abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 44
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 875 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    17.3.2020 20:17 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Primitivní rozšíření pro Google Chrome

    jako já zase neměla blbě něco předpokládat a hnedka pohlavě skákat do skriptování to máš uplně fuk :D :D ;D

    jak už jako tady řikali tak přímo zapisovat někam uplně kamkoliv na disk z browseru je celkem nebezpečný. extensions maj nějakej svuj local storage hele a jestli je jako fakt nutný jako jít cestou souboru na disku tak si asi zistit kam co extension zapisuje a nějak to scanovat tim skriptem.

    mě ale napadlo něco jinýho co si myslim že je mnóóóóóóóhem lepšejší ale jako nepoužívat jako zase na něco rizikovýho hesla citlivý data a tak :O :O ;D

    mě napadlo použít webovou socketovou komunikaci websockets hele. teda nevim jestli to tvý řešení jako umožňuje ale na pozadí by furt běžel nějakej ten tvuj skript jako jakoby server a extension by se k němu připojila jako klient. a server by vždycky nějak zareagoval něčim nato co by mu extension jako klient posílala

     

    tady html extension. je pozměněná jenom trošku

    <!DOCTYPE html>
    <html>
    <head>
    <meta charset="UTF-8"> 
    </head>
    <body>
    <button id="button_a" disabled>akce jedna</button>
    <button id="button_b" disabled>akce dva</button>
    <button id="button_c" disabled>akce tři</button>
    <p id="keci">cekame na spojeni!!!!!!!!</p>
    <script src="app.js"></script>
    </body>
    </html>
    

     

    a app.js

    var socket= new WebSocket('ws://localhost:8765');//připojujem se na tenhleten počítač na port 8765
    socket.onmessage = function(e){ console.log("server poslal: "+e.data); };
    socket.onopen = () => nastavKnofliky();
    
    function posliZpravu(zprava)
    {
        if (socket.readyState != socket.OPEN) 
        {
            console.error("webSocket is not open: " + socket.readyState);
            return;
        }
        socket.send(zprava);
    }
    
    function nastavKnofliky()
    {
        var butt=document.getElementById("button_a");
        butt.disabled=false;
        butt.addEventListener("click", function(){posliZpravu("jedna")});//musí to bejt takle pitomě zabalený v tý funkci jinak nefunguje :O :'( ;D
                        
        butt=document.getElementById("button_b");
        butt.disabled=false;
        butt.addEventListener("click", function(){posliZpravu("dva")});
                        
        butt=document.getElementById("button_c");
        butt.disabled=false;
        butt.addEventListener("click", function(){posliZpravu("tri")});
                        
        butt=document.getElementById("keci").innerHTML="máme spojení mužem mačkat :O :D";
    }
    

     

    sem  namastila jednoduchej server v pythonu nevim v čem skriptuješ ty. je to podle tohodletoho hele ;D

    potřebuje to mit nainstalovaný knihovny websockets a asyncio

    #!/usr/bin/env python
    
    import asyncio
    import websockets
    
    async def echo(websocket, path):
        async for message in websocket:
            
            print("mam zpravu od klienta: "+str(message))
            
            if message=="jedna":
                print("nejakej prikaz k akci jedna")
                await websocket.send("akce jedna provedena ;D")
            elif message=="dva":
                print("nejakej prikaz k akci dva")
                await websocket.send("akce dva provedena ;D")
            elif message=="tri":
                print("nejakej prikaz k akci tri")
                await websocket.send("akce tri provedena ;D")
            else:
                print("nevim :O :O")
                await websocket.send("ja ti nerozumim :D")
    
    asyncio.get_event_loop().run_until_complete(
        websockets.serve(echo, 'localhost', 8765))
    asyncio.get_event_loop().run_forever()
    

    jako funguje to tak že nejdřiv pustíš ten skript python3 wserver.py a až pak mužeš mačkat ty čudliky jinak ti bude extension nadávat že neni spojení. klinet do webový konzole piše co mu server posílá zpátky se nějaká zpětná vazba ze servru možná taky muže hodit k něčemu v tý tvý extension ;D

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.