Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 00:57
Hlavní průjezd Prahou tam veďte, ať tu sochu vidí každý, kdo naší matičkou Prahou projíždí. Třeba zezadu.
Vůbec nemáš právo vjet do křižovatky, když je zřejmé, že z ní nevyjedeš. Což ovšem nemají ani Ti kreténi, kteří celou křižovatku ucpali.To není tak úplně pravda.
Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle § 5 odst. 1 písm. h) nebo při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5.
Jediny sposob, ako to spravit, je zablokovat bagrom vedlajsi smer, alebo sa presmyknut na elektrickove pasy.Zapomněl jste ještě na ten správný způsob. Třeba vyfotit mobilem a hlavně zavolat 158.
Za riadidlami sedi frustrat, kompenzujuci si svoj nizky plat na celom okoli neprestavajucim zvonenim. Je neuveritelne nasrany, ze tym, ze bude musiet chvilu pockatNo bodejť by nebyl, když kvůli tomu, že vy a další porušujete zákony, jede on pozdě, musí poslouchat nadávky cestujících a přijde o část nebo o celou přestávku. A buďte rád, že jenom zvoní, taky by se mohlo stát, že nestihne zastavit. Když tak řešíte, co si řeší řidič tramvaje, co si kompenzují všichni ti, kteří křižovatku zablokují?
Takže nestačí 1 autobus, ale pokud možno víc linek. A buď budou ty linky jezdit kompletně vytížené, což ale znamená že pojedou třeba po 60 minutách, nebo budou jezdit častěji aby to bylo pohodlnější, ale pak budou pro změnu poloprázdné, a pro změnu budeme plakat nad tím jací jsou ti lidi sobci že nepočkají hodinu na další spoj a musí kvůli nim jezdit zbytečně nevytížené spoje ...Moje zkušenost s každodenního cestování z a do práce: Řekl bych že linka 22 kterou nejčastěji jezdím je vytížená docela optimálně a to jezdí fakt tak co 5 minut. Právě díky těm relativně krátkým intervalům když nějaký trouba v Ječné ucpe cestu pro MHD, vzniká štrůdl tramvají od Míráku až ke Karláku. Jenže tramvaje na rozdíl od toho mouly co to způsobil nemohou šlápnout na pedál a zmizet v dáli, nýbrž musí pěkně jedna po druhé přistavit k zastávce, počkat až lidi nastoupí a vystoupí a teprve pak mohou pustit na své místo další.
...jak to bude vypadat až někdy v budoucnosti auta kompletně zmizí ze světa...to se naštěstí nikdy nestane
Takže pokud jde o mě, zlatej vlak a navazující MHD!
Nicméně o tom chování na křižovatkách. Jak už poznamenal předřečník, se slušností a dodržováním předpisů se v některých případech nikam nedostanete. I když mě to taky štve. Zrovna z I.P.Pavlova na Karlák je to někdy rychlejší pěšky.
Jo? A jak? Psal jsem, že ti co v centru bydlí bych neomezil.Ach boze, ake kratkozrake nazory. A co navstevy? U znamych som nebol uz 2 roky na navsteve (aj) preto, lebo sa u nich neda zaparkovat v sirokom okoli. Co ked chce prist rodina na navstevu na par dni? Okrem toho napriklad mne vychadza cesta do prace v kombinacii auto/metro/bus cca 1 hodinu, pricom autom to mam v nezapchatom meste do 20 min, v zapchatom 35-40.
Ach boze, ake kratkozrake nazory.Proč?
A co navstevy?Návštěvy nechť použijí MHD nebo si zaplatí vjezd.
U znamych som nebol uz 2 roky na navsteve (aj) preto, lebo sa u nich neda zaparkovat v sirokom okoli.Nemůžeš chodit a/nebo použít MHD?
Co ked chce prist rodina na navstevu na par dni?Použije MHD nebo si zaplatí vjezd. Nebo pro ně dojedu. Snadné.
Okrem toho napriklad mne vychadza cesta do prace v kombinacii auto/metro/bus cca 1 hodinu, pricom autom to mam v nezapchatom meste do 20 min, v zapchatom 35-40.To jsi, myslím, vzácný případ. Pro většinu lidí je MHD stejně rychlá nebo rychlejší jako auto.
...nebo si zaplatí vjezd...A ta protisluzba za vynalozene peniaze?
Máte ulehčenou situaci, protože s autem se dá z Prahy vyjet jen do Středočeského kraje.Ale kdepak, mýtné pro vjezd do Prahy by taky bylo zavedeno pro všechny kraje, proto navrhuju, aby při výjezdu z Prahy bylo potřeba v každém kraji platit mýto zvlášť. A pokud možno v takové výši, aby se získané peníze mohly vrátit zpátky těm, kteří museli platit mýto v Praze.
Stačí povinnost mít v autě nějakou certifikovanou palubní jednotku a nebránit jejímu provozu.Jak by to vypadalo lze usoudit podle rozšíření různých "turb" a "nulítek" u taxíků nebo alobalových krabic u kamionů. Pokud by ten systém měl být vynutitelný, znamenalo by to podle mě přesun všech policistů na buzeraci řidičů a/nebo "bonzovací" mýtnou bránu každých pár km. Pak taky ta palubní jednotka nutně musí být certifikovaný blackbox a opravdu se mi nechce věřit, že by se stát o možnost sledování pohybu vozidel připravil. A to jak kvůli velkobratrským důvodům, tak pro možnost opravdu účinných dopravních průzkumů. Jako vhodnější mi připadá vyšší zdanění (fosilních) paliv a veškeré peníze odtud investované do zpět dopravní infrastruktury, případně do přilehlé krajiny. Dělat vylomeniny jako krabičku v každém autě a mýtnou bránu/policejní hlídku na každé silnici jenom proto, že se páni poslanci nedovedou uskrovnit při porcování medvěda mi připadá velmi mírně řečeno jako nešťastné.
Fosilní paliva bych zdanil ještě vedle toho mýta, a vybrané peníze by měly jít na nápravu ekologických škod.A já bych zase nahnal podobný "ekoteroristy" stavět zadarmo ty jejich obchvaty. Peníze ušetřené na výplatách by měli jít na snížení sazby daně za fosilní paliva.
O jakých „podobných ekoteroristech“ píšete?Neskutečně mně se*ou lidi (ekoteroristi) co se snažej mi tahat prachy z kapes na takzvané "vyšší cíle" jenom proto, že jsem jako motorista snadnej cíl. Choďte si pěšky, milujte si stromečky a kytičky, ale auta nechte na pokoji, já se zas budu snažit nešlapat po trávníku, O.K.?
A o jakých obchvatech?Jak začalo tohle vlákno?
Nebo jste se jenom spletl a reagoval na úplně jiný příspěvek?A ten citát jsem tam jako dal taky omylem?
Neskutečně mně se*ou lidi (ekoteroristi) co se snažej mi tahat prachy z kapes na takzvané "vyšší cíle" jenom proto, že jsem jako motorista snadnej cílS tím si běž za poslanci, kteří peníze od řidičů nedávají zpátky do dopravy. V tomto vlákně šlo zhruba o to, že tvé vezení si (_|_) v autě neplatíš sám, protože:
...tvé vezení si (_|_) v autě neplatíš sám, protože:
* zabíráš místo ostatním řidičům, kteří kvůli tobě jedou pomaleji a v hustším provozu
* zabíráš parkovací místo, které někdo musí koupit, vyubdovat a udržovat
* je nutné kvůli tvému pohodlí zkapacitňovat silnici
* otravuješ lidi okolo hlukem, prachem a zplodinami
* spotřebováváš potomkům neobnovitelný zdroj
Platíme všichnivšichni řidiči, kuřáci a alkoholici...
A neplatíme jenom penězi, platíme také zdravím a někteří i životy.jj, zvlášť řidiči, kuřáci a alkoholici...
Že jste sobec a je vám to úplně jedno je smutnéSmutné to možná přijde vám, já ujišťuji vás, že se tím zatím velmi dobře bavím...
aby vám to přestalo být jedno.Vážený pane, i tak mi to bude jedno, prakticky ze všeho co se "musí platit" se dá vykroutit. Nehledě na to, že já stejně nic nemám, moje neni ani tahle klávesnice, ze které to píšu...
Takže by tam to sledování muselo být dané záměrně a ze zákona, a proti tomu by se snad včas občanská společnost postavila.Ta občanská společnost, co vítá nebo alespoň neprotestuje proti velkobratrským čipovým kartám ve VHD?
vyšší zdanění fosilních paliv je řešení krátkodobé, protože jak bude růst cena ropy, budou se uplatňovat jiné způsoby pohonu – ale udržovat silnice bude nutné stále, i kdyby na nich jezdily samé elektromobily.Nová rozpočtová pravidla by mohla platit od (přes)příštího roku a náklady na jeho provoz se budou limitně blížit nule. Mohl by zde pak nastat podobný efekt jako s vodným a stočným - se snižující se celkovou spotřebou tyto poplatky rostou, protože náklady jsou víceméně fixní. A napadá mě, že by vůbec nebylo od věci současnou spotřební daň transformovat do "energetického poplatku", který by šel přímo SFDI, aby ho poslanci nemohli porcovat. Stejným způsobem by se dal zatížit i vodík, s elektřinou by to bylo složitější kvůli možnosti dobíjet doma.
Navíc mýtné by mělo řešit i hustotu provozu – tj. pokud někdo chce jet v pátek odpoledne přes Prahu, připlatí si, protože tak chtějí jet všichni. Což by byl trochu problém, pokud by měla mýto počítat rovnou palubní jednotka, ale i to se dá vyřešit.Toto ideálně řeší progresivní vysoké školy, kdy týden začíná mezi pondělním ránem a úterním polednem a končí čtvrtečním a pátečním polednem. Oproti tomu takové fabriky v jedné průmyslové zóně mění šichty v 6, 14 a 22 se všemi důsledky pro dopravní síť.
Ta občanská společnost, co vítá nebo alespoň neprotestuje proti velkobratrským čipovým kartám ve VHD?Co je na nich tak velkobratrského? Drtivá většina časových kuponů v dopravě, které znám, je vázána na konkrétní osobu – protože se tím omezí využití takového kuponu. navíc některé slevy závisí třeba na věku (pro studenty), a čipové karty (pokud jde tedy o OpenCard v Praze) neslouží jenom VHD – třeba v knihovně by asi byl s anonymní kartou problém. Navíc jediné místo, kde bude karta pravidelně načítána, budou pokladny příměstských autobusů nebo POPky průvodčích. A ty zase nemají přístup k osobním údajům, ty pouze přečtou informace o platných kuponech. Takže nějaké sledování si jen těžko dovedu představit.
Musí se tomu pomoct, a sice tak, že omezíme autaNapsal jsem snad něco jiného?
A rozhodně auta na kolejích není podle mě nejhorší problém, nejhorší je zipové řazení, který někteří debilní řidiči stále nedokážou pochopit. Jsou naštvaný, když je někdo vpravo předjede protože není debil aby stál 1km v pruhu, a potom na toho kdo jede v pravím pruhu najíždí. Opravdu by se měli v tomhle nad sebou zamyslet a vzít si příklad z L.A. kde by bez toho byly naprosto v pytli.
Nejvíc mě ale štve to předjíždění v odstavným pruhu na D1 když někdo odbočuje na Chodově. Nechápu proč to někdo dělá, kdyby se tam něco stalo tak by to byl průser jako kráva.
Myslím, že se taky tramvaják neposere když minutu počká.Ale kdybys měl minutu počkat ty, tak to by ses určitě posral, že? Tak mu tam radši vjedeš, jen ať pěkně čeká místo tebe, i když má přednost.
Takoví lidi mám co ze si myslí, že když je někdo zdrží tak je to kretén, bych byl celkem zvědaví na tebe.Když mne někdo zdrží, tak je to kretén. Tohle je totiž skoro úplně to samé, jako kdyby mě předběhl ve frontě na poště, u doktora nebo v obchodě, až na to, že tam to není proti předpisům a nemůžeš za to dostat pokutu.
to je marný, házíš hrách na stěnu, takovýmto teoretikům to nevysvětlíš ... ale kolega se tu nedávno přiznal, že už papíry konečně má, tak třeba časem si ty svoje kilometry odjezdí, dostane se do pár zablokovanejch křižovatek, a nakonec sám pochopí, že když všichni okolo ignorujou předpisy, tak s jejich poctivým dodržováním nikam nedojede, že se může tak maximálně snažit prohřešit se co nejmíň (což ovšem nemusí být vždy v souladu s tím, učinit dopravu co nejplynulejší, ale nešť ...)Ale kdybys měl minutu počkat ty, tak to by ses určitě posral, že? Tak mu tam radši vjedeš, jen ať pěkně čeká místo tebe, i když má přednost.Jenze on by necekal minutu ale cekal by tam asi tak do pulnoci protoze krizovatka by byla porad plna kvuli autum z druhyho smeru.
…že se může tak maximálně snažit prohřešit se co nejmíň…To je právě ten nejdebilnější přístup ze všech. Já se vždy snažím jezdit tak, abych žádný předpis neporušil, a stále se mi to daří – kdybyste byli všichni takoví jako já, to by se nám to jezdilo! Takhle se bohužel vždy najde nějaký blbeček, který to zkazí, a vy ostatní se k němu ještě přidáte, místo toho, abyste ho za to odsoudili.
Já se vždy snažím jezdit tak, abych žádný předpis neporušil, a stále se mi to dařílžeš (a je to o to smutnější, že asi ne úmyslně)
kdybyste byli všichni takoví jako já, to by se nám to jezdilo!nejezdilo nýbrž bezradně stálo ... co kdyby ses alespoň někdy obtěžoval si pořádně přečíst, na co reaguješ?
nejezdilo nýbrž bezradně stáloTo sotva. Já bych do té křižovatky totiž nikomu nevjel, ani bych nezastavil na kolejích (to by ostatně nebylo nutné, nikdo by mi neblokoval cestu).
co kdyby ses alespoň někdy obtěžoval si pořádně přečíst, na co reaguješ?Zkus někdy udělat to samé. Přečti si to, na co jsi mě tu odkázal, a pak si oprav ten text v kotvě.
jistě, a když bys nevjel, tak bys dělal co? - co je opakem jet? - ano, správně, stát ... nevjel bys do křižovatky po tramvajovém pásu, a tudíž bys před ní bezradně stál až do skonání věků, tudíž by se tam stálo, Q.E.D. :-pnejezdilo nýbrž bezradně stáloTo sotva. Já bych do té křižovatky totiž nikomu nevjel, ani bych nezastavil na kolejích (to by ostatně nebylo nutné, nikdo by mi neblokoval cestu).
z diskuse, kterou jsem odkázal, jasně vyplývá, že jsi na některých křižovatkách netušil, že máš dávat přednost zprava, tudíž jsi ji nedával, tudíž jsi předpisy porušil, tudíž se ti nedaří snažit se jezdit tak, abys žádný předpis neporušil, Q.E.D.co kdyby ses alespoň někdy obtěžoval si pořádně přečíst, na co reaguješ?Zkus někdy udělat to samé. Přečti si to, na co jsi mě tu odkázal, a pak si oprav ten text v kotvě.
jistě, a když bys nevjel, tak bys dělal co? - co je opakem jet? - ano, správně, stát ... nevjel bys do křižovatky po tramvajovém pásu, a tudíž bys před ní bezradně stál až do skonání věků, tudíž by se tam stálo, Q.E.D. :-pJá bych do té křižovatky nikomu nevjel. Kdyby před ní nečekal nikdo, kdo by kvůli mně (předvídatelně) nemohl jet, klidně tam vjedu. Myslel jsem, že z té věty jasně vyplývá, že mluvím o situaci mne jako řidiče, který jede sice na zelenou, ale kvůli koloně aut zkejsne uprostřed, takže jiná auta musí zbytečně stát na vjezdu, což někteří mentálě slabší jedinci následně řeší popojetím do cesty tramvaji. Nestál bych tam bezradně, stál bych tam správně, a navíc by díky tomuto mému činu mohla jet auta z druhého směru.
z diskuse, kterou jsem odkázal, jasně vyplývá, že jsi na některých křižovatkách netušil, že máš dávat přednost zprava, tudíž jsi ji nedával, tudíž jsi předpisy porušil, tudíž se ti nedaří snažit se jezdit tak, abys žádný předpis neporušil, Q.E.D.Ano, to jsem netušil, nicméně implikace je špatná – kdybych se s nějakou takovou křižovatkou setkal, pak bych porušil předpis, ale jelikož jsem se nesetkal, tak jsem nic porušit nemohl. Nepopírám však, že to ode mne byla chyba.
jistě, a když bys nevjel, tak bys dělal co? - co je opakem jet? - ano, správně, stát ... nevjel bys do křižovatky po tramvajovém pásu, a tudíž bys před ní bezradně stál až do skonání věků, tudíž by se tam stálo, Q.E.D. :-pStát na věky věků před křižovatkou je samozřejmě hloupost, zatímco stát na věky věků o 10 metrů dál v křižovatce, to si hned člověk pomůže, to je daleko lepší řešení. Ach jo.
Nehledě na to, že v autě se málokdy vezou více, než dva lidi, zatímco v šalině podle obsazenosti 200-300. Tudíž auto čekající minutu znamená ztrátu pouhých dvou člověkominut, oproti tomu minutu čekající šalina znamená ztrátu 3-5 člověkohodin. Tudíž je obsazení tramvajového pásu autem opravdu velmi neslušné.Myslím, že se taky tramvaják neposere když minutu počká.Ale kdybys měl minutu počkat ty, tak to by ses určitě posral, že? Tak mu tam radši vjedeš, jen ať pěkně čeká místo tebe, i když má přednost.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.