abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    včera 10:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | IT novinky

    ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 03:11 | Nová verze

    Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.

    lukve | Komentářů: 8
    10.11. 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.11. 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.11. 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    10.11. 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.11. 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 6
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (23%)
     (15%)
     (22%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 341 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Linearny zoznam c++

    Xgamer avatar 8.3.2011 15:23 Xgamer | skóre: 4
    Linearny zoznam c++
    Přečteno: 539×
    Zdravím už zopár dní bojujem zo zadaním z C++. A už som fakt zúfalý :( Mojou ulohou je dorobiť danú šablonu. Tu su zdrojáky:

    main.c
    #include < iostream >
    #include "cList.h"
    using namespace std;
    
    int main()
    {
        cout << "Linked List" << endl;
        cout << "--------------" << endl;
        cNode* n1 = new cNode("1");
        cNode* n2 = new cNode("2");
        cNode* n3 = new cNode("3");
    
        cList zoznam;
        zoznam.append(n1);
        zoznam.append(n2);
        zoznam.append(n3);
        zoznam.append(new cNode(*n1));
        zoznam.append(new cNode(*n1));
        zoznam.append(new cNode(*n1));
        zoznam.printContents();
    
        cNode* n4 = new cNode("4");
        cNode* n2_5 = new cNode("2.5");
        zoznam.insert(n4, 10);
        zoznam.insert(n2_5, 2);
        zoznam.deleteNode(1);
        zoznam.deleteNode(0);
        zoznam.deleteNode(10);
        cout<<"---------------------------"<< endl;
        zoznam.printContents();
    
        cList zoznam2 = cList(zoznam);
        zoznam2.deleteNode(0);
        zoznam2.deleteNode(0); // nezmaže mi nultý prvok vidim to na problem s kopirovacím konštruktorom
        cout<<"------------Zoznam 1 - original---------------"<< endl;
        zoznam.printContents();
        cout<<"------------Zoznam 2 - kopia---------------"<< endl;
        zoznam2.printContents();
    
       delete n1; // hádže segmantation fault
       delete n2;
       delete n3;
       delete n4;
       delete n2_5;
    
        return 0;
    }
    [/code]
    
    Problémový kod z cList.cpp 
    
    [code]#include "cList.h"
    
    using namespace std;
    cList::cList()
    {
        first = NULL;
    }
    
    cList::cList(const cList &oldList) // kopíruje aj to čo už nemá byť v pamäti, predpokladám že preto mi nemaže to čo by malo 
    {
    
        first = NULL;
    
        if (oldList.getLength() > 0)
        {
            first = new cNode(oldList.first->getData());
    
            cNode *tmp = first, *tmp2;
    
            for (int i = 0; i < oldList.getLength(); i++)
            {
                tmp2 = new cNode(oldList.getNode(i)->getData());
    
                tmp->setNext(tmp2);
    
                tmp = tmp2;
            }
        }
    }
    
    cList::~cList() // tento deštruktor asi sposobuje segmentation fault
    {
        for(int i = 0;i < getLength();i++)
        {
            cNode *tmp = getNode(i); // funkcie getNode vráti uzol na danom indexe, funguje v iných častiach kodu, v nej by problem byť nemal
            delete tmp;
        }
        delete first;
    }
    Ostatne časti kodu zatial nebudem posielať.. . Som si na 99% istý že problem je v tomto kode. Pridal som do zdrojaku komentáre že čo nefunguje. Pri kopirovaní celeho zoznamu sa skopiruje aj to čo by tam už nemalo byť neviem prečo:( V tom deštruktore idem asi zle na to uvolnovanie pamäte.. ale zase keď nemam v tom deštruktore nič tak mi to počas delete sekcie v main.c vypiš random vypis pamäte... Ďakujem :)

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    8.3.2011 17:03 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linearny zoznam c++
    Není náhodou getNode(0) to samé, co first? Protože jinak ho kopírujete a mažete dvakrát.
    Řešení 1× (Xgamer (tazatel))
    Xgamer avatar 8.3.2011 17:18 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linearny zoznam c++
    Hej na to som prišiel :) preto mi to zle mazalo v kopií, už som to doriešil vlastnými silami, aj keď niekto by mi mohol poradiť ako na optimálneho deštruktora. Ako je navýhodnejšie uvolnit pamät ktory si ten linearny zoznam alokuje? thx
    Řešení 1× (Xgamer (tazatel))
    8.3.2011 17:56 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linearny zoznam c++
    Třeba takto:
    cList::~cList()
    {
    	this->clear();
    }
    
    void cList::clear()
    {
    	struct destroyer
    	{
    		destroyer(cNode *first)
    			: current(first)
    		{}
    
    		~destroyer()
    		{
    			this->operator ()();
    		}
    
    		void operator ()()
    		{
    			while (this->current) {
    				cNode *n = this->current;
    				this->current = n->getNext();
    				delete n;
    			}
    		}
    
    		cNode *current;
    	};
    
    	destroyer d(this->first);
    	d();
    }
    
    Tohle správně zdestruuje celý seznam, i pokud destruktor některého cNode vyhodí výjimku.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.