Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
statfs(2)
a následně napsal takovýhle kód:
struct statfs stats;
cout << statfs(path.c_str(), &stats) << endl; /* path = "/" */
cout << stats.f_bfree << " [" << stats.f_bsize << "]" << endl;
cout << stats.f_bfree * stats.f_bsize << endl;
Statfs proběhlo v pořádku (vrací nulu), ale výsledný volný místo se dost liší od čísla co ukazuje df
, asi vo 1.5 Giga. To se mi vůbec nelíbí. Podezírám stafs()
, že mi vrací nějaký bullshity. Zkoušel jsem i statvfs()
, ale výsledek byl stejný.df
, no ale kdo se má v tom jejich #define
pekle vyznat. Používaj tam taky statvfs()
, ale dělaj okolo toho nějaký úpravy, který se mi nepodařilo dešifrovat...
root|vojta-dell /tmp #> /cesta/k/programu
0
1542023 [4096]
6316126208
root|vojta-dell /tmp #> df -h
Souborový systém Velikost Užito Volno Uži% Připojeno do
/dev/sda1 30G 24G 4,4G 85% /
(...)
Díky za každou radu.
Řešení dotazu:
df
jsou asi 3/4 tý, co dostanu ze statfs()
...
statfs()
ukazuje 6'166'932 volných 1K bloků, zatímco df
jen 4'594'128 1K bloků.
long f_bfree; /* free blocks in fs */ long f_bavail; /* free blocks avail to non-superuser */neni jejich rozdil je podle me tech 5% o kterych se tu mluvi
mount
a losetup
, ale to mi nepřijde jako právě čistý řešení, radši bych se tomu vyhnul...
mount()
nebo ioctl()
na chvíli příslušnou capabilitie(s) povolim, ne?
blocks_used = s.f_blocks - s.f_bfree; blocks_percent_used = 0; if (blocks_used + s.f_bavail) { blocks_percent_used = (blocks_used * 100ULL + (blocks_used + s.f_bavail)/2) / (blocks_used + s.f_bavail); }A zbytek informaci:
static unsigned long kscale(unsigned long b, unsigned long bs) { return (b * (unsigned long long) bs + 1024/2) / 1024; } printf(" %9lu %9lu %9lu %3u%% %s\n", kscale(s.f_blocks, s.f_bsize), Celkova kapacita (kB) kscale(s.f_blocks - s.f_bfree, s.f_bsize), Vyuzito (kB) kscale(s.f_bavail, s.f_bsize), Dostupne misto (kB) blocks_percent_used, mount_point); Procent zaplneni a pripojny bod
Tiskni Sdílej: