Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Nebyl by u bookmarkletu problém s cross-site scripting? A třeba taky s maximální délkou URL, do kterého je nutné ten JavaScript dostat?Popravdě nevím, co je x-site scripting. Pouze tuším. Ale než jsem odeslal první příspěvek, zjistil jsem si, že v každé okno má vlastnost
window.parent
, takže by snad mělo jít nějakým způsobem vyplnit ty formulářové prvky. Ale tohle opravdu nevím. Omezení délky URL by vadit (snad) nemělo. Myslel jsem, že by stačilo, že by ten bookmarklet vytvořil nové okno s adresou stránky, kde je ta "adresářová aplikace".
--
Takováhle forma zabezpečení není zrovna mobilní... Chce to zabezpečení pouze heslem.
Popravdě nevím, co je x-site scripting. Pouze tuším. Ale než jsem odeslal první příspěvek, zjistil jsem si, že v každé okno má vlastnost window.parent
, takže by snad mělo jít nějakým způsobem vyplnit ty formulářové prvky. Ale tohle opravdu nevím. Omezení délky URL by vadit (snad) nemělo. Myslel jsem, že by stačilo, že by ten bookmarklet vytvořil nové okno s adresou stránky, kde je ta "adresářová aplikace".
Způsob zabezepčení proti x-site scripting je myslím právě to, že skripty z jedné domény nemohou přistupovat ke DOMu a skriptům z jiné domény.
Takováhle forma zabezpečení není zrovna mobilní... Chce to zabezpečení pouze heslem.Tak si ten adresář schovej třeba pod PHP skript a použij adresu
example.com/adresar.php?jmeno=ja&heslo=tajne
, to je standardní zabezpečení heslem na webu. Používání hesla, které není jednorázové, je totiž založené na tom, že znám nějaké tajemství, které nikdo jiný nezná. To "tajemství" ale nemusí být heslo, které napíšu do okýnka, ale může to být klidně URL adresa. Ostatně, Google Calendar používá přesně tenhle způsob zabezpečení – prostě je to adresa, kterou dáš jenom tomu, kdo má mít ke kalendáři přístup.
eval()
.
Pak by to mohlo fungovat třífázově takto :
- kliknu na ikonku, vygeneruje se stránka s adresářem (data jsou taky v cookie)
- potvrdím - do cookie se uloží data o zvoleném adresátovi, history.go(-1)
- kliknu na jinou ikonku - vyplní se formulář (to jsem si ověřil, že jde) - tahle tafáze je navíc oproti původnímu plánu, ale kdyby se v první fázi podařilo provést window.setInterval(kod, gap), kde kod by kontroloval, zda je už cookie nastavená a pak vyplnil formulář, mohli bychom se fázi 3 vyhnout
No, berte to spíš pro pobavení a ilustraci toho, jaké blbiny může vymyslet neprogramátor.
Tiskni Sdílej: