Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
#include < iostream > #include "cList.h" using namespace std; int main() { cout << "Linked List" << endl; cout << "--------------" << endl; cNode* n1 = new cNode("1"); cNode* n2 = new cNode("2"); cNode* n3 = new cNode("3"); cList zoznam; zoznam.append(n1); zoznam.append(n2); zoznam.append(n3); zoznam.append(new cNode(*n1)); zoznam.append(new cNode(*n1)); zoznam.append(new cNode(*n1)); zoznam.printContents(); cNode* n4 = new cNode("4"); cNode* n2_5 = new cNode("2.5"); zoznam.insert(n4, 10); zoznam.insert(n2_5, 2); zoznam.deleteNode(1); zoznam.deleteNode(0); zoznam.deleteNode(10); cout<<"---------------------------"<< endl; zoznam.printContents(); cList zoznam2 = cList(zoznam); zoznam2.deleteNode(0); zoznam2.deleteNode(0); // nezmaže mi nultý prvok vidim to na problem s kopirovacím konštruktorom cout<<"------------Zoznam 1 - original---------------"<< endl; zoznam.printContents(); cout<<"------------Zoznam 2 - kopia---------------"<< endl; zoznam2.printContents(); delete n1; // hádže segmantation fault delete n2; delete n3; delete n4; delete n2_5; return 0; } [/code] Problémový kod z cList.cpp [code]#include "cList.h" using namespace std; cList::cList() { first = NULL; } cList::cList(const cList &oldList) // kopíruje aj to čo už nemá byť v pamäti, predpokladám že preto mi nemaže to čo by malo { first = NULL; if (oldList.getLength() > 0) { first = new cNode(oldList.first->getData()); cNode *tmp = first, *tmp2; for (int i = 0; i < oldList.getLength(); i++) { tmp2 = new cNode(oldList.getNode(i)->getData()); tmp->setNext(tmp2); tmp = tmp2; } } } cList::~cList() // tento deštruktor asi sposobuje segmentation fault { for(int i = 0;i < getLength();i++) { cNode *tmp = getNode(i); // funkcie getNode vráti uzol na danom indexe, funguje v iných častiach kodu, v nej by problem byť nemal delete tmp; } delete first; }Ostatne časti kodu zatial nebudem posielať.. . Som si na 99% istý že problem je v tomto kode. Pridal som do zdrojaku komentáre že čo nefunguje. Pri kopirovaní celeho zoznamu sa skopiruje aj to čo by tam už nemalo byť neviem prečo:( V tom deštruktore idem asi zle na to uvolnovanie pamäte.. ale zase keď nemam v tom deštruktore nič tak mi to počas delete sekcie v main.c vypiš random vypis pamäte... Ďakujem :)
Řešení dotazu:
cList::~cList() { this->clear(); } void cList::clear() { struct destroyer { destroyer(cNode *first) : current(first) {} ~destroyer() { this->operator ()(); } void operator ()() { while (this->current) { cNode *n = this->current; this->current = n->getNext(); delete n; } } cNode *current; }; destroyer d(this->first); d(); }Tohle správně zdestruuje celý seznam, i pokud destruktor některého cNode vyhodí výjimku.
Tiskni
Sdílej: