Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
#########################################################
#This is the standard setting (see: "!default")
#This profile, the default loaded, upmixes stereo sound to 5.1.
pcm.!default {
type plug
slave.pcm "surround51"
slave.channels 6
route_policy duplicate
}
########################################################
#This is the normal spdif output profile (optical, toslink).
pcm.!spdif {
type plug
slave.pcm "hw:0,1"
}
#######################################################
#This is what one could call the "factory default setting", in other words, it only plays the actual channels. so if you fx want to watch a 5.1 movie, on the analog output, this is the option you want.
pcm.analog {
type plug
slave analog_slave;
}
pcm_slave.analog_slave {
pcm surround51;
format S32_LE;
}
vsechno bezi jak ma do doby, nez zapnu hru. Mam nainstalovane Tremulous a Enemy Territory a u ubou se ta hra silene trha, neda se to hrat. Nez sem nastavil 5.1 obe hry bezeli krasne bez problemu. Melo by to byt zvukem, ale nerad bych si vybiral mezi hrami a 5.1. Neslo by to nejak vyresit aby alespon v systemu sli vsechny kanali a u hry alespon stereo jak to bylo doted a jak to fungovalo? Docela me to sve :( taky jsem to zkousel spoustet s artsd -m et a aoss et . s aoss sem mel hodne nizke FPS a zvuk nesel vubec a arts -m et pro zmenu neudelal nic, zadal jsem, odentroval a pak byl jen prazdny radek:(
diky za odpoved
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
Tiskni
Sdílej: