abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.16.0 klienta a serveru VNC (Virtual Network Computing) s názvem TigerVNC (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout nový server w0vncserver pro sdílení Wayland desktopu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Binárky na SourceForge. TigerVNC je fork TightVNC.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Humor

    Rozsáhlá modernizace hardwarové infrastruktury Základních registrů měla zabránit výpadkům digitálních služeb státu. Dnešnímu výpadku nezabránila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:11 | Nová verze

    Čínský startup Kimi představil open-source model umělé inteligence Kimi K2.5. Nová verze pracuje s textem i obrázky a poskytuje 'paradigma samosměřovaného roje agentů' pro rychlejší vykonávání úkolů. Kimi zdůrazňuje vylepšenou schopnost modelu vytvářet zdrojové kódy přímo z přirozeného jazyka. Natrénovaný model je dostupný na Hugging Face, trénovací skripty však ne. Model má 1 T (bilion) parametrů, 32 B (miliard) aktivních.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    včera 09:00 | IT novinky

    V Raspberry Pi OS lze nově snadno povolit USB Gadget Mode a díky balíčku rpi-usb-gadget (CDC-ECM/RNDIS) mít možnost se k Raspberry Pi připojovat přes USB kabel bez nutnosti konfigurování Wi-Fi nebo Ethernetu. K podporovaným Raspberry Pi připojeným do USB portu podporujícího OTG.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Komunita

    Konference Installfest 2026 proběhne o víkendu 28. a 29. března v budově FELu na Karlově náměstí v Praze. Přihlásit přednášku nebo workshop týkající se Linuxu, otevřených technologií, sítí, bezpečnosti, vývoje, programování a podobně lze do 18. února 0:15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Komunita

    Fedora Flock 2026, tj. konference pro přispěvatele a příznivce Fedory, bude opět v Praze. Proběhne od 14. do 16. června. Na Flock navazuje DevConf.CZ 2026, který se uskuteční 18. a 19. června v Brně. Organizátoři konferencí hledají přednášející, vyhlásili Call for Proposals (CfP).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Zajímavý software

    Z80-μLM je jazykový model 'konverzační umělé inteligence' optimalizovaný pro běh na 8-bitovém 4Mhz procesoru Z80 s 64kB RAM, technologii z roku 1976. Model používá 2-bitovou kvantizaci a trigramové hashování do 128 položek, což umožňuje zpracování textu i při velmi omezené paměti. Natrénovaný model se vejde do binárního souboru velkého pouhých 40 KB. Tento jazykový model patrně neprojde Turingovým testem 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    26.1. 17:44 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) na přelomu roku dokončila rozsáhlou modernizaci hardwarové infrastruktury základních registrů. Projekt za 236 milionů korun by měl zabránit výpadkům digitálních služeb státu, tak jako při loňských parlamentních volbách. Základní registry, tedy Registr práv a povinností (RPP), Informační systém základních registrů (ISZR) a Registr obyvatel (ROB), jsou jedním z pilířů veřejné správy. Denně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    26.1. 17:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zahájila nové vyšetřování americké internetové platformy 𝕏 miliardáře Elona Muska, a to podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Vyšetřování souvisí se skandálem, kdy chatbot s umělou inteligencí (AI) Grok na žádost uživatelů na síti 𝕏 generoval sexualizované fotografie žen a dětí. Komise o tom dnes informovala ve svém sdělení. Americký podnik je podezřelý, že řádně neposoudil a nezmírnil rizika spojená se zavedením své umělé inteligence na on-line platformě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (23%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (33%)
    Celkem 647 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 22.1. 15:24
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    28.5.2017 07:01 Prema
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Souhlas. Nejlepsi serie jakou jsem cet a na Method for madness cekam dvacet let:)
    28.5.2017 08:56 hlasovani | skóre: 1 | blog: zapamatovat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Soudě podle ukázek, tak jsi asi moc scifi nepřečetl.
    Agent avatar 28.5.2017 10:09 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Povedzte, Kefalin, co vy si predstavujete pod takym slovom "sci-fi"?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Bystroushaak avatar 28.5.2017 12:33 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Soudě podle ukázek, tak jsi asi moc scifi nepřečetl.
    Co já vím, spočítej si to sám, ale chybí tam data z pěti knihoven.
    28.5.2017 17:53 BigBRAMBOR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Nejlepsi kniha co jsem kdy cetl byla "sto roků samoty".

    Co se tyka ukazek, hrozne se mi libi kdyz nekdo vymyslí ze napise sedm dilů a pak to nejak musi zaplnit. Nestane se nikdy, ze musi neco vynechat protoze by mu vyslo osm dilů? Nestane se nikdy ze neco je jen do počtu? Pripomina mi to Wericha, schanim nekoho kdo mi napise vysvetlivky a ja na to pak prdnu trilogii.

    Ale mozna to zkusim, vim o sobe ze jsem fanousek sci-fi ktery nenasel jeste to prave a vetsina mu prijde blbá. Pokud je tohle "trochu jiné" mel bych to zkusit.
    28.5.2017 17:56 BigBRAMBOR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Coz mi pripomnelo, je na to nejaka norma ze sci-fi a fantasy musi mit pokud mozno blbý přebal?
    Bystroushaak avatar 28.5.2017 21:25 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Tohle vyšlo už dávno a navíc mi ani nepřijde blbý, ten obrázek i barva je silně k ději.
    Bystroushaak avatar 28.5.2017 21:28 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Nejlepsi kniha co jsem kdy cetl byla "sto roků samoty".
    To vypadá zajímavě, možná se k tomu někdy dostanu.
    Co se tyka ukazek, hrozne se mi libi kdyz nekdo vymyslí ze napise sedm dilů a pak to nejak musi zaplnit. Nestane se nikdy, ze musi neco vynechat protoze by mu vyslo osm dilů? Nestane se nikdy ze neco je jen do počtu? Pripomina mi to Wericha, schanim nekoho kdo mi napise vysvetlivky a ja na to pak prdnu trilogii.
    Imho si prostě načrtl děj podle nějaké osnovy a pak ho začal implementovat. Jen doufám, že neumře než to dopíše, protože tímhle tempem se to jeví jako docela pravděpodobné.
    Ale mozna to zkusim, vim o sobe ze jsem fanousek sci-fi ktery nenasel jeste to prave a vetsina mu prijde blbá. Pokud je tohle "trochu jiné" mel bych to zkusit.
    Nevím, jestli to sedne každému. Dost lidem asi ne. Pro mě osobně je to ale top.
    28.5.2017 21:48 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    podobně prožívám Rolanda
    Bystroushaak avatar 28.5.2017 21:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Jo, toho jsem přečetl tři díly a zatím si to šetřím, abych to nedal moc brzo. Mám to ale nahrané ve čtečce a když přijde chuť, tak po tom sáhnu. Je to dobré, ale úplně jiný žánr a ani zdaleka ne tak inteligentní.
    29.5.2017 08:13 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Kinga mám celkem slušně načteného a musím říct, že Temnou vež považuju za velký omyl, četl jsem první díl a přijde mi to jako strašná blbost. On každý spisovatel má po nějaké době pocit, že to co psal do teď jsou jenom takové blbinky, ale teď napíše ten Velký Román, ze kterýho si všichni sednou na prdel. No a končívá to strašným průserem.
    29.5.2017 08:36 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    no vidíš a mě to zrovna sedlo - je to vlastně taková linka která spojuje všechny jeho větší příběhy a přidává k nim kus Kingova života.

    za mě dobrý
    Bystroushaak avatar 29.5.2017 12:54 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Kinga mám celkem slušně načteného a musím říct, že Temnou vež považuju za velký omyl, četl jsem první díl a přijde mi to jako strašná blbost. On každý spisovatel má po nějaké době pocit, že to co psal do teď jsou jenom takové blbinky, ale teď napíše ten Velký Román, ze kterýho si všichni sednou na prdel. No a končívá to strašným průserem.
    Je to o mindsetu. Když jsem to zkoušel poprvé, tak mi to taky nesedlo. Na druhý pokus jsem se uvolnil a nechal se unášet atmosférou. Ten příběh není úplně logický a racionální, je to trochu jako divadelní hra, takové snové a tvárné, plné různých vzorů, které jsou jaksi podvědomě v lidech a v kultuře, i když si je běžně neuvědomujeme. Ten svět, kde se to odehrává byl rozbit na samé úrovni reality, kdy přestává dávat smysl kontinuita času a prostor. Osobně doporučuji dát tomu ještě šanci, ale chce to nic neočekávat a prostě se nechat unášet vypravěčským umem.

    Trochu mi to připomíná Veniss underground, i když ten svět je mnohem konzistentnější. Přesto ale podobně snový a bizardní.
    29.5.2017 21:26 BigBRAMBOR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Ja mel stejne u kinga nejradsi ty knihy nekingovské - Misery, Geraldova hra. Kde To zkousel s ufounama, tam me to ostre nebavilo, nespavost apod. Z tech klasictejsich pak treba nezbytne veci.
    Agent avatar 29.5.2017 23:12 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Na scifi mě až tolik neužije, jedno z mála scifi co jsem četl byla Alenka z planety Země... :-D Mám rád příběhy ze života, ale toto vypadá dobře, spíš jako drama a ne ani tolik jako scifi, ale jako něco, co by se mohlo stát, nevypadá to jako vyloženě fantasmagorie, což je asi to, co mi na scifi často vadí, to už radši pohádky, ale toto asi zkusim. I když to zřejmě bude dost depresivní.

    Pro změnu něco na odlehčení. Už jsem tu možná někde zmiňoval toho Nepraktu. Tak namátkou:

    Bedřich Kopecký byl velice nadaný člověk, ale moc pil. Byla ho škoda. Hledal náměty po hospodách, ale samozřejmě marně, protože tam každý blekotá něco jiného. Těžko najdete člověka, který by vyprávěl tak, aby to po několika pivech dávalo smysl. Naše spolupráce trvala přibližně 15 let. Honoráře jsme si dělili napůl, ačkoliv já dělal víc než on. Byl to jeho jediný oficiální a pravidelný příjem. Z toho nemohl žít, vystačilo mu to akorát na to pivo a rum. Na pořádné jídlo už mu nezbylo a na nějaké košile, nebo boty, už vůbec ne. Nakupoval proto většinou jenom v Kotcích. Pořídil si tam třeba báječné boty, opravdu krásné, ale brčálově zelené. Jak pro hastrmana, nebo Mongola, kam je vyváželi. A ani ti to nevzali, tak je nakonec prodávali v Kotcích. Chodil tedy v zelených botách. Také se tam v nabídce objevovaly kupříkladu košile, optařené razítkem: "Nápravně výchovný ústav", nebo "Věznice ve Valdicích" a podobně. Byly to uplně nové věci, ale přišlo nařízení, že od teď budou vězeňské uniformy vypadat jinak a tyto zásoby tedy dali do Kotců. Kupovali si to lidé, jako on, kterým bylo uplně jedno, co je tam napsáno.

    Jako mladý kluk byl v pětačtyřicátém povolán do armády. Nešťastně někam šlápnul a přímo před nosem mu vybuchla zapomenutá mina. Popraskaly mu nějaké nervy a následkem toho mu vypadaly všechny zuby. Celý život chodil bez zubů a příliš mu to nevadilo. Až se jednoho krásného dne seznámil s nějakým plukovníkem, zubařem z vojenské nemocnice. Ten prohlásil, že když o chrup přišel jako statečný voják, tak má samozřejmě nárok na plnohodnotnou náhradu a před celou hospodou mu svatosvatě slíbil, že přímo pro něj vyhotoví nové perfektní zuby. A opravdu mu udělal zdarma báječnej chrup. Kopecký byl na nové zuby patřičně pyšný, nechával je v hospodě mezi opilci kolovat, ale v hubě je neměl. Nosil je v kapse, protože ho všelijak tlačily. Plukovník měl z ostudy kabát, protože udělal něco, co se nedá používat. Poprosil ho a zapřísahal, že mu ty klapačky opraví, ale on bohužel už nechtěl. Pohádali se a milej doktor plukovník se už nemohl v hospodě samou hanbou ani ukázat. Využít je ale uměl znamenitě. Když byl občas na venkovské zábavě a chtěl si zatancovat, tak aby mu zatím nikdo nevypil pivo, odložil si do něj ty své zuby. A nikdo se jeho pullitru ani nedotkl.

    Protože byl rozený šprýmař, měl pochopitelně rád všelijaké ty žertíky. U chaty na zahradě měl obyčejnou venkovskou latrinu a prkýnkem. Do té kadibudky namontoval pěkné splachovadlo, ke kterému ještě přidělal zvonec, takže když se zatáhlo, začlo se po celém okolí rozléhat hlasité zvonění. Stalo se třeba, že některá z dam prohlásila, že se jde podívat na zahradu a decentně se vytratila. Najednou se ozvalo zvonění, celá společnost se vyrojila ven, co se to děje a z dřevěného záchodu rozpačitě vylezla dáma celá zrůžovělá. Z toho měl ohromnou radost.

    Pamatujete si například tu televizní hlasatelku Fořtovou? Byla to konferencierka a dobrá. Později emigrovala do Austrálie. Ta uměla překvapivě dobře chlastat pivo! Musím použít ten termín, protože normálním pitím se to prostě nedá nazvat. Jednou si Lukeš na ni vsadil. Bylo to po představení v nějaké restauraci, kam si těsně před odjezdem posádka toho vozu ještě zaskočila. Místní osazenstvo už bylo patřičně rozevláté. Ale to víte, že naše hvězdy všichni poznali. Obrátil se na ně nějaký štamgast, který už měl, díky konzumaci, dost odvahy a že prý je všechny zve na skleničku. Lukešovi zasvítilo v očích a povídá: "Já vám pane děkuji, já řídím, bohužel musím vaši nabídku odmítnout, ale tady paní Fořtová jistě ráda přijme. Jenže to má jeden háček, asi nebudete mít dost peněz. Pozvat totiž tuhle dámu, to je skutečná odvaha, ta má , pane "splávek"". A chlapík hned na to, že co si o něm Lukeš myslí, že má peníze a vytáhl ze zadní kapsy kalhot šrajtofli a ukazoval, jak je naditá. "No dobrá", povídá Lukeš, "ale garantuju vám pane, že nedokážete vypít pivo tak rychle jako paní Fořtová." A opilec: "Co, já že to nedokážu? Tak se pojďte vsadit!" A už byl tam, kde ho Lukeš chtěl mít. Nechali tedy načepovat dva pullitry a sláva začala. Ona dokázala totiž vyžunknout pivo za šest vteřin. Nalila to do sebe, to nedokázal nikdo. uměla to. Otevřela hrdlo a ani to nepolykala. Když je to pivo opravdu studené, tak se může člověk zakuckat, ale jí to nic nedělalo, ovládala to opravdu dokonale. Samozřejmě, že proti ní ten místní neměl šanci. Zůstal koukat, nakonec sázku prohrál a platil tehdy snad za celou hospodu.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Bystroushaak avatar 30.5.2017 17:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    To je na mě hrozně zfetovaný.
    Na scifi mě až tolik neužije, jedno z mála scifi co jsem četl byla Alenka z planety Země... :-D Mám rád příběhy ze života, ale toto vypadá dobře, spíš jako drama a ne ani tolik jako scifi, ale jako něco, co by se mohlo stát, nevypadá to jako vyloženě fantasmagorie, což je asi to, co mi na scifi často vadí, to už radši pohádky, ale toto asi zkusim. I když to zřejmě bude dost depresivní.
    Já osobně mám rád podčást sci-fi nazvanou hard sci-fi. Ta se vyznačuje důsledným dbáním na logiku a technologickou věrohodnost. Chtorr tam rozhodně spadá. Posledních pár let mám asi nejradši něco co nejspíš nemá konkrétní kategorii, ale kdyby ano, tak by to byl asi Math-punk. Takové ty knihy, kde hraje roli matematika a compsci. Město permutací, Kryptonomikon, Anatém, Diaspora od Egana, Halting state od Strosse atd.
    I když to zřejmě bude dost depresivní.
    Ani nevím. Možná by se na to dalo tak nahlížet, ale mě to nepřišlo. Jenže já mám v tomhle totálně rozhozený žebříček hodnot a věci, které lidem často přijdou hodně depresivní mi moc nepřijdou a naopak.
    Agent avatar 3.6.2017 23:32 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Kdysi jsem četl toto https://cs.wikipedia.org/wiki/Dobrodru%C5%BEstv%C3%AD_Andr%C3%A1se_Jelkyho Jelikož ale nevim, kde ta kniha je, tak sem ani nemám co dát. Mělo by to být podle skutečných událostí. Jako kluk jsem to zhltnul na posezení.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Bystroushaak avatar 4.6.2017 15:33 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Tak když už jsme u starších fantastických knih, tak já jako dítě hodně ulítával na Verneovi. Dvacet tisíc mil pod mořem, Ocelové město, Robur Dobyvatel.. Četl jsem jich asi dvacet. Pak jsem později objevil Trosku a na tom jsem ulítl úplně hodně, od něj jsem četl nejspíš všechno. Ten mě tak ovlivnil, že jsem do velké míry kvůli němu šel na elektro průmku.
    4.6.2017 20:03 Komentář jsem nečetl, ale zásadně s ním nesouhlasím.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    V posledním vydání Tam-Tamu se píše, že v Zemi nikoho teď řádí Hoši s dynamitem. To zas bude Poplach v Kovářské uličce. :-(
    JiK avatar 30.5.2017 22:44 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    zajimavy, dik. O tom jsem doted neslysel.
    20.6.2017 02:41 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    Tak jsem to teda zacal cist, jsem tak v 65% a je to docela fajn az na jeden podstatny detail - ta propaganda jednoho politickeho svetonazoru. Cele kapitoly jsou plne prvoplanove agitky v te "global ethics" tride. Pokracuje tohle i v dalsich dilech? Tohle je fakt k bliti ...
    JiK avatar 20.6.2017 14:43 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chtorranská série
    rozepis se o tom, dik.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.