3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Co je Developer Portal a jak zvyšuje produktivitu vývojových týmů? Jakým výzvám čelí dnešní softwaroví inženýři? Vysoká autonomie vývojářů vede ke zpomalení vývoje. Vývojáři píšou kód a nic jiného nedělají. Nebo ne?
Práce moderních vývojářů se neomezuje pouze na psaní kódu a údržbu dokumentace. V době mikroslužeb a cloudu patří mezi jejich úkoly také správa infrastruktury, optimalizace procesů dodávání a implementace aplikací nebo analýza nákladů a zabezpečení. To vše s využitím mnoha dynamicky se rozvíjejících technologií a nástrojů. Jak podpořit práci inženýrů v tak dynamickém prostředí a neomezit při tom jejich autonomii radí portál No Fluff Jobs.
Vývojáři se podle všeobecného přesvědčení zabývají především psaním kódu. Občas se účastní schůzek, plánují a vyhodnocují své úkoly, navrhují komponenty a kompletují dokumentaci. Příležitostně připravují a dohlížejí na implementace. Díky datům a pracovním nabídkám na portálu s IT pracemi No Fluff Jobs víme, že zatímco před časem byl tento obrázek v podstatě pravdivý, dnešní realita je podstatně složitější.
V éře mikroslužeb, jejichž nástup významně změnil procesy tvorby a údržby softwaru, je vlastníkem dané služby často jeden tým nebo dokonce jeden inženýr. Výsledkem je, že vývojář nejen vyvíjí funkcionalitu psaním kódu, ale zabývá se také konfigurací cloudové infrastruktury potřebné pro běh aplikace, analyzuje náklady a bezpečnost používaných knihoven, optimalizuje procesy CI/CD a monitoruje provoz webu. Aby dokázal zajistit vše vyjmenované tráví spoustu času přepínáním mezi různými nástroji a platformami.
K udržení konkurenceschopnosti je potřeba podporovat inovativnost vlastních vývojářů. Některé velké technologické společnosti přílišnou standardizací používaných procesů a nástrojů poškozují produktivitu a inovace, což může v důsledku vést ke ztrátě pozice na trhu.
Nabízí se proto nechat vývojářům neomezenou autonomii. Idea, že svobodná volba aplikací, procesů a nástrojů vede k vysoké produktivitě je ale mylná. Takový přístup totiž způsobuje přílišnou roztříštěnost a složitost používaných řešení s důsledkem neúměrně dlouhého času stráveného řešením chyb. Tento mechanismus je známý jako paradox rychlosti ve vývoji softwaru. Nedostatek standardů poškozuje produktivitu stejně jako jejich nadmíra.
Řešením je osvobodit vývojáře od nadbytečných a často otravných složitostí poskytnutím místa, kde jsou standardy snadno dostupné a kde lze rychle provádět samoobslužné akce.
Portál pro vývojáře je takovým místem. Jde o centrální, interní aplikaci, která postupně vede k přijetí standardů, směřuje k centralizované dokumentaci, buduje osvědčené postupy a povědomí o nich. Portál umožňuje přístup k souhrnným údajům o vývoji softwaru a zvyšuje produktivitu automatizací každodenních a opakujících se úkolů, jako je zapracování nové aplikace nebo konfigurace nového úložiště.
Využívané technologie, programy a nástroje můžou být takzvaný deal-breaker, obzvlášť když hledáte práci. Nebo se třeba chcete jen inspirovat a zjistit, jak fungují ostatní firmy. No Fluff Jobs si zakládá na transparentních nabídkách prací pro IT profesionály. Všechny inzeráty tedy obsahují finanční ohodnocení, ale i benefity a technologie, které firma k práci a vývoji využívá. Přesvědčit se můžete na nofluffjobs.cz.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: