Portál AbcLinuxu, 27. dubna 2024 21:38


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
21.11.2006 19:51 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
des pozde :-)
ja nerejpu jenom suse konstatuji
Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
22.11.2006 10:50 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
SuSe? :-D
θηριον ειμι
21.11.2006 20:00 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A kdo ty voly voli ? Komu jste dali ve volbach hlas? Co se divite? :-)
LuFa avatar 21.11.2006 20:12 LuFa | blog: LuFa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD

O volbách, voličích a volených volech jsem v této souvislosti také přemýšlel. A vyšlo mi, že za to v tomto kontextu můžeme všichni. Polovina voličů volila levicově orientované strany. Polovina voličů pravicově orientované strany. A ti co nevolili přispěli tak akorát k remíze, páč se nebyli schopni přidat ani na jednu stranu vah, aby ji z rovnováhy vychýlili. Jak je to teď na ministerstvech a koho volení voli tam sedí a proč nevím.

Pravdou však asi je, že tlak a peníze kterými autorské ochranné svazy na jednotlivé kompetentní úředníky tlačí, je tak velký a tak pro ně přínosný, že by se těžko něco jakýmkoliv volebním výsledkem změnilo :-(

21.11.2006 22:30 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Pravda, vyhláška byla připravena za Jandáka a podepsal ji Štěpánek. :-(
freshmouse avatar 21.11.2006 22:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Taky jsem se domníval...
21.11.2006 22:42 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Já na to přišel díky téhle zprávě, která v úvodu odkazuje na předchozí článek z 31. července.
24.11.2006 16:00 ghostcz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
je to uplně jedno, vymyslela to stejně koalice
21.11.2006 23:09 HS | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
To na volbach vubec nezavisi. Neni to o lidech v popredi ci jejich ztezejnich ideii, to je o tech lidech v pozadi a jejich zajmech. Praticky to znamena, ze at si obcane zvoli kohokoliv, oni s nim navazou uspesnou spolupraci, cimz protlaci sve. A pokud se tomu bude chtit nejaky extremni radikal postavit, tak po nem velmi tvrde pujdou na vsech frontach, ktere maji k dispozici.

Zastupitelska demokracie je idealni system pro podnikatele, nikoliv pro bezne obcany. Nemuzete se pak divit, ze tu stat haji zajmy podnikatelu nikoliv svych ocanu.
21.11.2006 23:50 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Zastupitelska demokracie je idealni system pro podnikatele, nikoliv pro bezne obcany. Nemuzete se pak divit, ze tu stat haji zajmy podnikatelu nikoliv svych ocanu.
A proto by se všichni občané měli stát podnikateli. Negovat klientelismus lze jen tím, že se všichni staneme potenciálními klienty, takže zavládne opět rovnost před politiky i před zákonem... Bohužel, kupónová prznivatizace přihrabala majetek státu za babku spíš na ty větší hromádky, takže ti, co větší hromádku a styky neměli, jsou nyní na "rovné" startovní čáře až daleko vzadu. Jak tento náskok ještě zvětšit, to měla v předvolebním programu strana modrých ptáků, tato "ideální strana pro podnikatele (všeho druhu)" ;-)
freshmouse avatar 22.11.2006 14:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
OK, asi máš nějaký návrh náhrady zastupitelské demokracie. Poslouchám. Rád bych přešel na JEŠTĚ lepší systém -- ten současný mi totiž vyhovuje.
21.11.2006 20:01 Trained.Monkey
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
He, to je duvod proc jsem v Irsku :)
21.11.2006 20:04 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
njn další daň. DPH, poplatek za likvidaci, a teď toto.
hmm
JiK avatar 21.11.2006 20:06 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mas pravdu v tom, ze je to zcela skandalni. Je to priznani totalni neschonosti statu a vysmech pravnim principum. Bud krades software a je to warez, a pak je to trestny cin a mela by ho vysetrit zjevne nefungujici (statni) policie, odstihat zjevne nefungujici (statni) zastupitelstvi a odsoudit zjevne nefungujici (statni) soud, za jejichz fungovani platis nemale dane... nebo to neni warez a cena je stanovena dohodou mezi Tebou a vyrobcem/prodejcem a stat nebo OSA to toho nema co srat sve spinave, nenechave a chamtive pracky.

Pokud nejsou schopni vysetrit a potrestat viniky, nemuzou za svou neschopnost preci potrestat plosne vsechny, ne? To je jakoby policie selhavala ve vysetrovani vrazd a tak by si stat udelal vyhlasku, ze si kazdy i ty povinne pujdes na 1-2 tydny rocne sednout do basy, nebo ze jednou rocne podle scitani lidu vylosujou 1/1000 lidi a ti vylosovani nevinni si odsedi celou palku za dokonanou vrazdu...

Je to o principech a o presumpci viny a de-fakto je to dalsi neprima dan, nicmene tato jde primo do rukou soukrome chamtive a nenazrane mafianske skupiny zvane OSA. A jsou to Vasi politici, kteri o vas takto rozhoduji, vy jim davate moc.

Amerika je sice v ledascem naprd, ale tohle tu zaplatpambu nemame.
Jirka Cech
21.11.2006 20:54 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
no obavam se ze americka RIIA na tom neni onic lip .. nedavno byl pripad te zeny z USA co byla obvinena z warezeni. Nez ji sebrali komp tak zformatovala disk (nejakym bezpecnym formatovacim programem) a tim padem nemela u sebe nic nelegalniho a soud ji stejnak nakonec odsoudil .. jestli se odvolala nebo tak nevim ale asi ano
Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
21.11.2006 21:00 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
no mozna to nebyla RIIA ale MPAA coz je skoro jedno
Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
21.11.2006 21:28 Abraxis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Zjisti si fakta! To bylo trochu jinak. Ona zformatovala uz jednou zabaveny disk, od nehoz existoval "znalecky zapis" - jednalo se tady o manipulaci s dukaznim materialem, kde uz byla prokazana existence nelegalniho SW.
22.11.2006 00:01 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Ne, že bych s těmito poplatky souhlasil, ale OSA z toho nemá ani korunu. Jako nezisková organizace zisk mít nemůže. Ty peníze jdou autorům. Tak jako tak, to je ale zvrácenost - umělci mají prachy z toho, že si vypálím fotky.... grrrr...
Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
Luk avatar 22.11.2006 00:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
OSA (Intergram, Dilia,...) z toho přímo nic nemá. Ale hodně peněz shrábnou servisní organizace, které pro tato sdružení vykonávají různé služby.

Další věc je to, jakým způsobem se peníze dělí mezi autory. To je lepší nechat bez komentáře.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
22.11.2006 01:54 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Ale hochu, co tě nemá. OSA samozřejmě může vyplácet mzdy svým zaměstnancům a funkcionářům, což pochopitelně dělá. Tipnul bych si, že pro šéfzloděje Jandu je to dneska hlavní zdroj příjmů. Mj. věděli jste, že Janda v mládí tvrdil, že OSA je zbytečná organizace a měla by se zrušit? Teď tomu velí a kupodivu má zcela opačný názor.
Ty peníze jdou autorům.
No a teď ještě tu O červený karkulce. Z peněz, které OSA vybere, toho autoři moc nedostanou, protože valnou část sežere OSA samotná. Viz ten případ, kdy autor písně "Most přes minulost" z muzikálu Johanka z Arku obdržel peníze za dvě provedení v médiích (přestože tu píseň hráli v každém rádiu několikrát denně)
Quando omni flunkus moritati
22.11.2006 09:48 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Ale hochu, co tě nemá.
Rozhovor s důvěryhodným člověkem, co má k OSe velmi blízko.
OSA samozřejmě může vyplácet mzdy svým zaměstnancům a funkcionářům, což pochopitelně dělá.
To zcela určitě.
Ty peníze jdou autorům.
No a teď ještě tu O červený karkulce. Z peněz, které OSA vybere, toho autoři moc nedostanou, protože valnou část sežere OSA samotná. Viz ten případ, kdy autor písně "Most přes minulost" z muzikálu Johanka z Arku obdržel peníze za dvě provedení v médiích (přestože tu píseň hráli v každém rádiu několikrát denně)
Možná. Ale jsou autoři, kterým jdou nemalé částky, aniž by museli hnout prstem. Nechci OSu obhajovat, jen podotýkám, že mnoho negativních reakcí směřuje ne zcela správným směrem.
Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
Luk avatar 22.11.2006 11:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Mj. věděli jste, že Janda v mládí tvrdil, že OSA je zbytečná organizace a měla by se zrušit?
MUDr. Rath také tvrdil, že členství v lékařské komoře má být nepovinné. A když pak stanul v jejím čele, okamžitě obrátil. Přece si kapr nevypustí svůj rybník ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
22.11.2006 10:12 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
OSA z toho nema ani korunu,ale rezii 100 mil Kc rocne ...

Kontrolni otazka: co se stane s penezi ktere nejsou zaplaceny autorum?

Mozna te budou zajimat i informace z druhe strany, nejen od mafianskych vypalniku z OSA: http://www.jirihradec.cz/
22.11.2006 10:00 Vinicius | skóre: 10 | blog: viniciovy_postrehy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Ja bych to na tu policii zrovna nehazel. Jak asi mohou zjistit, ze porusujete autorska prava. To by museli neustale smejdit ve vsech pocitacich,CD prehravacich... k cemuz ze zakona jaksi nemaji pravomoc. Az ji k tomu mit budou, tak se vam to libit nebude.

Cili policie ma spise moznost odhalit organizovane skupiny, ktere se porusovanim autorskych prav zabyvaji soustavne. A je treba spravne reagovat na oznameni obcanu a informatoru (maji-li nejake). Ale jak asi muze policie zjistit ze vam kamarad vypalil CD ??? Nemuze.

To uz je takovy zvyk hodit vsechno na policii.

Jinak poplatky za prazdna CD jsou opravdu vyplodem statni moci. Ze je chce OSA, to je jiste, snazi se hajit nejake zajmy, ale ze jim na to stat skoci...

Co me ale dostalo. Byl jsem v GM electronic v Praze a chtel jsem si nechat nahrat data do FLASH EEPROM pameti (nezdaril se mi update BIOSU). Byl jsem odmitnut s tim, ze to drive delali, ale kvuli nejake smernici EU o ochrane autorskych prav to prestali delat. Jestli je to pravda, tak potes Panbuh. Stesti, ze to byla super stara deska v cene 20Kc.
Luk avatar 22.11.2006 11:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Jak asi mohou zjistit, ze porusujete autorska prava. To by museli neustale smejdit ve vsech pocitacich,CD prehravacich... k cemuz ze zakona jaksi nemaji pravomoc. Az ji k tomu mit budou, tak se vam to libit nebude.
A jak to asi mohou zjistit u softwaru? To je úplně totéž.
Byl jsem odmitnut s tim, ze to drive delali, ale kvuli nejake smernici EU o ochrane autorskych prav to prestali delat. Jestli je to pravda, tak potes Panbuh.
Žádná taková směrnice není. Vždy záleží na autorovi příslušného softwaru (zde BIOSu), jaké podmínky pro nakládání určí. Pokud licence takové nakládání (v podstatě šíření) nezakazuje, není důvod, který by bránil kopírování. Oni se zřejmě raději jistili, pro případ, že by byl nějaký problém.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
21.11.2006 20:09 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Napadá vás co se dá proti tomu dělat? Na koho se obrátit? Mám docela velkou spotřebu DVD na zálohování a fakt nechci platit o tisíce korun ročně víc jen kvůli nenažrancům z OSA.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
Luboš Doležel (Doli) avatar 21.11.2006 20:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
V diskuzi na TechNetu někdo navrhoval trestní oznámení...
21.11.2006 20:26 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Jenže co přesně "oznamovat"? Chtělo by to radu někoho znalého :-(
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
21.11.2006 21:01 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Tak jsem se ptal kamaráda, který zavolal nějakému znalejšímu člověku (právníkovi) a prý pomůže ústavní stížnost, takže pište ombudsmanovi.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
freshmouse avatar 21.11.2006 21:59 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Zdeňku, to nepomůže. Leda nějakou masovou (chce se mi napsat "spamovací" :-)) akci. Když mu přijde 10 tisíc líbesbrífů, mohlo by to mít větší váhu, než když tam ty a, co já vím, třeba Leoš napíšete majlíka a smajlíka.

Podle mě by bylo nejvhodnější po nějakou dobu prostě nekupovat "OSA produkty" typu hudební CD. Hudbu bych si stahoval do té doby, než by se to vyřešilo. Měsíc, dva, rok. Když to udělají všichni, ono se to nějak řešit bude. (Jsem přesvědčen, že to bude nejlepším řešením, i když budou trpět mj. i umělci.)
Heron avatar 21.11.2006 22:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD

Hudbu bych si stahoval do té doby, než by se to vyřešilo.

Jestli by spíš nepomohl opak. Proč jsou zaváděny ty poplatky? No protože se neůměrně krade (hudba, filmy, soft). A vy to chcete ještě větší krádeží změnit? To je jako hasit oheň ohněm. Naopak, kdyby si všichni kupovali místo stahování, nic podobného jako OSA nebo BSA by nemuselo vzniknout.

Luk avatar 21.11.2006 22:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Naopak, kdyby si všichni kupovali místo stahování, nic podobného jako OSA nebo BSA by nemuselo vzniknout.
To není moc dobrý argument. Jako kdyby se preventivně pokutovali všichni řidiči za to, že někteří z nich jezdí jako prasata. Nebo kdyby byl každý člověk preventivně vsazen každoročně na jeden den do basy, protože někteří kradou.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
freshmouse avatar 21.11.2006 22:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Hele, s tou basou to není vůbec špatný nápad (i když by byly vhodnější uhelné doly -- a na týden, ale co už). :-D
Heron avatar 21.11.2006 22:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
To není dobrý příměr. Příměr s dopravou by byl ten, že nepotřebujeme dopravní policii, protože lidi dodržují pravidla provozu (což je utopie, ale kdyby doprava vypadala tak, jak "černý trh" s hudbou a softem, tak se o dopravě nedá ani mluvit).
Luk avatar 21.11.2006 22:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Ne. Podstatné je to, že někdo je postihován ("poplatek" se ničím příjemnějším než postihem nedá nazvat - i když vhodnější název by byl "výpalné") za něco co neudělal.

Otázka zní: Proč má někdo platit někomu za to, že kopíruje svá autorská díla (případně díla autorů, kteří mu k tomu dali souhlas), nebo něco, co není autorským dílem?

Když to tak vezmu, tak min. 95-97 % toho, co kopíruji na datová média, buď nejsou autorská díla nebo jde o autorská díla mimo oblast kolektivní správy. U papírového kopírování/tisku je to ještě vyšší, jde skoro výhradně o různé doklady, smlouvy, případně mé vlastní návrhy a texty.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
freshmouse avatar 21.11.2006 22:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Popravdě mě vůbec nezajímá, jak moc se krade hudba nebo cokoli jiného. Pro mě je podstatné, že já si hudbu kupuji. (Přijde mi, že nejvíce jsou biti právě ti, co si hudbu / SW / cokoli kupují.)

Kdyby si lidé hudbu kupovali -- to by byla nádhera. Můžeš je začít přemlouvat. ;-)

Mimochodem, na stránkách OSA jsem se dočetl, že to vzniklo už 1919. Mám dojem, že tehdy ještě kopírování tolik nejelo. :-D
Heron avatar 21.11.2006 22:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD

Kdyby si lidé hudbu kupovali -- to by byla nádhera. Můžeš je začít přemlouvat.

To není o přemlouvání. To je řekl bych o morálce (nebo svědomí, slušnosti apod). Prostě za věci se platí (a pokud na ně třeba nemám, no tak si je nepořídím).

21.11.2006 22:34 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Platit za něco, co mohu mít zadarmo? Hm?
freshmouse avatar 21.11.2006 22:34 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Já s tebou naprosto souhlasím. Z morálního hlediska je můžeme přemlouvat ty i já, ale z právního jen stát.
21.11.2006 22:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Oheň potřebuje ke svému hoření kyslík a sám jej také spotřebovává, za předpokladu že máme uzavřenou místnost a v ní oheň tak pokud se oheň rozroste, spotřebuje se kyslík v místnosti za kratší dobu a oheň tak také za kratší dobu uhasne. :-)
Heron avatar 21.11.2006 22:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Ano. Nebo můžeš nechat shořet zbytek, aby to následně neshořelo ;-).
21.11.2006 22:42 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
kdyby si všichni kupovali místo stahování, nic podobného jako OSA nebo BSA by nemuselo vzniknout.
Pointa je v tom slově "místo". Ano, kdyby si skutečně lidi místo stahování kupovali, bylo prachů v byznysu dost. Protože ale kdyby stahování nebylo možné, lidi by si ani náhodou nekupovali tolik jako si stahují, a tak by bylo třeba vymyslet nějaký jiný zdroj financování pro OSA neba BSA.

Nechte si laskavě tu propagandistickou morálku či moralistickou propagandu od cesty. Autorské právo ani patenty nebo tyto poplatky nevznikly protože si lidi stahujou místo aby kupovali, ale protože si kromě kupování taky stahujou - prostě nepodchycený segment trhu. A snazší než tento trh uspokojit je vybírat paušálně, neboť k tomu je třeba jen pár právníků a trocha lobby, ne technické a manažérské řečení.

Vyzývám všechny ty socky tady, co si stěžujou na úspěšné podnikání autorských svazů, ať nezávidí a radši si taky najdou nějaký zdroj bezpracných zisků!!!

:-)
22.11.2006 07:01 Fuck You | skóre: 16 | blog: NeOpToLeMoS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Vyzývám všechny ty socky tady, co si stěžujou na úspěšné podnikání autorských svazů, ať nezávidí a radši si taky najdou nějaký zdroj bezpracných zisků!!!

OK - ja si vylobujem aby si si ku každému rožku (a všeobecne ku pečivu) musel kúpiť aj moju - mimochodom hnusnú - sójovú paštétu (tieto dnešné hity sú tiež len obyčajné shity) a potom ma obdivuj ako som to tým sockám natrel.
24.11.2006 08:10 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
OK - ja si vylobujem aby si si ku každému rožku (a všeobecne ku pečivu) musel kúpiť aj moju - mimochodom hnusnú - sójovú paštétu (tieto dnešné hity sú tiež len obyčajné shity) a potom ma obdivuj ako som to tým sockám natrel.
Samozřejmě. Pokud to dokážeš (ono se lehko řekne u pivka "ja si vylobujem", ale pak většinou skutek utek), máš můj obdiv :-D
23.11.2006 10:46 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Přesně, hlavně kdo jiný než tito zloději dostávají už léta (a jak je vidět stále větší a větší a ještě jim je to málo) peníze za nic, z plošného výpalného založeného na presumci viny, a ještě ke všemu za neschopnost? Ve kterém jiném odvětví dostaneš bez práce peníze za neshopnost někoho jiného bojovat s konkurencí? To je fakt těžká demence, vydavatelské firmy místo aby bojovali jako každý s konkurencí (ono i to stahování hudby také nebude zcela zadarmo, kdyby stálo CD nebo DVD rozumnou cenu, tak by stahování prostě nestálo za to; zvlášť pro bonusy na CD/DVD apod.), tak za jejich neshopnost shrábne OSA bakšiš s požehnáním ministerstev. Fakt super obchod. Doporučuji dělat to podobně, místo vyhlášení bankrotu si stěžovat na konkurenci, která ti přetáhla zákazníky, a lobovat pro jejich postih. To není ani bordel (doslovně vzato, tam člověk ví za co platí), ani průměrná mafie (která nemívá většinou takový vliv, chová se logičtěji, ale přesto nebývá státem tolerována. OSA má prsty všude, je nelogická až těžce dementní viz výše, ale pracuje s požehnáním. Jaký paradox). Pro to nemám slov...

Takové detaily jakože kdo je vlastně v OSA (Janda, David, ...), ukažte mi jedinou nelegálně stáhnutou jejich kopii a asi se utluču smíchem, ani nezmiňuji. Kdo svolá masivní a ještě masivnější letákovou (ale aby jim z nich nešly desátky) kampaň a alegorické vozy? Kdy a KDE?

"Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
23.11.2006 20:00 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Kdo svolá masivní a ještě masivnější letákovou (ale aby jim z nich nešly desátky) kampaň a alegorické vozy? Kdy a KDE?
Luk ma na blogu banner, ktery je ulozen na www.kernel-api.org. Nepodarilo se mi dohledat licenci, ale i presto jsem podle toho namaloval nekolik SVG verzi. (no_media_fees.svgz je hlavni zdroj 100 na 100 mm s textem. Soubory, ktery maji v nazvu path maji text preveden na cesty, soubory se simple jsou zjednodusene SVG bez Inkscape atributu a ten small je mrnavy banner do paticek webovych stranek.)
Luk avatar 23.11.2006 21:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Banner je public domain ;-) Črtl jsem ho jen tak, opojen zlostí proti odporným poplatkům (jen pro informaci - doména je moje, viz zápis v blogu). Chtělo by to trochu vylepšit...

Jinak doporučuji k přečtení též toto, toto a toto.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
22.11.2006 11:51 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Však už se chystám poslat "panu ministrovi" nějaký ten liebesbrief a doufám, že takových bude víc. Když mu nedojde, že podepisuje svolení k výpalnému, alespoň mu přidáme trochu zábavy nad řešením korespondence ;-). Ať si ti smradi nemyslí, že jim budu házet pečené holuby rovnou do huby :-(,

Ideální by byla nějaká hromadná akce a posílat to doporučeně, aby to nemohli rovnou vyhazovat (jako třeba na odboru dopravy magistrátu města Brna).
θηριον ειμι
23.11.2006 10:54 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Blbej nápad. Z té hromady korespondence skončí peníze v OSA která se jen zasměje. To bys tu korespondenci musel poslat po poslovi psánu krví na kůži posla a i zde abych začínal nejistět. Nějaký lepší nápad by nebyl?
"Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
22.11.2006 09:28 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Nevím. Na stránkách ombudsmana stojí:
Uvedené zákonné vymezení působnosti nedává ochránci právo vstupovat do soukromoprávních vztahů či sporů (včetně sporů mezi zaměstnanci a zaměstnavateli, i když jejich zaměstnavatelem je státní úřad). Nemůže také zasahovat do rozhodovací činnosti soudů, není odvolacím místem proti jejich rozhodnutí a oprávněn zasahovat do činnosti výslovně vyjmenovaných institucí. Působnost ochránce se tak nevztahuje na:

Soudy všech stupňů a typů v jejich rozhodovacích pravomocích, Rozhodovací činnost státních zastupitelství, Parlament, prezidenta republiky a vládu, Nejvyšší kontrolní úřad, zpravodajské služby České republiky, orgány činné v trestním řízení.
A tady se dá protestovat proti praktikám OSA (ale to je soukromoprávní), nebo proti vyhlášce (ale to je vláda). Takže zapojit ombudsmana, nevím nevím.

Spíš možná iniciovat stížnost na to, že vyhláška je v rozporu s vyšší normou - zákony o daních? nějaký princip z ústavy nebo listiny práv a svobod?
LuFa avatar 21.11.2006 20:17 LuFa | blog: LuFa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Co takhle web, který by vyjádřil určitý nesouhlas s těmito ne zrovna logickými kroky ministerstva? Popsat tam pár realných situací. Potřeba zálohovat, tisknout atd, co s muzikou, filmy a knihami nema co do činění. Třeba pak někoho na základě těchto transparetně ukázaných příkladech trkne.
21.11.2006 20:24 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Klidně bych ho udělal, ale nebudu teď nějakou dobu online :-(
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
21.11.2006 20:27 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Napadlo mě nechat si posílat poštou ze zahraničí - neví někdo o nějakém obchodě, kde by to šlo?
Quando omni flunkus moritati
Luboš Doležel (Doli) avatar 21.11.2006 20:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Nevím, ale napadá mě zkusit nějaký slovenský e-shop. Tam snad ještě mafie nevládne...
21.11.2006 20:29 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
a co clo? je nějaký limit pod který se clo neplatí?
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
JiK avatar 21.11.2006 20:32 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
clo uvnitr EU?
Luboš Doležel (Doli) avatar 21.11.2006 20:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
I kdyby se clo platilo, tak jak celníci poznají, co je v poštovní zásilce?
21.11.2006 20:59 Christof | skóre: 22 | Havířov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
jak asi? otevřou ji
Luboš Doležel (Doli) avatar 21.11.2006 21:00 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
To na hranicích EU otevírají poštovní zásilky? Není to porušení ochrany listovního tajemství?
21.11.2006 21:04 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Pokud vím, tak celníci můžou otevřít prakticky cokoliv a nikdo jim v tom nemůže zabránit (snad jen armádní věci a jaderný reaktor jim jsou zapovězený).
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
Luboš Doležel (Doli) avatar 21.11.2006 21:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Tak to je síla, myslel jsem si, že tohle zaručuje ústava. Jaká je ovšem šance, že se začnou přehrabovat v hromadě poštovních balíků...
21.11.2006 23:28 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Nikdy sis nevsiml nalepek "X-RAY CHECKED" na balicich co ti prisly z ciziny?
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
Luboš Doležel (Doli) avatar 21.11.2006 23:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Právě že mi zatím žádné nepřišly... (což se brzy změní, přijde mi DVD z USA)
21.11.2006 23:40 HS | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Posta ne, staci je primo dovazet v malem z ciziny. Udelas si vylet k sousedum a pri te prilezitosti si nakoupis CD,DVD. A pokud pouzijes triky, jak obejit mnoztevni zakon, tak i ti z vetsi dalky usetri nejakou korunu ...
21.11.2006 20:41 abr | skóre: 24 | blog: ab
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kolik palite cd/dvd za mesic? Opravdu produkujete tolig GB dat? Nerikejte, ze vam na distra nestaci nejake RW. Kdybyste misto toho kecani raci opravili nejaky bug, tak bych vam tech 5 korun poslal.
Luboš Doležel (Doli) avatar 21.11.2006 20:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Vy jste v OSA?

Tady jde o princip, který zjevně nechápete. Je absolutně nefér, aby nějaká soukromá banda budižkničemů (popř. přidružených autorů) dostávala peníze z médií.
21.11.2006 20:52 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Tady jde o princip, který zjevně nechápete. Je absolutně nefér, aby nějaká soukromá banda budižkničemů (popř. přidružených autorů) dostávala peníze z médií.
A to ještě nádavkem k tomu, že jejich "dílo" je bezpracně kopírovatelné a tudíž v případě kvality zajišťuje bezpracný mnohonásobný zisk oproti např. producentům potravin, židlí anebo třeba učitelům za stejné množství i kvalitu práce.

Holt, jaký kdo má lobby, tak se mu žije :P
21.11.2006 21:14 abr | skóre: 24 | blog: ab
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Software je taky bezpracne kopirovaleny :P
21.11.2006 21:21 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Software je taky bezpracne kopirovaleny :P
Samozřejmě. Ale ono jaksi nemá cenu hovořit o programátorech před vynálezem kopírování. Těm dokonce vznikla díky tomuto vynálezu profese ;)
21.11.2006 21:22 abr | skóre: 24 | blog: ab
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Nepatrim k OSA. Vim, ze jde o princip, ale kdyz si spocitam, kolik palim dvd/cd mesicne, tak se tim ani nemusim zabyvat. Zajimave, ze nikomu nevadi davat 150Kc mesicne za TV a radio.
Luboš Doležel (Doli) avatar 21.11.2006 21:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
To si pište, že nám to vadí. O tom se tu vedly také hodně živé debaty.
21.11.2006 21:28 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Tak radikálně nevadí. To aspoň za něco měřitelného a mně prospěšného je.
Luboš Doležel (Doli) avatar 21.11.2006 21:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Což to jo, ale nelíbí se mi povinné placení pro všechny, co odebírají elektřinu. Ano, vím, že jim mohu odpřisáhnout, že rádio/TV nemám... ale co když mám a jen mě nezajímá ČT/ČRo?
Heron avatar 21.11.2006 22:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Televizní a rozhlasové poplatky se ani náhodou neplatí k vůli ČT, ČRo.
21.11.2006 23:28 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
a k vuli komu ? :-) tedy vlastne ano, neplati se kvuli CT a CRo, plati se kvuli zakonu, ktery to narizuje. a penize jdou do CT a CRo.
Heron avatar 21.11.2006 23:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Značná část těch poplatků jde taky na provoz pozemních vysílačů (tedy těch, které přenášejí signál i komerčních TV + Rádií) a zkrátka všeho, co se spojeno s distribucí signálu.
21.11.2006 23:53 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
penize z konces. polatku jdou CT a CRo, ktere si z nich plati sireni sveho signalu, stejnetak jako si komercni stanice plati sireni signalu z penez, ktere si vydelaly.
Luk avatar 21.11.2006 23:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Ehm... Na to jsi přišel jak? Pokud vím, tak provozovatelé vysílačů jsou normální firmy - jak Radiokomunikace, tak ti ostatní (třeba kyslík) - a nejde jim ani koruna. ČT a ČRo (a komerční vysílatelé) jim normálně platí za služby.

Jinak v § 1 zákona 348/2005 Sb. se píše toto:

Rozhlasový poplatek slouží k financování veřejné služby Českého rozhlasu. Televizní poplatek slouží k financování veřejné služby České televize.

O vysílačích ani slovo.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
LuFa avatar 21.11.2006 21:37 LuFa | blog: LuFa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Na TV (CT2, CT1, CT24) se občas dívám a rádio (Vltava, CR1) poslouchám, takže poplatky za domácnost dokáži tolerovat a nijak záporně se k nim nestavím. Bohužel pokud DVD používám na zálohy natočených rodinných snímků a fotek a mám z toho ještě platit ochranému svazu. To mě fakt rozum nebere.
LuFa avatar 21.11.2006 21:08 LuFa | blog: LuFa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Jak jsem psal, ač odváděná částka není v absolutních číslech pro jednotlivce veliká a mnoha lidí nad ní mávne rukou, jde o princip. Proč musím platit poplatek z něčeho někomu, kdo si to vlastně ani nezaslouží.
freshmouse avatar 21.11.2006 21:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
I kdybych si pálil jedno za 10 let, není důvod platit do kasičky OSA... Jak by se ti líbilo, kdybys platil třeba za rohlíky pro OSA?!
JiK avatar 21.11.2006 22:57 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
co takhle ty sibaly z OSA a Dilia rozlozit zevnitr? V rozkladani zevnitr jsou cesi vazne dobri, rozlozili jsme uz C & K Monarchii, protektorat, varsavsky pakt, NATO a ted davame par poslednich ran z milosti byrokratum z EU....

Co kdybysme tam vsichni hromadne vstoupili a rekli si o svuj podil na tech vybranych penezich? Vzdyt na ne mame pravo! Ja se tedy citim jako autor, co chvile pisu neco na web, na hajzlu a ve sprse si zpivam vlastni pisne a casto i skladam vlastni melodie, takze, pokud si nekdo koupi tiskarnu nebo harddisk, mel by mi ksakru zacit platit!!! Vam ne?
22.11.2006 11:54 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Jsem pro. Do toho bych šel :-D
θηριον ειμι
22.11.2006 12:11 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Pro ilustraci, ze stránek osy:
JAK se autor – textař, skladatel – stane zastupovaným OSA?

    * vyplní žádost o zastupování (kontaktujte členské oddělení)
    * prokáže veřejné užití svého díla (součást žádosti)
    * vyplní tzv. ohlášku díla (VZOR HTML)
    * zaplatí jednorázový poplatek 500,- Kč
    * podepíše smlouvu o zastupování (formát PDF)
Takže nejen, že těm zlodějům platím za vypalování a ukládání i svých dat a že ten poplatek de facto zavádí presumpci viny, ale navíc pokud chci dostat své peníze zpět, musím vysolit další pětikilo :-(. A já si myslel, že aby člověk dostal peníze, musí pracovat. Zdá se, že stačí mít dostatek kamarádů, kteří budou lobovat na ministerstvu :-(
θηριον ειμι
22.11.2006 12:47 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Taky by do toho šel, ale problém bude asi tento:

* prokáže veřejné užití svého díla (součást žádosti)

(
Co se za to veřejné dílo může považovat? Web stránka, diplomová práce uložená v kihovně? Na každé další dílo které vytvořím musím podávat novou žádost a platit těch 500 Kč? Otázka je, kolik mi budou platit a jestli se mi někdy vrátí těch 500 Kč.
22.11.2006 12:24 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
To máte oba dva problém. OSA je občanské sdružení a jako takové vás nemusí přijmout za členy. Takže když budete někde něco provozovat, tak za vás klidně vyberou poplatky, ale protože nebudete členové OSA, tak vám nic nedají.
Quando omni flunkus moritati
21.11.2006 21:08 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tato celá sračka má oporu v podvodu, a to je tzv. vyčíslení předpokládaných ztrát. To se zakládá na idiotské (ale jinak velice mazané) úvaze, že každá tzv. nelegální kopie se rovná ušlý zisk za prodej kopie legální. Přitom fakt je ten, že nebýt možnosti kopírování (a dnes hlavně toho nelegálního), nikdo by po "autorech" a interpretech ani nevzdechl.

Být spisovatel, zpěvák nebo herec před vynálezem relativně bezpracného kopírování nebylo žádné terno, a to ani byl-li takový "řemeslník" úspěšný. Většinou žil ne z prodeje kopií svého díla, ale z mecenášských peněz anebo ze skutečné produkce (vstupné). Dnes je takový přebytek nabídky, že mohou být "autoři a interpreti" rádi, že si vůbec někdo nelegálně kopíruje, že se vůbec o ně někdo zajímá.

"Duchovní vlastnictví" ale zahájilo své vítězné tažení a bude na ně kladen důraz větší a větší, čím více se zlevňuje výroba reálných předmětů. Po době materialismu tak nastupuje doba čistě duchovní... média budou zadarmo, platit se bude toliko za obsah (viz Internet). Toho se ale bojí zejména ti průměrní, proto se snaží pomocí příživnických organizací jako je OSA etc. vázat vybírání raději na paušály.

Co s tím? Nic, držte hubu a plaťte a buďte rádi, že jste rádi. Bude hůř :P
21.11.2006 21:20 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Být spisovatel, zpěvák nebo herec před vynálezem relativně bezpracného kopírování nebylo žádné terno, a to ani byl-li takový "řemeslník" úspěšný.
Ono to víceméně platí dodnes. Třeba hudebníci z prodaných CD nemají téměř nic - peníze dostává pouze autor hudby a textu.
Quando omni flunkus moritati
24.11.2006 08:23 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Ono to víceméně platí dodnes. Třeba hudebníci z prodaných CD nemají téměř nic - peníze dostává pouze autor hudby a textu.
A hlavně prodejce/distributor - a ano, já vím, že se všichni nakonec shodnou na tom, že na tom všichni do jednoho prodělávají kalhoty... Tomu se pak říká zázrak kapitalismu, všichni ochotně tratí jak mourovatí, a nejvíc ti nejbohatší z nejbohatších, a čím víc tratí, tím víc bohatnou :-D

P.S. aby si to někdo nevykládal špatně, že si myslím, že každý autor či interpret nebo producent je "nejbohatší", to rozhodně ne. Jen narážím na to, že čím "chudší" autor, tím evidentně méně se brání byť ilegálnímu šíření svého díla mezi lidi a když proti někomu musí bojovat, tak jsou to buď jiní autoři (plagiátoři) anebo dokonce producenti sami spolu s autorskými svazy. Čím větší zisk ale z "tantiém" kyne, tím nenažranější je pak celá mašinérie, což nakonec ústí ve snahu o kriminalizaci jakéhokoliv kopírování nebo paušální "preventivní" poplatky všech za všechny. Svůj pohled na autorskou odměnu jsem tu shrnul už dříve, tak to teď nebudu opakovat ;)
21.11.2006 21:16 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Da se to vyresit tzv "barbarskym" zpusobem, tj. nakoupit hodne tech smradlavejch vod (smrdí jako hovno) z nejakýho obchodu s ptákovinama, nalejt do tlakové nádoby (treba na postrik pro zahradkare-upravit trisku), natlakovat a vstříknout do oken tem kretenum:-) nee, to me ted jen tak napadlo. Zkusit tu zalobu nebo, podepsat "hromadnou" stiznost a kdyz to nepomuze tak osedlat hovnocuc... ja vim, sem houado (ale s tim smradem to neni spatnej napad ne?).
21.11.2006 21:28 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Tak co se teda bude dit? Furt kupa kecu a stejne hovno z toho. Chtelo by to nejakyho aktivistu.
21.11.2006 21:49 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Hm, já jsem aktivista (hodně naštvanej aktivista), ale jediný co mi chybí jsou peníze, a zadarmo se do Práglu nedostanu. Jedině podepsat protest, a to jenom přes internet.
21.11.2006 21:28 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
NA KAZDOU KRABICKU necht je napsano kolik koupi toho CD/DVD prispeju na ty zlodeje. Ve firme CD/DVD pocitame na tisice a kopii papiru (pro prezentace apod.) na stovky tisic.

Ovsem co dela vetsina? Netusi ze nejake poplatky byly doted, v praci se strasne divili, ze pry to neni mozne podobne "evergreeny", tolik bezne od Widlaku :(

Mame co si zaslouzime, jsem rad ze aspon nekdo jeste dokaze vyburcovat spolecnost.

Standa
21.11.2006 21:32 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ted me napadla jeste jinaci moznost: jelikoz se na kazde medium da vypalit i linuxova distribuce, tak bychom meli lobovat za povinny poplatek z kazdeho media pro FSF ;-)
www.pcnews.cz
JiK avatar 21.11.2006 21:41 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
wooooooooooow to je genialni. 1+
21.11.2006 22:06 abr | skóre: 24 | blog: ab
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
+1 :-D
22.11.2006 13:00 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
To je dobrý nápad. Nebo by se mohly stat cleny OSA i jednotlive distribuce a autori software a nechat si od nich proplacet penize podle poctu stazeni a vypaleni. Mozna už v OSA je i Microsoft a OSA mu plati jako autoru verejneho dila :-)
21.11.2006 21:33 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pomohlo by třeba, kdyby to v obchodech neuváděli jako součást ceny ale jako něco navíc. Jako to dělají třeba u DPH a recyklačního poplatku.
Přemek Vyhnal avatar 21.11.2006 21:38 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
osa je vubec super.. Kdyz budu hrat vlastni hudbu na vlastnim (internetovym) radiu tak jim stejne musim platit naky procenta ze zisku a kdyz nevydelavam tak minimalne 5000 za mesic (pri 24h vysilani)
NO RAPTORS!
21.11.2006 21:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
To jako fakt?
21.11.2006 21:53 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Kdyz budu hrat vlastni hudbu na vlastnim (internetovym) radiu tak jim stejne musim platit naky procenta ze zisku
Opravdu? IMHO ale to už hraničí s omezováním osobních svobod. Jak jsem jednou slyšel od jednoho staršího pána: Aby je Hitler po*ebal :-]]]]
Přemek Vyhnal avatar 21.11.2006 22:21 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Myslim si ze jo.. jednou sem se o to trochu zajimal ale ted se mi to uz nechtelo hledat
NO RAPTORS!
Luk avatar 21.11.2006 22:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
No samozřejmě. Zaplatit musí každý a vždy (ledaže by šlo o hudbu, která již není chráněna - ale i pak by se to muselo ohlásit OSA; Intergramu by se ovšem platilo v každém případě).

Ale jsou tam i jiné "lahůdky" - třeba bonzácký paragraf (§ 100):

(4) Provozovatel provozovny či jiného prostoru, který poskytne provozovnu či jiný prostor k provozování nedivadelně provozovaného hudebního díla s textem či bez textu nebo uměleckého výkonu (dále jen "veřejná hudební produkce"), je povinen poskytnout příslušnému kolektivnímu správci údaje a součinnost potřebnou pro určení totožnosti provozovatele veřejné hudební produkce.

Tedy nejenže se každý musí hlásit, když něco pořádá. Ale kdyby to náhodou neudělal, provozovatel prostoru ho musí prásknout. Tedy například - když někdo začne v hospodě hrát na kytaru, majitel hospody ho musí autorským organizacím nabonzovat.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
21.11.2006 22:40 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Díky za informace. Kde je láska a _svoboda_... :-( No ale určitě lepší než za komunistů.
21.11.2006 23:27 HS | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Uz se tesim az ziskam pro vsechny me stranky nejaky pekny protiOSAbanner. Jeste bych si mel zjistit adresu nejakych peknych stranecek odsuzujici tuto hanebnost, at vyznam nekonci jenom u tohoto obrazku.
parazit
Luk avatar 21.11.2006 23:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
No, jeden úplně nevinný obrázek je tady. A odsuzující stránky bych také věděl ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
LuFa avatar 22.11.2006 00:08 LuFa | blog: LuFa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Díky moc za tip na stránky. Zajímavé, pročtu si.
24.11.2006 15:54 ghostcz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jsem novinář a vyloženě mi muže nasrat, že za moji myšlenku, jak na papíře, tak na datovém mediu zaplatím OSA poplatek. Jediné co jsem z této vyhlášky pochopil, je že myslet se nevyplácí. Vy kteří jste si pořídili digitální fotoaparáty brzo spláčete. Poplatky za media narostou do ohromných cifer. 1 GB paměti kvalitních fotek se rovná asi 100 ks fotografií a z dovolené na Cubě mi fotografie zabraly 12 GB. Jsou to moje fotky, já je vytvořil a někomu mám zaplatit? To si snad ze mne tenhle stát dělá srandu. Kolik mi OSA vrátí z takto přijatých peněz jako autorovi?
24.11.2006 19:44 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Kašlete na OSA, von se někdo za nějaký čas pěkně nasere a ty kriply prostě zlikviduje (i když...po americku: postřílet, po česku: jen sedět doma na prdeli a nadávat).
5.1.2007 20:13 Oscarbfc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyhláška ministerstva kultury přináší zdražení CD, DVD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sou to zkurveni buzeranti!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.