abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:22 | IT novinky

    T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:44 | Nová verze

    Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 18:33 | Nová verze

    Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | IT novinky

    Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 11:44 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.

    Petr Krčmář | Komentářů: 7
    8.9. 22:00 | IT novinky

    Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.9. 18:44 | Zajímavý článek

    Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.

    🇵🇸 | Komentářů: 27
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 160 hlasů
     Komentářů: 12, poslední dnes 13:00
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    12.9.2020 13:25 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    Rozbalit Rozbalit vše C++ ako na immutable štruktúry objekty?
    Ahojte snažím sa v C++ zabrániť tomu aby mohol "vonkajší svet" meniť stav dátových štruktúr. Ale zároveň chcem aby sa niektoré propsy dali čítať.

    U properties som teda použil private membery, ktoré nastavuje konštruktor a na tie ukazujú public const referencie. Tým vlastne napodobňujem readonly atribúty z vyšších programovacích jazykov.

    Príklad:
    struct Pixel
    {
    private:
    	const float pX;
    	const float pY;
    	const RGBA128 pColour;
    public:
    	Pixel(
    		const float x,
    		const float y,
    		const RGBA128 colour
    	) :
    		pX(x),
    		pY(y),
    		pColour(colour)
    	{
    	}
    	const float X = pX;
    	const float Y = pY;
    	const RGBA128 Colour = pColour;
    };
    
    int main()
    {
    	auto pixel = Pixel{ 3840, 2160, RGBA128{ 245, 255, 255, 1 } };
    	std::wcout << "pixel.X = " << pixel.X << std::endl;
    	std::wcout << "pixel.Y = " << pixel.Y << std::endl;
    	pixel.X = 555; // chyba
    	return 0;
    }
    
    Lenže s referenciami sú problémy napríklad pri tom ak štruktúru prenesieme do iného procesu. Referecia stále ukazuje na rovnaké miesto v pamati, ale premenná medzitým zmenila svoju adresu, takže referencia po prenesení do iného procesu neukazuje na lokálnu premennú ale na hociaké random miesto, čo potom spôsobuje známy WTF efekt. Takže referencie sú pre mňa na tento účel out čím ich nahradiť?

    1. MS má svoje propertialne
    __declspec(property(get = get_prop)) int prop;
    ktoré síce nie sú súčasťou C++ štandardu, ale podporuje ich okrem MSVC aj Clang (ak je pouzity prepinac -fdeclspec). Keďže fungujem na Clangu tak by som to použil, ale táto konštrukcia má radu obmedzení najhoršie je, že ak chcem mať prop public tak aj get_prop musia byť public. Čo potom zneprehľadňuje celý interface. Takže táto možnosť vypadáva. Rovnaké propertialne riešenie má aj C++ Builder od Embarcadera (__property) ale ten ja nepoužívam. Každopádne __property má o niečo menej obmedzení.

    2. ďalšia možnosť je použiť templates a prekrývanie operátorov a naprogramovať si vlastnú implementáciu properties, ale to je za prvé pomalé a za druhé je to zbytočný overkill.

    3. ďalšia možnosť by bola použiť keyword implicit http://www.open-std.org/jtc1/sc22/wg21/docs/papers/2004/n1611.pdf ktorý umožňuje zavolať funkciu bez zátvoriek čím vlastne nasimulujeme get property. Žiaľ tento keyword nepodporuje žiadny prehliadač.

    4. ďalšia možnosť by bola použiť get metódu, na štýl javy ale to mi príde neprirodzené:

    - keď chcem čítať pozíciu na Xovej osi, tak si intuitívne vypýtam X a nie getX() - slovo get niečo prikazuje a príkazy imho do funkcionálneho programovania nepatria. - okrem toho to je to 5 znakov navyše ktoré zhoršujú čitateľnosť kódu

    5. poznáte nejakú inú možnosť??? ako nasimulovať readonly atribút / property?

    POZN: Nepýtajte sa prečo používam na pozíciu pixela floaty, mám to kôli výpočtom ale to je na teraz implementačný detail.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.