abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    7.5. 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (7%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 142 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 17:35
    Rozcestník

    Židle s DRM

    Server Hack a Day představil židli s DRM. Na židli si lze sednout pouze osmkrát. Arduino počítá kolikrát byla židle použita. Po osmém použití je vosk držící židli pohromadě roztaven a židle se rozpadne.

    5.3.2013 09:44 | Ladislav Hagara | Humor


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    D.A.Tiger avatar 5.3.2013 10:36 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Srandičky... jen aby se nenašel někdo, kdo by se toho chytl. Čím větší pitomost, tím větší šanci na úspěch to má....
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Jendа avatar 5.3.2013 13:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    jen aby se nenašel někdo, kdo by se toho chytl
    Epson to již provozuje. Teda ne přímo s židlema, ale je to dost podobné. Cartridge do jejich tiskárny nevydrží do vyčerpání inkoustu nebo do mechanického zničení, nýbrž stanovené množství tisku.

    Podle několika uživatelů tady na Abc to prý mají i některé auta.
    5.3.2013 14:10 nicco | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    O tom Epson cipe som pocul, ale auta to nemaju. To je len taka predstava mozneho stavu v buducnosti, ale dnes, podla smernice EU, mozes chodit aj do neautorizovaneho servisu.
    5.3.2013 17:20 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    To muzes, pokud umi resetovet servisni interval palubniho pocitace. Pokud ne, tak u nekterych aut ti jen bude svitit kontrolka, u jinych se ti motor prepne do nouzovyho rezimu (omezeny otacky a netahne) a u nekterych ti po prekroceni nejakych km pres servisni interval jednoduse odmitne nastartovat.
    mikirc avatar 5.3.2013 14:45 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Auta to nepotrebuji, protoze co slo to ve vyrobe osidili, takze se to auto rozpadne samo z mechanickeho hlediska, zadna elektronika k tomu zapotrebi neni. Takze bud to zhnije, nebo se pokazi cast, ktera cenove je tak draha, ze pokud to nesezenete na vrakaci, tak radeji koupite nove auto.
    Byl jednou jeden...
    Jendа avatar 5.3.2013 14:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Chápu správně, že ti dva lidé v odkazované diskuzi si tedy ty příhody vymysleli?
    5.3.2013 17:03 misch | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Proč ne? Je nějaký speciální důvod předpokládat, že zrovna diskutující na abclinuxu nikdy nepřijdou s historkou "JPP"?

    Kamarádovi se občas ve Fábce rozsvítí kontrolka motoru. Zatím to ignoruje. Až mu auto na dálnici přestane jet, je pravděpodobnější předpokládat že "hajzl výrobce tam dal kurvítko které mě mohlo zabít, chtějí vydělávat na servisu, svině" nebo že "žádná technika není dokonalá, občas se prostě něco podělá"?

    5.3.2013 17:22 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    No vidis, ja videl na vlastni oci, jak felda odmitla startovat proto, ze nebyla funkcni takova zbytecnost jako ABS (coz navic u feldy byla priplatkova vybava a jen u nejnovejsich modelu).
    5.3.2013 19:33 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    ABS bylo v příplatkové výbavě skoro od začátku (léto 1995), jenom u těch nejnovějších modelů se to dávalo do těch standardních lepších výbav - což je ostatně asi taky jediný důvod, proč to pár aut v čr má (ostatně v té výbavě byly i elektrická okýnka, vyhřívané sedačky, elektrické ovládání zrcátek, klimatizace, ... ale nikdy jsem to v žádný neviděl).

    Nicméně vzhledem k tomu, že ABS je prakticky nějakej záhadnej kompjůtr, kterej prakticky šahá na brzdy toho auta, tak mi přijde i docela rozumné, že to při hlášené poruše odmítalo jet. Ono ostatně to taky nemuselo brzdit třeba vůbec, žejo :)
    6.3.2013 06:59 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    K té Fábce - také mi to dělalo. Ve finále se kontrolka rozsvítila trvale a auto jelo maximálně 40 km/h, čili na dojetí do servisu. Byl vadný snímač otáček (?), naštěstí bylo auto v ráruce; jinak asi 5 kKc.
    mikirc avatar 5.3.2013 19:01 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    ja netvrdim, ze je elektronika bezchybna, me se taky auto hlasi jako, ze je 100% funkcni a ABS nefunguje. Ale auto jako celek je jedno velke kurvitko.
    Byl jednou jeden...
    D.A.Tiger avatar 6.3.2013 10:33 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Epson to již provozuje.
    Tak mě napadá, jestli tohle nevystihuje pojem "kurvítko" ....
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Jendа avatar 6.3.2013 13:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Hranice mezi kurvítkem a DRM je neostrá. Digitální hodiny, které po přesně zadaném čase způsobí nefunkčnost zařízení, bych ale spíš řadil do DRM.
    5.3.2013 10:37 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Tak je to spravne, sudruzi, pořadek mosi byt...
    5.3.2013 11:04 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    muselo to dat hodne prace a pritom takovahle blbost...
    5.3.2013 11:12 pesspi | skóre: 7 | blog: hateblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Dávám židlím s DRM rok, nanejvýš dva
    5.3.2013 12:18 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Ale vždyť to už funguje - každé zařízení má vestavěné DRM - takzvané kurvítko které po určitém počtu hodin, použití a pod... zařízení znehodnotí a musíš jít koupit nové.

    PS. V elektronice jsou to třeba kondenzátory co vydrží akorát záruční dobu.

    5.3.2013 12:27 Duff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    To je sice pravda, ale v nábytkářství jsou ty kurvítka taková dosti nesofistikovaná (většinou nekvalitní materiály).

    Doufám, že se toho výrobci nábytku nechytnou.
    Dreit avatar 5.3.2013 14:43 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Kondenzátory vydrží, mám v poválečnym rádiu (1950) původní elyty a doteď krásně hraje. Průšvih je když někdo připlácne kondenzátory k rozpáleným chladičům (o důvod víc, proč víc chladit CPU).
    Nope
    mikirc avatar 5.3.2013 14:47 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    ono tam staci dat kondenzator, ktery je na nizsi teplotu nez ma byt. To bylo v nasem satelitu. Stacilo vymenit kondik, dat spravne hodnoty a funguje.

    Ale taky srovnavat radio z roku 1950, kdy se vyrabely aby neco vydrzely, s dnesni elektronikou je trochu z cestne.
    Byl jednou jeden...
    Solitary avatar 5.3.2013 15:31 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Ale taky srovnavat radio z roku 1950, kdy se vyrabely aby neco vydrzely, s dnesni elektronikou je trochu z cestne.
    Zcestne je spis srovnavat nejake prastare radio s dnesni komplexni a integrovanou elektronikou.
    5.3.2013 16:08 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Presne tak. Ine je zatazenie kondenzatora ked filtruje napatie pri usmerneni 50Hz a ked filtruje napatie na vystupe spinaneho zdroja s frekvenciou desiatky kHz a prudom v desiatkach A. A teplotach nad 60 stupnov. Tie kondenzatory skutocne musia byt co najblizsie, inak by boli neucinne (kvoli odporu a indukcnosti).
    5.3.2013 16:56 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Blízko musí být akorát malé kondíky, které filtrují nejvyšší frekvence. Elektrolyty jsou právě zrovna u té nejteplejší součástky na desce, což je naschvál a nemá to nic společného s odporem nebo indukčností.

    Další věc je používání těch největších noname šmejdů, u kterých jsem pevně přesvědčen, že jsou vyráběny na zakázku tak, aby měli co nejmenší životnost. I takový obyčejný kousek na 85 stupňů s nominální životností pouhých 1000 hodin vydrží při správném návrhu daleko víc.
    5.3.2013 17:27 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Mam znameho co dela pro automobilku a uz resili i zadani, jak soucastku zeslabit, aby se to podelalo, protoze podle puvodniho navrhu by se to nikdy podelat nemohlo.

    Stejne tak kdyby ti do auta daly kvalitni loziska, stalo by to (doslova) par korun navic (bavime se o maximalne stokorunach), jenze by si s tim NIKDY neprijel do servisu.

    V nekterych firmach existujou cely oddeleni ktery se zabejvaj tim, aby jejich vyrobek vydrzel pokud mozno prave a jen zaruku.
    5.3.2013 17:48 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    …a u jiného výrobce (komplexnější věcí) si založily výpočtové oddělení čistě jen proto, aby snížili životnost výrobku (na 5 let - stejně jak dávali záruku), protože vyrábět kvalitně a levně už uměli, jen holt to vydrželo i více než 10let…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    mikirc avatar 5.3.2013 19:07 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Ano, protoze zadny vyrobce nestoji o to, aby jeho produkty tady byly vecne. Kdyz si koupim auto, tere mi vydrzi 20let tak si dalsi nekoupim, ale to prodejce samozrejmne nechce. I vyrobce televizi nestoji o to aby vam jela televize 10let. A vetsinou staci i ten zmineny kondenzator, protoze malo kdo to doma otevre a ejhle.. Kondik, tak dam novy a zas to jede.

    Byl jednou jeden...
    5.3.2013 23:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    A teplotach nad 60 stupnov.
    V lampovém přijímači je okolo aktivních prvků teplota vyšší než 60 stupňů. Samotné vlákno elektronky topí okolo 1000K a přímožhavené IMHO svítí podobně jako žárovka (taky proto se tomu říká lampa).

    Kdyby se současné kondíky dělaly tak robustní a redundantní jako kdysi, tak by taky vydržely 60 let (jenom by ten počítač byl velkej jako kráva).
    5.3.2013 17:05 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Tak se podívej na kvalitu pájení ve spoustě té komplexní integrované elektroniky. Třeba právě levná audiotechnika je dobrý příklad.
    5.3.2013 19:36 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    A obvykle se to ještě upravuje tak, aby to nešlo opravit. Nevím jak to dokázaly, ale kabel ke Koss Porta Pro je prakticky neletovatelný. Jednou se mi to podělalo v konektoru a každý další pokus o přiletování kabelu ke konektoru vydržel obvykle jenom pár týdnů, maximálně měsíců...
    5.3.2013 22:24 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    kabel ke Koss Porta Pro je prakticky neletovatelný.
    To jsou ty sluchátka s doživotní zárukou? To fakt nechápu, proč se v tom místo reklamace matláš pájkou.
    Jakub Lucký avatar 6.3.2013 07:28 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Protože doživotní oprava stojí 50+poštovné (Průhonice) nebo 300 (Podolí)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    6.3.2013 09:30 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Nebo 300+poštovné průhonice, když si je reklamoval v době, kdy podolí nebylo a sluchátka máš dost staré na to, že si k nim nedostal nějaký posraný registrační formulář, se kterým to stojí 50,- ...

    Nakonec mě to samozřejmě těch 300+poštovné stejně stálo... ale počkal jsem si do doby, než se tam vysraly ještě další věci, takže jsem prakticky dostal úplně nová sluchátka :-D
    Jakub Lucký avatar 6.3.2013 10:06 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Podolí je už od mojí základky (tak 13 let určitě), jen se před pár lety přesunulo...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    5.3.2013 17:43 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    PS: A u hraček se (někdy) operuje s tím aby se „něco“ ulomilo do 5 min.
    Moje naivní vysvětlení:
    …protože těšit se na hračku je pro dítě daleko vetší zážitek než ji mít, takže po krátko-trvajícím zklamání má opět dlouho-trvající období těšení se na další olamovátko…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    5.3.2013 14:12 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Sesličku si nažhavíme...
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    Rezza avatar 5.3.2013 14:51 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Zrovna tohle je smyslplne vyuziti DRM, proti kteremu nic nemam. Kdyz si na den pujcim neco za mensi peniz, tak proste jsem se tak rozhodl. Problem kde DRM neni dobre je v tom, ze omezuje i jine pouziti a jinak. Takze na tu zidlicku by slo sednout jen kdyz bude spolu s jejich stolem, bude to na mesici atd.
    5.3.2013 16:35 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    ten problém by nastal ve chvíli, kdy neseženeš jinou židli než tu, která má licencováno x sednutí... :)
    5.3.2013 17:09 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Ne. Přesně proto máme v EU ze zákona dvouletou záruku. Aby to motivovalo výrobce dělat zboží, které vydrží aspoň ty dva roky. Aby se snížila zátěž životního prostředí. Netvrdím, že to funguje dokonale, ale je to přesně stejný případ. non-digital rights management je podobné zlo jako digital rights management.
    5.3.2013 20:39 gfdsgdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Kdyz si na den pujcim neco za mensi peniz, tak proste jsem se tak rozhodl.
    Kdyz si koupim neco s DRM, tak proste jsem se tak rozhodl...
    6.3.2013 01:51 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Příklad s židlí jen poukazuje na již zcela běžnou součást dnešní moderní doby. A to snahu z komerčních a/nebo sobeckých důvodů internalizovat veškeré (negativní i pozitivní) externality, a to za každou cenu.

    Co neprochází trhem, je nutné nějak "pořešit" - zdanit, přikázat, zničit, zakázat,...

    Dva příklady. První. Těžařská společnost (internalizace negativní externality spotřeby): Přece tu krajinu po těžbě nebudeme sanovat ze svýho, ať to zaplatí stát (daňový poplatník). Druhý příklad. Výrobce (internalizace pozitivní externality produkce): Dejte do toho součástky z Číny (Polska), hlavně aby to nějak drželo pohromadě alespoň ty 2 roky záruky a pak ať se to prosím co nejdříve rozpadne (a kupující si to koupí znovu).

    Ve výsledku dochází ke snižování společenského užitku, zvyšování společenských nákladů a zvětšování sociálních nerovností. Člověk nemusí být ani historik, aby si uvědomil, že se nejspíš brzy historie bude opakovat.

    Takže nikoliv. Nepovažuji zrovna tohle za smysluplné využití DRM.
    Blaazen avatar 5.3.2013 18:02 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    Taky by se toho mohl chytit OST (ochranný svaz truhlářský) a vybírat v hospodách a restauracích poplatek za sezení na židlích.
    Bedňa avatar 6.3.2013 08:15 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    To je výborný nápad.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    6.3.2013 08:33 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Židle s DRM
    To se tě netýká, ty vyrábíš bedně :-)
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.