Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »si nedal celej příklad takže nevíme co tam čaruješ, předpokladam že to máš asi jako takle nějak:
#include <string>
class test_class_text
{
private:
std::string _switch_pin;
public:
test_class_text(const std::string& switch_pin) :
_switch_pin(switch_pin)
{
}
};
class test_class_int
{
private:
int _switch_pin;
public:
test_class_int(const int& switch_pin) :
_switch_pin(switch_pin)
{
}
};
int main()
{
auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 });
auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." });
return 0;
}
noa se mi jako zdá že tam neni problém s tou třídou co dělá s intem ale s tou co dělá se stringem, páč v konstruktoru 'test_class_text' vidim že chce referenci/vodkaz na string zatimco ty tam zkoušíš narvat const char * "Lorem ipsum" :D ;D
když si to jakoby zkusíme zkompilovat uděláním 'g++ -std=c++20 main.cpp' tak nám to asi jako zanadává
main.cpp: In function ‘int main()’:
main.cpp:30:64: error: call of overloaded ‘test_class_text(<brace-enclosed initializer list>)’ is ambiguous
30 | auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." });
| ^
main.cpp:7:5: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(const string&)’
7 | test_class_text(const std::string& switch_pin) :
| ^~~~~~~~~~~~~~~
main.cpp:2:7: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(const test_class_text&)’
2 | class test_class_text
| ^~~~~~~~~~~~~~~
main.cpp:2:7: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(test_class_text&&)’
..a zanadávalo :D :D Vyřešit to mužem třeba tim že dotoho budem strkat dočasnej voběkt std::string
auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = std::string("Lorem ipsum...") });
takle to funguje ale netvrdim že to je nejvíc nejlepší řešení ňáký :D ;D pokud by v konstruktoru třidy 'test_class_text' nebyla ta reference tak by si to samo zavolalo konstruktor std::stringu ale takle tomu asi jako musime pomoct a vysvětlit cože po tom jakože chcem :O ;D
btw si pleteš blog s poradnou a eště si to tady zaspamoval :O :D :D ;D
test_class_int(const int switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) {} ?
u čiselnejch proměnejch ten benefit předáváním referencí taky nebude ňák moc velkej, spiš zanedbatelnej :D ;D
btw von to pak v tom konstruktoru stejně předává hodnotou (páč ty třídy si v proměný '_switch_pin' nedržej referenci ale sou to už normální proměný) nóó takže stačí by nám ta reference co se dotoho jakoby strká vydržela žít jenom po dobu volaní konstruktoru :O ;D
nj akorátže až nato že mě se ten jeho kod (mirně dopras.. upravenej ale to dělaní s intem je jakoby uplně netknutý) podařilo zkompilovat a pustit :O :D
#include <string>
#include <iostream>
class test_class_text
{
public:
std::string _switch_pin;
public:
test_class_text(const std::string& switch_pin) :
_switch_pin(switch_pin)
{
}
};
class test_class_int
{
public:
int _switch_pin;
public:
test_class_int(const int& switch_pin) :
_switch_pin(switch_pin)
{
}
};
int main()
{
auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 });
auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = std::string("Lorem ipsum...") });
std::cout<<"co ma prvni vobekt: "<<obj._switch_pin<<std::endl;
std::cout<<"co ma druhej vobekt: "<<obj2._switch_pin<<std::endl;
return 0;
}
co ma prvni vobekt: 5 co ma druhej vobekt: Lorem ipsum...
test_class_int obj2 = { .switch_pin = 5 }; ? To by ale ta třída musela být POD...
mi to mý upravený jelo v gcc 10 s argumentem -std=c++20 ale netvrdim žeto je takle jakože dobře :O :O
Tiskni
Sdílej: