Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
Zdravím,
předem chci říci, že se sestavou kernelu nemám zkušenosti, a proto nevím, jak obtížné to je. Nicméně k dotazu.
Mám dedikovaný server o HW:
Intel Core i7-3770 (3.40 GHz / 3.90 GHz)
HDD 2x HDD SATA 3,0 TB
RAM 2x RAM 8192 MB DDR3
OS:
Debian GNU/Linux 9 (stretch)
SMP Debian 4.9.189-3+deb9u2 (2019-11-11) x86_64
Potřeboval bych sestavit specifický kernel, který by byl aplikovaný na herní servery hry Counter-Strike: Global Offensive. Samotná aplikace SRCDS přes kterou se spouští server, tak trpí problémem, že využívá pouze 1 jádro na herní server, a pokud bude tickrate zvednut ze 64 na 128 Tick (tj. lepší výpočetní přesnost), tak je logické, že se zvedne zatížení cpu o 100% a tím jsou kladeny větší nároky na rychlost procesoru a linuxového kernelu (aby zpracovával požadavky co nejrychleji a nejpřesněji).
Je možné při sestavě kernelu nastavit, aby:
To "turbo" je také o tom, že CPU běží na vyšší výkon, než co chladiče uchladí, takže po pár sekundách, se "turbo" musí vypnout, aby se to neupekloAFAIK ne nutně - pokud jsou ostatní jádra v režimu snížené spotřeby, počítá se, že přebytečné teplo odteče přes ně (samozřejmě se to vylučuje s víceprocesorovou zátěží a s vypnutými věcmi pro úsporu energie)
3. měla hodnota CONFIG_HZ 1 000 Hz (původně je 230 Hz).Tím výkon snížíš. CONFIG_HZ je o tom, jak často kernel přepíná aplikace a každé přepnutí má nějakou režii (i když nepřepne a jen se koukne, zda by neměl přepnout). Pro low-latency aplikace je dobré mít frekvenci vyšší, aby se různé úlohy dostaly častěji ke slovu. Pro serverové aplikace zas nižší, aby úlohy měly více surového procesorového času. V případě herního serveru je otázkou, co to udělá s latencí síťového provozu a hrou samotnou. Bude to chtít vyzkoušet a v kontrolovaném prostředí proměřit vliv na hru. Jak se to projeví zátěží CPU a jak odezvou hry. Také bude vhodné poladit nastavení síťovek, neboť pakety mohou být přijímány pomocí přerušení, nebo dotazování. Pro různé povahy provozu se hodí různé přístupy. To také může výrazně ovlivnit, jak ti to pojede. Pro herní potřeby také můžeš zkusit realtime jádro, resp. nastavit hře realtime prioritu, aby měla hladké a definované latence. Také asi budeš chtít vypnout swap, pokud máš dost paměti, aby nezpůsoboval malé nečekané prodlevy.
Tiskni
Sdílej: