abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Zajímavý software

    Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 22:44 | IT novinky

    Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:44 | Komunita

    V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 02:44 | Zajímavý projekt

    Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).

    |🇵🇸 | Komentářů: 3
    7.11. 14:22 | Zajímavý článek

    Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.11. 09:55 | Komunita

    Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    7.11. 00:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.11. 23:55 | IT novinky

    Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (21%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 329 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Max avatar 1.5.2012 21:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    To nasadili děcka od Anonymous, ne? Viz anonpaste.tk, který je teď off.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.5.2012 08:15 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    Anonpaste.tk nasadily děcka od Anonymous? Já myslel, že to nasadila CIA, či některá jiná služba... :-)
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    pavlix avatar 2.5.2012 08:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    To se vylučuje?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.5.2012 21:52 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    Aha ono se to za # totiz nikam neposila. Vychytany.
    2.5.2012 15:59 Harvie.CZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    Pokud to ovsem nekam neposle javascript vhodne podstrceny neduveryhodnym kodem na serveru...
    1.5.2012 22:16 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    Technická vychytávka pěkná. Ale otázku distribuce klíčů (v tomto případě URL fragmentů) pouze správným osobám v podstatě pouze odkládáme.

    Když to hodím na pastebin, zašifrované šfrovnáím s veřejným klíčem (a případě použitím steganografie), který rozšifrují jen správné osoby, tak se nedá jen tak leaknout URL, které umožňuje přečtení, dekódování je explictní krok u příjemce. A nejsem-li paranoidní, tak co řešeím?
    1.5.2012 22:19 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    Me napada ze to nemusi byt kezeny je na text a stejny princip.by mohl pouzit tteereba rapidshare ... I kdyz rozbalovat treba 2gb v js browseru..
    cezz avatar 1.5.2012 22:35 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    V principe mozes client side sifrovat uz teraz. (Minimalne archivy z heslom su pomerne bezne, nech uz je to bezpecne akokolvek)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    1.5.2012 22:39 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    Archivy s heslem jsou v principu bezpečnější než toto, protože distribuční kanály hesla a odkazu na archiv jsou zcela oddělené.
    xkucf03 avatar 1.5.2012 22:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    To jo, ale chtělo by to nějak standardizovat, aby šlo dešifrovat už během stahování – takhle musíš všechno stáhnout na disk a pak to teprve prohnat přes procesor a uložit na jiné místo na disku.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.5.2012 15:17 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    wget -O - | whatever ;-)
    xkucf03 avatar 2.5.2012 17:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    Jo, souhlas, ale když stahuješ třeba z nějaké služby, kde musíš opisovat kód nebo na něco klikat, tak to není zrovna pohodlné – musel bys stopnout stahování, které začal prohlížeč, zkopírovat si URL a stáhnout přes wget (a doufat, že tě to server nechá stáhnout podruhé).

    P.S. a ano, je to primárně chyba těch služeb – za normálních okolností by to byl obyčejný odkaz, který by sis prostě zkopíroval…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 2.5.2012 18:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    Není problém v tom, že tvůj prohlížeč neumí poslat stahovaný soubor pajpou do stdin libovolného procesu?

    (můj bohužel taky ne)
    xkucf03 avatar 2.5.2012 18:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    To taky :-)

    Někde jsem viděl plugin do FF, který předává* ty stahované soubory KGetu a ten je stahuje. To by možná šlo použít – místo KGetu by byl jiný program, který by pozdržel stahování (nebo spíš stahoval do bufferu) a zeptal se tě, co s tím chceš dělat – třeba bys mohl napsat příkaz, kterému to předat rourou. Možné to určitě je, otázka je, jestli už to někdo napsal…

    *) a často bude potřeba předat kromě URL i sušenky nebo HTTP Basic jméno a heslo.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    1.5.2012 22:49 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    Problém je, že to nijako nerieši "man-in-the-middle" útoky, takže to až tak bezpečné nie je.
    1.5.2012 23:12 ASS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    a co https pristup? :)
    Josef Kufner avatar 2.5.2012 11:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    Tím si moc nepomůžeš. Provozovatel si to může odposlechnout tak jako tak a různé instituce si můžou bez problému pořídit vhodný certifikát.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xkucf03 avatar 2.5.2012 12:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    S tím certifikátem to není tak jednoduché a taky uživatel může mít něco jako Certificate Patrol a podvrhu si všimne.

    Serveru ale potřeba věřit je, to je fakt -- tedy pokud nebudeš pokaždé číst ten JavaScript*. Tady je řešením ten desktopový klient -- pak se ze serveru stává skutečně jen poskytovatel diskového a adresního prostoru, ale do dat ti koukat nemůže (maximálně je může smazat, ale neví, co maže).

    *) BTW: tady by se celkem hodilo nějaké podepisování kódu -- dejme tomu, že věřím autorovi aplikace, ale nevěřím provozovateli, tak bych kontroloval, zda kód neupravil. Nebo by aspoň prohlížeč mohl upozorňovat, že se JS od minule změnil...
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 2.5.2012 13:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    JS kód na šifrování vám posílá server při každé session, ne? Co když se v něm jednoho dne objeví backdoor?
    xkucf03 avatar 2.5.2012 13:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    No, posílá ho jen poprvé (pak už chodí HTTP 304 Not Modified), ale toho si uživatel stejně nevšimne, jestli se něco nezměnilo a nestahoval se znova...

    Napsal jsem si BASH skript, který zašifruje standardní vstup náhodným klíčem pomocí OpenSSL a pošle na server, akorát to má drobnou vadu v tom, že server používá AES v CCM režimu (pravděpodobně) a můj OpenSSL ho neumí. BouncyCastle* knihovna to umí a zatím to vypadá jako jediná možnost, jak udělat desktopového klienta.

    Taky by šlo interpretovat na desktopu ten původní JavaScript, ale říkal jsem si, že by bylo fajn mít dvě nezávislé implementace, aby se ověřilo, že to skutečně funguje a šifruje správně.

    *) ale to je zase Java, na to se bude spousta lidí hnusně tvářit, i když mně osobně to nevadí
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.5.2012 14:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    Jo, to je slabina tohohle systému. Řešit by to mohl 1) extension do browseru, což není úplně praktické, nebo a lépe 2) Crypto API v prohlížeči, což by do budoucna vůbec nebylo špatné.
    2.5.2012 16:05 Harvie.CZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZeroBin – sdílení textů
    Existuji ruzne pluginy do prohlizecu... Opravdu se mi libi "encrypt the cloud", ktery je bohuzel symetricky... vic by se mi libil, kdyby treba pouzil kod "GPG4Browsers", tak by byl pro me zajimavejsi...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.