abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.7. 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.7. 11:55 | Humor

    Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 391 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    1.8.2018 23:58 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak odvodit hodnotu zavislou na jine hodnote?
    Protože ještě nepadlo obecné řešení, které asi hledáš, pokusím se to vysvětlit a vyřešit pro tvou aplikaci. Zdejší systém asi nepodporuje LaTeX, tak to napíšu trošku krkolomně strojopisně.

    Ježto tvé závislosti jsou lineární, příslušná soustava rovnic má tvar
    10*x_1 +x_2 = 2
    20*x_2 + x_2 = 0,3,
    
    což zobecníme (to chceš, jak jsem pochopil) a přepíšeme to do tvaru
    a_11*x_1 + a_12*x_2 = b_1
    a_21*x_1 + a_22*x_2 = b_2.
    
    Ve tvém případě je a_11 = 10, a_12 = 1, a_21 = 20, a_22 = 1, že ano. Nyní se zachováme jako dospělí lidé a tuto soustavu zapíšeme v maticovém tvaru:
    |  a_11  a_12  |   |x_1|     |b_1|
    |              |   |   |  =  |   |
    |  a_21  a_22  |   |x_2|     |b_2|
    
    
    Přesuneme se někdy do roku 1750 ;) a použijeme tzv. Cramerovo pravidlo, které říká, že pro naši hledanou x_i platí
    
           det A_i
    x_i = ---------,
            det A
    
    kde det A je determinant matice soustavy a det A_i je determinant téže matice, ovšem nahradíme-li i-tý sloupec maticí pravých stran, tj. například

                  |  b_1  a_12  |
    det A_1 = det |             |.
                  |  b_2  a_22  |
    
    
    Determinant matice "2x2" vypočteš jako det A = a_11*a_22 - a_21*a_12, takže jde o rozdíl součinů diagonál v naznačeném směru. Samozřejmě platí, že determinant soustavy nesmí být nulový (matice soustavy musí být regulární).

    Zcela stejně pak pro det A_1 a též det A_2 máš
                  |  b_1  a_12  |     
    det A_1 = det |             | = b_1*a_22 - b_2*a_12,
                  |  b_2  a_22  |
    
    
                  |  a_11  b_1  |     
    det A_2 = det |             | = a_11*b_2 - a_21*b_1.
                  |  a_21  b_2  |
    
    
    No a teď už můžeš spočítat x_1, x_2, takže
           det A_1      b_1*a_22 - b_2*a_12
    x_1 = --------- = -----------------------
            det A      a_11*a_22 - a_21*a_12
    
    
    
           det A_2      a_11*b_2 - a_21*b_1
    x_2 = --------- = -----------------------
            det A      a_11*a_22 - a_21*a_12
    
    A to je celý algoritmus, který potřebuješ.

    Můžeme si zkusit dosadit tvé konkrétní numerické vstupy, pak
           2*1 - 0,3*1    1,7
    x_ 1 = -----------  = --- = -0,17,
           10*1 - 20*1    -10
    
    
           10*0,3 - 20*2    3 - 40    -37
    x_2 = --------------- = ------ = ----- = 3,7
                -10          -10      -10
    
    Takže máme řešení y(x) = a*x + b = -0,17 + 3,7.

    Pro tvůj konkrétní problém, kdy máš pořád a_12 = a_22 = 1, řešení zdegeneruje na jednodušší formu
    
           det A_1      b_1 - b_2
    x_1 = --------- = -------------
            det A      a_11 - a_21
    
    
    
           det A_2     a_11*b_2 - a_21*b_1
    x_2 = --------- = --------------------
            det A         a_11 - a_21
    
    A výsledný kód by byl zhruba něco jako
    def najdi_rovnici(a_1, a_2, b_1, b_2):
        det_A = float(a_1 - a_2)
    
        det_A_1 = b_1 - b_2
        det_A_2 = a_1*b_2 - a_2*b_1
    
        x_1 = det_A_1/det_A
        x_2 = det_A_2/det_A
    
        print 'y(x) := %s*x + %s' % (x_1, x_2)
        return None
    
        # nebo třeba
        # return x_1, x_2
    
    Když v Pythonu takový kód spustím pro tvé zadání, dostanu
    >>> najdi_rovnici(10, 20, 2, 0.3)
    
    y(x) := -0.17*x + 3.7
    
    Jestli jsem někde udělal chybu, sorráč, nejsem účetní. Ale princip bys měl z toho pochopit.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.