstation je, takže to asi nějak půjde. Nevím tedy ale jak Starcraft, to asi moc komfortní na gamepadu nebude.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Grunt avatar 30.9.2013 13:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Však Medal of Honor taky. Ale to je asi tak vše. Právě proto jsem dost zvědavý s čím se Blizzard vytasí, jestli bude s Microsoftem až do hořkého konce nebo začne taky přemýšlet (ale asi s tím prudím na špatném fóru, že).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vain avatar 1.10.2013 06:08 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Tak už jenom s Microsoftem nejsou, viz ten Playstation a jedna bába povídala, že snad koketují i s Linuxem a pro Mac přeci taky vydávají, ne?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    1.10.2013 08:29 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Údajně mají už dlouhodobě interní vývojářský testovací build WoW pro linux. Ale zdroj je JBP, jak říkáš.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    1.10.2013 14:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Začátkem roku se mluvilo (agentura JPP) o tom, že letos ohlásí jeden velký titul pro Linux. Uvidíme, s čím se vytasí na Blizzconu (tipoval bych Hearthstone)
    Quando omni flunkus moritati
    Grunt avatar 1.10.2013 14:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Toho se právě bojím. Jestli půjde cestou Valve, tak za chvíli budeme mít pro každou jednu hru vlastní dedikované zařízení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 1.10.2013 08:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    a pro Mac přeci taky vydávají, ne?
    Na ten jsem úplně zapomněl. Ten by mohl situaci zachránit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 28.9.2013 19:34 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Něco je SteamOS a něco jiného je funkční podpora ve vanilla kernelu...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Grunt avatar 28.9.2013 21:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Reakce téměř okamžitá:
    SteamOS, a version of GNU/Linux to be distributed by Valve, is not actually released for download yet. At present, we can say that it is very unlikely to be an operating system which respects user freedom, because it is meant to work closely with the Steam service. Steam uses Digital Restrictions Management (DRM) to impose restrictions on the software it distributes. SteamOS will have to contain the proprietary software necessary to enforce these restrictions. It will also be designed to promote and integrate with the Steam store, which promotes a large amount of proprietary software.
    Takže asi tak.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 28.9.2013 21:36 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    No, já nepotřebuju, aby mi fungovalo celé SteamOS, ale funkční ovladač na Steam Controller pod GPL v jádře...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Grunt avatar 28.9.2013 21:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    No jestli bude ovladač pod GPL, tak GPL musí být i… a jaká je pravděpodobnost? Valve se jakživ snažilo tvářit jako chytrá a přátelská firma, ale kdo zná pozadí, ten ví své. S id Softem se nemůže srovnávat vůbec. I když uznávám, že některé drby o tom co to vlastně bude zní docela fantasticky. Prostě další do řady Ubuntu/Android/whatever.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 28.9.2013 21:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Prostě další do řady Ubuntu/Android/whatever.
    A jen tak mimochodem: Stallman was right…again.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 28.9.2013 21:56 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    No jestli bude ovladač pod GPL, tak GPL musí být i…

    i co? Podle mě nic dalšího zveřejňovat nemusí.
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Grunt avatar 28.9.2013 22:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Když nezveřejní i ostatní věci, jaká je podle tebe pravděpodobnost, že zveřejní nějaký ovladač? Ta virálnost byla vymyšlena chytře.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 28.9.2013 22:19 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    WTF? když vydám ovladač k USB HID zařízení do kernelu, kde je nějaká GPL-návaznost?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Grunt avatar 28.9.2013 22:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Došli mi argumenty. Spokojený?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.9.2013 02:30 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Ne. Minimálně s tím i ne.
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    Ilfirin avatar 29.9.2013 09:07 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Jenže on to nebude jen tak HID. Už jen kvůli displeji imho.
    28.9.2013 21:52 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    SteamOS will have to contain the proprietary software necessary to enforce these restrictions. It will also be designed to promote and integrate with the Steam store, which promotes a large amount of proprietary software.
    No ale kurňa počkat. Steam je vlastně obchod. Čili Stallman chce, aby v obchodě vůbec nebyl proprietární software (to DRM je zase vyžadováno, pokud tam mý být payware). Pokud takto Stallman chce určovat, co se smí nabízet a co ne, tak už není "pevný v zásadách", ale idealogickej fanatik (oh, počkat, to jsme ale vlastně dávno věděli). V tomto případě "morálně" argumentovat v tomto duchu je úplně mimo.
    Grunt avatar 28.9.2013 22:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Všiml jsem že se tady parta (vesměs anonymních, ale jsou i tací co si dají tu práci si registrovat pár nicků) přitroublíků (Jikem-Faunem to asi jen začalo) vydává pokaždé za někoho jiného a pokaždé tíhnouce k opačnému konci ideologického spektra testují místní uživatele v pevnosti jejich zásad a konzistentnosti názorů na různé věci aby (asi sobě) dokázali že oponent není nic jiného než „ideologický fanatik“, odporující si sám sobě i v elementárních částech své ideologie a tím zneplatňujíce oponentovu ideologii jako validní začnou prosazovat tu svoji (povětšinou padni komu padni, hlavně že je chleba) jako jediný správný světonázor. Tuhle hru už jsem přestal hrát dávno. Nějak „Common sense“ snad máme všichni.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.9.2013 01:54 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Jinak tahle kravina byla mířená na mě? Když si dáte práci, tak uvidíte, že to tady čtu poměrně často, za poslední rok jsem používal jeom nicky jako ovoce, ovocníček... kromě toho je nad jedno, kdo názor/věc říká. Důležitý je obsah. (Teda aspoň pokud někdo není jenom bohapustý troll...)

    Jinak abcl čtu od roku 2006,2007(?)... ale nebudu se tu registrovat nebo celej život držet jeden nick, jenom proto, že tu někdo chce mít ordnung nebo co.
    28.9.2013 22:34 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Nie je zvláštne písať svoj názor na vec, ak právo na názor odopieraš niekomu inému?
    29.9.2013 00:13 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Názor mu neodpírám, jenom říkám, že prostě řekl buď kravinu, nebo... no jak to nazvat? Pokryteckou nebonemravnou věc...
    Grunt avatar 29.9.2013 00:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    A taky k večeři žere koťátka. To on už tak Richard většinou dělá…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 28.9.2013 22:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Jinak FSF je Softwarová nadace. Ne obchodní. Obchodu a obchodní stránky se GPL nijak nedotýká (ani nemůže). Což nemění nic na faktu, že ze softwarového pohledu bylo, je a bude DRM i patenty špatné dokud se nenajde aspoň jeden příklad opaku (což se doposud nepovedlo). A proč? No přece protože to říká Stallman, ne? Tak by to přece řekl správný „softwarový fanatik“.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 28.9.2013 22:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    A ještě jsem zapomněl hanlivý přívlastek: Blbečku jeden krpatý!!!
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bedňa avatar 29.9.2013 00:35 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    Chce urobiť svet lepším, ako keď pomáha priateľ priateľovi, čo je na tom zlé, že to stojí za nenávisť?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    1.10.2013 02:14 vlastik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představuje herní ovladač
    "Gamepad je navržen jako otevřený, lze jej tedy hackovat. Uživatelé tak budou moci do softwarové stránky produktu plně zasahovat a modifikovat ji, ale to není konečná, systém je otevřený i pro výrobce k hardwarovým úpravám:Valve nediktuje, jak přesně to má vypadat, na co jsme se doteď dívali, je vlastně referenční design, ale pokud se někdo rozhodne stvořit Steam Controller s jinak fyzicky rozloženými prvky, není v tom žádný problém. Valve se dokonce těší na to, s čím komunita přijde. Stejně tak je Steam Controller nezávislý na Steam Machine či Steam OS. Můžete si klidně koupit tento gamepad a spokojeně jej používat s hrami na Steamu pod Windows. Nejsou zde zkrátka žádná omezení."

    viz. http://diit.cz/clanek/steam-controller-posledni-cast-utoku-valve-na-ms-windows

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.