Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
typedef struct
{
int x;
const char **pole;
} Struktura;
#define STRUKTURA(__jmeno__, __x__, __pole__) \
Struktura __jmeno__ = { __x__, __pole__ };
A nedaří se mi docílit požadovaného výsledku. Zkouším to zavolat takto:
STRUKTURA(jmeno, 10, {"bla", "bla2", "bla3"})
Ale preprocesor na mě řve, že jsem makru předal 5 argumentů místo 3
Napisat makro s "neznamym" poctom parametrov nie je problem,
makro:
#define STRUKTURA(jmeno, x, pole...) Struktura jmeno = { x , { pole } }
sa expanduje ako:
Struktura jmeno = { 10 , { "bla", "bla1", "bla2" } };
problem je v tom, ze toto kompilator Cecka nezozere:
typedef struct
{
int x;
char *pole[];
} Struktura_1;
typedef struct
{
int x;
char **pole;
} Struktura_2;
typedef struct
{
int x;
const char *pole[];
} Struktura_3;
typedef struct
{
int x;
const char **pole;
} Struktura_4;
typedef struct
{
int x;
const char *pole[8];
} Struktura_5;
int main()
{
/*
Struktura_1 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // nepojde skompilovat
Struktura_2 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // nepojde skompilovat
Struktura_3 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // NEpojde skompilovat
Struktura_4 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // NEpojde skompilovat
*/
Struktura_5 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // pojde skompilovat
}
const char** vícekrát a to tím proměnným počtem argumentů nepořeším a stejně by to teda nevzal kompilátor ... zůstanu teda u toho řešení "s\0ošklivým\0řetězcem\0"
typedef struct {
int x;
const char **array;
} Structure;
#define MAKE_STRUCTURE(name, x, array...) \
const char *name##__array_data[] = array; \
Structure name = { x, name##__array_data }
MAKE_STRUCTURE(joe, 3, {"foo", "bar", "baz"});
Je nevím, proč by to mělo být lepší než ten kód nenapsat rovnou (a pokud je ho hodně, tak generovat, nebo naopak příslušná data run-time načítat).
typedef struct {
int x;
const char **array;
} Structure;
#define MAKE_STRUCTURE(name, x, ...) \
const char *name##__array_data[] = __VA_ARGS__; \
Structure name = { x, name##__array_data }
MAKE_STRUCTURE(joe, 3, {"foo", "bar", "baz"});
STRUKTURA(jmeno, 10, ((char * []){"bla", "bla2", "bla3"}));
Tiskni
Sdílej: