abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0 s kódovým jménem Ecne linuxové distribuce Trisquel GNU/Linux. Založena je na Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude do roku 2029. Trisquel patří mezi svobodné distribuce doporučované Nadací pro svobodný software (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Nová verze

    Open-source citační manažer Zotero (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové major verzi 9. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:33 | Komunita

    Libre Graphics Meeting 2026, tj. čtyřdenní konference a setkání vývojářů a uživatelů svobodných a otevřených grafických softwarů, proběhne od 22. do 25. dubna v Norimberku. Dění lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Zajímavý software

    Vývojář Alexandre Gomes Gaigalas na GitHubu zveřejnil c89cc.sh, parser a kompilátor jazyka C89 napsaný v pouhém jediném skriptu o přibližně 8000 řádcích čistého bashe (bez dalších externích závislostí), který generuje ELF64 binárky pro x86-64. Jedná se o velmi jednoduchý kompilátor, který nepodporuje direktivy #include a dokonce ani funkci printf (lze použít puts), všechny dostupné deklarace lze nalézt v proměnné _BUILTIN_LIBC na konci skriptu. Skript je volně dostupný pod ISC licencí.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 10
    10.4. 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 15
    10.4. 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    10.4. 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    9.4. 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    9.4. 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1274 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Slavko avatar 7.4.2016 14:46 Slavko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    nekonečný príbeh...
    7.4.2016 15:30 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    uz by ten projekt mohl umrit, ne?
    7.4.2016 15:35 neelx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    hell yeah!
    7.4.2016 15:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    A už je za něj nějaká náhrada? Pro mě v podstatě stále produkční sw #1.
    Saljack avatar 7.4.2016 16:12 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Stacilo by kdyby se Google konecne odhodlal a zabil to v Chrome a je po srande.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    kyknos avatar 7.4.2016 16:26 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    nejspíš po srandě ve smyslu po Chrome...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Saljack avatar 8.4.2016 08:26 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    O tom dost silne pochybuji, protoze tim by to razem prestalo fungovat i v Chromium. Weby by to donutilo konecne se flashe zbavit.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    kyknos avatar 8.4.2016 13:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    rychleji by se uživatelé zbavili chrome, já bych bez flashe vydrzel tak půl dne - některé esenciální weby ho prostě používají a těžko by byly předělány okamžitě, spíš by to trvalo měsíce nebo roky
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    8.4.2016 20:22 kosacka na lopuchy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    A ako sa potom dostanem do internet bankingu mokej raiffeisen banky ked ten je cely vo flashi?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 8.4.2016 23:00 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Tak to je fakt husté, kterého kokota tohle napadlo? Tím by u mne banka okamžitě skončila!
    9.4.2016 03:41 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Samozřejmě žádného. OP blábolí nesmysly. Internetové bankovnictví RB nemá s Flashem nic společného a nikdy nemělo, a to ani v dobách kdy bylo ve Flashi úplně všechno.
    9.4.2016 10:07 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Tak to pozor, nie je RB ako RB.

    Internet banking Raiffeisen banky je pripravený v technológii Adobe Flash. Aby ste sa mohli pohodlne a bezpečne prihlásiť, prosím nainštalujte si Adobe Flash Player vo verzii 10.3 alebo vyššej.
    LukynZ avatar 10.4.2016 09:17 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Bezpečně a Flash v jedné větě....to už je moc. Tam bych nenechal ani prachy na svacinu
    7.4.2016 17:52 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    A aká je dostupná náhrada?
    7.4.2016 18:09 Pali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    To máš pravdu, náhrada za tak obrovskú dieru a náhrada za tak veľa bezpečnostných chýb proste nie je... Ale kto by niečo také chcel, že? :-)
    7.4.2016 18:16 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    To máš pravdu, náhrada za tak obrovskú dieru a náhrada za tak veľa bezpečnostných chýb proste nie je...
    No, nedávno se prý něco našlo :-D :-)
    Saljack avatar 8.4.2016 08:29 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Uplne cokoliv. Furt tady nekdo breci jak jsou ty prohlizece osklive, ze ve flashy mu video to krasne funguje a s HTML5 ne. Me teda video pomoci HTML5 v Chromu funguje paradne o mobilu vubec nemluve. Na co jineho je flash potreba na reklamu? Hry? Diky bez tohohle se obejdu.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    9.4.2016 15:20 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Tak to jste šťastný a výjímečný člověk. Nejen pro mě je video v HTML5 noční můra. Ne, že by to vůbec nefungovalo, ale je s tím spojeno takové množství "menších" problémů, že to po čase fakt leze na nervy... Léta ubíhají a je to pořád v takovém poněkud divném stavu.
    Taky bych se rád flashe zbavil, ale kvůli videu na webu to prostě nejde.
    7.4.2016 23:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Ono by stačilo kdyby se třeba ve firefoxu udělal opravdu dobře fungující HTML player (ideálně třeba na libav s optimalizacema).
    8.4.2016 11:46 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Presne tak... Ked chces mat HW akcelerovane video, tak jedina moznost je ten zly odporny zabugovany uzavrety flash (a rucne vytvorit mms.cfg). Dobry krasny slnieckovy super Firefox to nepodporuje...
    Jendа avatar 8.4.2016 17:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Mně funguje HW akcelerace v mplayeru.
    Jendа avatar 8.4.2016 17:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Proč je takový odpor k tomu přehrávat video v přehrávači videa a ne ve webovém prohlížeči?
    kyknos avatar 8.4.2016 18:41 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    protoze je opruz spoustet jinou aplikaci, nehlede na tu neprehlednost, kdyz jsou videa inline v textu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    8.4.2016 21:05 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Dá se pak třeba v tom mplayeru seekovat? Viděl jsem livestream záznam, kterej šel blbě stáhnout i rtmp dumperem.
    Jendа avatar 8.4.2016 21:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    V souborech přes HTTP i v YouTube streamech mi to seekuje.
    8.4.2016 21:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    A odkaz získáváš přes youtube-dl -g? Mě to vrací defaultně dvě url, video bez zvuku a zvuk bez videa. Pro obojí musím dát tu deprecated (?) volbu (třeba -f 18 pro 360p) pro obojí v jednom kontejneru (už dlouho se bojím, že to google odstraní :-D).

    Twitch vrátí m3u8 soubor, ve kterým jsou chunky záznamu. Ten mplayer nepřehraje.

    A to jsem zkoušel jen tyhle dva weby, co maj docela dobrou podporu přehrávání. Nezkoušel jsem něco, co přehrává v rtmp, nebo stránku s embed videama apod.
    Jendа avatar 8.4.2016 22:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Dávám -f 18, nevěděl jsem, že je deprecated. Typicky nechci zbytečně nic většího než HD.
    8.4.2016 22:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Tak to já taky nevím (ve smyslu, že bych to někde četl na googlu). Já původně nedával žádnou volbu, pak ale najednou začal youtube-dl stahovat hluchý videa :-D.

    Všimni si ale, že volba -F vypíše drtivou většinu jako DASH audio/video, což je novej systém přehrávání, který je použito při HTML videu v přehrávači. Předpokládám tedy, že až google ukončí podporu flashe, tak ty kombinovaný streamy ukončí, ledaže by je třeba muxoval realtime na vyžádání, ale je to pro něj zbytečná zátěž bez zisku, takže tipuju, že by se do toho moc nehrnul (asi jako RSS čtečka kanálu, radši když se uživatel přihlásí).

    Jinak ty DASHe uměj většinou i stejný rozlišení jako ten kombinovanej mux, akorát asi budou mít větší overhead v přehrávači (dvě připojení (?), nutná synchronizace). Původně jsem myslel, že to je proč se html video ve firefoxu seká, ale asi to nebude jen tím.
    10.4.2016 09:38 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    asi jako RSS čtečka kanálu, radši když se uživatel přihlásí
    To mi přijde jako nesmysl, kdo z lidí sledujících desítky RSS kanálů bude v podobném měřítku ručně procházet weby, které žádné RSS nemají?
    10.4.2016 22:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    :-D, ale jak říkám většina se radši přihlásí a tím pádem získá provozovatel metadata.
    Grunt avatar 9.4.2016 13:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Přes tyhle standardní volby není dostupné rozlišení 840x480 a OPUS nebo Vorbis a jinak se přechází v maximální míře na DASH. Ale taky se modlím ať tam zůstanou tyhle standardní kontejnery (číslo formátu pod 100) jak to jen půjde.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 9.4.2016 13:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Stačí zadat oba formáty a sloučit je pluskem. Takže třeba pro OPUS a H.264 -ytdl-format 250+135 nebo -f 250+135. Pokud to taháš do souboru, může to vyžadovat ffmpeg/avconv aby to sloučilo do jednoho souboru (jinak to prostě vytvoří dva soubory, jeden s obrazem a druhý se zvukem) a pokud to pereš rovnou do mpv tak ten už si stream sloučí interně a funguje vše včetně seekování.

    Stačí takhle bobku?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.4.2016 20:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    LukynZ avatar 7.4.2016 18:41 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    nejlepsi oprava je emerge -C adobe-flash
    7.4.2016 18:49 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Bezva; nicméně již léta marně pátrám, jak to samé provedu na W8.x+ :-(
    7.4.2016 21:14 Pali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    format c:\
    LukynZ avatar 8.4.2016 14:39 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zranitelnost nultého dne v Adobe Flash Playeru
    Tam to snad ani neni treba, tam se to ztrati

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.