Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
----- ----- | S1 | ----------- | | | -- ---- -- |PC| | S2 | |PC| -- ---- -- | | -- -- -- -- |PC|--|S3| |S4|--|PC| -- -- -- -- | -- |S5| --kde S1 - S5 (nie len S5 ale az Sx) su switche a PC su jednotlive PC (alebo viac PC). Cize slovne ma zaujima ci mozem zapojit switch do switchu a ked ano (myslim ze urcite ano) je to mnozstvo obmedzene vnutornou ARP tabulkou toho-ktoreho switchu alebo je tam ine obmedzenie? Plus co sa stane ak tato ARP tabulka nestaci - strati sa paket? neviete prosim o nejakych clankoch co tuto problematiku blizsie (najlepsie podrobne) riesia? dakujem moc PS: nebolo by fajnove keby som tu schemu nakreslil bez PRE tagu? he
Teorie říká, že by se nemělo ztrácet nic - pokud má switch svou interní tabulku plnou, tak prostě nejstarší záznamy zahazuje. A když na něj dorazí rámec, pro nějž nemá ve forwardovací tabulce záznam, tak jej prostě pošle všemi porty - zahraje si na hub. To ale samozřejmě vede ke zbytečnému zvyšování zátěže sítě.
To je ovšem jenom teorie, těžko říct, jak se to bude chovat, pokud by ty switche byly (z pohledu velikosti forwardovací tabulky) přetěžovány permanentě. Mohou mít například pomalý procesor a nebudou stíhat tabulku uvolňovat, následně pak třeba nemusí chvilku switchat vůbec, nebo něco zahodí, nebo něco zpozdí, nebo čertvíco, podle typu switche, jeho nálady, síly větru a podobných vlivů. Rozhodně bych se takovému uspořádání vyhnul, protože i když podle teorie by se nemělo stát nic zlého, v praxi bych se spíš obával zcela nepředvídatelného a navíc zcela nediagnostikovatelného chování.
Snad každý switch hodný toho jména má tabulku alespoň na 4K MAC adres, což je až až - tolik aktivních zařízení v jedné logické LAN by bylo přeci jenom trochu moc (například kvůli obrovskému režijnímu ARP provozu).
V praxi máme odzkoušenu podobnou kaskádu cca 50 switchů v cca 6 úrovních pod sebou, do toho nějakých 200 PC. Je to ale asi tak maximum, co jde rozumně provozovat právě s ohledem na režii, diagnostiku a podobně.
Tiskni
Sdílej: