Jakub Jelínek oznámil vydání verze 15.1 (15.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 15. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.
Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Staronovým vedoucím zůstává Andreas Tille.
Jason Citron končí jako CEO Discordu. Od pondělí 28. dubna nastupuje nový CEO Humam Sakhnini, bývalý CSO Activision Blizzard.
Článek na Libre Arts představuje baskytarový multiefekt Anagram od společnosti Darkglass Electronics. S Linuxem uvnitř (licence, GitHub).
Městský soud v Praze vyhlásil rozsudek, který vyhověl žalobě novináře Jana Cibulky, který s podporou spolku IuRe (Iuridicum Remedium) požadoval omluvu od státu za to, že česká legislativa nařizuje operátorům uchovávat metadata o elektronické komunikaci. To je přitom v rozporu s právem. Stát se musí novináři omluvit a zaplatit náklady řízení. Především je ale součástí přelomové rozhodnutí o nelegálnosti shromažďování dat a o
… více »Americké technologické firmy Apple a Meta Platforms porušily pravidla na ochranu unijního trhu, uvedla včera Evropská komise (EK). Firmám proto vyměřila pokutu – Applu 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč) a Metě 200 milionů eur (pět miliard Kč). Komise to oznámila v tiskové zprávě. Jde o první pokuty, které souvisejí s unijním nařízením o digitálních trzích (DMA). „Evropská komise zjistila, že Apple porušil povinnost vyplývající z nařízení
… více »Americká společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem ChatGPT, by měla zájem o webový prohlížeč Chrome, pokud by jeho současný majitel, společnost Google, byl donucen ho prodat. Při slyšení u antimonopolního soudu ve Washingtonu to řekl šéf produktové divize ChatGPT Nick Turley.
Po roce vývoje od vydání verze 1.26.0 byla vydána nová stabilní verze 1.28.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.28.
Byla vydána nová verze 10.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 211 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 800 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.
42 svobodných a otevřených projektů získalo finanční podporu od NLnet Foundation (Wikipedie).
To neco se jmenuje IPMI (Intelligent Platform Management Interface nebo tak nejak podobne). Je to karta strcena do 200 pinoveho IPMI slotu. Je to zarizeni vhodne pro svatecni administratory, kteri moc nevedi co delaji. Jinak ji clovek normalne nikdy nevyuzije.
zavisi co za server kupujes - kazdy si to vola inak .. na proliantoch najdes napriklad inteligent lights-out ( iLO ) consolu, management processor (MP) na integrity serveroch, intelacke IPMI , etc ..
niektore su onboard, niektore su ako pridavny HW .. niektore maju webove rozhrania, niektore su konzoly cez telnet/ssh ( niektore maju oboje)..
nesuhlasim s artecovym prispevkom ze sa jedna o vec pre sviatocnych administratorov - ak nemas fyzicky pristup k serveru , odniekadial ho musis nastavit a nainstalovat .. nehovoriac o tom, ze ked ti padne LAN connect, tak sa na server dostanes len cez konzolu ( dovodov je omnoho , omnoho viac)
ak si server skladas sam, tak sa s najvacsou pravdepodobnostou stretnes s IPMI
ak nemas fyzicky pristup k serveru , odniekadial ho musis nastavit a nainstalovat ..
Kdyz neni fyzicky pristup k serveru, tak z ceho by se instalovalo? Navic nevim, kdo si dneska z ekonomickeho hlediska dovoli prinest do telehouse server a az potom ho nastavovat (bios) a instalovat (os)? Vetsinou se to v ramci uspor dela odjakziva opacne.
nehovoriac o tom, ze ked ti padne LAN connect, tak sa na server dostanes len cez konzolu ( dovodov je omnoho , omnoho viac)
Pokud "padne LAN", tak je uplne jedno jestli je v serveru IPMI s KVM Over LAN nebo ne, bez konektivity stejne na konzoli nebude pristup.
nainstaluje sa prave remote z konzoly .. malo HW ide to datacentrier uz nainstalovanych a pripravenych ...
napr. iLO poskytuje moznost pripojenia virtualneho media (jednoducho iso image s instalackou, napr. ) .. iny pripad by bol nakonfigurovanie a pripravenie si HW na net install (bootovanie s profilmi - hpux, pxe boot a pod. )
ze preco sa to tak robi ? odpoved je jednoducha - napr. pri velkych firmach kde sa support deli ( instalacia hw, OS support, appl support, backup, atd..atd..) - jedna strana pripravi HW ( HW assembly) a necha ho tak .. ostatok uz zostava na dalsi team, ktory si nasledne zelezo pripravi do stavu akeho ho potrebuje .. tieto teamu su v roznych krajinach sveta, takze dostat sa fyzicky k HW je preticky pre teba nemozne a vlastne aj nepotrebne ..
"padne LAN" - myslel som tym NW , ktory pouziva server pre komunikaciu so zakaznikom, na zalohy a pod ... konzolova siet by mala (a teda aj vo vacsine pripadov je) na vlastnej sieti a HW (pokial mozno redundantna ) ..
nechapem tvoje ekonomicke uspory spojene s instalovanim remote OS ..
Protoze se pohybujeme v rozdilnych sverach, tak na to nahlizime jinak. Zatim co pro tebe je to nutnost, tak pro me je to nehospodarnost.
Smysl pouziti ve tvem popisovanem pripade je mi pro spolecnost s nadnarovnim pusobenim zrejmy: "Team v Africe se stara jenom o HW, team v Rusku zase jenom o SW".
nechapem tvoje ekonomicke uspory spojene s instalovanim remote OS ..
Pro firmu s jednim teamem jsou zbytecne naklady navic kupovat IPMI a nechat nejaky cas bezet server v datacentru bez jeho vyuziti. Kdyz se o sestaveni, testovani, instalaci a nastaveni stara porad jeden a ten samy team, tak IPMI karta se stava zbytecnou, protoze by se nikdy nepouzije. A to ani nemluvim o nakladech na fyzicke pripojeni konzolove, plne redundantni konektivity k serveru.
s tymto s tebou suhlasim - ja (resp. u nas) sa toto bere ako samozrejmost a nevyhnutnost .. (nedostupnost sluzby a/alebo serverov by sposobila daleko vacsie skody ako naklady na samotne vybudovanie topologie) ..
ale i tak - bez remote managementu si server neviem predstavit .. mam jeden osobny na kolene skladany server kde nemam konzolu ( jedine connect cez seriak z inej masiny) a citim sa ako bez ruk :/ .. server je v DC, takze pristup k nemu vyzaduje vyjazd ... okrem ineho mam nastaveny aj reboot after panic (bsd) , no uz sa stalo, ze kernel crashol a zostal stat ( ZFS ).. s konzolou je to jednoduche - remote RS (reset) a server je up ..
alebo IP KVM
Tiskni
Sdílej: