Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.
Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.
Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU
… více »GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.
Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.
Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.
Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].
Vykasat plachty a vyplouváme. Dnes startuje 3. kolo studentské programátorské soutěže RedBot. Tentokrát se hraje modifikovaná verze hry Lodě. Moře je klidné, vaše flotila čeká na rozkazy. Nikdy nevíte jesti váš protivník nekotví už za nejbližším obzorem.
Tiskni Sdílej:
v normalnich lodich svoje lode nemuzes sestrelit, moje a protivnikovy lode jsou na samostatnych plochach. je ovsem pravda, ze jsem ze zadani nepochytil zda je to tak i zde, nebo jsou obe lodstva na jedine plose a muzu tak zabit i svoji lod. to uz by pak ohnostroj nebyl tak vyhodny.No... pokud se držím držet striktně pravidel na tom webu, tak tam nepíšou nic o tom že nemůžeš zasáhnout vlastní loď. Navíc by musely specifikovat jak se v takovém případě bude chovat takové torpédo (bude "ignorovat" vlastni loď a poletí dál?). A podle toho obrázku u ohňostroje a textu za ním my taky vyplývá, že musím počítat s tím, že jestli jej budu odpalovat z větší lodě, tak si můžu dát nějaký ten zásah...
je to pekne hracka, skoda, ze si nemuzou zahrat i nestudentiBohužel ne všichni studenti si budou moci zahrát, protože v pravidlech se mimojiné píše:
Každá strategie musí na standardní výstup odpovědět do 2 sekundTakže studenti mající zkušenosti pouze s Javou jsou automaticky mimo hru
Takže studenti mající zkušenosti pouze s Javou jsou automaticky mimo hruPokud je to vtip tak ok, pokud to myslis vazne tak - ucastnil jsem se nejmenovane souteze kde muj java program vracel vysledky do sekundy a programy jinych ucastniku v jinych jazycich nekoncily za 15 minut. V tomhle pripade by bylo neco spatne kdyby to chroustali vic nez 100ms.
http://www.psika.cz/files/redbot/random.cpp
Překládá se takto:
g++ --std=c++0x random.cpp -o randomPracovně mé strategii říkám "blitzkrieg", protože na začátku dělá na ploše solidní bordel (bomby, torpéda i nějaké ty prskavky), ale s koncovkou je to už o něco horší. Nemá dokonce ani žádnou pojistku před sebevraždou Ale zase by mohla v průměru vyhrávat alespoň na body. Výraznější slabinou je, že neumí třeba odhalovat torpédové pozice nepřítele. Nejspíš těch slabin bude ale více. Napsal jsem to ze strachu z náročnosti algoritmu v C++, ale obával jsem se dost zbytečně, běh trvá pouze jednotky milisekund.
1.game -> me = 25 , opp = 6 2.game -> me = 25 , opp = 8 3.game -> me = 25 , opp = 4 4.game -> me = 25 , opp = 7 ... 198.game -> me = 25 , opp = 4 199.game -> me = 25 , opp = 6 200.game -> me = 25 , opp = 6 GAME STATISTICS - games count: 200 - points: me = 5000 , opp = 1213 - wins: 200 - losses: 0 - draws: 0 - max win points = 25 - max loss points = 13 - rounds max = 43 - rounds min = 25 - rounds avg = 33.87 - rounds = 6774Našel jsem zároveň nepodstatnou chybu ve vyhodnocovacím programu (nehlásí potopené lodě) a ve strategii strilej.c (chybná randomizace).