Linuxová distribuce OpenMandriva byla vydána ve verzi ROME 23.03. Název ROME říká, že se jedná se o průběžně aktualizovanou (rolling) edici. Stabilní edice nese název Rock, aktuálně OpenMandriva Lx 4.3 Dysprosium.
Tento pátek od 14:00 proběhne v Brně na FI MUNI konference DevConf Mini. Na programu je celá řada zajímavých přednášek od testování releasů Fedory, přes super počítače nebo Big Data, až po závody autonomních aut. Konferenci bude možné sledovat i na online streamu.
Minulý týden proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Vancouver 2023. Adobe Reader, Microsoft SharePoint, Oracle VirtualBox, Tesla, Ubuntu Desktop, Windows 11, macOS, Microsoft Teams, VMWare Workstation. Vše hacknuto. Synacktiv získal 530 000 dolarů a Teslu Model 3.
Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání a na YouTube.
Po 5 měsících vývoje od vydání verze 6.1 byla vydána nová verze 6.2 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Dolphy bylo vybráno na počest amerického jazzového altsaxofonisty, flétnisty a basklarinetisty Erica Dolphyho.
Josef Průša představil (YouTube) novou 3D tiskárnu Original Prusa MK4. Cena sestavené tiskárny je 27990 Kč. Cena stavebnice je 20990 Kč.
Turris OS, operační systém pro síťová zařízení Turris postavený na OpenWrt, byl vydán v nové verzi 6.3.0. Vývojáři upozorňují, že Netmetr byl nahrazen LibreSpeedem, viz příspěvek na blogu CZ.NIC.
Byl vydán xorg-server 21.1.8 a xwayland 22.1.9 a 23.1.1. Řešena je zranitelnost CVE-2023-1393 využitelná k lokální eskalaci práv.
Byla vydána nová verze 10 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v cgitu.
Ubuntu Cinnamon bude od Ubuntu 23.04 oficiální odnoží Ubuntu (návrh, schválení).
#include < iostream > #include "cList.h" using namespace std; int main() { cout << "Linked List" << endl; cout << "--------------" << endl; cNode* n1 = new cNode("1"); cNode* n2 = new cNode("2"); cNode* n3 = new cNode("3"); cList zoznam; zoznam.append(n1); zoznam.append(n2); zoznam.append(n3); zoznam.append(new cNode(*n1)); zoznam.append(new cNode(*n1)); zoznam.append(new cNode(*n1)); zoznam.printContents(); cNode* n4 = new cNode("4"); cNode* n2_5 = new cNode("2.5"); zoznam.insert(n4, 10); zoznam.insert(n2_5, 2); zoznam.deleteNode(1); zoznam.deleteNode(0); zoznam.deleteNode(10); cout<<"---------------------------"<< endl; zoznam.printContents(); cList zoznam2 = cList(zoznam); zoznam2.deleteNode(0); zoznam2.deleteNode(0); // nezmaže mi nultý prvok vidim to na problem s kopirovacím konštruktorom cout<<"------------Zoznam 1 - original---------------"<< endl; zoznam.printContents(); cout<<"------------Zoznam 2 - kopia---------------"<< endl; zoznam2.printContents(); delete n1; // hádže segmantation fault delete n2; delete n3; delete n4; delete n2_5; return 0; } [/code] Problémový kod z cList.cpp [code]#include "cList.h" using namespace std; cList::cList() { first = NULL; } cList::cList(const cList &oldList) // kopíruje aj to čo už nemá byť v pamäti, predpokladám že preto mi nemaže to čo by malo { first = NULL; if (oldList.getLength() > 0) { first = new cNode(oldList.first->getData()); cNode *tmp = first, *tmp2; for (int i = 0; i < oldList.getLength(); i++) { tmp2 = new cNode(oldList.getNode(i)->getData()); tmp->setNext(tmp2); tmp = tmp2; } } } cList::~cList() // tento deštruktor asi sposobuje segmentation fault { for(int i = 0;i < getLength();i++) { cNode *tmp = getNode(i); // funkcie getNode vráti uzol na danom indexe, funguje v iných častiach kodu, v nej by problem byť nemal delete tmp; } delete first; }Ostatne časti kodu zatial nebudem posielať.. . Som si na 99% istý že problem je v tomto kode. Pridal som do zdrojaku komentáre že čo nefunguje. Pri kopirovaní celeho zoznamu sa skopiruje aj to čo by tam už nemalo byť neviem prečo:( V tom deštruktore idem asi zle na to uvolnovanie pamäte.. ale zase keď nemam v tom deštruktore nič tak mi to počas delete sekcie v main.c vypiš random vypis pamäte... Ďakujem :)
Řešení dotazu:
cList::~cList() { this->clear(); } void cList::clear() { struct destroyer { destroyer(cNode *first) : current(first) {} ~destroyer() { this->operator ()(); } void operator ()() { while (this->current) { cNode *n = this->current; this->current = n->getNext(); delete n; } } cNode *current; }; destroyer d(this->first); d(); }Tohle správně zdestruuje celý seznam, i pokud destruktor některého cNode vyhodí výjimku.
Tiskni
Sdílej: