Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Je rozhodně hloupost v jednom cyklu přes nějaké mysql_fetch_array načíst celou tabulku do pole, a následně ve druhém cyklu foreach přes toto pole něco dělat s jeho jednotlivými "řádky".
Tu operaci, kterou provádíte ve druhém cyklu s "řádkem" pole proveďte přímo v prvním cyklu s tím, co vám vrátila databáze - a náhle neukládáte do paměti v kterémkoliv okamžiku nic víc než jeden jediný řádek.
Jestli to dobře chápu, tak jednotlivé řádky zapisujete do nějakého souboru - ten soubor si samozřejmě fopennete před vstupem do cyklu čtení tabulky, v těle cyklu děláte jenom fwrite a po skončení cyklu uděláte fclose. I kdyby se ten soubor roztáhl na pár GB, nemusíte mít z paměťových nároků této operace obavy - protože ten soubor se celý v paměti neudržuje...
1. Nevím, jaké informace potřebujete předem znát k tomu, ať můžete formátovat. Nicméně pokud to je něco jako maximální hodnota nějakého pole (ať víte, kolik míst potřebujete pro zobrazení), můžete to zjistit jediným dotazem typu select max(cosi) from kdesi. Jinak řečeno, možná se vám podaří potřebné informace zjistit nikoliv procházením všech řádků, nýbrž použitím vhodné agregační funkce - což je samozřejmě mnohem efektivnější, nicméně závisí to na vašich konkrétních potřebách.
2. Se souborem problém nebude. Akorát, jak už jsem říkal, jej v tom cyklu nesmíte opakovaně otevírat a zavírat, to by samozřejmě výkon dost snížilo. (Ale pořád by to "jenom" snížilo výkon, nevyhučelo by to na držku kvůli "out of cokoliv".)
Tiskni
Sdílej: