Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Myslim, ze tato tema, ako namet na clanok, by bola vysoko ocenena
LC_CTYPE
slouží především pro klasifikaci znaků. Aplikace potřebují vědět, co je písmeno, které znaky jsou zobrazitelné na terminál apod. Tyhle věci se v jednotlivých jazycích (a občas i variantách) liší.
UTF-8
poznal, jakým jazykem to má mluvit.
Lze při změně klávesnice automaticky změnit hodnotu LC_CTYPE a aktuální font?
Nejde a taková otázka vůbec nemá smysl -- hodnoty LC_CTYPE a aktuální font čeho? Používej UTF-8.
Také se vám zdá situace kolem klávesnice (prakticky nejzákladnější HW) na linuxu značně neutěšená?
Ne.
Měl jsem na mysli LC_CTYPE, u ostatních locales je mi to jasné.
Měl jsem na mysli LC_CTYPE a aktuální font pro příslušnou aplikaci. UTF-8 je patrně řešení, ale ne vše už uspokojivě funguje...
Domníval jsem se, že když stisknu klávesu, dostane program informaci závislou na kódování a bude jí podle stavu LC_CTYPE interpretovat. Když teda změním kódování měl by o tom program vědět. Pokud bude program ke stisknuté klávese vykreslovat znak, měl by vědět v jakém kódování, a zvolit příslušný font (nemyslím tedy měnit rodinu fontu ale pouze kódování, je li to možné).
...závislost chování aplikací na klávesnici je odporná vlasnost MS Windows, kterou rozhodně není dobrý nápad reprodukovat -- tobě se opravdu líbí, když máš text ve wordprocesoru napsaný střídavě po několika znacích různými fonty...Tohle bych opravdu nechtěl, ale MS Windows a wordprocesory prakticky nikdy nepoužívám.
V Linuxu to nefunguje špatně, ale logicky. Tvůj názor, že je situace s klávesnicí neutěšená (a ostatně i tvoje představy o locale) spíš ukazuje na to, že naprosto netušíš, jak to funguje, než že to funguje špatně. Takže doporučuji nejprve si něco nastudovat.Opravdu se snažím pochopit(nastudovat) jak to funguje, často bohužel metodou pokus-omyl. Snažím se zjistit proč mi některé věci nefugují, nebo fugují jinak nž bych očekával. Uznávám, že mám značně zkreslené představy o locales. V systému mám nastaveno pouze LC_CTYPE, a snažím se zjistit k čemu vlastně je. V jeho existenci vidím spory, které zřejmě nejsou problém, a tak jsem chtel vědět proč.
Ano, to jsem zjistil programem xev. Právě to byl důvod, proč jsem se začal zajímat o LC_CTYPE. Symbol zřejmě dostane podle nastavené klávesnice a nezávisle na LC_CTYPE nebo jinde nastaveném kódování. Proč však je však symbol při neadekvátně nastavené LC_CTYPE chybně(vůbec ne) interpretován když je naprosto jasné o co jde nezávisle na kódování(např. xterm)? Očekával bych třeba chybovou hlášku, že program si není jistý co s takovým symbolem dělat.
zgrep -l "CYRILLIC SMALL LETTER SHCHA" $(zgrep -l "SMALL LETTER N WITH CARON" /usr/share/i18n/charmaps/*)
Tiskni Sdílej: