Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
mkbundle
umí k aplikaci přibalit vybrané assembly nebo celé běhové prostředí Mono. Podrobnosti viz Running Mono Applications.
Žádná kompilace do C se neprovádí. Existuje však projekt CrossNet, který překládá IL kód do C++. Jako GC tam funguje klasický mark & sweep.
Leda že by výsledný kód volal nějaká systémová volání v tomto smyslu ale to se mi nezdá.Nerozumím, co tím myslíte. GC musí hlavně vědět, co jsou ukazatele, aby neuklízel objekty, které jsou přístupné.
[libor@fedora-notebook Debug]$ mkbundle ./pracovni_kalendar_aplikace.exe OS is: Linux Sources: 1 Auto-dependencies: False embedding: /home/libor/Projects/pracovni_kalendar/pracovni_kalendar_aplikace/bin/Debug/pracovni_kalendar_aplikace.exe Compiling: as -o temp.o temp.s cc -ggdb -o a.out -Wall temp.c `pkg-config --cflags --libs mono-2` temp.o Donevoláním jsem měl na mysli zda není v systému popř. přímo v jádře nějaká rutina podobná GC kterou by výsledný program pokud by byl v c volal.
mkbundle
vytvoří dva soubory temp.s
a temp.c
, ty pak přeloží a slinkuje. Soubor temp.s
obsahuje assembly – jejich data (pokud jste mkbundle
volal s volbou -z
, data každé assembly se napřed zkomprimují a teprve poté uloží do souboru temp.s
).
Soubor temp.c
obsahuje funkci main
, informace o jednotlivých assembly a externí pole s daty jednotlivých assembly. main
se postará o inicializaci běhového prostředí a načte assembly. Data jednotlivých assembly se nedávají přímo do souboru temp.c
, protože některé verze GCC mají problémy s velkými poli. Soubory temp.c
i temp.s
si můžete prohlédnout, když mkbundle
spustíte s volbou --keeptemp
.
Tiskni
Sdílej: