Portál AbcLinuxu, 15. května 2025 02:32

Jak provádíte administraci systému?

Přihlásím se jako root
16% (229)
Spustím su
73% (1085)
Spustím sudo
9% (133)
Jinak
2% (30)

Celkem 1477 hlasů
Vytvořeno: 20.2.2006 07:07

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

20.2.2006 07:20 K.A.T.K.A.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je přísně tajný ;o)!
rincewind avatar 20.2.2006 07:23 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
takze tvuj ucet s clenstvim v root skupine? :D
20.2.2006 13:56 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
njn, a víš vůbec že jsou lidi zvědavý a bude je to "přísně tajný" zajímat?
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
26.2.2006 02:01 hello world!
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
[root@dell]# gcc main.c
[root@dell]# ./a.out
hello woSEGMENTATION FAULT
KERNEL PANIC
20.2.2006 19:23 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Lidé se všeobecně shodují, že „security through obscurity“ není dobrý nápad. Takže nám to heslo klidně můžeš říct... :-D ;-)
21.2.2006 07:24 K.A.T.K.A.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
njn, a víš vůbec že jsou lidi zvědavý a bude je to "přísně tajný" zajímat?
No, to není tak neuvěřitelný, ale já stejně nic neprozradím ;-).
Takže nám to heslo klidně můžeš říct...
Heslo? Zlomený veslo :-D
takze tvuj ucet...
A můj učet? Čísla účtů nedávám - leda, že by mi tam chtěl někdo poslat další milión :-)
21.2.2006 14:14 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Když já bych Ti tak strašně rád poslal další milión... :-D :-D
22.2.2006 10:15 K.A.T.K.A.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
OK - není problém. Můžu to klidně přebrat i v hotovosti, abys nemusel platit zbytečně za převod ;-) :-D :-)
22.2.2006 14:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Výborně, zvu Tě na jamajské kafe... ;-) :-D
22.2.2006 14:31 K.A.T.K.A.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Píšeš z Jamajky, či co ;-)?
22.2.2006 15:21 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Ne, z postele. ;-) (Kdybych o tom měl uvažovat tímhle způsobem, tak píšu ze čtvrtiny světa, neb mám momentálně v bytě tak dva metráky kávy z různých zemí... :-D)
22.2.2006 21:25 K.A.T.K.A.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Dealer s coffee? Týýý jo!

OK - stavím se, děkuji za pozvání. Kdy a kde? Ale nenechávej mi ho vařit - budu jen pít ;-) :-D.
23.2.2006 18:01 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Připrav se na výlet do Prahy... ;-)
23.2.2006 19:40 K.A.T.K.A.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Praha? Můj druhý domov!!!
24.2.2006 22:47 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Poněkud neobvyklý pozvání na rande ;-)
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
25.2.2006 07:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
No to víš, zkusil jsem nejdřív klepnout na odkaz "Sbalit", ale nějak jim tady nefunguje. :-D

(Proč mám po ránu tak hloupý smysl pro humor? :-D :-D)
25.2.2006 10:41 K.A.T.K.A.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Já myslím, že to funguje docela trefně! Sbalit a následně Rozbalit ;-)!
25.2.2006 21:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
To jo akorat s tim rozdilem ze v zivote to nejde tak rychle menit ... ;)
25.2.2006 13:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
No nemuzes delat vsecko v JavaScriptu ... ;)
25.2.2006 19:59 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
26.2.2006 13:26 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Asi už na "Sbalit" klepnul někdo dřív, takže po tvém "Sbalit" už následovalo "Blokovat" :-)
22.2.2006 11:32 sm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
DoSem :-)
rincewind avatar 20.2.2006 07:22 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No jo, pouzivam druhou moznost, z te prvni jsem uz vyrostl ;)

btw. ze by prvni :D
20.2.2006 07:42 Filip Hesse | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Já to nedělám, ale dost často je slyšet o možnosti "i normálně se hlásím jako root".

20.2.2006 10:26 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Tak to já se přihlásím přes SSH jako root :-) To je síla co ;-) -- ale tohle dělám jen když si připojím notebook na bednu, která není v síti...

Na notebooku v grafice přes su a v konzoli častěji přímo, protože jsem línej psát dvě hesla, když je výsledek stejný...
θηριον ειμι
20.2.2006 13:13 Mak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Co mas v podpisu s konema? :o)
20.2.2006 17:26 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
To je ještě "dědictví studia" na Klasickém gymnasiu. Ale kvůli omezení počtu znaků v patičce jsem to musel zkrátit. Správně je to τα τεκνα τα του ‘ιππου a znamená to "děti koně" – praktická ukázka využití starořečtiny a procvičení její gramatiky v dnešní době :-D. Ale o moc víc si z těch hodin nepamatuju ;-)

BTW. těší mě, že nejsem jediný, kdo je takto poznamenán a kdo tomu rozumí ;-) Když čtu fakultní diskusní fóra, obávám se, že brzo se bude v patičkách používat jako "tajná šifra" čeština :-(...
θηριον ειμι
20.2.2006 21:14 Mak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
To druhy "ta" uz neberu, ale me to na gymnasiu postihnout nemohlo, utrpel jsem nejake semestry rectiny na VS, ale nebyl jsem dobry student :)
20.2.2006 21:20 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Hmm, taky mi tam nesedí ten druhý člen...proč by tam měl být?
21.2.2006 15:04 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Když doslovně opíšu příklady z naší učebnice starořečtiny (chvílu mi trvalo než jsem ji našel, přecejen je to už pět let, co jsem v ní posledně četl... ;-)):

Postavení přívlastku:

a) shodného: 1. ta kala tekna 2. ta tekna ta kala (krásné děti)

b) neshodného: 1. ta tou adelfou tekna 2. ta tekna ta tou adelfou (děti bratra, bratrovy děti)

čili podle naší učebnice lze ve starořečtině utvořit (stejně jako v češtině) spojení s přívlastkem tak, že buď přívlastek předchází bezprostředně podstatné jméno, které rozšiřuje, a pak se vkládá mezi člen a podstatné jméno nebo rozvíjí podstatné jméno "dodatečně" a pak jej musí předcházet člen rozvíjeného substantiva.

P.S. Omlouvám se za to prznění řečtiny přepisem do latinky, ale fakt se mi nechtělo psát to entitama :-D
θηριον ειμι
24.2.2006 04:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Právě jsem na to narazil v Niederlem. Jakto, že jsem si toho nikdy nevšiml? :-D
20.2.2006 22:48 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Nedivte se, kdyz vam tuhle moznost doporuci v recenzi na Zive.cz a to, ze k nekterym vecem musite byt root napisou jako minus.
Petr (DotaZ) Jakubec avatar 20.2.2006 08:04 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tak jsem poctive odvolil, a presel k dalsimu clanku v tabs, a co nevidim: uplne dejavu ta sama anketa akorat aqnglicky, nu coz tak jsem odvolil znovu :-)

http://www.debian-administration.org/polls/52
20.2.2006 17:12 Zed
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Akorat, ze ta z Debian-administratio je "prior art" ;-)
20.2.2006 08:07 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V Konsole otvorím nový tab "Root shell" ;-)
20.2.2006 08:36 kowy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
takže su...
20.2.2006 08:52 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V xkách je nejpohodlnější su -, v konzoli je rychlejší přepnout se na jinou konzoli a přihlásit se normálně. Nástroj sudo přenechávám nástrojům jako je odhlašovadlo v XFCE a podobně.
20.2.2006 09:27 Billy The Pilgrim | skóre: 1 | blog: Swamp
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
presne tak.... kdyz jsem v klasicke konzoli, tak se rovnou prihlasim. V Xkach su, pripadne sudo (zalezi jestli chci udelat jenom jednu vec, nebo jestli s tim potrebuju chvili blbnout). Takze bych asi musel zaskrtnout hned tri moznosti.
22.2.2006 08:59 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Pche, nahodou v Xkach je nejrychlejsi stisknout Wokno+R na ktery si v konfiguraku pekwm namapuju xterm se su - a tukam uz jen heslo ;-)
θηριον ειμι
23.2.2006 09:14 bubulak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
na desktopoch kde mam len ja konto mam exportnuty ssh kluc a ten importnuty na usera a potom volam ssh -i kluc user@localhost co mam f aliase ako root :) ... takze napisem prikaz root a ono ma logne ako root ... tolko k problemu ako si prederavit system vlastnorucne :)
25.2.2006 23:43 funny | skóre: 11 | Prachatice, Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Další kouzelná možnost je lézt k sobě na roota sshčkem přes Kerberos... :-)
20.2.2006 10:17 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud potrebuju spustit jeden prikaz tak pres sudo. Jinak stale a vzdy su -; u toho sudo by se to ale asi dalo nahradit su - -c [prikaz]
Marián Kyral avatar 20.2.2006 10:38 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podle toho co chci dělat. Pokud jen jeden příkaz tak sudo, jinak su.
20.2.2006 10:46 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše sudo su
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
sudo su
- když potřebuju nahodit víc root promptů (ve screenu): na prvním napíšu sudo su a zadám heslo, na ostatních už jenom sudo su (sudo si heslo na jednu minutu cachuje) ... takže heslo píšu jen jednou :)
20.2.2006 11:00 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: sudo su
%wheel ALL=(ALL) NOPASSWD: ALL

:-))); tohle nemam ale pobavilo me to
ted sem to nasel v konfiguraku
Petr Tomášek avatar 20.2.2006 12:09 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prepnu na z X-ek na konzoli a prihlasim se jako root...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
20.2.2006 12:54 kolemjdoucí
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přihlásím se jako Administrator, jak jinak?
20.2.2006 15:13 Trinom | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
to bys tam musel mít uživatele "administrator" s rootovskejma pravomocema ;-)
20.2.2006 19:36 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Treba ma windows; v ankete nejni specifikovanej OS
21.2.2006 07:18 Trinom | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Na abc linuxu předpokládám, že uživ. využívají linux, ne wokna ;-), ale budiž.
brozkeff avatar 21.2.2006 18:40 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Omyl, odhadoval bych že tak 50% uživatelů tu primárně používá Wokna. A já taky.
David Watzke avatar 21.2.2006 21:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Omyl, odhadoval bych že tak 50% uživatelů tu primárně používá Wokna.
Omyl... to si nemyslím ;-)
A já taky.
Tvůj problém :-D
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
22.2.2006 14:01 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Omyl, odhadoval bych že tak 50% uživatelů tu primárně používá Wokna.
tak jsem si prošel ankety ... a odpověď jsem nenašel :-(

ale jsem línej zadávat anketu novou, beztak by pak výsledky byly pro spoustu lidí zklamáním ;-)
22.2.2006 14:18 K.A.T.K.A.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
JÁ - dobrovolně se hlásím ;-)
Věroš avatar 20.2.2006 13:22 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tahle anketa by měla mít více možností.

Můj notebook je jediný, kde používám su, u ostatních používám ssh root a klíče.

Kam patřím?
Školím Ansible
20.2.2006 13:55 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Osobně znám lidi kteří se s tím nijak n* a jako primární účet používají roota
Pokoušet se jim vysvětlit ryzika je jaksi zbytečné :-D
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
Blackhex avatar 20.2.2006 17:25 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Tak je zkus ve stručnosti vysvětlit, prosím, ještě jednou :-)
المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
20.2.2006 18:28 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Je to smutné, ale já taky znám takový, bohužel ve škole lidi chtěj být asi "in" tak se snaží používat linux, nahovno nastavený notebooky, pracujou pod rootem, maj klikací monstra a stěžujou si jak je linux pomalý a liný.... Nemaj ani trochu snahu pochopit něco o konfiguraci, natož filozofii linuxu a pak to takhle dopadá. :(
Nevím jestli pak vůbec má cenu snažit se prosazovat Linux do očí uživatelů.
21.2.2006 08:13 trinitrotoluen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Hmm. Tak to fakt záleží na situaci. Doma mám v xkách přes su jedno rootovský okno kde řeším systémový věci. Jinak na roota nepáchnu jak je den dlouhej. Prostě gentoo k obrazu mému. V práci adminuju a tak se přihlašuju na roota pořád. Stejně tak se jako root přihlašuju na domácí server nebo satelitní přijímač. Jinak mám taky usera operator, ale moc ho nepoužívám. Nemám s tim problem. A kdybych potřeboval ssh zvenčí tak použiju certifikáty.
25.2.2006 21:53 Martin Povolný | blog: Krev na widlich | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
SSH umi pracovat s certifikaty? Nebo spis placate 5/9 a myslite klice?
20.2.2006 19:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Taky takové znám – sebe :-) Nějak mi není jasné, co bych na serveru dělal s ne-rootovským účtem. Takové věci, na které nepotřebuji roota, dělám na jiném počítači.

Ale třeba se konečně dozvím, co dělám špatně, když konfigurační soubory edituji pod rootem, programy instaluji pod rootem, jádro rovněž atd. No, tu kompilaci bych mohl dělat i pod jiným uživatelem, to je pravda :-)
20.2.2006 23:59 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Tak u serveru je to víceméně v pořádku... Já se tu bavim ale o desktopech a boocích ;-)
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
21.2.2006 08:03 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Já jsem si ještě pořád nezvykl, že se o Linuxu na desktopu mluví jako o naprosté samozřejmosti :-)
21.2.2006 12:16 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
njn, ale už je to nějakej pátek co Linux začal dobývat i desktopy - možná už je desktopů víc než serverů :-D
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
22.2.2006 15:02 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Jsou taky tací, kteří vůbec netuší, že operační systém != desktop ;o)
...
22.2.2006 17:03 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Ale to jsou většinou ty "Windows users"
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
24.2.2006 20:30 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Já taky netvrdil, že nejsou ;o)
...
Věroš avatar 20.2.2006 23:55 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
V Ostravě nás na školení GRASSu nechali všechny pracovat jako roota. To se nemá? ;-)

--V Pokud se to nemá, tak jsem nic neřekl...
Školím Ansible
22.2.2006 07:21 Trinom | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
má a nemá. je to na vlastní riziko. když seš jen user, tak si nanejveš smázneš z home svoje data (případně ještě ze složek, do kterých můžeš zapisovat). když seš root, tak si můžeš omylem smazet celej disk ;-)

PS: samozřejmě, že při správě kompu se přihlásíš, jako root...
22.2.2006 14:40 anonym
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
To já jednou spustil jako obyčejnej user rm -rf / schovanej v pythonovym scriptu (ten kdo mi ho poslal má příspěvek o pár řádek vejš - a't se přizná sám!)a protože jsem si pro svojí lenost nastavil téměř všechny soubory s oprávněnim rwxrwxrwx tak mě to vyšlo nastejno :-)
Blackhex avatar 22.2.2006 18:22 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Pokud je jedinny duvod neprihlasovat se jako root prevence nechteneho smazani neceho, tak to teda nevim, co tady vsichni plasi. Cele 2 roky co pouzivam Linux jsem se prihlasoval jako root vzdycky a jeste se mi nestalo, ze bych si neco smazal omylem. A kdybych si spocetl cas, ktery bych za tu dobu musel stravit neustalym psanim su, sudo a hesel, tak i kdybych si smazal neco po cem by mi system uz nenabehl, usetril jsem cas na nekolik reinstalaci systemu dopredu (a to pouzivam Gentoo ze stage1 :-)).
المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
23.2.2006 01:34 Izak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Ja se zasadne na desktop hlasim jako ROOT, jen pochybne veci jako P2P poustim pro jinym uzivatelem (hlavne kdyz jsem aktivni) Jako ROOT se hlasim uz 7 let a v pohode, nikdy jsem o nic neprisel. Kazdopadne pochybne kody nespoustim.

Na serveru mam velice casto pres SSH Roota zakazano, protoze OpenSSH je dira do systemu, zacinam uvazovat ze premigruji k telnetu pres kerberos, ten je bezpecnejsi :-) ... i kdyz AMD64 bezpecnost OpenSSH resi perfektne ..... kazdy den utok na derave OpenSSH s deravou Zlib a v pohode ... az zakaznik zaplati tak mu ji mozna i opravim :-)
24.2.2006 00:06 Ondřej Čečák | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
"když seš jen user, tak si nanejveš smázneš z home svoje data (případně ještě ze složek, do kterých můžeš zapisovat)"

Neboli typicke predevsim ta nejdulezitejsi data, ktera se casto meni a jejich zaloha neni zpravidla uplne nejcerstvejsi. :)
-- "Ja vim, on vi, ty pico!"
21.2.2006 08:45 Jooky (inactive) | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Ja tiez. Ale takym sa to tasko vysvetli. Posledna hlaska bola: "Slackware mi nedovoli zapisovat na disk pod user kontom". Clovek si spravil root ucet par tyzdov pracoval a potom ked chcel byt "in" sa prihlasil ako user. Vsetky subory vlastnik root prava *00 a vysvetluje este neznalejsim ze iny ucet ako root na slackwari neda pouzivat.
David Watzke avatar 20.2.2006 14:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
alias su='sux -'
Sux je ale AFAIK jen wrapper pro su, takže jsem volil su.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
20.2.2006 20:11 Marty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V klasické konzoli se rovnou přihlásím jako root, v Xkách spustím su, sudo nepoužívám skoro vůbec..
20.2.2006 21:08 root
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Normálně v gnome-terminálu. Co furt maji všichni s tim rootem? Já tam žádný přihlašování nemam... :->
21.2.2006 00:54 PetrYk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ja preferujem su , ale . niekedy aj ako root sa prihlasim

BTW Chcel by som vediet , ako vyzera moznost INAK
Josef Kufner avatar 21.2.2006 01:06 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
reboot a pri bootu init=/bin/sh :)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
21.2.2006 07:09 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
To je ale asi ta největší prasárna jaká snad jde...
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
.. avatar 21.2.2006 15:00 .. | skóre: 4 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?

Musim nesouhlasit. Kdyby jste napsal ze je to nepohodlne, ano s tim bych souhlasil. Ale prasarna? Proc?

Jedina varianta je, ze je admin SAM prase, ale od toho Vas zadne su, sux, sudo nebo single neuchrani.

22.2.2006 17:06 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Mno tak ta jedina varianta - to znam na vlastní kůži (ten admin jsem bejval i já)
Jinak je to jen muj názor - takže to berte s nadhledem...
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
21.2.2006 22:43 Ondřej Čečák | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
single nebo rescue mod je take prasarna?
-- "Ja vim, on vi, ty pico!"
21.2.2006 08:36 Jooky (inactive) | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
jj, ale len ked sa nieco doserie v init scriptoch ;o)
21.2.2006 18:24 Jiří Daněk | skóre: 12 | blog: muj_blogisek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já administruju pořád :-) - neustále mám spuštěný rootovký konqueror a shell. Vlastně v Liínuxu se ani nedá ustavičně neadministrovat.
Byl jeden pán a ten měl psa. HAFUŠA se jmenoval.
22.2.2006 22:00 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
konqueror pod rootem? Jak často zálohuješ a jak často z té zálohy obnovuješ data?

V linuxu pořad něco spravuju. Možná proto, že se tím živím :-)
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
21.2.2006 18:28 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
su na delsi praci, sudo na jednu vec (ala aptitude),

a obcas pfexec :D
MaT avatar 21.2.2006 21:50 MaT | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co třeba "sudo -i"? Nikdo? Třeba na administraci Ubuntu je to docela fajn, můžete aspoň nechat root konto bez hesla... :-) Dobrej fór je také ssh root@localhost s klíčema. :-)
Open source software for open minded people. :-)
21.2.2006 23:22 x
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dal jsem jiný. V Suse/KDE když to chce práva, vyskočí okýnko. Nebo spustím rootovské okno Konqueroru - předtím taky vyskočí okýnko "Zadej heslo". V konzoli "su".
22.2.2006 00:13 JohnnyDoe | skóre: 11 | blog: _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
To je "kdesu"...
22.2.2006 08:26 Slavomir Hrbal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na roznych pc rozne na stanici su, na serveri root...
22.2.2006 20:31 Fox
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mno ubuntu vám nedovolí přihlásit se jako root tkže nejčastěj sudem
22.2.2006 21:41 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
nedovolí? Možná defaultně, ale jediný příkaz a root funguje, dvoum lidem jsem upravoval na notebooku ubuntu a toto bylo první co jsem musel udělat, sudo mi nějak nepadlo do noty.
23.2.2006 22:39 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Hmm, asi před týdnem jsem si instaloval Ubuntu. Účet pro root jsem si také musel vytvořit jako první věc, jinak jsem byl děsně paranoidní. :-) Ubuntu je zajímavá distribuce, ale já ji ještě týže den odinstaloval. Nevyhovovala mi, byla až "příliš pro 'lidi'"... ;-)
23.2.2006 18:12 imro | skóre: 19 | blog: hovado
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To okrem roota existuju v linuxe aj iny uzivatelia??? O tom som nevedel:) Ako sa taky novy uzivatel vyrobi??? A co je to vlastne ten root?
24.2.2006 07:35 georgo23 | skóre: 26 | blog: instalace_vmwaru | Karviná
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zajimave soucet procent je 101%.... HLASIM BUG :-)
jen se učím jak se to naučit .... ...
24.2.2006 19:02 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
To není bug, to je zaokrouhlování…

Třeba:
 202 / 1303 ≐ 15,5 % ≐ 16 %
 966 / 1303 ≐ 74,1 % ≐ 74 %
 114 / 1303 ≐  8,7 % ≐  9 %
  21 / 1303 ≐  1,6 % ≐  2 %
---------------------------
              99,9 %  101 %
25.2.2006 15:42 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
v tom případě je to špatně vyřešený...
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
25.2.2006 16:25 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
fajn, navrhni řešení ...
25.2.2006 20:30 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Odečíst od nenižšího čísla procento ;o)

Nebo od nejvyššího, záleží na tom, jestli preferujete minority, nebo nikoli ;o)

(Co oči nevidí... (Taková démokracie v praxi))
...
25.2.2006 21:02 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Hech, ještě mě tak napadlo, že pokud by se odečítalo od nejnižšího výsledku, který byl 0%, tak by to vypadalo dost podivně ;o) Ale výsledek by seděl ;o)

Ne, jako soudruhům v Maďarské lidové republice někdy v roce 82, kde byla při volbách účast 102%
...
25.2.2006 21:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Ne, jako soudruhům v Maďarské lidové republice někdy v roce 82, kde byla při volbách účast 102%
Heh a co je na tom? proste jich par prislo vickrat ;)
25.2.2006 21:56 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
To jo, ale taky preventivně volili i mrtví, když volební komise nevěděla, že už to maj za sebou.

To už by dneska (v době počítačů) asi nešlo ;o)
...
26.2.2006 13:22 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Já navrhuju zavést opravnou položku:
Jak provádíte administraci systému?
Přihlásím se jako root (16 %)
Spustím su (74%)
Spustím sudo (9%)
Jinak (2%)
Opravná položka (zaokrouhlovací chyba, chyba dělení Pentium I FPU, kvantový šum aj.) (-1 %)
Nebo jiná varianta – protože zřejmě než poměr odpovědí je důležitější to, aby součet byl 100 %, mohla by být anketa prezentována takto:
Jak provádíte administraci systému?
Přihlásím se jako root nebo spustím su nebo spustím sudo nebo jinak (100 %)
26.2.2006 15:43 gaynius
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Vzhledem k mymu BSDcku preferuju minority. :->
26.2.2006 18:58 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
Taky si myslím, že nejrozumější je, ukrojit to těm co maj nejvíc ;o)

Jenom by pak ještě bylo třeba nějak upravit ty jednotlivý hlasy, aby sedělo i to. ;o))
...
25.2.2006 20:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak provádíte administraci systému?
v tom případě je to špatně vyřešený...
Co je na tom špatného? Kdo chce přesný výsledek, dozví se, že dvě stě sedumnáct třinact set devadesátin hlasujících uživatelů se přihlásí jako root. Kdo nepotřebuje přesný výsledek a spokojí se se zaokrouhleným (který ja zase na druhou stranu snáze představitelný), dozví se, že je to přibližně 16 %.

Požadavek, aby to bylo zaokrouhlené, ale zároveň přesné, je poněkud… divný. Navíc kdyby se použila nějaká metoda zaokrouhlování, která zachovává součet, bude si zase někdo stěžovat, že 8,7 po zaokrouhlení není 8.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.