Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 00:37

Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?

ne
16% (230)
1 - 3 spotřebiče
44% (633)
4 a více spotřebičů
40% (585)

Celkem 1448 hlasů
Vytvořeno: 21.6.2008 17:32

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Michal Fecko avatar 21.6.2008 17:43 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hmmm... el. brana je stale napajana, aj garaz, tv, radio, svetla so senzormi pohybu tiez... asi sa zhodneme ze je casovo tazke pri odchode z domu vsetko povypinat a pri prichode pozapinat, o skrateni casu zivotnosti spotrebicov nevraviac. ak uz tak chcelo by to jedno velke cervene tlacidlo na kompletne vypnutie pri dverach :-D btw, stahovat sa v pohotovostnom/vypnutom rezime neda :-D
22.6.2008 22:47 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Vy nemáte hlavní jistič?
23.6.2008 06:57 SKooDA | skóre: 3 | blog: Jen_tak_mimochodem | Velké Přílepy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Vy nemáte ledničku? :D
MyEgo@server:/home/www/myego.cz$ rm -r ./*
24.6.2008 08:32 V3lbl^^d | skóre: 5 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Mas bod :-D
Jendа avatar 21.6.2008 17:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Server, router, modem, switch, lednici :-), dva počítače vypnuté jen ACPI (žerou asi 2W), VoIP telefon, tiskárnu a to je asi všechno :-D
21.6.2008 17:44 alpha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jasan: Dva kompy.
24.6.2008 08:49 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Smutné.
24.6.2008 14:06 aubi | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Smutné proč? Protože nemá ledničku nebo protože má jenom dva počítače? :-)
24.6.2008 21:05 alpha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Lednicku mam, ale vetsinou je prazdna a tak tedy i vypnuta, a oba ty pocitace dohromady zerou asi patnact wattu, takze jsem v podstate zeleny a bez vycitek svedomi :-)
Jinak mam pocitace ctyri, ale ty zbyle dva vypinam, protoze spotreba kazdeho z nich prevysuje 200 W a kdo by pak platil ty ucty za elektrinu.
25.6.2008 17:10 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Mno patnact wattu je uctihodne nizka spotreba, prozradis prosim co je to zac? Ja jen ze tu mam 5 PC a z toho 3 musi bezet porad, pri tech 5-ti PC je odhadovana spotreba patnacet wattu
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
David Watzke avatar 25.6.2008 17:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Pokud je patnacet doopravdy 1500 - tak, jak jsem to dekryptoval, tak máš buď blbej odhad nebo dost nabouchaný počítače. Tenhle totiž bere 170W v klidu (měřeno pomocí UPS).
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
26.6.2008 18:00 alpha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Dvakrat EFIKA. Jsem stastny majitel.
David Watzke avatar 21.6.2008 17:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jasně, můj komp a věci kolem něj a pak je tu samozřejmě spousta věcí ve stand-by.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
freshmouse avatar 21.6.2008 18:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Například lednici bych raději nevypínal...

Televizi vypínám "úplně" (a navíc ji ani moc nezapínám :-)), počítač s příslušenstvím (modem, repráky, přepínač...) taky, světla přirozeně taky... Zkrátka, co jde, to vypnu. V pohotovostním režimu je tedy jen hi-fi věž, a to proto, že nejde vypnout úplně (jinak než odpojením od zdroje).

Pračku, myčku a další podobné spotřebiče (o žehličce, sporáku atd. raději ani nemluvě :-)) nikdy nenechám běžět, pokud nikdo není doma.

Sečteno, podtrženo: nevypínám lednici a hi-fi věž, tudíž dva spotřebiče.
21.6.2008 19:11 Miška | skóre: 31 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Jak kdy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Lednici, mrazak ne, router podle toho na jak dlouho jdu pryc. Na tydeni dovolene kdy vim, ze nic nebudu potrebovat, tak vypnu i router, modem a pocitac natvrdo ze zdi. Pokud jdu pryc nekam na odpoledne nebo tak, tak modem i router necham bezet a desktop vypnutej s wakeonlan. Obcas se hodi dostat se dom po internetu...
21.6.2008 19:25 mica
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kdy
Je lednička elektronika?
Jakub Lucký avatar 21.6.2008 19:43 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kdy
No, určitě na to půjde zkompilovat kernel ;)
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
22.6.2008 03:11 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kdy
Podle toho, jak která ... osobně nemám na lednici kliku nebo otvor pro kus ledu :-D
Dalibor Smolík avatar 24.6.2008 11:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak kdy
I ta plynová? :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
kerny avatar 21.6.2008 19:33 kerny | blog: KernyBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pocitace nevypinam vubec, jinak tu mam vzdy zaply jeste kytarovy efektovy procesory...
In a world without gates and fences... Who needs windows?
21.6.2008 20:19 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud je lednice a plynovy kotel elektronika, tak jsem hlasoval spravne. Jinak obcas kdyz necvaknu cudlem na prodluzovacce, tak radio a pripadne televizi.
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
21.6.2008 20:42 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Snažím se co nejvíce spotřebičů odpojovat od sítě. Nechcu vyhořet.
Pochybnost, nejistota - základ poznání
26.6.2008 18:23 kafa | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
To já nic neodpojuju. Pouze si odnáším v kapse DVD se zálohou a může hořet. :-)
masožravá palma avatar 27.6.2008 08:20 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Opravdu? A v jakém formátu zálohuješ nábytek?
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
27.6.2008 13:30 Adnusem | skóre: 14 | blog: Hmmmm | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
"In tar we trust"
21.6.2008 21:11 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechavam bezat iba router/server, ostatne vsetko vypinam. Uplne. Tzn. na LCD monitore Samsung mechanickym vypinacom vzadu (dobre, ze ho ma!), PC mam AT, takze tiez mechanicky vypinac. TV pozeram velmi zriedkavo, takze tiez vypinam uplne. Nabijacku na mobil vytahujem zo zasuvky.

Nerobim to kvoli spotrebe, ale kvoli bezpecnosti (poziar) a vydrzi elektroniky - kedze obcas nejaku opravujem, viem, ze spinane zdroje sa zohrievaju, kondenzatory vysychaju a niekedy to vie dost rychlo odist.
Aleshus avatar 21.6.2008 21:31 Aleshus | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tahle anketa mě zajímá.. Jaká je pravděpodobnost že zapnutý počítač se samovolně vznítí?? Přeci jenom v něm moc extra hořlavého materiálu není(kovy moc hořet nebudou, tak možná plasty ale ty se spíš škvaří) tak kde se veme tak vysoká teplota aby od něho vzplanulo okolí?? Viděl jsem "shořelé" zdroje i např procesory, ale vždycky to spíš připomínalo to škvaření než nějaké plameny..
zde je patička..
21.6.2008 21:40 Oumik | skóre: 3 | Lužice, Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Mala, ale tady asi nejde o vzplanuti, jako spis o spotrebu elektriny a mozna o zniceni pocitace napr. napetovou spickou.
21.6.2008 22:13 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Jaká je pravděpodobnost že zapnutý počítač se samovolně vznítí??
Videl jsi Nezvratny osud?
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
Aleshus avatar 22.6.2008 00:06 Aleshus | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
neviděl, ale díky za tip..
zde je patička..
Aleshus avatar 22.6.2008 00:22 Aleshus | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
ááá tak se omlouvám, viděl. což mě ale trochu děsí, to mám čekat že se mi o plamenech bude zdát, čímž server vypnu, díky tomu zachráním dům (a třeba i sebe pokud by se to stalo v noci) a pak mě bude čekat ještě něco horšího??

brrr
zde je patička..
22.6.2008 12:18 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Doproucuju poridit si pozarni hlasic s hodne hlasitym jekotem. V novostavbach je (nebo bude?) dokonce predepsany zakonem.
22.6.2008 12:27 zzzzz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Ten je mi velmi platny pokud nejsem doma..
Stanislav Brabec avatar 23.6.2008 14:52 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Na druhou stranu to bude další elektronika bežící v pohotovostním stavu po odchodu z bytu.
22.6.2008 22:52 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Tak na koleji máme požární hlásiče, ale protože už několikrát spustily falešným poplachem (resp. někdo zapomněl v kuchyňce hrnec a spálil ho, případně zapálily samotný detektor kouře na chodbě, ...), tak na ně všichni dlabou. Teď už sebou ani necuknu, když uslyším hlásič. Ale až to bude doopravdy ...
22.6.2008 19:55 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Pocitac je na tom celkom dobre - za predpokladu, ze je vsetko urobene tak, ako ma byt (tzn. nie je to nejaka hroza typu rozobraty zdroj v dreve alebo v kartone). Stane sa maximalne to, ze zhori zdroj - a to spravidla "vypnuty" ATX zdroj a s nim polovica komponentov.
kerny avatar 23.6.2008 20:45 kerny | blog: KernyBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
http://www.modyourmac.com/wp-content/uploads/2008/02/img_3033.jpg

pripadne cela galerie: http://www.modyourmac.com/?p=101

(akorat je to trochu jinej princip, kdy zar nevydaval sam pocitac, ale horela mistnost :))
In a world without gates and fences... Who needs windows?
21.6.2008 22:38 Mitch
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak rekl bych, ze jedine co nam doma bezi, je router a AP a lednice. Jinak vse natvrdo vytahuji ze zdi, nebo vypinam na prodluzce. Ale asi jako jediny zde, z ekologickych pohnutek:-D
23.6.2008 00:12 sid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Stejne musim doma topit polovinu roku, takze s tou ekologii to tak cerne neni. Akorat jeste nevim, jak ospravedlnit letni mesice.
26.6.2008 09:20 Kamdar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Já taky vytahuju všechno ue zdi. Snad jen kromě ledničky. Přemejšlel jsem, že si necham udělat obvod na ledničku, a že budu vypínat ostatní jističe, ale když jsem si projel, kudy by šlo sekání, hnedka mě to přešlo.
21.6.2008 23:15 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechávám běžet server. Je to pěknej žrout (70W) takže to že mi jede ještě lednička A+, televize (3W, na delší dobu nepřítomnosti vypínám), set-top box a monitory ve standby mě netankuje (nejsem moc hodný na přírodu, ale ona se mi vymstí :-)).

btw. dřív jsem měl server zbastlenej v krabici od CD přehrávače, a k němu starý AT zdroj zbavený krabice. Vlivem odfláknuté izolace nastal zkrat na +5V, shodou okolností (naštěstí jsem byl doma) zrovna na těch tenkejch drátkách od FDD, co mají dost velkej odpor na topnou spirálu. Za minutu byla půlka bytu plná dýmu. Izolace se z kabelů kompletně odpařila až k odbočce pro FDD, ale jinak nic nepřišlo k úhoně. Zdroj se ale sám nevypnul, takže je dost možné, že by se za chvíli bedna zahřála dost, aby zapálila okolí serveru (jinou shodou okolností hromady starých hadrů na dřevěný polici :-) ) a to by asi dobře nedopadlo...
Aleshus avatar 22.6.2008 00:16 Aleshus | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
tak to je štěstí, že jsi byl doma.. v papírový krabici jsem měl server taky, ale toho jsem se opravdu bál a teď už má svůj domeček a svůj case.
zde je patička..
22.6.2008 12:15 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Vlivem odfláknuté izolace nastal zkrat na +5V, shodou okolností (naštěstí jsem byl doma) zrovna na těch tenkejch drátkách od FDD, co mají dost velkej odpor na topnou spirálu. Za minutu byla půlka bytu plná dýmu. Izolace se z kabelů kompletně odpařila až k odbočce pro FDD, ale jinak nic nepřišlo k úhoně. Zdroj se ale sám nevypnul ...
Pocitacove zdroje jsou schopne do tehle vetvi dat klidne 20-40A, takze pokud je zkrat realizovany tenkym dratem, zdroj ho muze klidne rozzhavit skoro do ruda, aniz by se vypnul. Obzvlast zradna je vetev 3.3V, i kdyz ta se malokdy pouziva (snad mimo vyvedeni napajeni k eSATA), 5V vetev je pravdepodbobnejsi. Takze pokud zasobujete nejaka zarizeni z napajeni PC, je vhodne dat do one vetve pojistku, protoze protizkratova ochrana zdroje nemusi v tomto pripade zafungovat.
22.6.2008 20:26 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Pocitacove zdroje jsou schopne do tehle vetvi dat klidne 20-40A, takze pokud je zkrat realizovany tenkym dratem, zdroj ho muze klidne rozzhavit skoro do ruda, aniz by se vypnul.

To máte pravdu. Navíc co je horší, jak se ten drát zahřeje, proud klesne a zdroj potom dodává jen jednotky ampér a udržuje ten drát v rozžhaveném stavu aniž by to byl dle obvodů zdroje havarijní stav. Tu zmiňovanou 3.3V větev jsem do AT zdrojů dobastlíval pomocí lineárních stabilizátorů (!) s obřími chladiči, abych jimi mohl napájet i ATX desky. Odběr na této větvi je z většiny tvořen procesorem a grafikou (tenkrát to byla AGP) a dosahuje kolem 7-8A, ve 3D jsem neměřil, protože můj ampérmetr by pravděpodobně ten proud dlouhodobě neustál.
21.6.2008 23:23 Ash | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Další anketu navrhuji "kolik elektronických zařízení vám za poslední čtvrtstoletí vzňalo". Mně zatím nic, ale revizi zásuvek a malé rozdvojkové kaskády bych udělat mohl, pro dobrý pocit :)
mkoubik avatar 22.6.2008 16:45 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Mně se před nedávnem málem vzňal monitor (starý CRTčko), když jsem ho zapnul, tak se nerozsvítil, po chvíli začal divně smrdět, a pak v něm začalo něco prskat a ventilačníma dírama z něj svítilo fialový světlo, takže to přes sklo ve dveřích mohlo vypadat jakože v pokoji něco svařuju. Naštěstí jsem ho včas vypnul, ale měl jsem intenzivní pocit, že každou chvíli chytne plamenem.
22.6.2008 03:15 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Router, síťovka (wake-on-lan) v jednou PC, lednice, minivěž (nejde normálně vypnout), 11 svítidel :-)  == 4+
22.6.2008 14:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
síťovka (wake-on-lan) v jednou PC
Takze zrejme cele PC zustava pripojeno k zasuvce a tudiz odebira neco vykonu...
22.6.2008 15:43 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
V podstatě ano ... ovšem při delších "výletech" většinou vypínám vše ze zásuvek kromě lednice...
Luboš Doležel (Doli) avatar 22.6.2008 03:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jen u mě v pokoji je v zásuvkách tak 15 věcí určitě. To, kolik je v běhu, se liší.
Selmi avatar 22.6.2008 12:03 Selmi | skóre: 17 | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pocitac, ten niekedy bezi aj naplno, nie len v pohotovosti a chladnicku. a sem tam mi zostane visiet na nabijacke telefon alebo pdacko. na tom pc vacsinou davam pocas mojej nepritomnosti pustat veci ktore trvaju dlho (konverzia videa, strasne dlhe downloady a tak)
22.6.2008 12:06 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Z vlastnich spotrebicu mam porad zapnute jen dva budiky (cca. 5W) a programovatelne spinaci hodiny (<1W), kterymi zapinam PC, kdyz chci neco nahrat z TV. Jinak vsechno vypinam, u PC na to dokonce mam specialni krabicku s rele (ovladanou prave temi hodinami). Vyjimecne nechavam zapnoutou nabijecku k mobilu nebo k notebooku, ale obe maji spinane zdroje a jejich spotrebu v klidu se mi pomoci nepodarilo namerit.
AsciiWolf avatar 22.6.2008 13:46 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V pohotovostním režimu nechávám zaplé všechny spotřebiče,co mám... Trvale zaplé mám: Server,Router,Switch,ADSL Modem a někdy Desktop PC...

Zatím se nic nestalo a ani se nebojím,že by se něco stalo... :-)

22.6.2008 14:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pocitac a vsechno vokolo mam na jednom velkym "psu" kterej vypinam celej pokud nekdo nepotrebuje pocitac nebo internet na ostatnich pocitacich, protoze na tom psu je i router. Stejne je resena televize a veci vokolo. Jediny co zustava standby jsou nabijecky od mobilu apod.
SPD vůbec není proruská
Saljack avatar 22.6.2008 15:52 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdybych to měl spočítat tak je toho dost. 4x budík, video, lednice, mrazák, router, telefon. Takže kdo dal jinak než 4 a více tak lže, nebo vypíná elektriku.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
Vašek Lorenc avatar 22.6.2008 18:43 Vašek Lorenc | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Co je to za telefon, že vyžaduje dodatečné napájení z elektrické sítě? Nějaký VoIP?
...včetně majestátného loosa
22.6.2008 19:48 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Moze byt aj klasicky telefon s odkazovacom.
23.6.2008 00:14 sid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Doma uz mame nekolikaty bezdratovy telefon a pokazde mel nabijeni pres adapter. Je vubec realne trvale brat nejaky slusny odber(pro nabijeni akumulatoru) z telefonni pripojky? To by asi kyslici prskali.
Xeelee avatar 22.6.2008 15:56 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Počítač, monitor, modem, HiFi věž, televize, DVD/VHS přehrávač, lednička, sporák a to je asi všechno.
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
Xeelee avatar 27.6.2008 18:59 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Ještě jsem zapomněl na multifunkční zařízení pod stolem.
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
Balu avatar 23.6.2008 08:19 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ono to záleží v prvom rade na tom, na ako dlho odchádzam... Ale keď doma neostáva nikto a nie je to odbehnutie na chvíľku, vypíname okrem chladničky všetko, hlavne teraz v lete keď človek nikdy nevie kedy príde búrka z tepla. Tie 10cm iskry zo zásuviek, keď do asi 20 m vzdialeného stromu trafil blesk, ma presvedčili že to blbosť nie je.
Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
23.6.2008 13:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
+1 Proto, kdyz se blizi naka zla bourka, taham veci jako pocitac apod. ze zasuvek, pac v takovym pripade obycejnej vypinac bestaci...
27.6.2008 09:34 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
+1 elektromagnetizkus je pekna mrcha :D. Mam docela stesti, ze bydlim v Praze cca. 200m od jednoho velmi vysokyho baraku, navic este pod kopcem. Nikdo si nepamatuje, ze by do nejakyho baraku u nas v ulici uhodil blesk.

Doma mi toho bezi dost: modem, router, TV, DVD, zesilovac, PC (vetsinou stand-by, obcas bezi par dnu bez prestavky)
23.6.2008 08:54 Pavel Trůbl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ledničku do ankety nepočítám, jinak by neměla smysl první odpověď; ledničku nevypíná nikdo. Všechno ostatní mám na dálkově řízené zásuvce, takže když jdu do práce, máčknu tlačítko na dálkovém ovladači a elektronika se komplet vypne. Beží pak jen ta zásuvka. Spočítal jsem si, že do dvou let se mi investice do zásuvky na dálkové ovládání vrátí na ušetřené elektrice.
23.6.2008 10:47 Pavel Urban
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
U PC s příslušenstvím (+ věž) i u televize (+ PVR, VHS, domácí kino) mám prodlužovací "pejsky" s vypínačem, 2xAP na půdě vypínám jističem, někde jsem si přidělal šňůrové vypínače. Pokud bych všechno nechal zapnuté, má to dohromady odběr cca 100 W. Měřil jsem spotřebu ve stand-by různých zařízení pomocí zásuvkového měřiče odběru a docela jsem čuměl... Návratnost počítám asi dva měsíce.
23.6.2008 11:03 Pavel Trůbl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Nemám u starší televize dálkové ovládání [programy přepínám na videu], takže zásuvka na dálkové ovládání plní i jiný účel, pokud se zrovna povaluju v posteli a chce se mi spát :)
23.6.2008 18:01 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Návratnost počítám asi dva měsíce.
Počítáte do toho třeba i výměnu baterie na MB určené k napájení časovače hodin, udržování stavu voleb v BIOSu atd.?
23.6.2008 18:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Počítáte do toho třeba i výměnu baterie na MB určené k napájení časovače hodin, udržování stavu voleb v BIOSu atd.?
Mam stejne reseni a nepamatuju se ze by za poslednich ~10 let bylo potreba baterku vymenit. To uz se spis menil celej pocitac ;-)
23.6.2008 18:39 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Já už jsem ji několikrát měnil (pokaždé ale v jiném počítači). :-)

U moji staré 486 jsem ji dokonce musel odstranit násilím a novou naletovat, protože jsem už stejnou nedokázal koupit.
23.6.2008 23:03 Pavel Urban
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Zatím se nestalo (nynější PC mám rok a půl, předtím cca 5 let), jinak knoflíková baterie CR2032 běžně používaná na MB pro zálohu BIOSu stojí u Conrada 17 kč, dá se sehnat i levněji.
Jiří Svoboda avatar 25.6.2008 11:35 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Problém jakéhokoliv digitálního zásuvkového měřiče (mám taky) je v tom, že mnoha případech měří hovadiny. Tyto případy se týkají spotřebičů se spínaným zdrojem (což je dnes skoro veškerá elektronika). Spínané zdroje totiž k***í účiník a to je něco, co ty měřáky nezkousnou (a je to napsáno i v návodu). Takže se to dá v těchto případech použít jen pro velmi orientační měření.

Jen pro zajímavost, podle něj moje vypnutá UPS (APC) s odpojenými spotřebiči žere třikrát více než zapnutá s připojeným LCD monitorem ve stand-by režimu...
26.6.2008 10:44 Pavel Urban
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
To máš pravdu, tyto měřáčky sice účiník "měří" (nebo spíš něco takového ukazují), ale není na to moc spolehnutí. Stalo se mi, že jsem k nějakým spotřebičům zapnul ještě něco dalšího s evidentně minimální spotřebou (už si nepamatuju, co to bylo), na měřáku se skokově změmil účiník a celkový udávaný odběr klesnul skoro o třetinu!
23.6.2008 16:55 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vypínam, ked hlásia búrky.
SomaFM commercial-free internet radio
23.6.2008 21:58 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jasne 4 a vice, ale lepsim se. Nedavno jsem si koupil prodluzku master/slave a tak uz se mi u pocitace vypinaji pekne vsechny periferie u pocitace samy, a uplne.
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
24.6.2008 09:47 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Modem Router Switch 2x PC + 2 monitory 1x iMAC televize (sb) video (sb) hifi (sb) Lednice a to harampadi v kuchyni (mikrovlnka atp..)

... mno takze kotel :-)
Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
default avatar 24.6.2008 19:50 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, vzhledem k tomu, že jaksi nemám kde bydlet, tak se to týká jen mýho noťase. Když jsem línej nebo spěchám, tak přesun v batohu musí zvládnout v režimu spánku. Jinak jej vypínám…
kerny avatar 25.6.2008 21:52 kerny | blog: KernyBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
no vidis, ja bezne pouzivam jen dva notebooky, ktery i tak nevypinam, vzdy jen zavru a on se uspi...
In a world without gates and fences... Who needs windows?
25.6.2008 13:07 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
krome lednicky, budiku, modemu, serveru, switche, wifi AP, dvou pocitacu (+bednicky) - tzn. veci, ktery tady zminili temer vsichni ostatni. mam jeste pet 20W zarivek, co sviti rybickam v akvariich a jednu lampicku, kde 100W zarovka sviti hadovi v terarku - to sem pisu jako prvni. ale samozrejme tedy 4+.

no, moc zelena rodinka asi nejsme, kdyz jsem tu cetl, ze jinde maji i lednicku vypnutou.
------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
25.6.2008 17:14 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vybava racku jede nonstop, APcka na pude taktez. Televize, set-top-box, DVD prehravac, hi-fi v pohotovostnim rezimu nebo zapnuty :-)
Ohrev vody, cerpadlo ve studni, lednice, kamna, radiobudik, dokonce i ten plynovej kotel je napojenej na elektriku :-)
...Tak nejak me napada, jaky by byly asi uspory, kdyz by to co aktualne nepotrebuju kolik by asi byly uspory!?
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
hankey avatar 25.6.2008 17:28 hankey | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše co snížit spotřebu takhle: ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já jsem tu anketu vymyslel právě z toho důvodu, že jsem trochu extremista a nemám už nějaký čas zapnutou ani tu ledničku (no jsem sám, jím málo a nemám potřebu skladovat potraviny). Ale ledničku jsem tu nemyslel, spíš mi šlo o to, zda si lidi uvědomují (jenže tu je bohužel obecenstvo technicky vzdělané), kolik jim sežere peněz ta spousta věcí, které mají ve stand-by a zapínají ovladačem, případně neodpojují vůbec - rádio, repráčky, tiskárna, kdejaká nabíječka ... V některých domácnostech to je hodně drahé...
Jinak mám technické řešení, můžete mi ho klidně vyvrátit nebo prodiskutovat:
Stand-by přijímač sice má nějakou spotřebu, ale není nikterak závratná. Navrhuji nabít kondenzátor při normálním provozu zařízení, ve stand-by transformátor odpojit od sítě a přijímač ovládání napájet tím kondenzátorem. A když se po týdnu vybije, tak už nikoho nezabije zvednout zadek a zapnout to tlačítkem. Co vy na to? Návratnost ceny kondenzátoru a několika součástek navíc je v řádu měsíců...
data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
25.6.2008 22:05 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: co snížit spotřebu takhle: ?
1W při nepřetržitém provozu stojí asi 35 Kč za rok (počítám 4 Kč/kWh) a většinou tyhle standby mají těch wattů několik, takže při více přístrojích to vyjde na pár stovek za rok. To není moc, horší je, že takový milión domácností žere nepřetržitě zbytečně přes 10MW.

Pokud jde o kondezátor, jeho nabíjení by stálo nejméně tolik, nebo spíš víc kvůli ztrátám, takže to aby se nabíjel ze solárního panelu. Proč ne, jenže jakou by musel mít kapacitu! 1W při 5V, to je 0,2A. 5W při 5V, to je už 1A. Dál už raději nepočítám :-)

Možná by spíš byl řešením nějaký dostatečně velký olověný akumulátor do auta, nabíjený tím solárním panelem. Přes den by standby napájel panel a přes noc akumulátor.
hankey avatar 26.6.2008 08:09 hankey | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: co snížit spotřebu takhle: ?
Jsem přesvědčený ne, protože ztráty v transformátoru jsou veliké a zbytečné. Nabíjení kondenzátoru by stálo mnohem méně, než provoz stand-by přes trafo, protože trafo má i naprázdno ztráty a čím je menší, tím má i nižší účinnost. Rozhodně není potřeba na napájení přijímače ovládání několik wattů :-)
Ale tahle diskuse se spíš asi hodí na hw server.
data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
26.6.2008 09:27 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
Rozbalit Rozbalit vše Re: co snížit spotřebu takhle: ?
afaik, transformátor patrí medzi prístroje s najväčšou účinnosť, nie príliš vzdialenou 100vke.
26.6.2008 15:46 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: co snížit spotřebu takhle: ?
Malé transformátory mají tu účinnost opravdu horší. S tím příkonem standby je to ale opravdu tak, že berou klidně i 4W. Nedávno jsem ale koupil DVD přehrávač, kde se s velkou slávou zdůrazňovalo, že má ve standby něco pod 1W. Musím ale přiznat, že ani ten 1W nechápu, kde se ta spotřeba bere.
26.6.2008 17:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: co snížit spotřebu takhle: ?
Možná by spíš byl řešením nějaký dostatečně velký olověný akumulátor do auta, nabíjený tím solárním panelem. Přes den by standby napájel panel a přes noc akumulátor.
Oloveny akumulator a solarni panel skoro ekologicky hrozny hnusy.
To uz by bylo lepsi brat tech par wattu...

Proc se toho standby nemuzete proste vzdat? To je takovej problem prepnout jeden blbej vypinac?
26.6.2008 17:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: co snížit spotřebu takhle: ?
uh, melo tam samozrejme bejt 'jsou' misto 'skoro' ... :/
26.6.2008 17:50 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: co snížit spotřebu takhle: ?
To je pravda a ani něco takového nechystám, jen jsem chtěl naznačit, že kondenzátor to neutáhne a i kdyby, tak se elektřina stejně neušetří.
26.6.2008 18:52 kafa | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: co snížit spotřebu takhle: ?
Kapacita kondenzátoru se měří v ampérech? To teda čumim ...

Potřebná kapacita kondenzátoru se počítá C=2*A/U**2, kde A je ve Watsekundách, U ve Voltech a C ve Faradech. Už z toho plyne, že akumulovat takto napětí 5V je naprostý nesmysl.
26.6.2008 22:59 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: co snížit spotřebu takhle: ?
Kapacita kondenzátoru v ampérech? To tady myslím nikdo netvrdil. Akumulovat 5V je nesmysl, ale ono to ani pro dejme tomu 1000V nevychází jako prakticky realizovatelné. Neví někdo, proč ty standby tolik žerou?
hankey avatar 27.6.2008 10:40 hankey | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: co snížit spotřebu takhle: ?
Ale ono to toliko nežere, to je účinnností zdroje... a kdoví co tam všechno bývá v provozu. Kdyby tam byl jen přijímač dálkového ovládání v činnosti (a to by nemusel být nepřetržitě- kdyby se jen jednou za tři sekundy podíval, jestli se něco neděje...)
data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
27.6.2008 14:27 Anonymous_
Rozbalit Rozbalit vše Re: co snížit spotřebu takhle: ?
heh.. 1x za 3 sekundy kontrola Ir signalu? Trochu hovadina ne? Jak byste pote chtel zapnout TV? Musel by jste drzet na ovladaci power 3 sekundy (za predpokladu, ze byste se trefil do nejhorsiho intervalu) a cekat az Ir prijimac na TV "mrkne"... Bylo by to hodne nepohodlne a pomerne k nicemu (3 sekundy sedet pred TV a zbytecne plytvat baterie neustalym vysilanim Ir signalu, aby si ho TV konecne po trech sekundach vsimla?). Jinak, v cinnosti tam samozrejme je okruh s vice vecmi, napr. pamet (cas, nastaveni..), urcity chip na pocitani casu..

.. jinak me doma bezi router, ADSL eth. modem, monitor ve standby, nabijecky (spinaji se, bez zapojeneho spotrebice, jsem nenameril nic..), obcas notebook - zere asi 13W - online.., lednice, budik, kamna (je tam LCD displej), obcas mikrovlnka, kotel, bednicky od PC, DVD rekorder... To je tak asi vse, TV se "natvrdo" vypina, HiFi uz se nejaky patek nepouziva, tak taky..
26.6.2008 08:50 kabakov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vzdy kdyz vypnu PC, tak vypinam i zasuvku (cimz se splachnou i speakery, tiskarna, atd.) a notebook vzdy hibernuji kdyz u nej zrovna nejsem a i vypinam cudlem LCD, ackoliv tam bude uspora energie velmi miziva. Presto zbyva cela rada zarizeni, ktera potrebuji byt neustale v provozu - binarni hodiny, ip telefon, obcas zarovka u hada, atd. takze se to nad ty 4 preci jen vysplha.
27.6.2008 21:54 jirka@profik.cz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vypínat se má VŠE. Co běží v nepřítomnosti je vhodné napájet off-grid a neexistuje důvod tak nečunit. V současnosti používám jednoduché řešení: vyřazená autobaterie + sol. panel (celk.nakl. < 1Kkc). Na zimu, nebude-li dost stačit slunce, osadím okenní věšák na prádlo vodorovnou "pringles wind turbine". Btw. zasuvky proti ghost-loadum (prerusi privod proudu pro stand-by mode po hodine necinnosti) jdou sehnat i u nas.
28.6.2008 18:14 Gar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Kde se dá sehnat dostatečně výkonný solární panel do 1Kkč ?
28.6.2008 12:33 Skoll
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vše, co je na přepěťovce (PC, monitor, zvuk, tiskárna, routr s wifi) nechávám, přičemž jen PC vypínám a tiskárna s monitorem v úspoře. Nepředpokládám, že bych z PC běžně sosal přes 200W.

Nabíječka je ve zdi 24/7 a v noci je v ní telefon.

V případě, že kompiluji, jede počítač i za mé nepřítomnosti.

Lednici nemá cenu vypínat, je tam jen bimetalový proužek a jeden motor, co honí dokola izobutan, takže tomu se nic nestane. Pračka sice nějaký čip mít bude, ale také nevytahuji.

Televizi nevlastním (do bytu mi nesmí).

Dá se říct, že se vejdu do spotřeby průměrné domácnosti.

Až budou peníze (studenti s nimi mají poněkud problém), budu uvažovat o nějakém tichém, energeticky nenáročném malinkém serveru pro LAMP a alespoň tera na média.
28.6.2008 22:02 NODNOD
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
plazmovy kanon,laserove delo,hviezdnu branu a nazaver chladnicku..hih :)
28.6.2008 23:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
hviezdnu branu
Sestrojenou z topinkovace ne? :-D

(btw. v kterym dilu to bylo?)
29.6.2008 16:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním
:-D

Myslím, že někdy v páté nebo šesté sérii, Carterová poznává vyhoštěného Antika Orlina, kterej si u ní ve sklepě, pak postaví hvězdnou bránu.
29.6.2008 14:43 Atlantis
Rozbalit Rozbalit vše chybí možnost 20 a víc :DD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hm tak mě doma běží router, voIP, bezdrát. tel. můj PC, 4xAP, AP(klient) na střeše, router, kotel, ve standby plazma, video1, video2, satelit, zesilovač, další TV,další satelit, zabezpečovačka, lednička, mražák, 2.mražák, el.sporák s troubou, mikrovlnka, pak nějaký nezatížený nabíječky na mobily, na notebook, světlo na pohyb, nouzový světla(ty co se rožnou při výpadku sítě)...no je toho hodně :DD
29.6.2008 14:45 Atlantis
Rozbalit Rozbalit vše Re: chybí možnost 20 a víc :DD
jo a ještě repráky, tiskárna, 2monitory a DVD player
30.6.2008 17:45 Krakonoš | skóre: 17 | Nová Ves v Horách
Rozbalit Rozbalit vše Re: Necháváte při odchodu z bytu zapnutou (trvale nebo v pohotovostním režimu) elektroniku?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
NE

Vynechávám ledničku a serepetičky, které mají "stálé pohotovostní napětí", protože pojistky nevypínám. Takže televize a počítač mají stále svých 3.3V, aby mohly svítit diodou (jakože je v zásuvce, pc myší). Navíc mám rád páčkové vypínače na zdrojích :D

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.