Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
global $moje_prom;
ale mimo ji nevidím a var_dup() vrací NULL;
Příklad: function test(){ if($foo){ # kod if($foo){ # kod }else{ $moje_prom = true; } }else{ # kod } }Děkuji za pomoc
global $moje_prom
při správném použití normálně funguje, ale stejně je tento přístup nějaký divný. Normálně totiž nikdo obsah proměnné z nějaké funkce nepotřebuje.
Použij raději objekty, tam to jde poměrně jednoduše a elegantně, pokud tu proměnnou označíš jako public
.
global $moje_prom
funguje obráceně, než je asi myšleno $moje_prom = false; function test(){ global $moje_prom; if(true){ if(false){ }else{ $moje_prom = true; //toto není lokální proměnná, ale zpřístupněná globální } }else{ } } //tady $moje_prom dostupná, bo je definována ve vnějším contextu, a fce test() s ní jen manipuluje var_dump($moje_prom); test(); var_dump($moje_prom);Ale jinak ano s
global
bych šetřil, až bych na to zapomněl $moje_prom = false; function test(&$moje_prom){ if(true){ if(false){ }else{ $moje_prom = true; } }else{ } } var_dump($moje_prom); test($moje_prom); var_dump($moje_prom);…ale objektový model by mi byl bližší…
$moje_prom
je definována v bloku else
a mimo funkci, nebo ani ve vlastní fci, pokud se tento blok else
neprovede, neexistuje. (nebo přesněji, není dostupná a nemusí ani existovat…).function test(&$moje_prom) { ... $moje_prom = true; ... return 'blabla'; } $moje_prom = false; test($moje_prom);
Ja se vyhybam jak globalnim promennym tak taky predavani promennych referenci ze stejnych duvodu jak ty.Představ si, že máš gigabajtová data a potřebuješ v nich něco změnit. Opravdu je chceš předávat hodnotou?
class Test { var $moje_prom = false; function doTest() { if (foo()) { $this->moje_prom = true; } } } $t = new Test; $t->doTest(); if ($t->moje_prom) { // ... }A pokud ukecanost vadí, lze si pro pohodlnější používání vyrobit magickou satickou metodu, která vyrobí objekt s výsledky testu:
class Test { // ... static function __callStatic() { $t = new self(); $t->doTest(); return $t; } } $t = Test(); if ($t->moje_prom) { // ... }
Tiskni
Sdílej: