ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Řešení dotazu:
reset Instead of putting out initialization strings, the terminal's reset strings will be output if present (rs1, rs2, rs3, rf). If the reset strings are not present, but initialization strings are, the initialization strings will be output. Otherwise, reset acts identically to init.
/usr/bin/clear_console
Záleží jaký terminál.
Linuxový virtuální terminál to umí až od verze 3.0 pomocí posloupnosti ESC [ 3 J (vizte console_codes(4)). Vyzkoušet si to můžete třeba příkazem printf '\E[3J'
.
Už jsem zaznamenal požadavky na zapracování do příkazu clear (balík ncurses). Někdo údajně podporu přidával do termcapu a do screenu. Já mám patche pro mingetty a vlock (oba bohužel mají mrtvý upstream). Takže kdyby clear vypadal rozumně, tak se mohu pokusit.
clear && printf '\E[3J'jinak tam pokazdne neco zbyde.
clear posílá \E[H\E[J. Což znamená přesunout kurzor doleva nahoru a smazat všechno od kurzoru dolů. \E[3J by mělo smazat vše. Pokud tam něco „zbylo“, tak jedině, že po smazání tam shell něco nakreslil. (Například prompt na pozici kurzoru. \E[3J kurzor nikam nepřesunuje. To byste si ho musel před smazaním přesunout jako to dělá clear: E[H\E[3J.
Můžu se zeptat, na jaké konzoly vám samotné \E[3J nestačí? VGA nebo frame buffer? Jestli frame buffer, tak jaký (VESA, nebo specifický ovladač)? A taky by mě zajímalo, co vám tam zůstává. A samozřejmě verze jádra. Mně to na 3.5.1 funguje na nouveau frame bufferu funguje.
$printf '\E[3J' $vsechno ostatni zmizelo z bufferu, ale ten prikaz printf tam zustane. Testovano na BackTrack 5.0 R3, ovladace binarni nvidia, jadro 3.2.6.
Aby nedošlo k mílce: Opravdu to pouštíte na linuxové virtuální konzoli (taková ta černobílá obrazovka, co se ukáže, když zabijete X server pomocí Ctrl+Alt+Backspace)? Takhle to vypadá, jako by to vůbec nic nedělalo. Všechno ostatní (ve scroll-back bufferu, nad tímto řádkem a pod tímto řádkem) zmizí?
Pokud vím, tak proprietární ovladače s frame bufferem se nesnesou. Takže používáte VGA konzoli?
Jediné, co mne takto napadá, že by to byl výpis z shellu, po skončení příkazu. Nemáte třeba nastavený shell, aby do promptu vypisoval poslední příkaz? Co tam máte za shell, a co v proměnných PS1 a PS2?
clear && printf '\E[3J'u me funguje jak v normalni konzoli, tak v Xkach, ze vse smaze a posune kurzoz doleva nahoru.
printf '\E[3J\E[H\E[J'a tento prikaz se tedy uz chova tak jak bych ocekaval, tedy vse smaze a prompt umistni do leveho horniho rohu.
Pokud jde o Linux, tak stačí \E[H\E[3J. Samozřejmě to můžete obohatit o různé další instrukce pro případ staršího jádra.
Jinde to záleží na implementaci terminálu. Strávil jsem jistou dobu čtením specifikací řídicích znaků různých terminálů a shodl jsem se s ostatními, že žádná jiná existující posloupnost (kromě resetu) nezaručuje smazání bufferu, a proto jsem přidal tento kód. Z toho mimo jiné vyplývá, že pokud třeba Konsole maže buffer původní sekvencí, tak je to čistě její proprietární rozšíření.
Tiskni
Sdílej: