O víkendu (15:00 až 23:00) probíhá EmacsConf 2023, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy jsou k dispozici přímo z programu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek i s náhledy aplikací v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 20 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Desktopové prostředí Cinnamon, vyvíjené primárně pro distribuci Linux Mint, dospělo do verze 6.0. Seznam změn obsahuje především menší opravy a v říjnovém přehledu novinek v Mintu avizovanou experimentální podporu Waylandu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzích 2.2.2 a 2.1.14. Přináší důležitou opravu chyby vedoucí k možnému poškození dat.
V ownCloudu byly nalezeny tři kritické zranitelnosti: CVE-2023-49103, CVE-2023-49104 a CVE-2023-49105 s CVSS 10.0, 8.7 a 9.8. Zranitelnost CVE-2023-49103 je právě využívána útočníky. Nextcloudu se zranitelnosti netýkají.
I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2023. Pro programátory v Perlu je určen Perl Advent Calendar 2023. Zájemci o UX mohou sledovat Lean UXmas 2023. Pro zájemce o kybernetickou bezpečnost je určen Advent of Cyber 2023…
Byla vydána verze 2.12 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 23.11 Topi. Přehled novinek v Changelogu.
Po 4 měsících vývoje byla vydána nová verze 4.2 multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube.
typedef struct { int x; const char **pole; } Struktura; #define STRUKTURA(__jmeno__, __x__, __pole__) \ Struktura __jmeno__ = { __x__, __pole__ };A nedaří se mi docílit požadovaného výsledku. Zkouším to zavolat takto:
STRUKTURA(jmeno, 10, {"bla", "bla2", "bla3"})Ale preprocesor na mě řve, že jsem makru předal 5 argumentů místo 3
Napisat makro s "neznamym" poctom parametrov nie je problem,
makro:
#define STRUKTURA(jmeno, x, pole...) Struktura jmeno = { x , { pole } }
sa expanduje ako:
Struktura jmeno = { 10 , { "bla", "bla1", "bla2" } };
problem je v tom, ze toto kompilator Cecka nezozere:
typedef struct
{
int x;
char *pole[];
} Struktura_1;
typedef struct
{
int x;
char **pole;
} Struktura_2;
typedef struct
{
int x;
const char *pole[];
} Struktura_3;
typedef struct
{
int x;
const char **pole;
} Struktura_4;
typedef struct
{
int x;
const char *pole[8];
} Struktura_5;
int main()
{
/*
Struktura_1 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // nepojde skompilovat
Struktura_2 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // nepojde skompilovat
Struktura_3 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // NEpojde skompilovat
Struktura_4 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // NEpojde skompilovat
*/
Struktura_5 jmeno = { 10, {"bla", "bla1", "bla2"} }; // pojde skompilovat
}
const char**
vícekrát a to tím proměnným počtem argumentů nepořeším a stejně by to teda nevzal kompilátor ... zůstanu teda u toho řešení "s\0ošklivým\0řetězcem\0" typedef struct { int x; const char **array; } Structure; #define MAKE_STRUCTURE(name, x, array...) \ const char *name##__array_data[] = array; \ Structure name = { x, name##__array_data } MAKE_STRUCTURE(joe, 3, {"foo", "bar", "baz"});Je nevím, proč by to mělo být lepší než ten kód nenapsat rovnou (a pokud je ho hodně, tak generovat, nebo naopak příslušná data run-time načítat).
typedef struct { int x; const char **array; } Structure; #define MAKE_STRUCTURE(name, x, ...) \ const char *name##__array_data[] = __VA_ARGS__; \ Structure name = { x, name##__array_data } MAKE_STRUCTURE(joe, 3, {"foo", "bar", "baz"});
STRUKTURA(jmeno, 10, ((char * []){"bla", "bla2", "bla3"}));
Tiskni
Sdílej: