abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 4
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (58%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 402 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    21.1.2011 21:42 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    Koho zaujima nejaky Linux? Vysukal som vcera mater a kupila mi za to skutocny operacny system Windows 7.
    21.1.2011 21:43 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    ty jsi vul jak andel
    21.1.2011 22:31 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    Hele Hovne, piš na Živě, nebo Hulánovi do blogu o své spokojenosti s Win! Když jsi s jejich používáním spokojený proč lezeš na stránky Linuxu a navíc prudíš?
    21.1.2011 22:36 mnn | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    Som zvedavý, koľko "vody ešte musí pretiecť", aby si každý uvedomil, že je zbytočné kŕmiť trolla...
    22.1.2011 17:14 Tomáš Veslý
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    A co to má společného s bulánky?
    22.1.2011 22:25 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    tak tys to ted zazdil :)
    D.A.Tiger avatar 23.1.2011 01:51 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    Tak kamaráde, vysloužil sis blokování. Na ty tví kecy fakt nemám náladu.
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    pit0 avatar 21.1.2011 23:55 pit0 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    hmm integracia dosboxu, neviem co si o tom mysliet... dufam ze sa tieto 2 projekty nezlucia casom. nerad by som kvoli dos aplikaciam instaloval cele wine ale inak zaujimavy pocin
    22.1.2011 00:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    Jo to by bylo nepříjemné. Jinak jestli se dobře pamatuju, tak hodně starý verze Wine DOS trochu uměly.
    22.1.2011 00:15 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    Tá podpora funguje opačne (a teda, ak nejaký DOS program nedokáže Wine spustiť priamo, pokúsi sa ho spustiť cez DOSBox).
    22.1.2011 03:47 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    nestane se z toho neudržovatelné monstrum?
    22.1.2011 11:33 Rada | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    Mohly by to byt teoreticky dve nezavisle aplikace - Wine a DOSBox s tim, ze se proste v pripade potreby z Wine nastavi prostredi pro DOSBox a v DOSBoxu se program spusti. Ale to je jen moje teorie - jak to je skutecne netusim :-)
    22.1.2011 12:46 typek_pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    tiez ma ta veticka s dropboxom zaujala podla release notes to je ale uplne prozaicke: "winevdm: Try to exec dosbox if DOS is not supported natively." tesim sa na dalsie novinky v tomto smere :)
    D.A.Tiger avatar 23.1.2011 01:22 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    Upřímně mě osobně to nepřipadá jako dobrý nápad.

    Osobně dosové aplikace a hry řeším tak, že si je zabalím do deb balíčku, přidám k nim předdefinované nastavení pro Dosbox, spouštěcí skript (popř. ikonky, odkazy pro menu a desktop, a podobný hovadinky) a instalaci celého balíčku podmíním závislostí na Dosboxu. Jednoduché, ale poměrně efektivní řešení. Teď se jen patlám s editorem nastavení dosboxu, který by se pro jednotlivé verze Dosboxu přizpůsoboval pomocí definičních souborů buď v jazyce Lua, nebo (a asi nejpravděpodobněji) v XML.

    Navíc pokud lze rozeznat dosovou aplikaci od win aplikace ještě před jejím spuštěním, bylo by vhodné to spíše zavést do systému (třeba do MIME typů).

    Co se týče Wine, vidím spoustu jiných míst, kterým je potřeba věnovat větší pozornost. Např. by bylo vhodné spíše umožnit integraci Wine s Linuxovými aplikacemi tak, aby tam, kde je to možné šlo předdefinovat a použít nativní linuxový software místo Wine/windows ekvivalentů (třeba při kliknutí na odkaz ve win aplikaci, by se u mě spustila Opera nainstalovaná v Linuxu a zobrazila požadovanou stránku, místo win Javy použít tu co mám již v systému, místo .NET umožnit použití linuxového Mono, atd..)

    Je mi jasné, že to není zdaleka tak jednoduché, jak zde píšu, ale určitě by to hodně Wine prospělo. Jednak v integraci samotných win aplikací v prostředí linuxového systému a jednak by to mohlo pomoci samotným vývojářům a uživatelům Wine v tom, že by se spoustou věcí nemuseli zabývat - už by byli hotové a nachystané v přímo v Linuxu. Navíc samotné spouštění nativních linuxových aplikací z wine je docela problém...

    A když už jsem u toho, překopat a rozšířit by potřeboval třeba i samotný program winecfg, navíc nějak mi hlava nebere, proč se na jednoduché utility pro wine používá čisté wine API, když by se mnohem pohodlněji daly psát třeba za pomocí FoxToolkitu, který lze dobře přeložit pod Wine a aplikace pod ním napsané tam fungují naprosto spolehlivě....

    Atd, atd, atd...

    Nevím, nechci kazit všeobecné nadšení svým remcáním, ale mě tahle novinka moc zrovna nenadchla. Spíš mě připadá jako zabývání se zbytečnostmi a rozšiřování již tak dost rozsáhlého projektu :-(

    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    23.1.2011 10:22 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    Navíc pokud lze rozeznat dosovou aplikaci od win aplikace ještě před jejím spuštěním, bylo by vhodné to spíše zavést do systému (třeba do MIME typů).
    Spoznať sa to dá (exe súbor s DOS programom má len MZ hlavičku).
    Co se týče Wine, vidím spoustu jiných míst, kterým je potřeba věnovat větší pozornost. Např. by bylo vhodné spíše umožnit integraci Wine s Linuxovými aplikacemi tak, aby tam, kde je to možné šlo předdefinovat a použít nativní linuxový software místo Wine/windows ekvivalentů (třeba při kliknutí na odkaz ve win aplikaci, by se u mě spustila Opera nainstalovaná v Linuxu a zobrazila požadovanou stránku, místo win Javy použít tu co mám již v systému, místo .NET umožnit použití linuxového Mono, atd..)
    Minimálne niektoré aplikácie (nechcú sa mi testovať úplne všetky) používajú predvolený webový prehliadač v systéme (pravdepodobne sa použije vždy vtedy, keď sa použije klasická open funkcia na "otvorenie" webového odkazu).

    A když už jsem u toho, překopat a rozšířit by potřeboval třeba i samotný program winecfg, navíc nějak mi hlava nebere, proč se na jednoduché utility pro wine používá čisté wine API, když by se mnohem pohodlněji daly psát třeba za pomocí FoxToolkitu, který lze dobře přeložit pod Wine a aplikace pod ním napsané tam fungují naprosto spolehlivě....
    A WinHelp naprogramujú v Gtk+, Notepad v Qt...?
    Nevím, nechci kazit všeobecné nadšení svým remcáním, ale mě tahle novinka moc zrovna nenadchla. Spíš mě připadá jako zabývání se zbytečnostmi a rozšiřování již tak dost rozsáhlého projektu :-(
    Ak píšeš o tom integrovaní s DOSBox, tak je to len pár riadkov kódu a robí to presne to, o čom si písal vyššie (a teda ak Wine nevie spustiť DOS program, použije sa systémový DOSBox).
    D.A.Tiger avatar 30.1.2011 10:27 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 1.3.12
    Minimálne niektoré aplikácie (nechcú sa mi testovať úplne všetky) používajú predvolený webový prehliadač v systéme (pravdepodobne sa použije vždy vtedy, keď sa použije klasická open funkcia na "otvorenie" webového odkazu).
    Máš pravdu, zkoušel jsem to teď na CodePadu, a opravdu to fungovalo. Když jsem to zkoušel minule a před tím tak to nefungovalo (myslím, že se jednalo o nějaké hry v oknech). Nicméně nevím, kde ta nastavení bere, protože u mě otevírá všechny typy odkazů a adres v Konqueroru. Nevím, jestli je to možné nějak změnit, jak bude chvilku čas mrknu do registrů (u mě by měla být pro "http" Opera a pro "mailto" thunderbird.)
    A WinHelp naprogramujú v Gtk+, Notepad v Qt...?
    Ne, tak to myšleno nebylo. Vybrat jeden funkční toolkit a v něm ty utilitky tvořit. ;) Já navrhuji FoxToolkit, protože vím, že skvěle funguje jak na Linuxu, tak ve Wine i Windows (včetně bezproblémové kompilace samotné knihovny. Navíc je velmi jednoduchý, neobsahuje mraky zbytečností.)
    Ak píšeš o tom integrovaní s DOSBox, tak je to len pár riadkov kódu a robí to presne to, o čom si písal vyššie (a teda ak Wine nevie spustiť DOS program, použije sa systémový DOSBox).
    Ano, ale myslím, že by to šlo dělat lépe. Nevím např. proč by si mělo Wine před každým spuštěním Dos aplikace zjišťovat zda je přítomný Dosbox. Tohle by měl být problém systému a jeho uživatele. Jak jsem psal výše - Dosové aplikace na systémové úrovni asociovat s Dosboxem a Wine by pak žádalo o spuštění dosové aplikace systém a o nic dalšího se nestaralo.

    Navíc je otázkou jak v budoucnu ten kód nabude. Ve zprávičce se píše, že jsou to první kroky. Myslím, že Wine by se samo Dosovými aplikacemi jako takovými už zabývat nemělo, maximálně umělo spouštět a obsloužit win. programy komunikující pře příkazovou řádku.
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.