V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
----- ----- | S1 | ----------- | | | -- ---- -- |PC| | S2 | |PC| -- ---- -- | | -- -- -- -- |PC|--|S3| |S4|--|PC| -- -- -- -- | -- |S5| --kde S1 - S5 (nie len S5 ale az Sx) su switche a PC su jednotlive PC (alebo viac PC). Cize slovne ma zaujima ci mozem zapojit switch do switchu a ked ano (myslim ze urcite ano) je to mnozstvo obmedzene vnutornou ARP tabulkou toho-ktoreho switchu alebo je tam ine obmedzenie? Plus co sa stane ak tato ARP tabulka nestaci - strati sa paket? neviete prosim o nejakych clankoch co tuto problematiku blizsie (najlepsie podrobne) riesia? dakujem moc PS: nebolo by fajnove keby som tu schemu nakreslil bez PRE tagu? he
Teorie říká, že by se nemělo ztrácet nic - pokud má switch svou interní tabulku plnou, tak prostě nejstarší záznamy zahazuje. A když na něj dorazí rámec, pro nějž nemá ve forwardovací tabulce záznam, tak jej prostě pošle všemi porty - zahraje si na hub. To ale samozřejmě vede ke zbytečnému zvyšování zátěže sítě.
To je ovšem jenom teorie, těžko říct, jak se to bude chovat, pokud by ty switche byly (z pohledu velikosti forwardovací tabulky) přetěžovány permanentě. Mohou mít například pomalý procesor a nebudou stíhat tabulku uvolňovat, následně pak třeba nemusí chvilku switchat vůbec, nebo něco zahodí, nebo něco zpozdí, nebo čertvíco, podle typu switche, jeho nálady, síly větru a podobných vlivů. Rozhodně bych se takovému uspořádání vyhnul, protože i když podle teorie by se nemělo stát nic zlého, v praxi bych se spíš obával zcela nepředvídatelného a navíc zcela nediagnostikovatelného chování.
Snad každý switch hodný toho jména má tabulku alespoň na 4K MAC adres, což je až až - tolik aktivních zařízení v jedné logické LAN by bylo přeci jenom trochu moc (například kvůli obrovskému režijnímu ARP provozu).
V praxi máme odzkoušenu podobnou kaskádu cca 50 switchů v cca 6 úrovních pod sebou, do toho nějakých 200 PC. Je to ale asi tak maximum, co jde rozumně provozovat právě s ohledem na režii, diagnostiku a podobně.
Tiskni
Sdílej: