Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
typedef struct
{
int x;
const char **pole;
} Struktura;
#define STRUKTURA(__jmeno__, __x__, __pole__) \
Struktura __jmeno__ = { __x__, __pole__ };
A nedaří se mi docílit požadovaného výsledku. Zkouším to zavolat takto:
STRUKTURA(jmeno, 10, {"bla", "bla2", "bla3"})
Ale preprocesor na mě řve, že jsem makru předal 5 argumentů místo 3
Napisat makro s "neznamym" poctom parametrov nie je problem,
makro:
#define STRUKTURA(jmeno, x, pole...) Struktura jmeno = { x , { pole } }
sa expanduje ako:
Struktura jmeno = { 10 , { "bla", "bla1", "bla2" } };
problem je v tom, ze toto kompilator Cecka nezozere:
typedef struct
{
int x;
char *pole[];
} Struktura_1;
typedef struct
{
int x;
char **pole;
} Struktura_2;
typedef struct
{
int x;
const char *pole[];
} Struktura_3;
typedef struct
{
int x;
const char **pole;
} Struktura_4;
typedef struct
{
int x;
const char *pole[8];
} Struktura_5;
int main()
{
/*
Struktura_1 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // nepojde skompilovat
Struktura_2 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // nepojde skompilovat
Struktura_3 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // NEpojde skompilovat
Struktura_4 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // NEpojde skompilovat
*/
Struktura_5 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // pojde skompilovat
}
const char** vícekrát a to tím proměnným počtem argumentů nepořeším a stejně by to teda nevzal kompilátor ... zůstanu teda u toho řešení "s\0ošklivým\0řetězcem\0"
typedef struct {
int x;
const char **array;
} Structure;
#define MAKE_STRUCTURE(name, x, array...) \
const char *name##__array_data[] = array; \
Structure name = { x, name##__array_data }
MAKE_STRUCTURE(joe, 3, {"foo", "bar", "baz"});
Je nevím, proč by to mělo být lepší než ten kód nenapsat rovnou (a pokud je ho hodně, tak generovat, nebo naopak příslušná data run-time načítat).
typedef struct {
int x;
const char **array;
} Structure;
#define MAKE_STRUCTURE(name, x, ...) \
const char *name##__array_data[] = __VA_ARGS__; \
Structure name = { x, name##__array_data }
MAKE_STRUCTURE(joe, 3, {"foo", "bar", "baz"});
STRUKTURA(jmeno, 10, ((char * []){"bla", "bla2", "bla3"}));
Tiskni
Sdílej: