Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
mkbundle
umí k aplikaci přibalit vybrané assembly nebo celé běhové prostředí Mono. Podrobnosti viz Running Mono Applications.
Žádná kompilace do C se neprovádí. Existuje však projekt CrossNet, který překládá IL kód do C++. Jako GC tam funguje klasický mark & sweep.
Leda že by výsledný kód volal nějaká systémová volání v tomto smyslu ale to se mi nezdá.Nerozumím, co tím myslíte. GC musí hlavně vědět, co jsou ukazatele, aby neuklízel objekty, které jsou přístupné.
[libor@fedora-notebook Debug]$ mkbundle ./pracovni_kalendar_aplikace.exe OS is: Linux Sources: 1 Auto-dependencies: False embedding: /home/libor/Projects/pracovni_kalendar/pracovni_kalendar_aplikace/bin/Debug/pracovni_kalendar_aplikace.exe Compiling: as -o temp.o temp.s cc -ggdb -o a.out -Wall temp.c `pkg-config --cflags --libs mono-2` temp.o Donevoláním jsem měl na mysli zda není v systému popř. přímo v jádře nějaká rutina podobná GC kterou by výsledný program pokud by byl v c volal.
mkbundle
vytvoří dva soubory temp.s
a temp.c
, ty pak přeloží a slinkuje. Soubor temp.s
obsahuje assembly – jejich data (pokud jste mkbundle
volal s volbou -z
, data každé assembly se napřed zkomprimují a teprve poté uloží do souboru temp.s
).
Soubor temp.c
obsahuje funkci main
, informace o jednotlivých assembly a externí pole s daty jednotlivých assembly. main
se postará o inicializaci běhového prostředí a načte assembly. Data jednotlivých assembly se nedávají přímo do souboru temp.c
, protože některé verze GCC mají problémy s velkými poli. Soubory temp.c
i temp.s
si můžete prohlédnout, když mkbundle
spustíte s volbou --keeptemp
.
Tiskni
Sdílej: