Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 19:57

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
=^..^= AmigaPower® avatar 24.12.2009 00:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Trapný, až debilní...
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
24.12.2009 00:32 Anonymous_ | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Rekl bych, ze to bude prekladem. V originale mi to prijde vtipne.
24.12.2009 01:23 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
souhlas. zajimave je, ze i kdyz se original od prekladu moc nelisi... tak v originale je to fakt vtipne...
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
24.12.2009 02:34 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Také souhlasím ‒ v tomto případě se mi zdá originál lepší. Ale netuším, čim to je...
25.12.2009 02:06 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Nejspíš je to jen tím, že překlad není dostatečně splavný/přirozený/etc (jak to nazvat). Asi bych tam napsal cosi jako "Tyjo, na matiku seš fakt levej." - "No jo, ženský a matika."
AnachronyX avatar 25.12.2009 13:46 AnachronyX | skóre: 3 | blog: Zastudena
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Takhle by to znělo rozhodně líp, dobrý překlad :-)
“There is no system but GNU, and Linux is one of its kernels.” — Saint IGNUcius
25.12.2009 16:47 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Jenže tam se poněkud ztrácí ten vtip. To, že se změní jediné slovo, je pro ten vtip také důležité…
25.12.2009 20:02 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Myslím, že až tak ne, ale to může být jenom moje čtení. Jistě, akcentuje to tu stručnost a údernost která je angličtině dost vlastní (a češtině asi tolik ne, už jenom proto že máme mnohem menší podíl jednoslabičných slov) a v lakonických, ironických a podobně na efekt stavěných větách je vděčná. Nicméně ironie je i v angličtině podle mě možná naopak s použitím elokventních víceslabičných slov (taková ta anglická francouzština ;))

Takže když to převádím do češtiny, zvolil bych něco přirozeně znějícího ale hlavně asertivního (nebo jak to popsat). Jenže takový efekt se dá udělat různými jazykovými prostředky, pokus využít v cílovém jazyce stejné jako v zdrojovém může snadno selhat.

P.s. : Dost důležité je podle mě, že ta poznámka o holkách by měla být stereotypní floskule kterou by člověk mohl běžně zaslechnout. Pokud by se měla zachovat ta podobnost s prvním obrázkem, možná by to mohlo být "Tyjo, ty a matika..." a "Holky a matika...", ale tam už ten význam možná nebude dost explicitní. Takže bych tu stavební podobnost raději oželel...
kyknos avatar 25.12.2009 16:56 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
tak tak
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
m1c4a1 avatar 24.12.2009 10:13 m1c4a1 | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
To jen proto, že ti angličtina zní cize. Vem si, co se nosí nápisy na tričku - Love, Denim... a teď si vem, kdyby lidi chodili s tričkem Láska, Džínovina. Ostatní by si tady o nich mysleli, že jsou pošuci. Přitom jde jen o to, že angličtina nám zní víc cool.
24.12.2009 10:34 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Mně tedy angličtina cize nezní, čtu ji a rozumím jí skoro stejně přirozeně jako češtině.

Tady prostě u každého dílu bije do očí, že jde o překlad. Překladatel anglicky umí, je to přeloženo správně slovo od slova, ale... no to je právě asi ten problém. Dobrý překlad od špatného se pozná tak, že nezní šroubovaně a vypadá tak, jako by to byl snad i český originál.
24.12.2009 10:39 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Už vidím, jak by nějaký Čech-matematik-ajťák s povýšeným pohledem na ženské řekl v podobné situaci: "Ty jo, holky tu matiku nezvládají." Ani náhodou.
zoul avatar 24.12.2009 10:57 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Tohle ovšem není argument, to je názor. A názor, řekl tuším Jaz Coleman, je jako díra v zadku, kterou má taky úplně každý. (Vůbec nic ve zlém.) V jazyce považuje každý za přirozené úplně něco jiného, zvlášť pokud jde o hovorovou řeč. Čistě pro zajímavost, co by v tomhle kontextu připadlo přirozené tobě?
24.12.2009 11:11 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Jistěže je to můj názor, co taky jiného. :-) Argumenty máš zde.

Čistě pro zajímavost? Nevím. Mně osobně by to překládat ani nenapadlo. :-) Ale kdybych měl střelit první věc, která mi přešla přes mozek při psaní příspěvku níže, přeložil bych to takhle:
"Wow, ty tu matiku nedáváš."

"Wow, ženský tu matiku nedávaj."
Nabízí se však otázka, jestli je v obecném povědomí význam hovorového "on to nedává", ve smyslu "on na to prostě nemá". To nevím, já se tu a tam vyskytuju v různých koutech republiky, tak někdy ztrácím přehled, kde se jak přesně mluví.

A moje názory zde neber ve zlém. Překládáš to dobře, jen to podle mého názoru není dobrý překlad. :-) Máme totiž překlad a překlad.
24.12.2009 12:27 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Já ten tvůj překlad považuju za něco příšerného. Takhle mluví jen pubescentní čecháčci. Příjde mi to absolutně nepřirozené.

I když mi ten komix nepříjde vůbec směšný (ani v originále), myslím, že původní překlad je dobrý a nenapadá mě žádný lepší.
Boys don't cry
24.12.2009 12:31 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Jestli ti ten komiks nepřijde vtipný, tak proč zasíráš diskuzi pod ním? :-) Nemluvě diskuzi o vlivu překladu na zachování stylu (a vtipnosti) celého komiksu?
24.12.2009 12:35 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
(Nehledě na to, že ty věty v originále opravdu má pronášet nějaký namachrovaný blbeček, ke kterému by se tohle výrazivo hodilo.)
Grunt avatar 24.12.2009 12:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Takhle mluví jen pubescentní čecháčci. Příjde mi to absolutně nepřirozené.
K tomu se musím přidat. Bylo by vhodné si uvědomit, že co kraj, to jiný mrav a tou správnou spisovnou hovorovou češtinou© se určitě nemluví na celém našem území. Popravdě, donedávna jsem ji slyšel jen z televize a z internetu. Kdybych to měl přeložit tak jak běžně mluvím já, tak by to znělo asi nějak takto:
  • Íha, ty si ale asi strašná lama, že?
  • Kua, ty baby, to sů strašné lamy!
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.12.2009 12:52 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
To je problém kdykoli, kdy se v literatuře nebo ve filmu vyskytne v angličtině třeba hovorová "nigga" mluva. Jak bys to řešil? Přeložil všechno spisovnou češtinou? Nechci vidět a slyšet, jak by dopadl takový Pulp Fiction.

Já jsem z těšínska, ale bydlím v Praze, čili se vyskytuji ve zřejmě dvou jazykově nejvzdálenějších oblastech v Česku. Kebych po naszymu mówił v Praze, tak si myslí, že jsem Polák, kdybych doma mluvil obecnou češtinou, tak si myslí, že jsem idiot. :-) Tak to často řeším spisovnou mluvou, abych se pořád nepletl, takže se na mě dívají jako na idiota všude. :-)

V literatuře je ale použití obecné češtiny (nebo něčeho jí podobného) nejjistějším a nejuniverzálnějším způsobem, jak odlišit spisovnou mluvu od té nespisovné.
Grunt avatar 24.12.2009 13:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
To je problém kdykoli, kdy se v literatuře nebo ve filmu vyskytne v angličtině třeba hovorová "nigga" mluva. Jak bys to řešil?
Nijak. Tu mluvu opičích držek nesnáším natolik, že bych ji radši ani nepřekládal(, ale raději cenzuroval). Zvlášť ne do toho našeho pseudo-bazmeku co zní jako Mario Torač.
Kebych po naszymu mówił v Praze
Tak nech se tvoji řeč naučí, když ti chtějí rozumět. Já se ji také musel učit a nikoho to moc nevzrušovalo. (BTW: Mám babku na Kysuci, takže bych s tím aspoň já neměl nejmenší problém)
Tak to často řeším spisovnou mluvou, abych se pořád nepletl, takže se na mě dívají jako na idiota všude.
K tomu já nepotřebuju ani promluvit.
nebo něčeho jí podobného
Tím to asi bude. A nebo asi každý čteme jinou literaturu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.12.2009 13:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Nijak. Tu mluvu "opičích držek" nesnáším natolik, že bych ji radši ani nepřekládal(, ale raději cenzuroval).
Generalizace, hrozná. A cenzura? Děláš si cvičky?
Grunt avatar 24.12.2009 13:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Vim. Nedělám to běžně. Ale když přijde na tohle, tak dobré mravy musí stranou.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.12.2009 13:44 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Mluvíš jako hňup, ale třeba je to jen zdání.

(Ne, žádné zdání to není, ale ono se to občas tak říká, aby některé věci nezněly tak tvrdě. Divná tradice, že?)

24.12.2009 13:46 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Ale tak schválně, jakou literaturu třeba čteš? Dokumentace ke kodekům neberu.
Grunt avatar 24.12.2009 14:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Přiznávám, že jsem byl nachytán na švestkách. Lovci mamutů se asi nepočítají, co?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.12.2009 16:32 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Tak nech se tvoji řeč naučí, když ti chtějí rozumět.
ehm, já se obávám, že spíše on chce, aby oni rozuměli jemu, ne že by rozumět chtěli oni jemu :-p
24.12.2009 12:51 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
To jen proto, že ti angličtina zní cize.
to bych nerekl, nejaky ten patek jsem stravil ve statech... spis jde o to, ze varianty slov typu suck nebo fuck nepujdou asi tak uplne primocare prelozit, protoze cestina k nim nema prime alternativy...
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
Marián Kyral avatar 24.12.2009 10:55 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
souhlas. zajimave je, ze i kdyz se original od prekladu moc nelisi... tak v originale je to fakt vtipne...
Nesedí mi tam "Wow" -> "Ty jo". Když už tak "Tý jo", nebo to otočit a dát tam spíše "Hmm".
zoul avatar 24.12.2009 10:59 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Jeden by řekl, že zrovna frýdečák to krátké „ty“ ocení :)
24.12.2009 12:28 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
+1 :D
Boys don't cry
Marián Kyral avatar 24.12.2009 13:44 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
To víš, ten kdo to říká je určitě z Prahy :-D
24.12.2009 11:02 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Mluvíme o komiksu, ve kterém hrají hlavní roli matematici a informatici, určeném (samozřejmě nejen) na matematiky a informatiky. Nevidím důvod to "wow" za každou cenu překládat, v těchto kruzích se používá zcela běžně i v češtině (tak jako další anglikanismy a amerikanismy -- jsou to vůbec slova? :-D). Stejně tak velmi nespisovná mluva.

Každý překladatel by se měl v prvé řadě snažit zachovat ducha celého díla. Ale podobným překladem ho spolehlivě zařízne už na prvním slovu.
24.12.2009 12:30 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Já "ty jo" používám běžně a "wow" mi přijde obskurní :P

wow v IT snad používají jen Visťáci :D
Boys don't cry
MaFy avatar 24.12.2009 11:22 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
+1 Original je super :-D Preklad suck.... A tim nechci nadavat na prekldatele, ale proste anglicke komiksy se nadaji prekladat tak, aby byly funy ;-)
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
24.12.2009 11:25 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Ale jistěže dají.
Pavel Beníšek avatar 24.12.2009 14:58 Pavel Beníšek | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Kdyz uz si myslis ze je ta anglictina tak cool, ze ji pouzivas i v ceskych vetach, mohl by ses ji nejdrive naucit.

Napoveda: jakpak se pise "vtipny"?
checking for chicken... must have egg first
25.12.2009 23:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
No, ono už i to "překlad suck" o lecčems vypovídá...
MaFy avatar 26.12.2009 17:54 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
OK, asi bych mel zacit po sobe ty zapisky cist ;-)
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
Fluttershy, yay! avatar 26.12.2009 18:22 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Hezky česky "překlad saje".
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
MaFy avatar 26.12.2009 17:54 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
OK, asi bych mel zacit po sobe ty zapisky cist ;-)
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
24.12.2009 00:33 -yoshco-
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Skôr kruté, ale o to pravdivejšie.
24.12.2009 12:56 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Bez urážky, ale ty umíš počítat integrály, amigo? :-) Žádný div, že by ti to přišlo trapné, kdybys neuměl. Bez toho totiž ten strip nemá pointu.
Nicky726 avatar 24.12.2009 00:36 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm, bez toho í na konci by to bylo o řád lepší.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
24.12.2009 03:24 kuly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Pro děti ze zvláštní školy?
Nicky726 avatar 24.12.2009 08:19 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
V originále je to hovorově, "ty jo" je taky spíš hovorové. Ten spisovný tvar mi tam prostě nesedí.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
24.12.2009 12:33 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Ale hovorové je to jen pro lidi z Prahý (doplň si přízvuk)
Boys don't cry
24.12.2009 17:03 kuly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Aha, já jsem si to vyložil tak, že bys raději krátké místo dlouhého í. Souhlasím, bez toho í by to i mně znělo líp.
Grunt avatar 24.12.2009 00:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak se to na tom Explain XKCD hledá? Jsou tam jenom data.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.12.2009 00:43 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Sem zkusil googlem, ale nic...
Baník pyčo!
24.12.2009 00:42 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
První co jsem nepochopil :/, ani trochu...
Baník pyčo!
24.12.2009 00:47 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Tedy možná tuším co chtěl autor říci, ale nevidím v tom ten vtip.
Baník pyčo!
24.12.2009 00:50 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nasel jsem tohle vysvetleni:

That's the point of the cartoon.

The guy stuffs up the integral, so he is stupid.
The girl stuffs up the integral, so all girls are stupid.

Ale ani tak mi to neprijde vtipne.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
Grunt avatar 24.12.2009 00:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
That's the point of the cartoon.
Jo? A kterých jako?
The guy stuffs up the integral, so he is stupid. The girl stuffs up the integral, so all girls are stupid.
Ta generalizace ženského pohlaví ze strany matematika mi přišla tak stupidní, že jsem hned z počátku tuto ideu (jakože vtipu &ndash jestli je to opravdu tak, tak mi to moc vtipné nepřijde) zavrhnul. V tom musí být něco víc, ne?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.12.2009 01:23 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Jo, taky v tom hledam neco chytrejsiho.
Baník pyčo!
Jendа avatar 24.12.2009 01:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
V tom musí být něco víc, ne?
Ne.
Grunt avatar 24.12.2009 11:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Chachá, já říkal, že v tom musí být něco víc. Už jsem to asi pochopil. Perfektní vtip.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jendа avatar 24.12.2009 14:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Och, to víš, matematika prváku :-).
24.12.2009 08:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Ale ani tak mi to neprijde vtipne.
Autor komiksu tu generalizaci kritizuje - ten komiks se tomu stereotypu posmívá.
24.12.2009 12:06 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
jistě, není nad stereotyp o stereotypu ... je to blbost, jak už výše naznačil kolega
24.12.2009 13:14 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
není nad stereotyp o stereotypu
Aneb jsi to nepochopil.
je to blbost, jak už výše naznačil kolega
Ještě štěstí, že tu jsou tu tak prudce inteligentní soudcové.
24.12.2009 16:29 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
není nad stereotyp o stereotypu
Aneb jsi to nepochopil.
ok, v tom případě bych ocenil kdyby nás méně inteligentní ti více inteligentní poučili ...
27.12.2009 16:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Napsal jsi "stereotyp o stereotypu". To je podle mě nesmysl, protože autor se neuchyluje ke stereotypu, aby vyjádřil, o co mu jde. Komiks říká: Když je někdo omezený, tak se zachová jako 1. postava komiksu, tj. neschopnost jednoho kluka bude považovat za neschopnost právě toho jednoho, kdežto neschopnost jedné holky si vysvětlí tím, že na matiku jsou blbé všechny holky.

Jinými slovy: Negeneralizuje (jako to dělá postava jeho komiksu), a proto je nesmysl říkat, že by to byl "stereotyp o stereotypu".
24.12.2009 03:35 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Koukám, že jak na rootu, tak tady panuje ohledně komixu stejný princip: komix není komixem bez aspoň desíti komentářů o tom, jak to není vtipné, a o tom, jak to kdo nepochopil.
Quando omni flunkus moritati
24.12.2009 03:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Jedno pozitivum tu je: zatím tu nikdo neexhibuje s třeskutě vtipnými "remixy".
29.12.2009 12:35 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Pšššt, ať to někoho nenapadne.
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
24.12.2009 08:16 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
komix není komixem bez aspoň desíti komentářů o tom, jak to není vtipné, a o tom, jak to kdo nepochopil.
Tady se k tomu ještě připojuje třetí rozměr: "Ten překlad stojí za houby. Sice nevím proč, ale je to tak!"
24.12.2009 14:54 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Když jsme u překladů - tohle je teprve ta správná vražda.
Quando omni flunkus moritati
zoul avatar 24.12.2009 15:11 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Nad tím už jsem přemýšlel – asi se řekne, že židi Vánoce nesledujou. (Jako třeba někdo nesleduje politiku.) Není to úplně to pravé ořechové, ale funguje to. Classhole je horší :)
24.12.2009 07:52 jmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ja myslim, ze by diskuze pod vtipy mela byt zakazana, protoze je trapna. za chvili se to tu zvrtne jak na rootu.
Martin Stiborský avatar 24.12.2009 09:36 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí

Zatím to tu je v porovnání s příspěvky pod komixem na rootu vysoce intelektuální debata.

Kvík ..
24.12.2009 23:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
To jo, pořád jsem chytřejší než Navážka. Ale pak si vždycky řeknu: "No jo, Frede, ale to jsou i kvasinky."
24.12.2009 07:55 Lojzik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Muzete mi nekdo vysvetlit ten integral? Pokud to teda jde. Urcitej integral to neni, kdyz tam ma byt "+ c". Ale proc mu vyslo pi? Jasne pi muze byt cokoli. Ale proc treba neni ve vtipu Int x^2 dx = x^3/3 (+ c), to by bylo jasne. Bud to chteli udelat nejasne nebo to ma nejaky vyznam, ktery neznam.
24.12.2009 08:06 feed.trough
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Grr, tys mě předběhl. :-D Taky si říkám, kde by se v zrovna v tomhle neurčitém integrálu vzalo to pí.

Tady bych si dovolil tvrdit, že ze sebe dělá trochu blbce autor, když se snaží dělat vtip o matematice, když jí pořádně nevládne.

Když už, tak povedené mi připadá toto.
24.12.2009 09:34 5o
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
No ono je to asi tak, ze to pi znamena ze ani ten chalan ani to dievca nevedia poriadne pocitat integraly a ta pointa v menu ktore sa objavy ked podrzim mys nad obrazkom (neviem ako sa tomu menu hovori :-) ) ze to "nevie" poriadne ani autor :-) A vysmieva sa z generalizacie toho ze ked chalan nevie pocitat Int ze je to jeho problem a ze ked to nevie jedno dievca, tak to nevie ziadne. Tot vsio.
24.12.2009 09:49 feed.trough
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
No na to, co je v title jsem právě koukal. A z toho jsem soudil, že to neví ani autor.

Normálně bych to nekomentoval. Jen mě prostě ty 4 semestry nejpestřejší matiky na VŠ poznamenaly... A spousta "generalizčních stereotypů" padla jak domeček z karet.

A když už je to diskuze, tak proč jednou neříct, že zrovna tenhle vtip mi prostě nesedl. :-)
zoul avatar 24.12.2009 10:38 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
No na to, co je v title jsem právě koukal. A z toho jsem soudil, že to neví ani autor.
Jen pro pořádek: Autor má vystudovanou fyziku a jednu dobu dělal pro NASA.
24.12.2009 11:07 feed.trough
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
V tom případě jsem nad tím asi přemýšlel víc než by bylo zdrávo. :-)
24.12.2009 10:14 Lojzik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
> ze to "nevie" poriadne ani autor

Aha, ted uz jsem to pochopil. Diky. Puvodne jsem myslel, ze to jako ma byt spravne az na tu konstantu.
24.12.2009 12:20 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Ne, že to neví autor, ale hlavní postava toho stripu. Podle mě narážka na to, že nejvíc vždycky machrují lidi, kteří vlastně ani nemají proč (aspoň to tedy často pozoruji na svém okolí... a na sobě :-)).
24.12.2009 08:46 wake
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
no, prave ze ten integral je blbe, ne?
Jan Drábek avatar 24.12.2009 09:22 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Viz tooltip nad obrázkem ;)
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
24.12.2009 09:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je hrozný jak tady z toho všichni zas udělali hroznou vědu. Hledáte problémy tam, kde nejsou, vtip, tam kde není, hluboké skryté myšlenky tam, kde je potřeba vnímat tu zjevnou.
Je to prostě sarkarsmus. Tak to nečtěte, když vám přijde blbý.
SPD vůbec není proruská
24.12.2009 12:11 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
To je hrozný jak tady z toho všichni zas udělali hroznou vědu. Hledáte problémy tam, kde nejsou, vtip, tam kde není, hluboké skryté myšlenky tam, kde je potřeba vnímat tu zjevnou.
Je to prostě sarkarsmus.
tak nás hloupé pouč, co je na tom zjevnýho ... jediná věc, která mě napadá, a která se již probírala výše, by v mých očích z autora komiksu udělala pěknýho blbce, proto se tomu zdráhám věřit :-/
Tak to nečtěte, když vám přijde blbý.
tak se prosím poděl o tu svoji křišťálovou kouli, která ti prozradí již předem než si to přečteš, že ti něco po přečtení bude připadat blbý
24.12.2009 13:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
tak nás hloupé pouč, co je na tom zjevnýho
Komix se vysvmívá rozšířenému nešvaru generalizace, že "holky neumí matiku". Nic víc, nic míň.
tak se prosím poděl o tu svoji křišťálovou kouli, která ti prozradí již předem než si to přečteš, že ti něco po přečtení bude připadat blbý
Ale přečíst to klidně můžeš, stačí pak neposílat X komentářů do diskuse o tom, jak je to blbý a tak...
24.12.2009 16:28 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
tak nás hloupé pouč, co je na tom zjevnýho
Komix se vysvmívá rozšířenému nešvaru generalizace, že "holky neumí matiku". Nic víc, nic míň.
no, a to je právě to, co jsem doufal, že autor není tak blbej :-/
Ale přečíst to klidně můžeš ...
vs
Tak to nečtěte ...
- no comment
25.12.2009 23:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
no, a to je právě to, co jsem doufal, že autor není tak blbej :-/
Proč ti kvůli tomu připadá autor blbej?!?
- no comment
Tak a teď je to jasný: jsi bot! Člověk by věděl, že "Tak to nečtěte" značí něco jako "tak vo tom nemudrujte zbytečně" nebo "tak to nečtěte příště" nebo "tak to nečtěte často" nebo něco podobnýho.
Jan Drábek avatar 24.12.2009 12:13 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
+1 (= naprosto souhlasím!)
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
24.12.2009 10:04 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je tu fakt nutné či žiaduce takéto s prepáčením hovadiny uverejňovať, a ak náhodou áno, tak prečo rovno ako ČLÁNKY?
24.12.2009 10:27 Santa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Áno
Proto
zoul avatar 24.12.2009 10:40 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Cronin, Smysl pro humor. Seznamte se.
24.12.2009 10:43 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Ale no tak. Zrovna u xkcd bych perfektně chápal, kdyby ho 90% návštěvníků nepobíralo. :-)
24.12.2009 12:36 Danoh | skóre: 4 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
este lepsie ako tie komixy su tie diskusie. :))
porta patet et cor magis
24.12.2009 13:44 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
njn, ten preklad to zabil; asi tym, ze je taky sterilny
24.12.2009 15:56 mich | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
OMG:-D. Nejlepší je přečíst si tuhle debatu a pak hned následující originální xkcd strip, který ji vysvětluje (tohle je 385, následující je 386;-)). Ten by rozhodně stál za překlad.
je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
kyknos avatar 24.12.2009 17:48 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Překlad nezní tak vtipńě, protože velmi expresivní anglická věta ("wow", "suck") je pŕeložena nudně a téměř spisovně.
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
24.12.2009 18:27 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Preklad mi staci, pointu som bez problemov pochopil aj z prekladu. A BTW par podobnych ucitelov sa najde aj na MFF UK Praha. Napriklad Kryl.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
belisarivs avatar 24.12.2009 19:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak me napadl tento preklad:
To cumim, jak hnojis matiku

To cumim, jak baby hnoji matiku
Pripadne:
To cumim, jak jsi blby na matiku

To cumim, jak jsem zenske blbe na matiku
IRC is just multiplayer notepad.
belisarivs avatar 24.12.2009 20:55 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Pochopitelne tam ma byt "jak jsou zenske blbe na matiku".
IRC is just multiplayer notepad.
24.12.2009 21:05 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Ty tu matiku pěkně ku***š [tento příspěvek byl cenzurován - vulgární]...

Holky... jděte od toho...
Baník pyčo!
24.12.2009 21:05 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Ale bojím se, že po tomhle by to nepochopil už ani Chuck Norris :D.
Baník pyčo!
houska avatar 24.12.2009 21:51 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
wtf? nechapu ... mam 3 teorie

1/ jak uz tu padlo kdyz jde o kluka je blbej jen on, kdyz jde o holku jsou blbe vsechny holky
2/ ten ktery to neumel v prvnim obrazku se to naucil aby v druhem mohl delat pred holkou machra ...
3/ vtip je v te matice

ma to smysl sem davat vtipy, o kterych se pulka lidi musi bavit jestli je spravne pochopili?
kyknos avatar 24.12.2009 22:02 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
ma to smysl sem davat vtipy, o kterych se pulka lidi musi bavit jestli je spravne pochopili?

xkcd holt vyzaduje bud vzdelani a inteligenci nebo neporouchanou osobnost, podle tematu :)

myslim, ze je vcelku normalni, ze to nekteri nedavaji :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
houska avatar 24.12.2009 23:19 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
... nebo neporouchanou osobnost, podle tematu :)

me prijde ze spis porouchanou :)
Fluttershy, yay! avatar 24.12.2009 22:07 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Wow, 88 % od osmi hlasujících, 88 komentářů k tomu. Hajtla. ^_^
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Dent avatar 24.12.2009 22:28 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Někdo tu symboliku (vánoční ne :))) vidí resp. hledá všude. To aby se člověk za chvíli bál vybrat náhodné číslo, zamávat přítelkyni odjíždějící vlakem a podobné věci.

Jen takové povzdechnutí nad současnou hysterií...

belisarivs avatar 24.12.2009 22:40 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Jednou jsme takhle meli na patek 13. v pizzerii utratu 666 Kc.
IRC is just multiplayer notepad.
25.12.2009 09:32 Lol Phirae
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejkratší matfyzácký vtip: Mějme epsilon záporné...
25.12.2009 23:31 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Tohle je dobrý, ten komiks nahoře mne nějak minul.

Jirka
Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
25.12.2009 18:39 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nejlepší je stejně Fred z FB a Red-Meat
28.12.2009 11:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příště byste měli vydat tenhle, tam už by se snad diskuse o špatný překlad nestrhla (no ikdyž možná zdejší podceňuju...:-D)
SPD vůbec není proruská
MaFy avatar 28.12.2009 11:23 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Tak ten nejak nestiham..
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
28.12.2009 11:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
IMHO narážka na problémy s rozepínáním.
MaFy avatar 28.12.2009 13:23 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
No joooo, tak zas takovy problem to pro IT neni, ne?
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
28.12.2009 13:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Je pravda, že nasazování všelijak tvarovaných konektorů poslepu "za rohem" prsty celkem vycvičí, ale na druhou stranu, brát si na podprsenku baterku a zrcátko (a ještě u toho sprostě nadávat) by mohlo být tak trochu faux pas. :-)
kyknos avatar 28.12.2009 12:13 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
lol - to vetsina lidi na abicku nepochopi :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
28.12.2009 12:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Protože pro ně není problém rozepínat podprsenky, nebo skládat Rubikovu kostku?
kyknos avatar 28.12.2009 12:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Rekneme, ze bych si vsadil spis na to skladani kostky :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
28.12.2009 12:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Já na exkluzivní "nebo". :-)
kyknos avatar 28.12.2009 13:15 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
:D
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
29.12.2009 15:13 Gwaihir
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
ROFL
23.6.2011 10:43 Hibiki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 385: Jak to chodí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mozna jsem uplne mimo, ale neni neurcity integral z x^2 (x^3)/3+C? (Kdyz pominu ze tam neni dx)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.