Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu lednový souhrn novinek.
Baví vás bastlení, fyzika, IT a nebo prostě cokoliv technického? Proseděli jste celé Vánoce v záři obrazovky počítače a nebo jste o tom alespoň snili? Chcete se pochlubit technickými vánočními dárky? Pak doražte na Virtuální Bastlírnu - online pokec (nejen) techniků a bastlířů!
… více »Desktopové prostředí Enlightenment bylo vydáno ve verzi 0.27.0, provázejí ho knihovny EFL 1.28. Jde o převážně opravné vydání opět po roce.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.45.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Byla vydána nová verze 2.48.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 93 vývojářů, z toho 35 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
Byl vydán Debian 12.9, tj. devátá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Před dvanácti lety, ve svých šestadvaceti letech, navždy odešel Aaron Swartz, výjimečný americký hacker (programátor), spisovatel, archivář, politický organizátor a internetový aktivista. Aaron Swartz založil Demand Progress, spolupracoval na projektech Open Library, Internet Archive a Reddit. Ve svých čtrnácti se podílel na specifikaci RSS 1.0. Vytvořil webový framework web.py, pracoval na tor2web a rozšíření HTTPS Everywhere
… více »Byla vydána nová major verze 3.20.0 grafického vývojového prostředí a platformy Gambas (Wikipedie) založené na interpretru programovacího jazyka Basic s rozšířením o objektově orientované programování. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitLabu.
Na Kickstarteru byla spuštěna plánovaná kampaň na open source modulární přenosné mini počítače Pilet 5 a Pilet 7 postavené na Raspberry Pi 5. Jejich cena je 215 a 202 amerických dolarů.
Dobrý den, Chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl v Qtčku mezi tím, když někde použiji hello.setText("Hello world!"); hello.show; a třeba QPushButton* button = new QPushButton("Quit"); button->show(); Potřeboval bych nějak udělat tlačítko, které půjde normálně zobrazit přes tlacitko.show. Normálně s hello.button nebo něčím podobným. Doufám, že se mi podařilo vysvětlit, co jsem myslel...
Mezi těmi příklady je rozdíl docela veliký:
hello.setText("Hello world!"); hello.show;vytvoří a zobrazí tlačítko s nápisem "Hello world!", naproti tomu kus kódu
QPushButton* button = new QPushButton("Quit"); button->show();
vytvoří a zobrazí téměř, nikoli však zcela nepodobné tlačítko, tentokrát s nápisem "Quit". Cítíte ten rozdíl?
K dodatečné otázce: Chcete-li v Qt na "kliknutí" vyvolat nějakou akci, vytvořte si ve svém formuláři slot a připojte signál "clicled()" tlačítka na tento slot, například:
class FORMULAR : public QWidget, private Ui::FORMULAR { Q_OBJECT public: FORMULAR(QWidget *parent); private slots: void tlacitkoQuitStisteno(); }; void FORMULAR::FORMULAR(QWidget parent) : Ui::FORMULAR(parent) { setupUi(this); connect(buttonQuit, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(tlacitkoQuitStisteno())); } void FORMULAR::tlacitkoQuitStisteno() { qDebug() << "FORMULAR::tlacitkoQuitStisteno()"; }
Formulář doporučuji naklikat programem designer a použít qmake - při překladu se vám vytvoří soubor ui_formular.h se zdrojovým kódem v c++ v jmenném prostoru Ui. (Můžete vše naklikat i v programu qtcreator, ale přístup zcela odděleného formuláře vytvořeného metodou klik-klik-klik a vlastního zdrojového souboru se mi líbí víc (možná jsem jen nepochopil filozofii qtcreatoru).). Ten si pak můžete snadno vložit do hlavičkového souboru vlastní třídy a odvodit z ní vlastní widget. Dokumentace ke Qt se hemží podobnými příklady.
http://doc.qt.digia.com/qt/signalsandslots.htmlProstudujte si dokumentaci k objektu QWidget:
http://doc.qt.digia.com/4.7/qwidget.htmlVšimněte si, že v úvodu je výpis všech metod, potom výpis slotů (tj. "příjemců" signálů) a pak i výpis všech signálů (tj. "vysílačů" signálů). Každý widget má různé signály a různé sloty, v dokumentaci je vždy vše podrobně popsáno.
U svých tříd odvozených z třídy QObject si můžete vytvářet vlastní signály i sloty a propojovat je (i mezi objekty i mezi různými vlákny) metodou connect() (metoda třídy QObject):
http://doc.qt.digia.com/4.7/qobject.html#connectStačí to?
tar -xzvf helloworld.tgz cd helloworld qmake make bin/helloworldKdyž se pak zmáčknete na tlačítko printf, na standardní chybový výstup se vypíše text "hallo world". Pokud chcete vypsat text do terminálu v Qt creatoru, pusťe si to v Qt creatoru.
Tiskni Sdílej: