Byl vydán AlmaLinux OS 10.1 s kódovým názvem Heliotrope Lion. S podporou Btrfs. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Placená služba prohledávání zprostředkovatelů dat a automatického odstraňování uniklých osobních údajů Mozilla Monitor Plus bude 17. prosince ukončena. Bezplatná monitorovací služba Mozilla Monitor bude i nadále poskytovat okamžitá upozornění a podrobné pokyny k omezení rizik úniku dat. Služba Mozilla Monitor Plus byla představena v únoru loňského roku.
Waydroid (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové verzi 1.6.0. Waydroid umožňuje spouštět aplikace pro Android na běžných linuxových distribucích. Běhové prostředí vychází z LineageOS.
Příspěvek na blogu Raspberry Pi představuje novou kompletně přepracovanou verzi 2.0 aplikace Raspberry Pi Imager (YouTube) pro stažení, nakonfigurování a zapsání obrazu operačního systému pro Raspberry Pi na SD kartu. Z novinek lze vypíchnout volitelnou konfiguraci Raspberry Pi Connect.
Memtest86+ (Wikipedie), svobodný nástroj pro kontrolu operační paměti, byl vydán ve verzi 8.00. Přináší podporu nejnovějších procesorů Intel a AMD nebo také tmavý režim.
Programovací jazyk Racket (Wikipedie), tj. jazyk z rodiny jazyků Lisp a potomek jazyka Scheme, byl vydán v nové major verzi 9.0. Hlavní novinku jsou paralelní vlákna (Parallel Threads).
Před šesti týdny bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Minulý týden byly na stránkách Arduina aktualizovány podmínky používání a zásady ochrany osobních údajů. Objevily se obavy, že by otevřená povaha Arduina mohla být ohrožena. Arduino ubezpečuje, že se nic nemění a například omezení reverzního inženýrství v podmínkách používání se týká pouze SaaS cloudové aplikace.
Knihovna libpng, tj. oficiální referenční knihovna grafického formátu PNG (Portable Network Graphics), byla vydána ve verzi 1.6.51. Opraveny jsou 4 bezpečnostní chyby obsaženy ve verzích 1.6.0 (vydána 14. února 2013) až 1.6.50. Nejvážnější z chyb CVE-2025-65018 může vést ke spuštění libovolného kódu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 159 (pdf).
Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Dobrý den, Chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl v Qtčku mezi tím, když někde použiji hello.setText("Hello world!"); hello.show; a třeba QPushButton* button = new QPushButton("Quit"); button->show(); Potřeboval bych nějak udělat tlačítko, které půjde normálně zobrazit přes tlacitko.show. Normálně s hello.button nebo něčím podobným. Doufám, že se mi podařilo vysvětlit, co jsem myslel...
Mezi těmi příklady je rozdíl docela veliký:
hello.setText("Hello world!"); hello.show;
vytvoří a zobrazí tlačítko s nápisem "Hello world!", naproti tomu kus kódu
QPushButton* button = new QPushButton("Quit"); button->show();
vytvoří a zobrazí téměř, nikoli však zcela nepodobné tlačítko, tentokrát s nápisem "Quit". Cítíte ten rozdíl?
K dodatečné otázce: Chcete-li v Qt na "kliknutí" vyvolat nějakou akci, vytvořte si ve svém formuláři slot a připojte signál "clicled()" tlačítka na tento slot, například:
class FORMULAR : public QWidget, private Ui::FORMULAR {
Q_OBJECT
public:
FORMULAR(QWidget *parent);
private slots:
void tlacitkoQuitStisteno();
};
void FORMULAR::FORMULAR(QWidget parent) : Ui::FORMULAR(parent) {
setupUi(this);
connect(buttonQuit, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(tlacitkoQuitStisteno()));
}
void FORMULAR::tlacitkoQuitStisteno() {
qDebug() << "FORMULAR::tlacitkoQuitStisteno()";
}
Formulář doporučuji naklikat programem designer a použít qmake - při překladu se vám vytvoří soubor ui_formular.h se zdrojovým kódem v c++ v jmenném prostoru Ui. (Můžete vše naklikat i v programu qtcreator, ale přístup zcela odděleného formuláře vytvořeného metodou klik-klik-klik a vlastního zdrojového souboru se mi líbí víc (možná jsem jen nepochopil filozofii qtcreatoru).). Ten si pak můžete snadno vložit do hlavičkového souboru vlastní třídy a odvodit z ní vlastní widget. Dokumentace ke Qt se hemží podobnými příklady.
http://doc.qt.digia.com/qt/signalsandslots.htmlProstudujte si dokumentaci k objektu QWidget:
http://doc.qt.digia.com/4.7/qwidget.htmlVšimněte si, že v úvodu je výpis všech metod, potom výpis slotů (tj. "příjemců" signálů) a pak i výpis všech signálů (tj. "vysílačů" signálů). Každý widget má různé signály a různé sloty, v dokumentaci je vždy vše podrobně popsáno.
U svých tříd odvozených z třídy QObject si můžete vytvářet vlastní signály i sloty a propojovat je (i mezi objekty i mezi různými vlákny) metodou connect() (metoda třídy QObject):
http://doc.qt.digia.com/4.7/qobject.html#connectStačí to?
tar -xzvf helloworld.tgz cd helloworld qmake make bin/helloworldKdyž se pak zmáčknete na tlačítko printf, na standardní chybový výstup se vypíše text "hallo world". Pokud chcete vypsat text do terminálu v Qt creatoru, pusťe si to v Qt creatoru.
Tiskni
Sdílej: