Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 19:05
Když jsem si přečetl Pixyho článek o tom, jaké dilema řeší e-obchody, vzpomněl jsem si na jednu věc. Totiž že už nějakou dobu zcela ignoruji obchody, které nemají dané zboží na skladě, s možností okamžitého dodání. Činit jinak znamená vydat se na milost a nemilost (přesněji řečeno "schopnost a neschopnost" pracovníků a dodavatelů daného obchodu).
V dřevních dobách internetového nakupování, tedy koncem 90. let 20. století, byl člověk rád, že to vůbec funguje. Že párkrát klikne myší a pak mu někdo přiveze zboží. Postupem času samozřejmě nároky rostly. Ovšem zásadním přelomem pro mě byl okamžik, kdy jsem se rozhodl objednávat si zboží (v drtivé většině výpočetní techniku a spotřební elektroniku) pouze tam, kde ho mají okamžitě k dispozici a zaručují dodání v pevné (a krátké) lhůtě, nejlépe následující den.
Důvodem k tomuto rozhodnutí bylo přesně to, o čem se lze dočíst ve zmiňovaném článku. Tedy že spousta obchodů, v touze mít co nejširší sortiment, prakticky vůbec nic nedrží na skladě a teprve po objednání začne příslušné zboží shánět. Že se jim to pak nemusí dařit, je vcelku logické, mě to ovšem nezajímá. Pokud si něco objednávám, pak to pravděpodobně potřebuji a nechci čekat nějakou delší, nedefinovanou dobu.
Podobné problémy jsem zažil několikrát. Ovšem vrcholem bylo objednání fotoaparátu u obchodu obchodni-dum.cz - po víc než 2 měsících neustálých slibů (objednáno v půlce září, vleklo se to do poloviny listopadu) mi nakonec sdělili, že do konce roku již foťák nejspíš nebude. Protože jsem tehdy stejně váhal mezi (preferovaným a objednaným) foťákem Minolta Z1 a Olympus C-720, vzal jsem prodejce na milost a změnil objednávku (tento model mi skutečně za 14 dnů dodali). Normálně bych to neudělal, ale protože už se blížily vánoce a foťáky za rozumné ceny už nebyly nikde, zvolil jsem toto nouzové řešení.
Zmíněný prodejce u mě tímto nadobro skončil. Hlavně ale už volím jen takové obchody, kde zboží skutečně mají a dodají ho do několika málo dnů. Výhoda je, že obchodů je nyní mnohem více než před několika lety, a lze si tedy vybírat ty, které nabízejí dobré ceny a současně také kvalitní služby.
A co vy? Kupujete také pouze tam, kde je příslušné zboží skladem a připravené k dodání, nebo chodíte do rizika, že zboží dostanete až za hodně dlouhou dobu, pokud vůbec?
Tiskni
Sdílej:
Od Obchodního domu máme pračku Boschku, z Mallu napodruhý drobnou elektroniku, poprvý jsme u nich odpadli, televizi chtěli dodat po 8 dnech ... po 5 jsme to zrušili a vrátili peníze. Z eProtonu čekáme lednici, 1.8. jsme ji objednali, na skladě ji neměli, tak čekáme ... Lze i nakupovat v Alzasoftu, to už využívam, ono dovezení domů, minimálně.
eMall již nikdy více, skoro mi přišlo, že si to zboží snad hejčkaj na prsou a nevydaj a nevydaj.. Nejlepší zkušenosti mám s Alzasoftem.
A co další s tím související věc? Platíte:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.