Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2024, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách Fakulty informačních technologií Českého vysokého učení v Praze (FIT ČVUT). Na programu je spousta zajímavých přednášek.
Elon Musk na akci We, Robot (YouTube, 𝕏) představil Robotaxi, Robovan a vylepšeného Tesla Bota (Optimus).
Internet Archive je offline (𝕏, Bluesky, Mastodon). Unikly údaje 31 milionů uživatelů. Probíhal / probíhá na něj DDoS útok.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu rozepsala o hraní AAA her na Asahi Linuxu. Na YouTube je záznam její včerejší přednášky na XDC 2024 (X.Org Developer's Conference).
Vláda schválila Národní polovodičovou strategii: Česká republika má velký potenciál stát se významným hráčem v oblasti výroby čipů, zejména v evropském měřítku. Využít tento potenciál je cílem Národní polovodičové strategie, kterou připravilo Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s experty, a která navazuje na evropský Akt o čipech.
V lete vyšiel Aeonwave 4.0, ktorý niekoľkonásobne menej vyťažuje procesor pri interpretácií priestorového zvuku než OpenAL Soft. Autor hľadá prispievateľov do knižnice libaaxopenal za účelom pridania ALC_EXT_EFX rozšírení využívaných napr. v hre Doom 3 cez port Dhewm3 v Linuxe.
Linuxová distribuce Ubuntu 24.10 „Oracular Oriole“ byla vydána. Jde o průběžné vydání s podporou 9 měsíců. Obsahuje mj. Linux 6.11 či GNOME 47 s několika odkazy na první vydání Ubuntu (4.10 „Warty Warthog“) před 20 lety. K dispozici jsou také oficiální deriváty s odlišnými výchozími desktopovými prostředími anebo balíky aplikací.
Deno (Wikipedie), běhové prostředí (runtime) pro JavaScript, TypeScript a WebAssembly, bylo vydáno v nové major verzi 2.0 (YouTube). Důležité změny v Migration Guide.
Apache Tomcat (Wikipedie) slaví 25 let. Při té příležitosti byla vydána nová verze 11.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 24.09.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. O3DE má nového maskota: Odie.
Jeste jedna moznost - ten soubor se naplnuje jednou za cas. Prijde mi, ze tak jednou za minutu?Hra nejspis loguje okamzite, ale standartni knihovna ma vnitrni buffer ktery se vyprazdnuje po zaplneni. Jestli je to ten pripad tak to poznas podle radku utnutych pred koncem.
Druhou moznosti by mozna bylo, nechat vypis z obrazovky ukladat do souboru pres rouru a jednou za cas doplnit casovou znacku, pokud to jde.To by slo, ale je to rizikovy. Standartni chovani je ze kdyz se pajpa zaplni tak se zapisujici proces signalem zastavi. Cili kdyz nestihas nebo mas nejakou chybu v kodu ktery to bude zpracovavat tak si server dost pitomym zpusobem znehybnis. A restartovaci skripty do kterych se dedikovany servery obvykle obaluji si s timhle neporadi. Kdyz bys do toho presto chtel jit, nekde v apachi je uz hotovy pajpovatko ktery by se mozna dalo pouzit.
Neslo by nejakym bezicim skriptem do nej zapisovat casove znacky?Staci cronjob. crontab -e ti pusti editor. Tvuj job bude vypadat takhle:
*/10 * * * * date >> /whereever/it/is/log/games.logZapise casovou znacku kazdych deset minut. Bude ti to sice padat doprostred radku ale na orientaci by to melo stacit. Kdyz by sis chtel hrat s formatovanim v prikazu date tak dej bacha na to ze znak '%' ma v cron jobech vlastni vyznam a musi se escapovat zpetnym lomitkem.
Bylo by super, kdyby to umelo treba kazdy den prejmenovat log, abych to mel rozdele po dnech a lepe se v tom hledalo.Na to je standartni nastroj logrotate. V podstate ti staci kouknout do
/etc/logrotate.d/
, zkopirovat si nejaky konfigurak, opravit cestu a mas hotovo.
Tiskni Sdílej: