Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Pracuji na školním projektu. V zadání stojí: použijte a naprogramujte mikroprocesor....
Místo mikroprocesoru (např. 8051) jsem použil "klasický procesor" od amd.
Vedoucímu projektu se to nelíbí, prý jsem se nedržel zadání.
Mýlím se, když tvrdím že mikroprocesor = procesor? Máte argumenty?
Místo mikroprocesoru (např. 8051) jsem použil "klasický procesor" od amd. Vedoucímu projektu se to nelíbí, prý jsem se nedržel zadání.A ten procesor od AMD jsi měl vyndaný ze základní desky a všechno jsi programoval od píky, maximálně za použití knihoven, nebo jsi použil klasický mikroprocesor, kde hardware za tebe vyrábí někdo jiný a co se softwaru týče, větší část práce za tebe odvádí operační systém? Pokud platí to druhé, tak jsi se ani omylem nedržel zadání.
jsem ten druhy pripad....o většinu HW se mi stara operacni system,. Ale protoze vytvarim nad operecnim system svuj system, ktery definuje chovani embedded zarizeni a casti pripojeneho HW, dovolim si tvrdit ze muj system (intrukce) ovlivnuji chovani mikroprocesoru, tzn. ze opisem se da rict, ze programuji i mikroprocesor...
Nebo jsem uplne vedle?
Ale protoze vytvarim nad operecnim system svuj system, ktery definuje chovani embedded zarizeni a casti pripojeneho HW, dovolim si tvrdit ze muj system (intrukce) ovlivnuji chovani mikroprocesoru, tzn. ze opisem se da rict, ze programuji i mikroprocesor...Ano, to se samozřejmě říct dá, ale je to slovíčkaření pro právníky. Záleží na tom, co se po vás chtělo (a s tím souvisí, co jste se splněním toho úkolu měli naučit, když je to školní projekt.) Přece jenom pracovat s mikrokontrolérem je o něčem jiném, než programovat pro hotový operační systém. Je sice hezké, že "vytváříš systém, který definuje chování embedded zařízení a části připojeného HW", ale pokud cílem bylo naučit se pracovat s malým procesorem, kde co si neuděláš, to nemáš (žádná správa paměti, žádný operační systém, který by tě chránil před největšíma blbostma, žádné plánování úloh), tak udělat takovou úlohu na x86 je asi stejně užitečné, jako nedělat ji vůbec. Přitom jsou úlohy, kde je použití čehokoliv silnějšího, než je 8051*, overkill, protože takové zařízení potom zybtečně víc žere a zbytečně víc stojí. * Píšu 8051, ale mám na mysli mikrokontroléry obecně. Přijde mi docela hloupé, že se ve školách potenciální nová generace programátorů učí s procesorem, který je už několik let beznadějně zastaralý a existují za něj mnohem lepší náhrady.
Tiskni
Sdílej: