Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Dobrý den, Chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl v Qtčku mezi tím, když někde použiji hello.setText("Hello world!"); hello.show; a třeba QPushButton* button = new QPushButton("Quit"); button->show(); Potřeboval bych nějak udělat tlačítko, které půjde normálně zobrazit přes tlacitko.show. Normálně s hello.button nebo něčím podobným. Doufám, že se mi podařilo vysvětlit, co jsem myslel...
Mezi těmi příklady je rozdíl docela veliký:
hello.setText("Hello world!"); hello.show;vytvoří a zobrazí tlačítko s nápisem "Hello world!", naproti tomu kus kódu
QPushButton* button = new QPushButton("Quit"); button->show();
vytvoří a zobrazí téměř, nikoli však zcela nepodobné tlačítko, tentokrát s nápisem "Quit". Cítíte ten rozdíl?
K dodatečné otázce: Chcete-li v Qt na "kliknutí" vyvolat nějakou akci, vytvořte si ve svém formuláři slot a připojte signál "clicled()" tlačítka na tento slot, například:
class FORMULAR : public QWidget, private Ui::FORMULAR { Q_OBJECT public: FORMULAR(QWidget *parent); private slots: void tlacitkoQuitStisteno(); }; void FORMULAR::FORMULAR(QWidget parent) : Ui::FORMULAR(parent) { setupUi(this); connect(buttonQuit, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(tlacitkoQuitStisteno())); } void FORMULAR::tlacitkoQuitStisteno() { qDebug() << "FORMULAR::tlacitkoQuitStisteno()"; }
Formulář doporučuji naklikat programem designer a použít qmake - při překladu se vám vytvoří soubor ui_formular.h se zdrojovým kódem v c++ v jmenném prostoru Ui. (Můžete vše naklikat i v programu qtcreator, ale přístup zcela odděleného formuláře vytvořeného metodou klik-klik-klik a vlastního zdrojového souboru se mi líbí víc (možná jsem jen nepochopil filozofii qtcreatoru).). Ten si pak můžete snadno vložit do hlavičkového souboru vlastní třídy a odvodit z ní vlastní widget. Dokumentace ke Qt se hemží podobnými příklady.
http://doc.qt.digia.com/qt/signalsandslots.htmlProstudujte si dokumentaci k objektu QWidget:
http://doc.qt.digia.com/4.7/qwidget.htmlVšimněte si, že v úvodu je výpis všech metod, potom výpis slotů (tj. "příjemců" signálů) a pak i výpis všech signálů (tj. "vysílačů" signálů). Každý widget má různé signály a různé sloty, v dokumentaci je vždy vše podrobně popsáno.
U svých tříd odvozených z třídy QObject si můžete vytvářet vlastní signály i sloty a propojovat je (i mezi objekty i mezi různými vlákny) metodou connect() (metoda třídy QObject):
http://doc.qt.digia.com/4.7/qobject.html#connectStačí to?
tar -xzvf helloworld.tgz cd helloworld qmake make bin/helloworldKdyž se pak zmáčknete na tlačítko printf, na standardní chybový výstup se vypíše text "hallo world". Pokud chcete vypsat text do terminálu v Qt creatoru, pusťe si to v Qt creatoru.
Tiskni
Sdílej: