abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 395 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: C++ zvyseni RAND_MAX

    24.3.2012 12:10 Michal Reynolds
    C++ zvyseni RAND_MAX
    Přečteno: 463×
    Zdravim, potreboval bych generovat v C (pseudo)nahodna cisla z intervalu 0 - 4294967295, ale funkce rand() je generuje pouze do konstanty RANDMAX, coz je 2147483647. Jde toto nejakym zpusobem obejit?

    Odpovědi

    AraxoN avatar 24.3.2012 13:10 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ zvyseni RAND_MAX
    Buď môžeš rovno čítať 4 bajty z /dev/urandom, alebo volať rand() dvakrát, čím dostaneš 62 pseudonáhodných bitov a z nich si potom vybrať tých 32 (napr. prvých 16 z prvého volania, druhých 16 z druhého).
    7.4.2012 00:41 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ zvyseni RAND_MAX
    Volat random() dvakrát bych -- pokud nejsou k disposici knihovny s lepšími generátory (MT, Tausworthe, MWC, ISAAC, ...), což běžně jsou -- asi doporučil, nevadí-li snížení efektivity dané nutností generovat dvě čísla. Rozhodně spíš než nějaké matlání lineárních kongruentních generátorů (s příšenými vlastnostmi), o kterých píší níže jiní. Není-li rychlost klíčová, tak to nevadí.

    Je-li rychlost klíčová, tak jednak se dá napsat wrapper, který ten to druhé náhodné číslo, z nějž je zapotřebí jen jeden bit, cacheuje a používá z něj bity postupně. Ale spíš je pak zapotřebí používat jiné generátory než systémový random(), umožnit inlinovat kód generování náhodnného čísla, ...
    24.3.2012 13:31 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ zvyseni RAND_MAX
    Pokud na tom nezáleží tak třeba:
    #include <iostream>
    #include <stdlib.h>
    #include <stdint.h>
    #include <time.h>
    #include <iomanip>
    
    int main()
    {
      srand(time(NULL));
      std::cout << " RAND_MAX: "  << RAND_MAX << std::endl;
      uint32_t r = rand() % 2147483648;
      r += rand() % 2147483648;
      std::cout << " 31bit: "<< std::setw(10) << std::hex <<  r << std::endl;
      r = ((rand() % 256) << 24) | ((rand() % 256) << 16) | ((rand() % 256) << 8) | ((rand() % 256)) ;
      std::cout << "  8bit: " << std::setw(10) << std::hex<<  r << std::endl;
      return 0;
    }
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    6.4.2012 17:23 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ zvyseni RAND_MAX
    Příloha:
    vim ze pises "pokud na tom nezalezi", ale i tak bych upozornil ze hlavne ten prvni zpusob je hodne spatnej. Problem je ze cisla priblizne uprostred intervalu se daji ziskat vice zpusoby nez cisla na kraji. Napr 0 ziskam jenom jednim zpusobem: 0+0, ale 100 ziskam hodne zpusobama 0+100, 1+99, 2+98, ...

    zkousel jsem kod
    #include <iostream>
    #include <stdlib.h>
    #include <stdint.h>
    #include <time.h>
    #include <iomanip>
     
    int main()
    {
            int cnt[256] = {0, };
    
            for (int i = 0; i < 100000; ++i)
            {
                    uint32_t r = rand() % 128;
                    r += rand() % 128;
                    ++cnt[r];
            }
            
            for (int i = 0; i < 256; ++i)
            {
                    std::cout << cnt[i] << "\n";
            }
    }
    
    a dava to distribuci co je v priloze.

    Ten druhej zpusob je lepsi, nekde jsem ale cetl ze u "linear congruential generatoru" (kterej je predpokladam pouzitej v rand()) maji spodni bity kratsi periodu nez horni, proto by mozna bylo lepsi pouzit deleni misto modula.

    Puvodnimu autorovy bych doporucil:

    - pokud potrebujes "cryptographically secure" generator tak pouzi /dev/random

    - pokud ne tak se podivej na generatory v c++11

    - pokud nemuzes pouzit c++11 tak naprogramuj vlastni linear congruential generator. Navod treba tady: http://en.wikipedia.org/wiki/Linear_congruential_generator. Z tabulky vem hodnoty pro 64 bit. Celkove to budou asi 3 radky kodu...
    6.4.2012 21:03 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ zvyseni RAND_MAX
    Napsal jsem tam „pokud na tom nezáleží“, protože vím, že to není „bezpečné“ řešení, ale je to jednoduché a rychlé. Na bezpečné řešení se dá použít třeba i openssl.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.