abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Komunita

    Lennart Poettering se na Mastodonu rozepsal o novince v systemd, na které pracuje: systemd bude umět nabootovat z obrazu disku staženého pomocí HTTP v rámci initrd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 21:44 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2025.2. Nově lze zálohovat také na Google Drive a Microsoft OneDrive.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Komunita

    V kinech aktuálně běží animovaný film Kočičí odysea, v originálu Flow, (Wikipedie) vytvořený v Blenderu. Film získal řadu ocenění a má dvě nominace na Oscary 2025. Na ČSFD má 80 %. Režisérem je Gints Zilbalodis. Rozhovor s režisérem na stránkách Blenderu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 17:33 | Nová verze

    Oficiálně byla vydána (Mastodon, 𝕏) třetí RC verze GIMPu 3.0. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu. GIMP je nově k dispozici také ve formátu AppImage.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 14:44 | Zajímavý projekt

    Nejnovějším projektem Blender Studia je herní projekt DogWalk. Cílem projektu je prozkoumat možnosti a vylepšit spolupráci Blenderu s herním enginem Godot a vytvořit jednoduchou hru. Jde o jejich druhý herní projekt. Prvním byla hra Yo Frankie! (projekt Apricot) postavená na již nevyvíjeném Blender Game Enginu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.83 telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu. Vypíchnuta je podpora výměny klíčů pomocí postkvantového algoritmus ML-KEM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.2. 16:33 | Komunita

    Hector "marcan" Martin z Asahi Linuxu skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Štafetu po něm převzal Janne Grunau z Asahi Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    8.2. 22:33 | IT novinky

    PlayStation Network (PSN) má již několik hodin, vlastně celou sobotu, masivní výpadek (Stav služby PSN, X).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    8.2. 17:22 | Komunita

    Vývojáři open source storage platformy TrueNAS oznámili, že s verzí 25.04 s kódovým názvem Fangtooth končí TrueNAS CORE postavený na FreeBSD a TrueNAS SCALE postavený na Linuxu. Jejich společným pokračováním bude TrueNAS Community Edition postavený na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    8.2. 15:55 | IT novinky

    Mapy Google dnes slaví 20 let. Spuštěny byly 8. února 2005. Svět se přesunul od papírových map k digitálním. A ke Street View, Live View, Immersive View, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 60
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    20.4.2011 15:04 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše UDP klient, funkce read
    Ahoj, dělám klienta, který má pomocí UDP stáhnout ze serveru soubor. Server posílá data po 265B paketech (9B hlavička, 256B data). Všude se píše, že s UDP se používá dvojice recvfrom a sendto. Ale mě se nelíbilo, že se jim musí předávat další struktura s informacemi o druhé straně.

    Někde jsem si přečetl, že se dají normálně použít i funkce read a write stejně jako při komunikaci skrz TCP. Rozhodl jsem se, že to tedy udělám tak.

    Připojení:
    
        unsigned int       inaddr;
        struct hostent     *ph;
        struct sockaddr_in my_addr;
    
        if ((inaddr = inet_addr(addr))!=INADDR_NONE)
            ph=gethostbyaddr((char *)&inaddr, sizeof(unsigned int), AF_INET);
        else  ph=gethostbyname(addr);
    
        if (ph) {
            cout << "Connecting to " << ph->h_name << endl;
        }
        else {
            cerr << "Unable to connect " << ph->h_name << ", not in name list." << endl;
            return false;
        }
    
        if ((m_iSocket = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP))<0) {
            cerr << "Can not open socket." << endl;
            return false;
        }
    
        bzero((char *) &my_addr, sizeof(my_addr));
        my_addr.sin_family = AF_INET;
        my_addr.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY;
        my_addr.sin_port = htons(4000);
    
        if (connect(m_iSocket,  (struct sockaddr *) &my_addr, sizeof(my_addr)) < 0) {
            cerr << "Can\'t connect." << endl;
            close(m_iSocket);
            return false;
        }
    
    
    Potom server nějak (nevím jak, mám jen binárku) odesílá data a já je v klientovi přijímám takto:
    
    
    ...
    struct Message {
        long    id;
        unsigned short   seq;
        unsigned short   ack;
        char    flag;
        char    data[256];
    };
    ...
        Message buf;
        for (int i = 0; i < 256; i++) {
            buf.data[i] = m_mRecMsg.data[i] = 0;
        }
    
        int ret = read(m_iSocket, (void *)&buf, sizeof(buf));
        cout << "Pocet prijatych bajtu: " << dec << ret << " z " << sizeof(buf) << endl;
        if (ret < 0) {
            cerr << "Error reading from socket." << errno << endl;
            return false;
        }
        m_iLastRecvDataLength = ret - sizeof(long) - 2*sizeof(short) - 1;
    
        if (m_iLastRecvDataLength > 0) {
            strncpy(m_mRecMsg.data, buf.data, m_iLastRecvDataLength);
        }
        m_mRecMsg.ack = ntohs(buf.ack);
        m_mRecMsg.flag = buf.flag;
        m_mRecMsg.id = ntohl(buf.id);
        m_mRecMsg.seq = ntohs(buf.seq);
    
        printMsg(m_mRecMsg);
    
        return true;
    
    
    Je to výňatek z programu, ale pro ilustraci by to mělo snad stačit. Problém je v tom, že server odešle 256B dat + 9B hlavičku, klient by je měl tedy přijmout. návratová hodnota z read dokonce potvrzuje, že přijala 265B dat. Ale přesto jsou data neúplná. V poli data je někdy jen určitý počet (asi tak 100-150) platných bajtů a zbytek jsou nuly. Vypadá to například takhle:
    
    server:
    F1EA0006  SEND  127.0.0.1:41229  seq=18176 ack=0 flags=00 data(256): 5b 7b 15 f6 8d 00 41 80 ... 6f 73 a6 73 60 60 77 7a
    klient: 
    Pocet prijatych bajtu: 265 z 268
    Prijata: f1ea0006	0	18176	0	data(256):5b 7b 15 f6 8d ... 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 
    
    

    Může za to read? Nebo mám něco principiálně špatně? Vím, že u TCP se muselo číst po bajtech, ale UDP se snad nesmí ne?

    Budu moc vděčný za každou radu, už se s tím morduju 2 dny.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.