abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:00 | IT novinky

    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:55 | Humor

    Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:00 | Komunita

    Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:00 | IT novinky

    Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:55 | IT novinky

    Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.11. 11:33 | IT novinky

    Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    4.11. 05:44 | Komunita

    Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.11. 04:33 | Komunita

    Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co

    … více »
    SUSEMAS | Komentářů: 2
    4.11. 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (21%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 319 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    18.12.2020 03:01 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyk C JEDNOSMĚRNĚ VÁZANÝ SEZNAM

    nesmíš namě ale říct že eště nespim :O :O :D ;D

    kuli tomu kolik je hodin si to jako určitě musíš pořádně zkontrolovat protože sotva udržim voči votevřený teďko už :O :O :D ;D pustit to ale de a asi to i jako funguje si myslim :D

    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    #include <string.h>
    #include <stdbool.h>
    
    // fakt jako maj bejt ty data voddělený vod těch položek??????? :O :O
    typedef struct
    {
        int id;
        char * name;
    }
    Object;
    
    typedef struct PolozkaSeznamu PolozkaSeznamu;
    struct PolozkaSeznamu
    {
        Object data;
        struct PolozkaSeznamu * next;
    };
    
    typedef struct 
    {
        PolozkaSeznamu * first;
        // k čemu jako potřebujem v dopředným seznamu pološku last když
        // ji jakoby žádná z těch funkcí nepoužívá nanic?? :O :O
        //PolozkaSeznamu * last;
    }
    Seznam;
    
    /**
     * Inicializace seznamu. Vytvori prazdny seznam.
     */
    Seznam * list_ctor()
    {
        Seznam * sznm = malloc(sizeof(Seznam));
        sznm->first = NULL;
        return sznm;
    }
    
    PolozkaSeznamu * novaPolozka(Object data)
    {
        PolozkaSeznamu * p = malloc(sizeof(PolozkaSeznamu));
        p->data = data;
        p->next = NULL;
        return p;
    }
    
    /**
     * Vlozi polozku na zacatek seznamu.
     */
    void list_insert_first(Seznam * sznm, PolozkaSeznamu * polozka)
    {
        //nejdřiv si zapamatujem první položku v seznamu protože ji jakoby přepišem novou první
        //ale tu starou potřebujem aby jsme ji napojili zatu první 
        PolozkaSeznamu * puvodniPrvni = sznm->first;
        
        // přepišem první položku novou skovanou v proměný 'polozka'
        sznm->first = polozka;
        
        // celou tu nudli položek/uzlů celýho seznamu/grafu teďko musíme zase připojit
        // známe uzlík kterým ta šňurka má pokračovat ==> toje ta původní první položka seznamu
        // nóó tak ji napojíme jako příští uzel naši nový první položky :O ;D
        polozka->next = puvodniPrvni;
        // nebo taky mužem přidat ukazatelem v tom poli takle Ňejak
        // sznm->first->next = puvodniPrvni
        // pracujem se stejnou věcí furt
    }
    
    /**
     * Vrati true, pokud je seznam prazdny.
     */
    bool isEmpty(Seznam * sznm)
    {
        // budem předpokládat že ten seznam je prázdnej když nemá žádnou první položku
        // noa první položku nemá když ukazatel 'first' kouká nikam jakože teda na NULL
        
        if(sznm->first == NULL)
            return true;
        else
            return false;
        
        //celý todleto mužem frajersky přepsat jako
        //return sznm->first;
    }
    
    /**
     * Odstrani prvni prvek seznamu, pokud je.
     */
    void list_delete_first(Seznam * sznm)
    {
        //kdybysme rovnou jentak dali dopryč první položku tak by se nám seznam rozbil :O :O
        // musíme si skovat druhou položku seznamu atu pak strčit misto ty první
        // kterou jakoby chcem vodstranit
        
        PolozkaSeznamu * prvni = sznm->first;
        PolozkaSeznamu * druha = prvni->next;
        
        //uvolníme paměť první položky
        // skoro uplně ždycky když někde děláme 'malloc' tak taky jakoby pak musíme někde dělat 'free'
        free(prvni);
        
        //jako novou první položku seznamu nastavíme druhou
        sznm->first = druha;
    }
    
    /**
     * Vrati pocet polozek seznamu.
     */
    unsigned int list_count(Seznam * sznm)
    {
        //spočítáme kolik máme položek v seznamu
        // uděláme si nějakou počítací proměnou která bude začínat na nule
        // a pudem seznamem vod první po poslední položku a za kažnou naštívenou položku
        // počítací proměnou inkrementujeme/zvíšíme o jedničku
        // nóó a to se jakoby po nás v týdletý funkci chce :D ;D
        
        //začínáme první položkou celýho seznamu
        // kdyby náááhodou byl seznam nazačátku prázdnej tak nám stejně tendleten argolytmus udělá že vrátí 0
        PolozkaSeznamu * pristiPolozka = sznm->first;
        
        // naše počítací proměná
        unsigned int kolik = 0;
        
        // todleto si měl dobře :D
        // děláme dokuď proměná 'příštíPoložka' neni null/jeji adresa je věčí od nuly takže jakoby 'true'
        while(pristiPolozka)
        {
            // zvednem počítací proměnou o 1 a jako příští položku nastavíme nóóóóóóó
            // příští položku příští položky :D :D :D ;D
            kolik++;
            pristiPolozka = pristiPolozka->next;
        }
        
        //vrátíme kolik sme napočítali
        return kolik;
        
    }
    
    /**
     * Najde polozku seznamu s nejmensim identifikatorem. Vraci NULL, pokud je
     * seznam prazdny.
     */
    PolozkaSeznamu *list_find_minid(Seznam * sznm)
    {
        //podobně jako v předchozí funkci budem procházet seznam položku popoložce
        // akorátže budem mit navíc jednu proměnou typu 'PoložkaSeznamu' noa do ní si budeme skovávat položku s nejvíc nejmenším id vobsaženýho oběktu ;D
        
        PolozkaSeznamu * pristiPolozka = sznm->first;
        
        //sem si budeme strkat tu položku s nejvíc nejmenším id oběktu
        // zatim si tam dáme tu uplně první naštívenou
        PolozkaSeznamu * nalezenaPolozka = sznm->first;
        
        while(pristiPolozka)
        {
            //pokuď id právě našívený položky je menčí než id zatim nalezený položky
            // tak si ji uložíme misto tý nalezený
            if(pristiPolozka->data.id < nalezenaPolozka->data.id)
                nalezenaPolozka = pristiPolozka;
            
            pristiPolozka = pristiPolozka->next;
        }
        
        //nakonec vrátíme ukazatel natu nalezenou položku seznamu
        return nalezenaPolozka;
        
    }
    
    /**
     * Najde polozku seznamu s odpovidajicim jmenem objektu. Vraci NULL, pokud
     * takova polozka v seznamu neni.
     */
    PolozkaSeznamu *list_find_name(Seznam * sznm, char *name)
    {
        // jeto zase uplně stejný jako předtim akorátže nebudem hledat nejmenčí id
        // ale první výskyt položky který data.name bude stejný
        
        PolozkaSeznamu * pristiPolozka = sznm->first;
        
        while(pristiPolozka)
        {
            // použijem funkci strcmp z knihovny string.h na dělání porovnání stringů
            // (vrací 0 když sou voba stringy stejný) noa když se ména schodujou tak
            // položku vrátíme
            if( strcmp(name, pristiPolozka->data.name) == 0)
                return pristiPolozka;
            
            pristiPolozka = pristiPolozka->next;
        }
        
        // pokuď sme došli až sem nóó tak asi jako hledaná položka v seznamu neni 
        // a podle zadání musíme vrátit null
        return NULL;
    }
    
    /**
     * Uvolneni seznamu.
     */
    void list_dtor(Seznam * sznm)
    {
        //projdem seznam a uděláme že vodstraníme všechny ty položky vobsažený
        // furt jeto všecko stejný
        
        PolozkaSeznamu * pristiPolozka = sznm->first;
        while(pristiPolozka)
        {
            //skováme si adresu současný oložky než ji přepišem příští
            PolozkaSeznamu * soucasna = pristiPolozka;
            pristiPolozka = pristiPolozka->next;
            //a tu současnou teďko uvolníme z paměti
            free(soucasna);
        }
        
        sznm->first = NULL;
        
    }
    
    int main()
    {
        printf("list_ctor...\n");
        Seznam * sznm = list_ctor();
    
        printf("list_empty...\n");
        printf("Seznam prazdny: %s\n", isEmpty(sznm) ? "ano" : "ne");
    
        PolozkaSeznamu *item;
    
        Object o1 = {42, "Honza"};
        printf("item_ctor...\n");
        item = novaPolozka(o1);
        printf("list_insert_first...\n");
        list_insert_first(sznm, item);
    
        printf("Seznam prazdny: %s\n", isEmpty(sznm) ? "ano" : "ne");
        printf("list_count...\n");
        printf("Pocet prvku v seznamu: %d\n", list_count(sznm));
    
        Object o2 = {2, "Malem"};
        item = novaPolozka(o2);
        printf("list_insert_first...\n");
        list_insert_first(sznm, item);
    
        Object o3 = {0, "Kralem"};
        item = novaPolozka(o3);
        printf("list_insert_first...\n");
        list_insert_first(sznm, item);
    
        printf("Pocet prvku v seznamu: %d\n", list_count(sznm));
    
        printf("Odstraneni prvniho prvku ze seznamu \n");
        list_delete_first(sznm);
        printf("Pocet prvku v seznamu: %d\n", list_count(sznm));
    
    
        // opetovne vlozeni objektu o1
        item = novaPolozka(o1);
        printf("list_insert_first...\n");
        list_insert_first(sznm, item);
    
        printf("list_find_minid...\n");
        item = list_find_minid(sznm);
        if (item != NULL) {
            printf("Polozka s nejmensim identifikatorem: {%d, \"%s\"}\n",
                item->data.id, item->data.name);
    	}
    	else
                printf("Polozka s nejmensim identifikatorem nenalezena\n");
    
        printf("list_find_name...\n");
        char* name = "Honza";
        item = list_find_name(sznm, name);
        if (item != NULL) {
                 printf("Polozka s daty %s nalezena\n", name);
    	}
    	else
                 printf("Polozka s daty %s nenalezena.\n",name);
    
        printf("list_dtor...\n");
        list_dtor(sznm);
        printf("Seznam prazdny: %s\n", isEmpty(sznm) ? "ano" : "ne");
    
        return 0;
    }
    
    
    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.