3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Aktivni mod funguje tak, ze se klient pripoji na port 21 na server a kdyz chce klient poslat nejaky data (ls, get, put...), tak posle serveru prikaz port, kterym mu rekne na jakym IP a portu bude klient poslouchat pro prijem/posilani dat, a na tu IP a port se server pripoji. Bohuzel, kdyz je comp za firewallem, tak to vetsinou nejede. Takze nejaky hlavy vymysleli pasovni mod.
Pri pasivnim modu se klient vzdy pripojuje na server. Nejdrive se klient pripoji na server na port 21 (komunikacni kanal). Pak kdyz chce klient poslat nejaky data, tak posle serveru prikaz PASV a server vyhradi nejakej port u sebe a zacne na nem poslouchat a posle klientovi IPcko a port, na kterym server posloucha. Klient se pak pripoji a cte/posila data.
No, a ted jde o to, jak se ti ten klient na tvuj (predpokladam) server pripojuje-jestli aktivne, tak staci opravdu pravidlo na dport 21, ale ven musi byt povoleny vse. Jestli se ale klient pripojuje pasivne (coz bych tipoval), tak musi byt smerem na server jeste povoleny dport 1023:65535.
Ale samozrejme, predpoklad je, ze OUTPUT nemas omezeny. Jinak kdyz mas povoleny dport vsechno accept, tak nepotrebujes testovat priznaky (ale samozrejme cistejsi to je).
Tiskni
Sdílej: