abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.11 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:00 | Komunita

    Živé ISO obrazy Debianu Bookworm jsou 100 % reprodukovatelné.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Zajímavý článek

    Boudhayan "bbhtt" Bhattcharya v článku Uzavření kapitoly o OpenH264 vysvětluje, proč bylo OpenH264 odstraněno z Freedesktop SDK.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 03:44 | IT novinky

    Představeny byly nové verze AI modelů: DeepSeek V3-0324, Google Gemini 2.5 a OpenAI 4o Image Generation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    XZ Utils (Wikipedie) byly vydány ve verzi 5.8.0. Jedná se o první větší vydání od backdooru v XZ v loňském roce.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.3. 20:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.40.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 38
    25.3. 14:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.20 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.3. 04:22 | Nová verze

    LibrePCB, tj. svobodný multiplatformní softwarový nástroj pro návrh desek plošných spojů (PCB), byl vydán ve verzi 1.3.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v aktualizované dokumentaci. Vypíchnut je interaktivní HTML BOM (Bill of Materials) a počáteční podpora Rustu. Zdrojové kódy LibrePCB jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.3. 03:33 | Komunita

    Minulý měsíc Hector "marcan" Martin skončil jako upstream vývojář linuxového jádra i jako vedoucí projektu Asahi Linux. Vývoj Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon, ale pokračuje dál. Byl publikován březnový přehled dění a novinek z vývoje. Vývojáře lze podpořit na Open Collective.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    24.3. 16:16 | Zajímavý článek

    Ruská firma Operation Zero nabízí až $4 miliony za funkčí exploit komunikační platformy Telegram. Nabídku učinila na platformě X. Firma je známá prodejem exploitů ruské vládě a soukromým společnostem. Další informace na securityweek.com.

    Max | Komentářů: 2
    Jaké je vaše preferované prostředí?
     (27%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (64%)
     (2%)
    Celkem 236 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 24.3. 12:37
    Rozcestník

    Dotaz: Jak na cross compile - x86 kod kompilovany na x86_64 hostu ?

    Ahoj,

     

    Jak na cross compile  - x86 kod kompilovany na x86_64 hostu.

     

    Konkretne:

    - mam Fedora 11 x86_64, GCC 4.x

    - mam projekt pouzivajici vlastne jen STL a chci ho prelozit tak aby sel spustit na Fedora 11 x86 (tedy 32bit)

    - projekt je v CMake => generuji Makefile build system

    Zkousel jsem virtualizaci, ale to je neskutecne pomale a i jednoduchy helloworld tam trva veky.

    Zkousel jsem g++/gcc -m32 a myslim,ze to je cesta, ale linker nenajde nejaky ojektovy moduly nebo libka.

    Zkousel jsem -m32 + setarch i386 a to take nepomohlo.

    Myslim, ze musim neco doinstalovat, ale nevim co.

    ps pro chytraky:

    Pokud nechcete poradit a chcete machrovat, ze umite hledat na google, tak ani nepiste.

     

    Odpovědi

    8.9.2009 15:14 Dan Horák | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na cross compile - x86 kod kompilovany na x86_64 hostu ?
    Odpověď je chroot, respektive nástroj "mock". Ten je sice primárně určen na buildování rpm, ale lze ho použít i pro pouhé vytvoření chrootu.
    8.9.2009 21:22 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na cross compile - x86 kod kompilovany na x86_64 hostu ?
    Tato otazka by mne take zajimala, muj problem spocita v tom ze mam x86_64 a chci x86, ovsem projekt je v Qt + malikonko std. Plan je: Musím mít 32bit knihovny qt&std v systemu a pak to nejak zazrakem slinkovat. Ale jak?
    8.9.2009 22:23 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na cross compile - x86 kod kompilovany na x86_64 hostu ?

    Musíte si doinstalovat 32b knihovny s kterými se má váš program slinkovat. Pak záleží, jak máte nastavený toolchain (binutils a gcc).

    Při klasickém křížovém překladu máte vlastní toolchain i pro cílovou platformu, takže používáte ten na místo standardního. Křížový toolchain má v sobě zakompilované cesty k 32b knihovnám, takže pak se už nic jiného nenastavuje a vše funguje samo.

    Pokud byste chtěl použít standardní toolchain, tak tam budete muset přesvědčovat gcc a ld (a ostatní nástroje z binutils), aby knihovny hledali jinde a samozřejmě aby vyráběli 32b binárky.

    Jak to má udělané Fedora, netuším.

    U vás je problém, že pro řízení překladu používáte CMake. Autotools tohle všechno řeší jedním přepináčem --build a --host. Ale řekl bych, že i CMake to bude mít vyřešené. Podívejte se do jeho dokumentace.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.