Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
global $moje_prom;
ale mimo ji nevidím a var_dup() vrací NULL;
Příklad: function test(){ if($foo){ # kod if($foo){ # kod }else{ $moje_prom = true; } }else{ # kod } }Děkuji za pomoc
global $moje_prom
při správném použití normálně funguje, ale stejně je tento přístup nějaký divný. Normálně totiž nikdo obsah proměnné z nějaké funkce nepotřebuje.
Použij raději objekty, tam to jde poměrně jednoduše a elegantně, pokud tu proměnnou označíš jako public
.
global $moje_prom
funguje obráceně, než je asi myšleno $moje_prom = false; function test(){ global $moje_prom; if(true){ if(false){ }else{ $moje_prom = true; //toto není lokální proměnná, ale zpřístupněná globální } }else{ } } //tady $moje_prom dostupná, bo je definována ve vnějším contextu, a fce test() s ní jen manipuluje var_dump($moje_prom); test(); var_dump($moje_prom);Ale jinak ano s
global
bych šetřil, až bych na to zapomněl $moje_prom = false; function test(&$moje_prom){ if(true){ if(false){ }else{ $moje_prom = true; } }else{ } } var_dump($moje_prom); test($moje_prom); var_dump($moje_prom);…ale objektový model by mi byl bližší…
$moje_prom
je definována v bloku else
a mimo funkci, nebo ani ve vlastní fci, pokud se tento blok else
neprovede, neexistuje. (nebo přesněji, není dostupná a nemusí ani existovat…).function test(&$moje_prom) { ... $moje_prom = true; ... return 'blabla'; } $moje_prom = false; test($moje_prom);
Ja se vyhybam jak globalnim promennym tak taky predavani promennych referenci ze stejnych duvodu jak ty.Představ si, že máš gigabajtová data a potřebuješ v nich něco změnit. Opravdu je chceš předávat hodnotou?
class Test { var $moje_prom = false; function doTest() { if (foo()) { $this->moje_prom = true; } } } $t = new Test; $t->doTest(); if ($t->moje_prom) { // ... }A pokud ukecanost vadí, lze si pro pohodlnější používání vyrobit magickou satickou metodu, která vyrobí objekt s výsledky testu:
class Test { // ... static function __callStatic() { $t = new self(); $t->doTest(); return $t; } } $t = Test(); if ($t->moje_prom) { // ... }
Tiskni
Sdílej: