abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:33 | IT novinky

    Apple dnes představil nový MacBook Air s čipem M3. Jak na něm pojede Asahi Linux?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:44 | IT novinky

    Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny překonala 65 000 dolarů (1 517 360 korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 122. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Nově umí webovým stránkách vnutit tmavý styl. Webové panely podporují rozšíření. Vylepšena byla i Pošta a Poznámky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | IT novinky

    Z aktuálních globálních statistik společnosti Statcounter: na desktopu má Linux podíl 4,03 %, Firefox 7,26 %, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 07:00 | Nová verze

    Linuxová distribuce openmediavault (Wikipedie) založená na Debianu a určená pro datová úložiště na síti (NAS) byla vydána ve verzi 7 (Mastodon). Její kódový název je Sandworm (písečný červ). Přehled novinek v oficiálním oznámení. Nejnovější openmediavault je založen na Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.3. 14:33 | Zajímavý software

    Ente je open source služba pro ukládání a sdílení fotografií a videí. Alternativa k výchozím aplikacím od Googlu a Applu. V pátek byly uvolněny zdrojové kódy serveru pod licencí AGPL 3.0 [Hacker News].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    3.3. 11:55 | Nová verze

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.3. 22:33 | Komunita

    Nintendo žaluje Tropic Haze, tj. společnost zastřešující vývoj open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.3. 13:00 | Nová verze

    Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.1 a Linux From Scratch 12.1 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.39, Binutils 2.42 a Linuxem 6.7.4. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.1 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.3. 22:22 | Upozornění

    Google blokuje Chaty RCS (Rich Communication Services neboli rozšířené komunikační služby) na telefonech s rootnutým Androidem nebo odemčeným zavaděčem [9to5Google].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Steam
     (32%)
     (30%)
     (6%)
     (9%)
     (23%)
    Celkem 117 hlasů
     Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: C++ zvyseni RAND_MAX

    24.3.2012 12:10 Michal Reynolds
    C++ zvyseni RAND_MAX
    Přečteno: 453×
    Zdravim, potreboval bych generovat v C (pseudo)nahodna cisla z intervalu 0 - 4294967295, ale funkce rand() je generuje pouze do konstanty RANDMAX, coz je 2147483647. Jde toto nejakym zpusobem obejit?

    Odpovědi

    AraxoN avatar 24.3.2012 13:10 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ zvyseni RAND_MAX
    Buď môžeš rovno čítať 4 bajty z /dev/urandom, alebo volať rand() dvakrát, čím dostaneš 62 pseudonáhodných bitov a z nich si potom vybrať tých 32 (napr. prvých 16 z prvého volania, druhých 16 z druhého).
    7.4.2012 00:41 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ zvyseni RAND_MAX
    Volat random() dvakrát bych -- pokud nejsou k disposici knihovny s lepšími generátory (MT, Tausworthe, MWC, ISAAC, ...), což běžně jsou -- asi doporučil, nevadí-li snížení efektivity dané nutností generovat dvě čísla. Rozhodně spíš než nějaké matlání lineárních kongruentních generátorů (s příšenými vlastnostmi), o kterých píší níže jiní. Není-li rychlost klíčová, tak to nevadí.

    Je-li rychlost klíčová, tak jednak se dá napsat wrapper, který ten to druhé náhodné číslo, z nějž je zapotřebí jen jeden bit, cacheuje a používá z něj bity postupně. Ale spíš je pak zapotřebí používat jiné generátory než systémový random(), umožnit inlinovat kód generování náhodnného čísla, ...
    24.3.2012 13:31 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ zvyseni RAND_MAX
    Pokud na tom nezáleží tak třeba:
    #include <iostream>
    #include <stdlib.h>
    #include <stdint.h>
    #include <time.h>
    #include <iomanip>
    
    int main()
    {
      srand(time(NULL));
      std::cout << " RAND_MAX: "  << RAND_MAX << std::endl;
      uint32_t r = rand() % 2147483648;
      r += rand() % 2147483648;
      std::cout << " 31bit: "<< std::setw(10) << std::hex <<  r << std::endl;
      r = ((rand() % 256) << 24) | ((rand() % 256) << 16) | ((rand() % 256) << 8) | ((rand() % 256)) ;
      std::cout << "  8bit: " << std::setw(10) << std::hex<<  r << std::endl;
      return 0;
    }
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    6.4.2012 17:23 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ zvyseni RAND_MAX
    Příloha:
    vim ze pises "pokud na tom nezalezi", ale i tak bych upozornil ze hlavne ten prvni zpusob je hodne spatnej. Problem je ze cisla priblizne uprostred intervalu se daji ziskat vice zpusoby nez cisla na kraji. Napr 0 ziskam jenom jednim zpusobem: 0+0, ale 100 ziskam hodne zpusobama 0+100, 1+99, 2+98, ...

    zkousel jsem kod
    #include <iostream>
    #include <stdlib.h>
    #include <stdint.h>
    #include <time.h>
    #include <iomanip>
     
    int main()
    {
            int cnt[256] = {0, };
    
            for (int i = 0; i < 100000; ++i)
            {
                    uint32_t r = rand() % 128;
                    r += rand() % 128;
                    ++cnt[r];
            }
            
            for (int i = 0; i < 256; ++i)
            {
                    std::cout << cnt[i] << "\n";
            }
    }
    
    a dava to distribuci co je v priloze.

    Ten druhej zpusob je lepsi, nekde jsem ale cetl ze u "linear congruential generatoru" (kterej je predpokladam pouzitej v rand()) maji spodni bity kratsi periodu nez horni, proto by mozna bylo lepsi pouzit deleni misto modula.

    Puvodnimu autorovy bych doporucil:

    - pokud potrebujes "cryptographically secure" generator tak pouzi /dev/random

    - pokud ne tak se podivej na generatory v c++11

    - pokud nemuzes pouzit c++11 tak naprogramuj vlastni linear congruential generator. Navod treba tady: http://en.wikipedia.org/wiki/Linear_congruential_generator. Z tabulky vem hodnoty pro 64 bit. Celkove to budou asi 3 radky kodu...
    6.4.2012 21:03 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ zvyseni RAND_MAX
    Napsal jsem tam „pokud na tom nezáleží“, protože vím, že to není „bezpečné“ řešení, ale je to jednoduché a rychlé. Na bezpečné řešení se dá použít třeba i openssl.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.