abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 547 hlasů
     Komentářů: 24, poslední dnes 17:10
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    9.1.2012 14:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ QT Sloty
    Koukni na QGridLayout.

    Pak ještě vyhoď using namespace std;. Motat si do Qt STL je celkem zbytečné. Na ladicí výpisy máme qDebug().

    A doporučuju použvat konvence pojmenovávání jako má Qt. Je to pak krásně jednotné a přehledné, i když to není to co máš nejraději, je ta jednotnost lepší než to motat.

    Také je lepší zdědit si třídu QWidget a v konstruktoru vyrobit všechny widgety co tam chceš. Pak místo QObject::connect() ti stačí prostě jen connect(widget, signál, this, SLOT(privátní_metoda)).

    A teď k té chybě:

    Pokud vyrobíš objekt prihlasit_click jen takle bez new, tak se při ukončení metody, kde byl vytvořen, zlikviduje, takže později při zavolání slotu už ten objekt neexistuje. Buď ho vyrob pomocí new a měj u něj konstruktor s parametrem QObject *parent, který předáš při inicializaci do QObject, aby se Qt postaralo automaticky o uklizení objektu při likvidaci rodiče, nebo si ho dovnitř předej odjinud.
      Prihlasit *prihlasitClick = new Prihlasit(window);
      QWidget::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), prihlasitClick, SLOT(UserPrihlaseni()));
    
    Chybu to nehlásí, protože při likvidaci objektu prihlasit_click se zlikvidují i propojení signálů, takže v okamžiku, kdy klikneš na to tlačíko už není nic napojeno.

    V main() to funguje jen díky tomu, že instance objektu existuje i v době, kdy voláš app.exec().

    Takže to co jsi udělal by mělo vypadat takto:
    class WidgetPrihlaseni : QWidget {
    
     private:
         QLineEdit *m_email;
         QLineEdit *m_heslo;
    
     public:
         WidgetPrihlaseni(QWidget *parent = NULL) : QWidget(parent)
         {
    
                //sirka výska
                // window->resize(200, 110); -- neni treba, qt to spocita samo
    
                QGridLayout layout = new QGridLayout(this);
    
                QLabel *email_label = new QLabel(QString("Email:"));
                layout->addWidget(email_label, 1, 1);
    
                m_email = new QLineEdit(QString(""));
                layout->addWidget(m_email, 1, 2);
    
                QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo:"));
                layout->addWidget(heslo, 2, 1);
    
                m_heslo = new QLineEdit();
                m_heslo->setEchoMode(QLineEdit::Password);
                layout->addWidget(m_heslo, 2, 2);
    
                QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit"));
                layout->addWidget(prihlasit, 3, 2);
    
                //události
                connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), login, SLOT(UserPrihlaseni()));
    
                // this->show(); -- neni treba, vola se to samo
                //                  rekurzivne, takze to patri jen jednou do main()
         }
    
      public slots:
    
         void login()
         {
            // Tady nebudeš dělat samotné přihlášení, ale jen
            // přepošleš data jinému objektu někde v aplikaci,
            // který se stará o session.
            qDebug() << "email:" << m_email->text();
            qDebug() << "heslo:" << (m_heslo->text() == "" ? "empty" : "*****");
            emit submited(m_email->text(), m_heslo->text());
         }
    
      signals:
    
         void submited(const QString & email, const QString & password);
    };
    
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.