abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 02:11 | Komunita

    Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 02:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 18:33 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.12. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.12. 05:00 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.12. 01:55 | Nová verze

    GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    19.12. 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (2%)
     (10%)
     (2%)
     (1%)
     (2%)
     (16%)
     (19%)
     (14%)
    Celkem 83 hlasů
     Komentářů: 18, poslední včera 15:30
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    8.11.2010 19:56 pedraz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sockety a c++
    Omlouvám se za blbě položený dotaz. Já jsem se v tom kompletně ztratil. Přidávám zdrojáky klienta a servera. V tomto případě se klient připojí, odešle pozdrav serveru, přijme pozdrav od serveru a odpojí se. Server takto obslouží tři klienty ukončí se. A mně jde o to jak udělat aby se ten klient připojil, zůstal připojený a každou minutu poslal serveru ten pozdrav a přijal odpověd. Snad je to už jasné.:-) Díky moc.

    klient:
    #include <iostream>
    #include <iterator>
    #include <fstream>
    #include <string>
    #include <unistd.h>
    #include <netdb.h>
    #include <netinet/in.h>
    #include <sys/types.h>
    #include <sys/socket.h>
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    #include <cstring>
    
    
    
    #define BUFSIZE 1000
    
    using namespace std;
    
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        std::string text("Ahoj\n"); // Odesilany a prijimany text
        hostent *host;              // Vzdaleny pocitac
        sockaddr_in serverSock;     // Vzdaleny "konec potrubi"
        int mySocket;               // Soket
        int port;                   // Cislo portu
        char buf[BUFSIZE];          // Prijimaci buffer
        int size;                   // Pocet prijatych a odeslanych bytu
        if (argc != 3)
        {
            cerr << "Syntaxe:\n\t" << argv[0]
                 << " " << "adresa port" << endl;
            return -1;
        }
        port = atoi(argv[2]);
        // Zjistime info o vzdalenem pocitaci
        if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL)
        {
            cerr << "Spatna adresa" << endl;
            return -1;
        }
        // Vytvorime soket
        if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
        {
            cerr << "Nelze vytvorit soket" << endl;
            return -1;
        }
        // Zaplnime strukturu sockaddr_in
        // 1) Rodina protokolu
        serverSock.sin_family = AF_INET;
        // 2) Cislo portu, ke kteremu se pripojime
        serverSock.sin_port = htons(port);
        // 3) Nastaveni IP adresy, ke ktere se pripojime
        memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length);
        // Pripojeni soketu
        if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1)
        {
            cerr << "Nelze navazat spojeni" << endl;
            return -1;
        }
        // Odeslani dat
        if ((size = send(mySocket, text.c_str(), text.size() + 1, 0)) == -1)
        {
            cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl;
            return -1;
        }
        cout << "Odeslano " << size << endl;
        // Prijem dat
        text = "";
        while (((size = recv(mySocket, buf, BUFSIZE - 1, 0)) != -1) && (size != 0))
        {
            cout << "Prijato " << size << endl;
            text += buf;
        }
        // Uzavru spojení
        close(mySocket);
        cout << endl << text << endl;
        return 0;
    }
    
    server:
    #include <iostream>
    #include <iterator>
    #include <fstream>
    #include <string>
    #include <unistd.h>
    #include <netdb.h>
    #include <netinet/in.h>
    #include <sys/types.h>
    #include <sys/socket.h>
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    #include <cstring>
    
    
    #define BUFSIZE 1000
    
    using namespace std;
    
    int main(int argc, char *argv[])
    {
       std::string text;             // Prijimany text
       sockaddr_in sockName;         // "Jmeno" portu
       sockaddr_in clientInfo;       // Klient, ktery se pripojil 
       int mainSocket;               // Soket
       int port;                     // Cislo portu
       char buf[BUFSIZE];            // Prijimaci buffer
       int size;                     // Pocet prijatych a odeslanych bytu
       socklen_t addrlen;            // Velikost adresy vzdaleneho pocitace
       int count = 0;                // Pocet pripojeni
    
       if (argc != 2)
       {
         cerr << "Syntaxe:\n\t" << argv[0]
    	  << " " << "port" << endl;
         return -1;
       }
       port = atoi(argv[1]);
       // Vytvorime soket - viz minuly dil
       if ((mainSocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
       {
         cerr << "Nelze vytvorit soket" << endl;
         return -1;
       }
       // Zaplnime strukturu sockaddr_in
       // 1) Rodina protokolu
       sockName.sin_family = AF_INET;
       // 2) Cislo portu, na kterem cekame
       sockName.sin_port = htons(port);
       // 3) Nastaveni IP adresy lokalni sitove karty, pres kterou je mozno se
       //    pripojit. Nastavime moznost pripojit se odkudkoliv. 
       sockName.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY;
       // priradime soketu jmeno
       if (bind(mainSocket, (sockaddr *)&sockName, sizeof(sockName)) == -1)
       {
         cerr << "Problem s pojmenovanim soketu." << endl;
         return -1;
       }
       // Vytvorime frontu pozadavku na spojeni. 
       // Vytvorime frontu maximalni velikosti 10 pozadavku.
       if (listen(mainSocket, 10) == -1)
       {
         cerr << "Problem s vytvorenim fronty" << endl;
         return -1;
       }
       do
       {
         // Poznacim si velikost struktury clientInfo.
         // Predam to funkci accept. 
         addrlen = sizeof(clientInfo);
         // Vyberu z fronty pozadavek na spojeni.
         // "client" je novy soket spojujici klienta se serverem.
         int client = accept(mainSocket, (sockaddr*)&clientInfo, &addrlen);
         int totalSize = 0;
         if (client == -1)
         {
           cerr << "Problem s prijetim spojeni" << endl;
           return -1;
         }
         // Zjistim IP klienta.
         cout << "Nekdo se pripojil z adresy: " 
    	  << inet_ntoa((in_addr)clientInfo.sin_addr) << endl;
         // Prijmu data. Ke komunikaci s klientem pouzivam soket "client"
         text = "";
         // Prijmeme maximalne 6 bytovy pozdrav. 
        while (totalSize != 6)
        //{
           if ((size = recv(client, buf, BUFSIZE - 1, 0)) == -1)
           {
    	 cerr << "Problem s prijetim dat." << endl;
    	 return -1;
           }
           cout << "Prijato: " << size << endl;
           totalSize += size;
           text += buf;
        }
         cout << text << endl;
         // Odeslu pozdrav
         if ((size = send(client, "Nazdar\n", 8, 0)) == -1)
         {
           cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl;
           return -1;
         }
         cout << "Odeslano: " << size << endl;
         // Uzavru spojeni s klientem
        close(client);
       }
       while (++count != 3);
       cout << "Koncim" << endl;
       close(mainSocket);
       return 0;
    }
    

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.