Byly vyhlášeny výsledky The Game Awards 2024 (YouTube). Hrou roku se stal Astro Bot (YouTube) běžící pouze na PlayStation 5.
Na GOG.COM probíhá Winter Sale 2024. Při té příležitosti lze každý den do konce roku získat zdarma jinou počítačovou hru, viz kalendář uprostřed stránky Winter Sale 2024. Otevření balíčku se hrou vždy ve tři odpoledne. První hrou je The Whispered World: Special Edition.
Nezisková organizace Internet Security Research Group (ISRG) vydala Výroční zprávu za rok 2024 (pdf). Organizace stojí za certifikační autoritou Let's Encrypt, projektem Prossimo, jehož cílem je používání paměťově bezpečného kódu v kritické internetové infrastruktuře a službou Divvi Up řešící telemetrii respektující soukromí uživatelů.
Vývojáři PeerTube, tj. svobodné alternativy k videoplatformám velkých technologických společností, představili mobilní aplikaci PeerTube (Google Play, App Store). Zdrojové kódy jsou k dispozici na Framagitu.
Google představil Gemini 2.0, tj. novou verzi svého modelu umělé inteligence (YouTube).
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Byla vydána nová verze 3.27 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.6 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Byla vydána (𝕏) listopadová aktualizace aneb nová verze 1.96 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.96 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
OpenMandriva ROME, tj. průběžně aktualizovaná (rolling) edice linuxové distribuce OpenMandriva, byla vydána ve verzi 24.12.
Dobrý den, Chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl v Qtčku mezi tím, když někde použiji hello.setText("Hello world!"); hello.show; a třeba QPushButton* button = new QPushButton("Quit"); button->show(); Potřeboval bych nějak udělat tlačítko, které půjde normálně zobrazit přes tlacitko.show. Normálně s hello.button nebo něčím podobným. Doufám, že se mi podařilo vysvětlit, co jsem myslel...
Mezi těmi příklady je rozdíl docela veliký:
hello.setText("Hello world!"); hello.show;vytvoří a zobrazí tlačítko s nápisem "Hello world!", naproti tomu kus kódu
QPushButton* button = new QPushButton("Quit"); button->show();
vytvoří a zobrazí téměř, nikoli však zcela nepodobné tlačítko, tentokrát s nápisem "Quit". Cítíte ten rozdíl?
K dodatečné otázce: Chcete-li v Qt na "kliknutí" vyvolat nějakou akci, vytvořte si ve svém formuláři slot a připojte signál "clicled()" tlačítka na tento slot, například:
class FORMULAR : public QWidget, private Ui::FORMULAR { Q_OBJECT public: FORMULAR(QWidget *parent); private slots: void tlacitkoQuitStisteno(); }; void FORMULAR::FORMULAR(QWidget parent) : Ui::FORMULAR(parent) { setupUi(this); connect(buttonQuit, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(tlacitkoQuitStisteno())); } void FORMULAR::tlacitkoQuitStisteno() { qDebug() << "FORMULAR::tlacitkoQuitStisteno()"; }
Formulář doporučuji naklikat programem designer a použít qmake - při překladu se vám vytvoří soubor ui_formular.h se zdrojovým kódem v c++ v jmenném prostoru Ui. (Můžete vše naklikat i v programu qtcreator, ale přístup zcela odděleného formuláře vytvořeného metodou klik-klik-klik a vlastního zdrojového souboru se mi líbí víc (možná jsem jen nepochopil filozofii qtcreatoru).). Ten si pak můžete snadno vložit do hlavičkového souboru vlastní třídy a odvodit z ní vlastní widget. Dokumentace ke Qt se hemží podobnými příklady.
http://doc.qt.digia.com/qt/signalsandslots.htmlProstudujte si dokumentaci k objektu QWidget:
http://doc.qt.digia.com/4.7/qwidget.htmlVšimněte si, že v úvodu je výpis všech metod, potom výpis slotů (tj. "příjemců" signálů) a pak i výpis všech signálů (tj. "vysílačů" signálů). Každý widget má různé signály a různé sloty, v dokumentaci je vždy vše podrobně popsáno.
U svých tříd odvozených z třídy QObject si můžete vytvářet vlastní signály i sloty a propojovat je (i mezi objekty i mezi různými vlákny) metodou connect() (metoda třídy QObject):
http://doc.qt.digia.com/4.7/qobject.html#connectStačí to?
tar -xzvf helloworld.tgz cd helloworld qmake make bin/helloworldKdyž se pak zmáčknete na tlačítko printf, na standardní chybový výstup se vypíše text "hallo world". Pokud chcete vypsat text do terminálu v Qt creatoru, pusťe si to v Qt creatoru.
Tiskni Sdílej: