Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
<IfModule prefork.c> StartServers 30 MinSpareServers 5 MaxSpareServers 10 ServerLimit 100 MaxClients 100 MaxRequestsPerChild 4000 </IfModule>ServerLimit a MaxClients jsem ted radsi snížil na 50, ale přijde mi, že ani těch 100 není moc. Celé to na mě působí tak, že apache v určitém momentě přestane likvidovat nepoužité servery a tím dojde k tomu zaplnění paměti. Workaround, který mě napadá, je pomocí cronu kontrolovat load a v momentě, kdy překročí určitou hranici, apache reloadnout, protože tak se ta pamět okamžitě zase uvolní, ale raději bych to vyřešil nějak systemově. Nesetkal jste se s tímto problémem někdo? Budu vděčný za jakýkoliv hint. Díky
Negeneruje ten apache dynamické stránky napísane tak, že zožerú veľa pamäte?
Holt Cesty Fedory su nevyspitatelne.
Mal som Fedoru a mal som tie iste problemy. Skus sa este pohrat s direktivou KeepAlive v httpd.conf. Mne to pomohlo.
MaxKeepAliveRequests 500 KeepAliveTimeout 5Rekl bych, ze tady je dulezity ten timeout, ktery mam pomerne nizky, takze si myslim, ze timhle to nejspis nebude. Jinak ja mam Fedoru na serveru rad, mam ji tam uz nekolik let a tohle jsou vlastne prvni vetsi problemy, ktery zazivam. Navic to ani s distribuci nemusi mit nic spolecnyho.
Tiskni Sdílej: