Linus Torvalds na YouTube kanálu Linus Tech Tips staví dokonalý linuxový počítač.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.17 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.18. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies. Vypíchnout lze například podporu protokolu PSP (PSP Security Protocol, PSP encryption of TCP connections).
Byla vydána nová stabilní verze 25.11 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Xantusia. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Richard Hughes na Mastodonu oznámil, že se společnost Framework Computer stala sponzorem služby LVFS (Linux Vendor Firmware Service) umožňující aktualizovat firmware zařízení na počítačích s Linuxem.
Jak na webu co nejšíleněji zadávat datum? Jak to uživatelům co nejvíce znepříjemnit? V Bad UX World Cup 2025 (YouTube) se vybíraly ty nejšílenější UX návrhy. Vítězným návrhem se stal Perfect Date.
Společnost Collabora vydala (YouTube) na LibreOffice založený desktopový kancelářský balík Collabora Office. Pro Windows, macOS a Linux. Se stejným uživatelským rozhraním jako Collabora Online. Svůj desktopový kancelářský balík s rozhraním LibreOffice pojmenovala Collabora Office Classic.
Glen MacArthur vydal AV Linux (AVL) a MX Moksha (MXM) 25. S linuxovým jádrem Liquorix. AV Linux (Wikipedie) je linuxová distribuce optimalizována pro tvůrce audio a video obsahu. Nejnovější AV Linux vychází z MX Linuxu 25 a Debianu 13 Trixie. AV Linux přichází s desktopovým prostředím Enlightenment 0.27.1 a MX Moksha s prostředím Moksha 0.4.1 (fork Enlightenmentu).
Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Řešení dotazu:
Proč tak silná slova - záludnost, překvapovat, problém, trpět? To chování je naprosto standardní a je popsáno snad v každé dokumentaci. Kdo používá syscally typu write() přímo, měl by přece vědět, že mohou vrátit -1 nejen kvůli skutečné chybě, ale i proto, že byly přerušeny signálem (a nemusí to být zdaleka jen CHLD). Řešení existují - od ruční kontroly errno přes makro TEMP_FAILURE_RETRY, použití sigaction() s nastavením příznaku SA_RETRY až po (dočasné) blokování signálu.
Navíc je to chování v řadě situací žádoucí: pokud budete mít např. síťového démona, jehož handler na TERM jen nastaví příznak, na základě kterého se pak vyskočí z hlavní smyčky, tak právě toto chování vám umožní, aby démon skončil hned po obdržení signálu TERM a ne až ve chvíli, kdy se připojí další klient.
Pokud jsem pouzil prilis silna slova, tak se omlouvam
Není potřeba se omlouvat, prostě jsem měl z vašeho dotazu pocit, že přerušení přerušitelných syscallů signálem (znovu zdůrazňuji, že se to týká všech signálů, nejen CHLD) považujete za chybu nebo dokonce jakousi "past na programátory". Proto jsem se snažil (v posledním odstavci) naznačit, že existují velmi dobré důvody, proč se systém chová právě takto, a zmínit několik způsobů, jak se s tím (více či méně snadno) vypořádat.
void work()
{
...
}
int main(int argc,
char **argv)
{
...
sigset_t mask;
sigfillset(&mask);
// Blokneme všechny signály, takže se budou doručovat, jen když je čekám
pthread_sigmask(SIG_BLOCK, &mask, nullptr);
/* Vytvořím pracující vlákno; nová vlákna dědí masku, takže tohle vlákno
* nedostane žádné signály, pokud na ně nebude čekat */
pthread_t worker;
pthread_create(&worker, nullptr, &work, nullptr);
// Čekám na signály
sigemptyset(&mask);
sigaddset(&mask, SIGINT);
sigaddset(&mask, SIGQUIT);
sigaddset(&mask, SIGTERM);
... // a další, co nás zajímají
for (bool running = true; running;) {
int sig = 0;
sigwait(&mask, &sig);
switch (sig) {
case SIGINT:
case SIGQUIT:
case SIGTERM:
running = false;
break;
... // další signály
}
}
... // Oznámíme vláknu, že má skončit, a počkáme na něj
int ret;
pthread_join(&thread, &ret);
return ret; // Hotovo :)
}
A pro komunikaci s druhým vláknem (informaci, že má skončit) můžete využít třeba eventfd — moje oblíbené, je to taková lehká roura, dá se na tom selectovat
Tiskni
Sdílej: