Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 08:36

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
21.10.2009 00:31 Kaacz
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Brutalni tok 40mbit znamena, ze komprese je minimalni, tim padem ma GPU _MNOHEM_MENE_PRACE_ na dekodovani. Husty zaber zaber ale dostane sbernice z disku pres pamet a pcie do GK.
21.10.2009 00:37 Kaacz
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Tim chci rict, ze to je nesmyslny test na RYCHLOST DEKODOVANI. Testuje spis zobrazovani, protoze obraz defakto neni deformovan kompresi.
21.10.2009 16:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Tohle by mohlo platit tak maximálně o encodingu, o decodingu rozhodně ne. Ale o tom encodingu taky pochybuju...
3.11.2009 22:32 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
To není pravda. Byť z těch 40 megabytů bude hodně velká část residual, při použití CABAC je spotřeba cpu cyklů použitých na dekódování bitstreamu lineárně závislá na bitrate (nezáleží na tom, co je "obsahem"). A že to není zanedbatelná položka; při vyšších bitratech převáží i v 1080p ostatní fáze dekódování, a při 40mbps už to budou násobky...

Zkrátka to tak nefunguje :) Jinak vdpau to zvládá, ale shopnost té dekódovací elektroniky má samozřejmě svoje limity, jen už nevím, jestli je to 50mbps nebo 60mbps...
21.10.2009 15:23 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Ale to je přece hloupost. Pokud se bavíme o stejném dekodéru, tak vyšší tok znamená taky více dat, nad kterými se musí provádět dekódovací aritmetika. A naopak zatížení sběrnice na starně výstupu dekodéru (tj dekodér -> VRAM -> HDMI/DVI/whatever) se během přehrávání konkrétního videa vůbec nemění a je závislé čistě na rozlišení videa a jeho framerate.
24.10.2009 02:51 Petrik
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
To je samozrejme zjevny nesmysl, napr. pro bezztratove kodovani v x264, kde podle vas neni komprese temer zadna, je potreba velmi, elmy vykony HW, aby to melo nejaky rozmny FPS. totez plati pro dekodovani.
3.11.2009 22:35 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
To je právě tím, že to má obrovský datový tok (desítky mbps), což vám CABAC dá poznat.

Přitom se nepoužívá třeba loopfilter, takže tam se (nepatrně) ušetří.
21.10.2009 01:03 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
sudo mousepad ~/.mplayer/config
Proc autor clanku edituje soubor ve svem home adresari pod rootem?
Blésmrt
David Ježek avatar 21.10.2009 01:11 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
no protože autor provedl copy&paste z návodu na webu. funguje to, bezpečnostní riziko to nepředstavuje, tak v čem je problém?
21.10.2009 08:51 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Že je to nesmysl a špatnej návyk.
Quando omni flunkus moritati
belisarivs avatar 21.10.2009 09:39 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Proste to vypada blbe, nic vyhodneho to neprinasi naopak to zdrzuje pozadavkem na heslo. Ale jinak je to celkem prkotina. IMHO.
IRC is just multiplayer notepad.
21.10.2009 16:42 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
zdrzuje pozadavkem na heslo
ne vzdy, u me temer nikdy. ale souhlasim, ze sudo na editaci uzivateske konfigurace je trochu zvlastni.
cmudik avatar 21.10.2009 22:29 cmudik
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Díky za upozornění, už sem to sudo v návodu vymazal, je to fakt blbost. Prostě mam v hlavě sudo a gedit nějak spojený.
21.10.2009 22:54 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
V článku také.
21.10.2009 06:01 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ten stroj celkově není nic moc. Ještě, že to např. tady mají tak laciné.
21.10.2009 08:23 bubo. | skóre: 20 | blog: Buboo | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Lacne...
Neviem ci to je nejako zvlast lacne, podla mna je to cena ktora sa da najst aj u inych. Mam dojem, ze Alza sa tu v poslednej dobe dost podsuva a neviem ci je to umysel alebo opodstatnene... K tomu Asrocku, mne sa na Ubuntu 9.04 nepodarilo nainstalovat driver od Nvidie. Bolo potrebne zhodit x-ka, ale aj tak to potom ohlasilo nejaku chybu.
ICQ 217-602-332
xsubway avatar 21.10.2009 20:00 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
... ale ty neodkazuješ na verzi s DualCore, které je s cenou trochu jinde ... tím nechci říct, že se ta krabička nedá sehnat levněji.
22.10.2009 11:25 B
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Pokial viem tak ASRock ION sa so single core Atomom nepredava. Vami odkazovana masinka je drahsia pretoze obsahuje BD mechaniku a nie iba klasicku DVD.
xsubway avatar 22.10.2009 11:33 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
máte pravdu, Alza tam má chybně popisek - u toho levnějšího modelu mě zmátlo že nikde DualCore nezmiňují. A na wikipedii jsem taky žádný jednojádrový nenašel [1].
Heron avatar 21.10.2009 09:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkný článek, kámoše krabička zaujala. Jen mi není jasná jedna věc, proč se uvádí jako "síťovka" realtek, když čipset síťovku obsahuje. Na fotografiích není samostatný realtek čip, mám to chápat tak, že nvidia zahrnuje do svého čipu toto zařízení?
Heron
David Ježek avatar 21.10.2009 09:51 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Příloha:
ee, jak ten via zvuk, tak realtek glan jsou čipy na motherboardu, upřímně, dmesg ani lspci jsem vlastně nečetl, takže si prostě myslím, že čipset má pouze mac, ale realtek zajišťuje phy (snad nekecám kravinu, bojim, bojim). viz foto.
Heron avatar 21.10.2009 10:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Jo, tak tím se to vysvětluje. Jako nenáročný desktop pěkné. Něco takového bych bral jako terminál, ovšem jak přenést 60fps z dedikovaného stroje s výkonnou GK? Asi provrtám zeď a protáhnu kabely z vedlejšího pokoje.
21.10.2009 10:21 Hector
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Ještě jsem neviděl chipset nVidie, který by zahrnoval síťovku. Všechny obsahují pouze MAC, a PHY je řešeno standardními síťovkami různých výrobců jako je třeba Realtek.
21.10.2009 10:30 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
MAC je to co dělá síťovku síťovkou. PHY je "pouze" transceiver + serdes (pro GMII/RGMII) + pár "drobností" jako ekvalizace apod.
21.10.2009 17:43 optim
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Ja myslel, ze vyrobci z nejakeho duvodu MAC z chipsetu vubec nevyuzivaji. K domnence me vede to, ze je pouzit plnohodnotny cip s MAC i PHY. Mohl by mi to nekdo osvetlit?
Rezza avatar 21.10.2009 10:51 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak moc je nutny ten vetracek? Da se uplne vypnout? Trebas Zotac desky s 330 maji jako podminku vetracek, 230 ne...
jiri.one avatar 21.10.2009 11:18 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Ja mam Pegatron s 330 a ten vetracek nepotrebuje a vubec se mi to nehreje.
www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
21.10.2009 11:43 motyq | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
jj postavil jsem si htpccko take na tom pegatronu - docela v pohode to funguje + case (tam je maly vetrak ve zdroji + v samotnem case). Jedu na tom xbmc a krasa. Par fotek..
http://wocis.net - můj píseček
xsubway avatar 21.10.2009 15:16 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Zajímá mě co je to za skříň, díky.
21.10.2009 17:41 motyq | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
tahle (alza) meli ji tam za nejmene co jsem nasel. Docela jsem se bal co to bude za verk, ale prekvapive to je dobre zpracovane.

Ta odklapeci cast je pruhledna - takovy ten zatmaveny plast, to IRcidlo mam za tim schovane a dalkove ovladani funguje spickove.

Jeste jsem tam chtel slot-in slim mechaniku, ale takovou najit za rozumny peniz a jeste aby byla nekde skladem je skoro nemozne.

Jedu na tom xbmc-live updatnute ze svn.
http://wocis.net - můj píseček
21.10.2009 20:23 Cuda
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Tenhle case vypadá za tu cenu fakt super. Teď jsem našel k tomu http://interlink.tsbohemia.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=89737 a říkám si, že kdybych do toho volného slotu chtěl dát televizní kartu, přes něco podobného jak http://interlink.tsbohemia.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=79330 jen by to bylo PCI -> PCI (teď se mě to nedaří najít). Ale právě v zadu na to není přichystáno místo, takže bych to musel vyřezat, myslíš, že by to šlo? Pak už by stačil jen disk a časem ta slim mechanika.
21.10.2009 21:22 Kit
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Není problém tu desku strčit do normální bedny. S televizní kartou v PCI ta deska šlape pěkně.
22.10.2009 00:28 motyq | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Asi by to slo, kdyztak bys mohl z tvkarty odmontovat ten plech a nechat ji prichycenou pouze ve slotu/reiseru, pak by stacilo prorezat/vyvrtat jen diru pro anteni kabl (a za ten by to vlastne taky trosku drzelo). Nebo pak poridit usb tuner zavrit ho dovnitr a provrtat zkrz case jen nejakou sroubovaci pruchodku pro antenu. ja jsem dovnitr zavrel usb flashdisk z ktereho to bootuje - tv resim streamovanim z dvou dvb-t karet z druheho minipc ktere mam na pude spolu s 4x500GB hdd jako nas, takze v obyvaku mi nic zbytecne nehuci.

Jedine co si s tim reiserem over, jestli bude mit ten slot dost vysoko, aby neprekazel chladic co je na tom atomu/nvidii. A taky z vlastni zkusenosti muzu rict ze dvb-t karty dost topi a kdyz to bude "priplacle" na tom chladici tak to bude asi uz dost problem poresit co se teplot tyce.
http://wocis.net - můj píseček
22.10.2009 21:37 Cuda
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Teploty se taky bojím, chtěl bych to s TV kartou, jelikož bych jen výjmečně nahrával z TV, na to, aby mě jel furt PC kvůli TV nechci. Ale asi by byl problém s tou teplotou. Vím, že to můžu dát i do normálního case, ale já to chci mít jako HTPC v obyváku, tak tam žádnou krabicu neci. Asi ještě zkusím porozhlédnout po něčem jako je http://www.alza.cz/shuttle-barebone-xpc-sg33g5-d96849.htm jen by to muselo být bez desky.
3.11.2009 13:59 JanM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Mohu se optat, co tam máte za IrDA port?

Je to připojené na sériový port na MB?

Dá se to použít k probuzení ze spánku (suspend to ram)?
jiri.one avatar 21.10.2009 15:46 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Ja ji hodil akorat do trochu mensi bedny od Eurocase, ale jinak tam mam taky XBMC (ArchLinux) a ovladam ho pres Genius Remote. Fakt spokojenost.
www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
4.11.2009 13:16 JanM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Zotac ION ITX-A (Atom 330) má větráček jako "optional". Zatím mi to běží v krabici od bot, a protože nechci vyhořet, tak jej tam mám a chladím (chladič je současně na cpu i grafiku). Jak přijde bedna, tak doufám že bude stačit jeden pomalý větrák do skříně. Jinak Intel Atom i nVidia zvládají hodně vysoké teploty (tuším 80° a 100° C).
21.10.2009 11:37 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To pokračování mne zajímá, hlavně spotřeba. Přibližně před rokem jsem si totiž dost podobnou mašinku sestavoval sám. Použil jsem desku od IBM Little Falls 2 od IBM se stejným procesorem, ale chipset je tam 945GC, který má velkou spotřebu. Tahle deska se mi ale líbila kvůli tomu, že má S-video výstup, s normální PCI slot. Do něho jsem strčil přes RiserCard DVB-T televizní kartu a jako case použil skříňku Noah (nejdražší položka). Tu jsem musel objednat z Rakouska, protože u nás se nabízí jen s 60W zdroji a já jsem chtěl 80W, abych měl jistotu, že nedojde k přetížení. IBM totiž uvádí, že při plném zatížení může být spotřeba až 105W, ale v běžném provozu je to do 50W.

Stroj používám jako malý multimediální počítač pro sledování a nahrávání digitální televize, pouštění DVD apod. Trvalo mi poměrně dlouho, než jsem vychytal všechny mouchy. Větrák na chipsetu jsem nahradil lepším pasivním, ventilátor v krabici jsem otočil, takže fouká přímo na procesor a chipset, místo aby nasával vzduch ven z počítače, k chlazení to úplně stačí. Začal se ale přehřívat a vypadávat zdroj, přesněji řečeno, přehřívala se ta část, která je uvnitř, jinak je tam zdroj externí podobně jako u notebooků. Takže jsem koupil další větraček, který jsem vrazil přímo nad zdroj (kupodivu se tam vešel) a teď už to jede k mé plně spokojenosti. V noci je slyšet tiché šumění, přes den šum zanikne v okolním hluku.

Mám tam taky 2GB paměti a 320GB disk. Celé mě to stálo i s bezdrátovou klávesnicí a televizní kartou necelých osm tisíc.

Jirka
Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
lukve avatar 21.10.2009 11:51 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
ja mam tuto dosku a je to tiez parada.

http://www.lukves.ic.cz/img/asus_mb.jpg

ASUS ITX-220

vyhoda ze to ma 2 pametove sloty, ale iba 2 sata konektory na pripojenie diskov
linux user more than 20y
21.10.2009 12:36 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Sorry, nemělo tam být IBM ale Intel.

Jirka
Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
22.10.2009 11:41 B
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Ak sa ti nechce cakat na pokracovanie mrkni tu: http://www.extrahardware.cz/asrock-ion-330 alebo http://www.tweaktown.com/reviews/2792/asrock_ion_330_bd_nettop_affordable_overclockable_and_1080p_hd/index.html
asfethan avatar 21.10.2009 12:01 asfethan | skóre: 10 | blog: asfalatum | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Najprv som sa potesil a vyzeralo to nadejne, no ked vidim ze to ma zase len jeden disk (ani ziadne volne pozicie tam nie su) tak ma to odradilo :(
21.10.2009 13:16 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Nenapadá mně žádný důvod, proč by v HTPC při dnešních rychlostech a velikostech nestačil jediný disk, tedy pokud funguje opravdu jen jako HTPC a ne jako fileserver či něco podobného.
asfethan avatar 21.10.2009 15:15 asfethan | skóre: 10 | blog: asfalatum | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
A co takto mirror pre zalohu nahranych dat? Ak odide disk z nejakej priciny rippovat kolekciu hudby zo 100orig. CDA je trosku frustrujuce.
21.10.2009 15:30 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Na to snad slouží externí disky nebo BD vypalovačky. Nevím, proč by v HTPC měl hučet a žrát elektriku další disk.
asfethan avatar 22.10.2009 01:09 asfethan | skóre: 10 | blog: asfalatum | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Prvu spomenutu moznost radsej ani nekomentujem. Zrat elektriku? Dovolim si tvrdit ze ta spotreba je akceptovatelna vzhladom na "feature" ktoru nam dalsi disk poskytne. A hucali kedysi akurat tak PATA a SCSI disky.
22.10.2009 15:27 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Vtipné. Přijď si někdy poslechnout, co dělá moderní terabajtový SATA disk samsung, když začne v noci při nahrávání něčeho v mythtv chroustat nebo nedejbože na něm běží nějaké služby přistupující na disk. V místnosti, kde se spí je to docela opruz, ačkoliv ve dne to člověk nevnímá. Docela se těším až to někdy nahradím nějakým SSD.
David Ježek avatar 22.10.2009 15:38 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
nojo, samsungy uměj takový zvláštní vlezlý frekvence. ale kanonáda, co uměj greenpowery , ta je ještě horší. zlatý hitachi a seagate.
22.10.2009 17:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Segate zlatý - eh? Ono může něco dělat větší kravál než disk, který má místo eletromotorku malý turbodiesel, tedy Segate?
Limoto avatar 22.10.2009 18:54 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
To chroustání by mohlo vyřešit AAM...
21.10.2009 17:56 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
A co takto mirror pre zalohu nahranych dat?
Huh? Není dělání mirorru zálohy nahraných dat zcela typický úkol pro fileserver? Právě proto jsem psal:
... pokud funguje opravdu jen jako HTPC a ne jako fileserver či něco podobného.
Činnost HTPC si představuju jako stroj, co přehává (a případně nahrává) video a audio, ne jako něco, co dělá zálohy sbírky zripovaných CD. Navíc na stejnou funkčnost úplně stačí čas od času připojit externí disk či NAS a sesynchronizovat obsah (je tam 6 USB a gigová síťovka), potom je zcela zbytečné, aby tam druhý disk strašil pořát, obzvlášť v případě, kdy každý kubický centimetr i spotřebovaný miliwatt ovlivňují jak často a s jakou inteznitou budou muset běžet větráky.

asfethan avatar 22.10.2009 01:05 asfethan | skóre: 10 | blog: asfalatum | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Oba argumenty povazujem za neuspokojive.

"stroj, co přehává (a případně nahrává) video a audio" a hned nasleduje protirecenie: "ne jako něco, co dělá zálohy sbírky zripovaných CD."

CD si nerippujem pre srandu kralikov, alebo len kvoli zalohe. Ide prave o to pohodlne prehravanie audia (vytvorenie zaloznej kopie je dodatocny bonus). A mienka ze na zalohu dat a konfiguracie staci externy disk, alebo NAS?! Prosim nedajte sa vysmiat. Podla mna je maximalne prakticke vyuzit vypocetnu silu uz poskladaneho zariadenia a do zariadenia implementovat aj sluzby ako napr. fileserver a atd. Proste pridem domov, nadviazem s laptopom wifi spojenie na lokalnu siet a masinka v obyvke automaticky zozalohuje moju dennu pracu popri tom ako prehrava film / hudbu (a to vsetko sifrovane a zrkadlovo na dva disky). A velmi pekna predstava vyuzitia sa naskyta aj pri pustenom MPD.

Pri prehravani videa sa CPU vacsinou flaka, toboz viac-jadrove CPU. Podla mna je to plytvanie prostriedkami a financiami. No a dokupit k tomuto este NAS len na zalohu dat, to je uz trosku vacsi luxus.

Co sa tyka kubickych centimetrov, 2.5" disky su dostatocne miniaturne a taktiez aj tiche. Vlastne vacsina dnesnych modernych SATA diskov je ticha. Vetraky? Prosim? Mnozne cislo? To snad nie, staci jeden nizkootackovy s velkym priemerom. Air-flow je dostatocny a hlucnost zanedbatelna (moja mienka).

PS: a to som povodne myslel len obycajny RAID1 :P
22.10.2009 10:36 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Potom to není "čisté" HTPC, ale HTPC+fileserver+backup server, a jak už jsem předtím psal, druhý disk je zbytečný jen tehdy, pokud zároveň zařízení nedělá i fileserver. Stačilo si to pozorně přečíst ....
10.12.2009 00:05 PeT
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Mam ho, a ten dalsi disk by se tam vesel. Koupil jsem ho bez disku a doplnil si ho sam - v popisu instalace je navod jak pripojit disky 2. Myslim, ze na YouTube je k tomu i video. PeT
21.10.2009 12:26 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Z fotek to vypadá, že USB není vyvedeno dopředu. To by tedy bylo dost velké minus.

Jirka
Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
21.10.2009 13:06 maslo
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja len doplnim,ze problem s Flash videami nieje len na Linuxe ale aj na Windowse.
Limoto avatar 21.10.2009 13:58 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To lspci mohlo být s -nn parametrem. Mluvit o atomu s HT jako o čtyřjádru je i v uvozovkách hrůza. Ten Oceanic Life se ani neškubnul? Ale jinak to ujde...
David Ježek avatar 21.10.2009 14:20 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
no pokud se škubal, tak pouze v intencích 29,97fps -> 60Hz LCD. ale ne, bylo to zcela v pohodě, čuměl jsem jako blázen (zvláště když vím, jak se u tohohle vide potí core i7 920 :-)).
the.max avatar 21.10.2009 14:50 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Skoda, ze to nema misto toho D-Subu dalsi DVI. D-Sub by se dal taky vykouzlit redukci, ale hlavne by to melo 2 digitalni vystupy. Takle to je docela na pytel.
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
21.10.2009 14:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky pěkný článek.
Škoda vypalovačky Lite-on, Imho lite-on jsou největší shity...
SPD vůbec není proruská
21.10.2009 15:37 peterh
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Preco to nemoze mat rozmery ako DVD prehravac? A spotrebu? Co som meral svoj parstokorunovy tesco tak na to sa nechyta ani PC v standby..zacinam mat pochybnosti o spravnosti merania. Mozno riesenia s tegrou budu zaujimave.
21.10.2009 17:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Přinejmenším ty rozměry to má spíše menší než běžný DVD přehrávač, ne? A co se spotřeby týče... kolik DVD přehrávačů má 2 GB RAM, HDD 320 GB atd.?
21.10.2009 18:48 peterh
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Myslel som skor co sa placatosti tyka. Otazne je, ci clovek pri htpc tolko ram potrebuje a kolko z celkovej spotreby je ramka. Proste integrovane riesenia maju este stale navrch, aj ked nie su tak univerzalne.
21.10.2009 22:26 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Placatost s sebou nese rozplácnutí do šířky a hloubky, což není zrovna výhoda. Co se velikosti RAM týče, tak to asi naráží na to, že tato krabička není zamýšlena jako HTPC. Dá se přizpůsobit, ale dělaná na to není - spíše jako šikovný malý počítač, který lze stěhovat v kapse.
Bedňa avatar 22.10.2009 07:33 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Toto som nepochopil pre koho to robia, alebo je celá recenzia zle napísaná, ja mám doma niekoľko rokov starý komp 1x1GHz, g.k. NVidia 6200, Ubuntu mi ide aj s kompizom ako hodinky, ET fičí tiež dosť slušne, keby som potreboval terminál tak nebudem dávať 340€, niekde sa asi stala chyba.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
23.10.2009 23:50 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Zase si moc nelžeme do kapsy. Taky jsem měl dlouho Celeron Tulatin 1,3 GHz s (nejdříve) Rage 128 Pro a poté NVidia 6200 a 512 MiB RAM a ono to sice všechno šlo a na práci mi to stačilo, ale výraz "jako hodinky" bych nepoužil, protože s moderními distribucí už často nestíhal. S větším rozlišením displeje to bylo ještě horší (a to se týká i Windows XP, které mi na tom stroji nedokázaly ani plynule zpracovat výstup z DVB-T karty).
Bedňa avatar 26.10.2009 00:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Zabudol si napísať akéže distro Ti nestíhalo na tom stroji, mne to ide všetko v poho, prídi sa pozrieť a ešte Ti nalejem aj domácej slivky a keď píšem ako hodinky, myslím tím švajčiarske, programujem, takže mi bežne naraz beží 10 aplikácií a všetko ide OK, naschvál nechcem lepší komp, lebo podľa pravidla pôjde to na môjom veteráne, ostatným to pôjde určite :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
26.10.2009 15:25 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Bylo to Ubuntu (to poslední bylo 8.04, 8.10 už šlo na nový stroj). Abych byl ještě přesnější, tak na tom stroji byly distribuce RH 7.4, 8.0, 9.0, Mandrake (9.4 tuším), Slackware 10, Ubuntu 5.04 - Ubuntu 8.04. A ne, že bych na tom nemohl pracovat, ale pod pojmem jako hodinky si v každém časovém okamžiku představujeme něco jiného, že. V roce 2009 už rozhodně nešel jako hodinky (alespoň podle nejnovějších představ toho, jak by měly hodinky šlapat), i když téměř stejně jako v roce 2002 (rozšiřoval jsem paměť, měnil disky, grafiku). :-)

Ale tak zkuste si na takovém střepu spustit aplikační server, databázový server, vývojové prostředí (Netbeans, Eclipse, nebo podobnou parní mlátičku) a k tomu ještě živit hladovou potvoru, jakou je webový prohlížeč. Nevěřím, že to pojede jako hodinky. Ani na nové mašině to nejede jako hodinky.
Bedňa avatar 27.10.2009 08:52 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Toto zaváňa Javou a tú nemusím, ostané (normálne:-)) aplikácie idú ako hodinky, keby nebola Java a možno aj Python, tak by kompiše cez 1GHz nemuseli ani vyvíjať, napíš jedinú "normálnu aplikáciu" ktorá mi nebude stíhať. Servery mám spustené Apache, MySQL a určite mi to beží rýchlejšie ako na free hostingu čo som skúšal.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
27.10.2009 09:44 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Programy v Javě ani v Pythonu nejsou normální? Tak dobře. Je Firefox povolená "normální" aplikace? Jestli jo, tak můžu říct, že prodleva při přepínání mezi taby (s již načtenou stránkou) byla opravdu hrozná. Při spuštěném DVB-T v Kaffeine se už nic jiného nedalo dělat. Ale třeba Konsole (se spuštěným vimem) v KDE fungovala jako z praku. :-)

Bohužel v moderních distribucích je spousta klikátek a programů vytvořená v Pythonu. Taky z toho nemám radost, ale pro autory je to zřejmě jednodušší. V Javě je taky spousta aplikací. Proto jsem upgradoval, ale jestli si vystačíš s těmi v C/C++ tak je to plus pro tebe.

Bedňa avatar 27.10.2009 10:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
To s tým vi ma dostalo :-D
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Limoto avatar 27.10.2009 13:31 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Tohle většinou říkají ti, co mají pravěkej HW a u ničeho dnešního nikdy neseděli...
David Ježek avatar 24.10.2009 00:11 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
a jde ti jako hodinky v 1920x1200?
Bedňa avatar 26.10.2009 00:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
LCD 1920xmiliarda som ešte ani nevidel (a pri mojom zraku ani neviem na čo by mi bolo), ale mne to Ubuntu fakt ide bez sekania a o vyťažení procesoru ani nehovoriac pokiaľ si len tak klepem tak compiz je do 2%, pri efektoch to trochu vybehne aj to na sekundu, takže nechápem tú recenziu, stále mi uniká pointa prečo by som si to mal kúpiť, keď podľa recenzie je to sprostejšie ako môj prahistorický komp.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
David Ježek avatar 26.10.2009 00:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
ale recenze se tě přece nesnaží přesvědčovat, aby sis to koupil. jsi-li spokojen, tak to neřeš a dál funguj na svém pc.
22.10.2009 10:24 jiri
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chtěl bych poděkovat za článek, který přišel v nejvhodnější chvíli, neboť sem si ve stejný den pořídil tentýž stroj.

Mám v úmyslu ho používat jako domácí mediacentrum ...

Připojil sem ho tedy k televizi SAMSUNG LE40A656 přes HDMI kabel. Nainstaloval jsem tam Ubuntu 9.04, což proběhlo zcela bez problémů a následně aktualizoval. Jelikož mi nešlo nastavit větší rozlišení než 1024x768 snažil sem se změnit ovladače grafiky, avšak marně.

Chtěl sem se tedy autora (samozřejmě i jiných) článku zeptat, jak instaloval ty grafické ovladače. Píše, že instalace je triviální, ale jsem asi lama a mi to prostě nejde. 1. v nesvobodných ovladačích nemám žádnou volbu - jak je tam dostanu ? 2. proto jsem zkusil stáhnout a instalovat ovladače dle různých návodů na netu, ovšem zase marně. Vždy se mi to po restartu X-ek hodilo na low-rozlišení s tím, že se obnovil původní konfigurák v /etc/X11/ 3. dále bych se chtěl zeptat, zda se mu podařilo rozchodit zvuk přes HDMI a pokud ano, tak jak?

Předem díky za rady ...
David Ježek avatar 22.10.2009 10:40 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
upřímně teď nevím, jestli jsem před tím objevením se "nesvobodných ovladačů" v seznamu nezapnul v repozitářích i právě nesvobodné věci. nicméně pokud nebude geforce v tom okně, měly by být drivery na ní k dispozici v "přidat/odebrat programy" mám pocit.
22.10.2009 12:40 werner
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Tak jsem se díval do "Aplikace-Přidat/Odebrat" a nabídlo mi to NVidia binary X.Org driver ('version 177' driver) a nižší. Mohl by ses prosím podívat, do repositářů a popř. mi je sem hodit. Díky
22.10.2009 13:51 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Já jsem tedy na tuhle mašinku instaloval aktuální ovladač stažený přímo od Nvidie a nesetkal jsem se s problémem. (Bohužel v repository bývá příliš stará verze a Nvidia pořád opravujde dost chyb týkajících se VDPAU.) Stačí shodit X server, potvrdit pár dialogů v instalátoru a je to.

Zvuk přes HDMI mi funguje tak nějak bez potíží, v KDE 4 (meh) stačilo nastavit správné výstupní zařízení (překvapivě se jmenuje HDMI), nicméně jsem vyrobil ještě vlastní .asoundrc, kde jsem toto zařízení nastavil jako default pro ALSA.

Nemám teď to zařízení u sebe, takže konkrétní příklady nemám.
22.10.2009 17:22 motyq | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
jeste pozor na to, ze aktualni beta ovladace 190.xx maji problem se suspend rezimem s3 - pocitac se proste neuspi. Posledni funkcni jsou 185.xx (zatim)
http://wocis.net - můj píseček
David Watzke avatar 22.10.2009 17:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
To už je AFAIK opravený v 190.42:
Fixed a power management regression that prevented some notebooks and systems with integrated GeForce 8 and 9 series GPUs from suspending.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
22.10.2009 20:41 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Ovšem o této verzi tu nikdo neví, páč David nedal zprávičku... ;-)
David Ježek avatar 22.10.2009 20:48 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
doporučuji přidávat i příjmení, málem sem myslel, že mi něco vyčítáš :-D
24.10.2009 13:50 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
David věděl :-)
23.10.2009 07:59 werner
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux

Tak sem to včera konečně rozchodil. Řešení bylo následující:

HDMI grafika:

  1. stáhnutí nejnovějších ovladačů NVIDIA 190.42 jak radil David Watzke
  2. jejich instalace při shozeném X serveru
  3. restart X serveru
  4. OK
  5. ... jediné co ještě musím dořešit je vcelku kostrbaté písmo, což ale může být nastavením někde jinde

HDMI zvuk:

Jelikož mi dmesg i lspci ukazovaly, že je vše korektní a televize se kterou mám ION 330 spojen nevyluzovala ani hlásku, tak sem chvíli laboroval s nastavením a nakonec to začalo zpívat.

Postup byl následující:

  1. spustit gnome-sound-properties a nastavit vše, krom capture a mixer device), na HDA NVidia ... (ALSA)
  2. spustit gnome-volume-control, ze select boxu (Zařízení/Devices) úplně na hoře dialogového okna vybrat 'HDA NVidia (Alsa mixer)'
  3. kliknout na tlačítko Nastavení, které je dole v okně
  4. zškrtnout všechy checkboxy - v nadřízeném dialogu vzniknou nové záložky
  5. přejít na záložku Přepínače a zaškrtnou všechny checkboxy

Po tomto nastavení už mi začla televize pčehrávat jak mp3, tak zvuk z DVD. Ještě se musím podívat, proč mi nejdou systémové zvuky, a zvuky v prohlížeči (např. při přehrávání videí).

Za pomoc tedy všem díky a těším se na další díl seriálu ...

23.10.2009 19:10 juzna | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Xubuntu a zvuk
Nedari se mi rozjet zvuk v Xubuntu 9.10, nepovedlo se to nekomu ze by mi poradil? Dik
You can be the best, or you can be the rest
10.12.2009 21:24 werner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Xubuntu a zvuk
Možná trošku z křížkem po funuse, ale přece, třeba to někomu pomůže. Dneska jsem povýšil na svém ASROCKU Ubuntu na verzi 9.10 a HDMI zvuk mi taky nešel, tak jsem zkoušel postup, který jsem tu uváděl pro 9.04, ovšem marně, nenoť v 9.10 už není gnome-sound-properties. Nicméně mi stačilo nainstalovat: sudo aptitude install gnome-alsamixer a zašrtnout IEC958 a hle, zvuk přes HDMI náhle funguje ... ;)
22.10.2009 14:51 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
moc hezká krabička, sice mi trochu nesedí ten intel atom, ale v tomto případě bych řekl dostačující, dovedu si představit jak mi to bzučí pod stolem jako torrent/local ftp/apache server + router :)
Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
23.10.2009 10:40 motyq | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Skalovani frekvence cpu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jeste jedna otazka - funguje tady nekomu kdo ma iona s atomem330 (nevim jestli jsou 270 v tomhle smeru stejne/jine) skalovani frekvence procesoru? Nepodarilo se mi to rozfungovat zadnym zpusobem (pm-utils, powernowd, acpi-cpufreq) - vzdy to psalo "not supported" nebo podobne hovadiny. Kernel pouzivam ubunti generic, desku mam Pegatron/asus.
http://wocis.net - můj píseček
23.10.2009 11:06 Roger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skalovani frekvence cpu
Atom 330 je desktopovy procesor a nic takoveho nepodporuje, to umi jen rady N a Z (tj. netbookove).
23.10.2009 21:01 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak je to s uspáváním (STR)?
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
24.10.2009 20:02 motyq | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
melo by fungovat - tedy me (mam desku pegatron) fungoval out-of-the-box .. XBMC se z str probere tak za 2 vteriny.
http://wocis.net - můj píseček
24.10.2009 15:05 Fursdy
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vyzera to pekne,

ked uz ale rozoberate prehravanie HD videa, ako je to so surround (tj. 5kanalovym zvukom) u toho Via chipu? Podla vrchnej fotky vidim, ze autor testoval zvuk len v Stereu, ku tym HD vsak je surround uz nutnost... aspon pre mna. Btw ma ta doska aj nejaky SP/DIF vystup ?
24.10.2009 15:06 Fursdy
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
s tym S/PDIF beriem spat...
25.10.2009 02:04 juzna | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Neustale blika kontrolka disku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
nechal jsem ted toto PC bezet naprazdno par hodin a docela dost se to zahralo. Hlavne teda disk, k tomu se neda vubec priblizit. Kontrolka disku (oranzova barva) blika pravidelne cca jednou za 2 sekundy. To bude asi zpusobovat zahrivani disku.

Pouzivam Xubuntu 9.10 beta 64bit verze, defaultni instalace.

Podle vmstat vsak zadny zapis na disk neprobiha (pouze jeden zapis za 30s)
juzna@htpc:~$ for i in `seq 1 30`; do vmstat -d | grep sd; sleep 1; done
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3391  38169  332112  194280      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3395  38171  332160  194360      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3395  38171  332160  194360      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3395  38171  332160  194360      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3395  38171  332160  194360      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3395  38171  332160  194360      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3395  38171  332160  194360      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3395  38171  332160  194360      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3395  38171  332160  194360      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3395  38171  332160  194360      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3395  38171  332160  194360      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3395  38171  332160  194360      0     76
sda    10306  13458  572835  922100   3395  38171  332160  194360      0     76
Z dmesg jsem nevycetl take nic extra zajimaveho:
juzna@htpc:~$ dmesg | grep -i sda
[    1.873504] sd 0:0:0:0: [sda] 625142448 512-byte logical blocks: (320 GB/298 GiB)
[    1.873686] sd 0:0:0:0: [sda] Write Protect is off
[    1.873693] sd 0:0:0:0: [sda] Mode Sense: 00 3a 00 00
[    1.873810] sd 0:0:0:0: [sda] Write cache: enabled, read cache: enabled, doesn't support DPO or FUA
[    1.874282]  sda:
[    1.885253]  sda1 sda2 < sda5 >
[    1.916263] sd 0:0:0:0: [sda] Attached SCSI disk
[    3.755259] EXT4-fs (sda1): INFO: recovery required on readonly filesystem
[    3.755271] EXT4-fs (sda1): write access will be enabled during recovery
[    3.794356] EXT4-fs (sda1): barriers enabled
[    5.839650] kjournald2 starting: pid 366, dev sda1:8, commit interval 5 seconds
[    5.839685] EXT4-fs (sda1): delayed allocation enabled
[    5.943273] EXT4-fs (sda1): recovery complete
[    5.945685] EXT4-fs (sda1): mounted filesystem with ordered data mode
[    8.096732] Adding 5261248k swap on /dev/sda5.  Priority:-1 extents:1 across:5261248k
[    9.763897] EXT4-fs (sda1): internal journal on sda1:8
juzna@htpc:~$ dmesg | grep -i HDA
[   15.064626] HDA Intel 0000:00:08.0: power state changed by ACPI to D0
[   15.065667] HDA Intel 0000:00:08.0: PCI INT A -> Link[LAZA] -> GSI 23 (level, low) -> IRQ 23
[   15.065748] HDA Intel 0000:00:08.0: setting latency timer to 64
Nema nekdo podobne zkusenosti a pripadne reseni? Diky za info
You can be the best, or you can be the rest
25.10.2009 18:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neustale blika kontrolka disku
Tipoval bych, že bude viníkem distro. Běželo mi to přes noc na Debianu a ráno byl tichý jako myška - žádný větrák, žádné zahřátí.
25.10.2009 20:16 asdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Super clanok, len by sa hodilo popisat, ako sa da spojazdnit NVIDIA, mne sa to akosi nepodarilo.
David Ježek avatar 25.10.2009 20:25 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
nechápu, instalace ovladačů geforce spočívá v kliknutí na "povolit" v dialogu s nesvobodným ovladačem. nic víc netřeba.
25.10.2009 20:31 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Atom 330 je 64 bitový procesor? To jsem ted teda netušil? Mám desku Little Falls 2 už skoro rok a tohle se ke mně nedoneslo, a to jsem toho o ní četl hodně. Myslíte, že by se vyplatilo přejít na 64 bitovou verzi distribuce (u Debianu asi ia64 misto i386)?

Jirka
Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
26.10.2009 20:30 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
u Debianu asi ia64 misto i386
Kdepak. ia64 je Itanium, pro klasickou x86-64 potřebuješ amd64 (i když je to procesor od Intelu).
26.10.2009 21:47 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Dík, to bych teda pohnojil, i když možná by se ani nerozjela instalace. Má někdo zkušenosti, jestli to výkonově stojí za přeinstalování?

Jirka
Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
27.10.2009 20:22 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Pokud přeinstalace == vymazat a nahodit 64b, tak se to vyplatí, ale pokud do toho počítáš i zálohování dat, přenášení konfigurace apod. (práce na dvě hodinky), tak už je lepší zůstat u 32b systému. Bude to rychlejší, ale nemáš šanci ten rozdíl poznat, i když v syntetických testech se projevit může. Např. komprese dat nebo videa a jiné výpočetně náročné operace se můžou zrychlit i o víc než desetinu, to je ale výjimečně pozorovatelné maximum.
make menuconfig, not war!
Limoto avatar 27.10.2009 20:37 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
To není pravda. Počty s velkejma číslama v calcu jsou na 64b víc než dvakrát rychlejší než na 32b...
28.10.2009 08:13 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Který calc? Programů tohoto jména je na světě asi dvacet.
make menuconfig, not war!
Limoto avatar 28.10.2009 23:20 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Prostě calc!
1.11.2009 22:04 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux

Ano, AP matika se zrychlí dvojnásobně, to dá rozum, a většina programů vytříská něco navíc díky většímu počtu registrů, ale kdo používá zrovna calc na výpočty, při kterých je nutné čekat déle na počítač než na uživatele*?

*(Argument typu miliony much … :-))

make menuconfig, not war!
Limoto avatar 1.11.2009 22:08 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Ale je to rozhodně mnohem víc než desetina...
26.10.2009 06:16 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co televizní karta? Ta se asi musí řešit přes USB?
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
26.10.2009 09:25 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Narazil jsem na tuhle nádheru podobného ražení a srdce mi zahořelo dosud nepoznanou touhou :-). Pusťte si video, uvidíte dokonalý hardware.

Jirka
Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
26.10.2009 12:30 motyq | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Vypada to krasne, jenze je to skoro rok co to bylo predstaveno a realne se takovehle hezke male krabicky nedaji porad sehnat :(
http://wocis.net - můj píseček
26.10.2009 22:24 barbucha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam pocit ze tahle vec nikdy nebyla "predstavena", bohuzel... Je to krasny, ale IMO to byla prvni deska/vec s IONem, slo o prototyp nVidie, a spis technology preview, nevim o tom ze by planovali seriovou vyrobu... Ale presne tohle bych potreboval, resim zrovna male levne bezdiskove ze site bootovane klienty k mediaserveru na prehravani videa na nekolik velkych plazem, ktere by v idealnim pripade mely byt schovane za tou plazmou s automatickym WoL ze serveru jakozto jedinou obsluhou, tohle by bylo idealni :) Prakticky by se to dalo zazdit do zdi za ty plazmy :) Bohuzel smula, no, cekaji me ohromny nevzhledny miniItx skatule :(
26.10.2009 22:25 barbucha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Sorry, to bylo k vlaknu o jedno vyse... :-(
26.10.2009 23:17 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Jo, jo, roním slzy nad tím, že to nikdo nevyrábí :-).

Ale viděl jsem miniITX škatule připevněné zezadu na monitor třeba tady nebo zde. Ale asi to není to, co potřebujete.

Jirka
Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
28.10.2009 20:07 Roger | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Co FitPC2? Zcela pasivni, WoL by snad taky mel umet. Bohuzel ma jen dvoukanalovy zvuk (omezeni chipsetu, pokud se nemylim).
28.10.2009 08:19 Adam
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to tedy s přehráváním FULL HD videa na této základní desce s ionem. Opravdu to v pohodě zvládá i toto rozlišení?
28.10.2009 13:48 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Ano. Otestován dump Blu-ray disku i „běžné“ ripy povalující se na internetu (vše h.264). Stačí používat pokud možno akutální stabilní ovladače od spol. Nvidia.
28.10.2009 15:08 Adam
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Díky.. A máte nějaké údaje o spotřebě? (zajímá mě hlavně ta deska). Chtěl bych se ještě zeptat, jestli si myslíte, že je tato deska vhodná jako základ HTPC, které bude sloužit zároveň jako NAS. Nebo jestli se vyplatí počkat na "Atom 2" viz. Živě .
29.10.2009 10:21 motyq | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Dnes vecer ti to sem napisu, pripojim to pres merak (je to takovy ten merak z "tesca" za 5kil, takze chyba pocitam plusminus 10%).
http://wocis.net - můj píseček
29.10.2009 11:06 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Člověče, tys ten článek snad vůbec nečetl. O akcelerovaném přehrávání videa tam je psáno a na konci je zmínka, že v dokončení testu/recenze, které vyjde za pár dní, bude podrobné měření spotřeby :-)
29.10.2009 17:48 Adam
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Četl, ale potřeboval jsem se ujistit, že to 1080p opravdu zvládne - na internetu jsou dost protichůdné ohlasy. Jinak pokud jde o tu spotřebu, tak to jsem asi přehlédl...
29.10.2009 19:22 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: ASRock ION 330: Intel Atom, Nvidia ION a Linux
Opravdu zvládne, také jsem to zkoušel. Druhý díl (spotřeba a spol.) vyjde v úterý.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.