Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Programuji nove v c++ a mam problem, ktery nevim, jak elegantne resit. Pokusim se ho popsat.
Pouzivam toolkit Qt 4.1. Davam dohromady SQL manazer, jehoz snimek si prohlednete pro lepsi pochopeni meho zivotniho problemu.
Tabu (QTabWidget) v prave casti muze byt nekonecno a obsah tabu muze byt ruznych trid (na obrazku trida, ktera bude zajistovat Query editor a jeho vystup). Jina trida s jinymi metodami bude u tabu pro editaci tabulek atd.
A ja nevim, jak pracovat z obsahem tech tabu. Napr kdyz je widget na tabu tridy CTabQueryEditor a ma metodu GetActiveDB(), jak tu metodu zavolam, kdyz funkce currentWidget() tridy QTabWidget vraci QWidget*, ktery rozhodne nema metodu GetActiveDB()?
Kdyby byl pocet tabu a jejich druhu staticky, nebyl by problem, ale takto nevim co stim. Nedokazu nejak rozumne pristoupit k dane tride. Prosim zkusenejsi ++kare o radu, priklad a podobne. Prohledaval jsem web, tutorialy a referencni prirucky Qt, ale nevim, co presne hledat, takze je to zatim bez uspechu.
Dik
dynamic_cast
?
(CTabQueryEditor*)QTabWidget.currentWidget()
?
qobject_cast<Trida>(object)
a metodu QObject::inherits (const char * className)
(imho právě tuhle metodu používá ten qobject_cast
. Použití těch Qt variant (qobject_cast
) by mělo být rychlejší než těch standardních C++, ale nejsem si jistý.CTabQueryEditor * editor; if (editor = qobject_cast<CTabQueryEditor *>(tab->currentWidget ())) { //cast se podařil, Váš kód editor->GetActiveDB (); ... } else { //cast se nepodařil, buď cast na něco jiného, nebo error :) }
tab->currentWidget ()->metaObject ()->className ()
.QObject
.
vim ~/.emacs
Tiskni
Sdílej: