Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.
V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.
Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).
Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.
V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.
Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL
… více »GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.
Wau. Ake pecky :D pred tyzdnom som si kupil v alze Enemy Territory Quake Wars za necelych 7 €. Ani jedna z tych hier sa jej grafikou nevyrovna a zial ani cenou :D Ale mozno linuxakom take 'trhaky' postacuju a kedze usetrili na woknach a offisoch, tak si mozu taketo sracky za usetrene peniazky dovolit ;)
Na druhou stranu já strávil dětství ... no v podstatě od 9 do 17 let jsem měl 8-bitový počítač Atari 130XE. Hrával jsem na něm hry skoro nonstop. Takže se dá říct, že jsem na těchto hrách v podstatě vyrostl.
Pak jsem koupil PC a stal se z něj logicky hlavní počítač. Po několika letech jsem opět z nostalgie zapnul to Atari a zkusil pár her. Ale něco tomu chybělo. Byl jsem hol zvyklý na propacovanější hry z PC. Hry na Atari mi už přišly spíš jen takové hříčky, které by neuspěly ani jako freeware, oceńovat se dalo spíš už jen to, že byly napsány celé v assembleru. Nové hry totiž mohou mít stejnou hratelnost a zábavnost, jako hry staré, plus lepší grafiku. Grafika se na celkovém dojmu a hratelnosti podílí taky. Proč jsem třeba na Atari hrál tak rád Rescue on Fractalus? Protože to bylo 3D, létal jsem v úžasné třírozměrné krajině (pro ty, co neznají, odkaz). Dnes bych to vydržel hrát tak 15 minut, protože už tomu chybí ta šťáva jak dřív. Jsem zvyklej na propracovanější hry.
Ano, dost Linuxáků říká, že takový hry nehrají. No bodejť, protože ten, kdo takový hry chce hrát, musí sáhnout po Windows a tedy není Linuxák. Přijde mi to spíš jako znouzectnost - na Linuxu pořádný hry nejsou, tak prostě budu říkat, že hry nehraju. Hrával jsem je dost, než jsem přešel na Linux, teď už jsem si nějak odvykl, protože jich tu není moc kvalitní. A hrát X let starýho Quaka po stém dohrání na hardcore omrzí.
No nemusi sahnout po M$ win, staci herni konzola :). Je fakt, ze kdyz jsem konzoli zkusil a v parte jsme trosku pohrali, tak me to neuchvatilo. Konzole jsou na hrani asi to nejlepsi, jednoduche a ergonomicky pripravene na hrani.
Kazdy ma jine preference, kdo che hrat na PC, ten ma asi primarni nejaky system Microsoftu, pripadne dualboot, nebo mozna v dnesni dobe virtualizovany box. Ale vetsina lidi co znam, nema pocitac primarne na hrani her, ale je mozne, ze to je i vekem, v me kategorii uz jsou to vetsinou usedli otcove, pripadne maminy od deti :D.
Staré DOSové klasiky mám taky nejradši. V nových hrách není tolik prostoru pro fantazii. Občas si sice zahraju s kamarády něco "novějšího" jako Quake III Arena nebo Unreal Tournament, ale nejvíc herního času stejně trávím v Doomu (1 a 2 - ale trochu podvádím, protože hraju mody především pro ZDoom) a Worms (1)
Měl jsem spolužáka na základce, co byl jako vy.Taky mě jeho příspěvek pobavil. A pobavil mě ještě víc, když jsem si přečetl v profilu "Rok narození: 1983".
Som myslel ze vypredavaju LPG
Stahnete si Dwarf Fortress a az se po nocnim hrani proberete s hlavou na klavesnici, poslete autorovi nejaky drobak. Tahle hra vam vydrzi na dlouho. (protip: nezapinat o zkouskovem :)
Tiskni
Sdílej: